Toiveissa vauva 2021

Mulle lapsettomuuspuolella työskentelevä gyne sanoi, että 2x seksiä viikossa riittää täysin siihen, että siittiöitä on aina paikalla. Mä olen tullut itse raskaaksi sekä kertalaukauksesta että monen päivän aktiivisesta touhuilusta, en usko että sillä on hirveästi merkitystä. Yleensä suunnilleen toi ”joka toinen päivä” -taktiikka käytössä niin ei tarvii sen kummemmin vaivata päätään sillä että mikä vois olla ovispäivä :)
 
@Eeva650 @helmikorvakoru @Kasikuus Ihanaa, kiitos kun jaoitte kokemuksia❤ Ei siis aina tarvi niitä kipuja oviksen tapahtumiseen!(y) Mullakin tosiaan yleensä kp14-15 ja nyt kp17. Pitää huomenna mitata vielä lämmöt ja kattoo pomppaisko mullakin ylöspäin, kun nyt 3 päivää ollut 36,4. Nyt kyllä sellaista nippailua ja vähän selässä kun tuntuu, että uskoisin tänään tapahtuvan:X3: Ja se ois paras, koska sit olis tallettelut -2 ja -1:love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus ja Shibali
Meille lääkäri sanoi, että ovulaatiota edeltävästi ja sen aikaan joka toinen päivä on hyvä tahti. Ollaan kokeiltu joka päivä, joka toinen päivä, joka kolmas päivä. Ei tärpin tärppiä, vaikka ovulaatiokin on tapahtunut ainakin 8 kk putkeen hyvin todennäköisesti. Ovistikkuihin tullut siis plussa, ultrassa näkynyt, oireet ja kiertojen säännöllisyys viittaavat siihen. No ehkä siinä silti voi olla jotain häikkää tai sitten ei.

Minulla ei ovulaatioom liity aina selkeästi mitään kipuja. Oikealta puolelta kun nyt ovulaatio tapahtui, nii sen kyllä olin tuntevani. Vuodot ja lämpöjen nousu kyllä viittaavat ovulaatioon. Ilman testejä en tarkkaa päivää pystyisi sanomaan. Mutta kp 13-16 välillä aina tullut tikkujen mukaan, joten ei kovin isoa heittoa.

Tuon listan saa päivitettyä niin, että painaa "vastaa"-painiketta, poistaa alusta ja lopusta [ QUOTE.... ] tekstin ja hakasulkeet pois ja sitten vaan kaikkiin päiviin lisää yhden päivän lisää. (Y)
 
@minttuni voi että, toivon kyllä niin paljon teille sitä plussaa❤ Oliko teillä hoidot alkamassa joskus tässä vai muistanko ihan väärin? Ja hei hyvä huomio, voihan tosiaan olla et nyt ovuloin vasemmalta :X3: Viimeks ainakin kipuili oikea puoli. Ja tuntuu, et aina kovemmissa kivuissa tuntuu nimenomaan oikealla!
Minulla tuntuu aina kaikki kivut oikealla :D aivan kuin vasen puoli ei tuntisi mitään. Munatorvien aukiolotutkimuksessa oli sama ja lääkäri meinas, että oikealla puolella voi olla jotain vanhoja kiinnikkeitä tulehduksesta. Ei tosin munatorvessa, mutta jossain. Kesän jälkeen alkaa hoidot, aluksi yksityisellä (y)
 
@3milia
Mulla kans oikean puolen ovulaatio tuntuu paljon selkeämmin kuin vasemman puolen. Viime kierrossa oli vasemmalla ja limat jatkui kyl oviksen jälkeen muutaman päivän eikä juurikaan ollut mitään tuntemusta ovulaatiosta. Testi ja lämmöt vaan näytti sen tapahtuneen (ja toki inssissä ultrattiin et kaikki näytti valmiilta sille :D)

Mulla siis vielä noista testeistä niin tikut ei toimi ollenkaan. Tai PC jos sattuu tunnilleen oikeaan aikaan testaamaan niin näyttää melkein tasavahvoja viivoja. Muut liuskatestit on aivan blankoja koko kierron (ja myös PC muun ajan kierrosta). Ainoa mikä toimii on CB Digi ja sekin siis viime kierrossa piti testata kolmesti yhden päivän aikana et ovulaatio jäi kiinni. Yleensä oon testannut aamulla ja illalla ja niin jää kii, mut viime kierrossa ihan sattuman kaupalla testasin töiden jälkeen n. Klo 17 ja plussa tuli. Testasin sit viel illalla nii plussaa ei enää ollut. Et jos joitakin huolettaa ettei plussa tuu testiin se piikki voi olla todella nopeakin. Ennen oon saanut kahdella testauksella päivässä kii mut ilman tuota kolmatta olis viime kierrossa mennyt ohi. (Ja sekös mua stressaa, kun ei edes sen suhteen voi ottaa rennosti näissä hoidoissa. Onneks tän kierron ovis+ osuu just sillee tyyliin pe illalle niin saan todennäköisesti ultrassa sen ovitrellen eikä tarvii sit tikuttaa kun sen mukaan inssi)
 
Tsemppiä kaikille, tänne tulee niin hirveesti viestejä että ei oikein pysy perässä. Hyvä niin tietenkin ❤

Kävin tosiaan ottaa kierukan 1,5 vko sit pois ennen ovista. No minähän en helpolla tule raskaaksi, mutta nyt mietin sitä kun mulla oli ihan hirveä migreeni pe ja la ja syön siihen Burana + tramal comboa, niin että mitä jos sittenkin olisi kiinnittynyt ja sikiölle tapahtuisi jotain tramalista.

Kävin muuten hakee zen väritys-kirjan jotta saisin vähän meditatiivista tekemistä tähän jännittäminen sijaan. Tykkään myös neuloa paljon, mutta ehkä on nyt turvallisempaa jättää neulomoset pois, kun alkaisin kuitenkin neulomaan vauvajuttuja.
 
Kiitos kaikille. Täällä ei siis mitään oireita. Tai oon mä hikoillu hulluna alkuviikosta kun miestä paleli, yleensä toisin päin hehe. Toki mulla on myös kokemus kemiallisesta, niin ei uskalla vielä liikaa innostua. Ihan hissuksiin, huomenna uutta testiä jne. Toi tän aamunen oli pc, niistä joku tais tässä just keskustellakin eikö?
Mutta joo seurailen täs nyt sit miten oireet kehittyy. Alavatsaa nippaili joskus muutama päivä sit ihan huolella, mutta sitäki mulla on ollu myös negakierroissa. Tulkaa nyt äkkiä joku mun seuraks tähän piinaan <3 onks kukaan testaamassa lähipäivinä?
 
Täälläkin ovisoireet vaihtelee tosi paljon, joskus on kivulias ja joskus ei. Verikokeiden mukaan olisin kuitenkin ovuloinut kivuttomassakin kierrossa ja viimeksi raskauskin alkoi tällaisesta kierrosta eli ei mitään logiikkaa tunnu olevan tässäkään itsellä :D Siks oon nyt yrittänyt vähentää oireiden tarkkailua ja ajoittamista, toki sitä nyt on jo 2 vuotta tehty eikä vieläkään vauvaa niin alkaa kyllästyttää.
 
Ihanan vilkasta täällä, kiva kun lähes aina on luettavaa kun tänne tulee kurkkimaan :) joka päivä tulee käytyä, mutta vielä oon itse ollut hiljainen.

@Puolu onnea selkeästä haamusta!:love:

Tsemppiä ja voimia kaikille jotka saanut huonoja uutisia <3 Voi kun kaikki voisi saada sen niin kovasti kaipaamansa plussan sekä lopulta pienen nyytin syliin. On niin väärin kuinka vaikeaa se toisille on. Meilläkin lähipiirissä vaikeaakin lapsettomuutta, se on niin surullista..

Täällä oli mukavasti juteltu itellekin ajankohtaisesta jutusta, mitä meinasin myös tulla kyselemään, eli ovis ja oireet! Mulla nimittäin menossa kans hyvinkin oireeton kierto siltä osin.. Tänään mullakin kp17, ja kp5 mulla otettiin kierukka pois. Tosin ei oo kiertopäivistä yhtään varma fiilis, koska toi kp1 oli vielä kierukan kanssa, ja vuoto oli sellainen yhden päivän ”syöksyvuoto” ja sen jälkeen vähän tiputteli..sitten kierukan poiston jälkeen tuli parin-kolmen päivän TODELLA ISO vuoto ja kovat kivut.
Normaaleja ovisoireita en oo vielä tässä kierrossa juuri tuntenut, pientä nippailua lukuunottamatta, ja eilen tuli yksi venyvä verinen ”jojo”. Normaalisti mulla oviksen aikaan pari päivää kovaa alavatsan turvotusta, tärinäkipua ja jomotusta selässä saakka.

Tuossa joku aika sitten kirjoitin tänne ekaa kertaa, ja kerroin että meillä alkaa yritys tässä jonkin ajan kuluttua kun mies näyttää keltaisten valojen sijaan vihreää.. no, tässä kierossa onkin heti annettu mennä, eli talletteluja tehty ahkeraan:D Tuntuu uskomattomalta näin monen vuoden kuumeilun jälkeen, että tämä hetki on vihdoin käsillä! Harmi vaan kun se ovis ei oo tuntunut ehkä vielä olleen ja onko edes tulossakaan heti kierukan poiston jälkeen?!


voisin tulla listalle mukaan! Toivottavasti tämä punainen väri onnistuu. Eli: Heemilia/4.lapsi/ya 07/20 ja kp 17/30(?)
Normaalista kierrosta en osaa oikein sanoa vielä tuon tarkemmin koska kierukan aikaan oli suht epäsäännölistä vuotoa vähän väliä, mutta kierukka ei ollut mulla kuin noin 8kk ja ennen sitä kierto ollut about 30 päivää.
 
Onnea @Puolu haamusta, toivottavasti tummuu!

Mulla huoletti perjantaina, että kierto jäis tavallistakin lyhyemmäksi (ja kroppa ei enää suostu vauvajuttuihin), mutta ei ole vielä tätiä kuulunut. Nyt siis kp26 ja viimisimmät kierrot on olleet 26-28 päivää. Tutkin juuri omia kierron merkintöjä, ja mulla on näinä yrityskiertoina menkat alkaneet dpo16 oletetusta ovulaatiosta. Tässä kierrossa se päivä ois huomenna.

Oon ollut ihan poikkeuksellisen syvissä PMS-masisteluissa, ja tuli mieleen että ehkäpä täällä muillakin menkkojen alkamiseen liittyvä epäonnistumisen tunne voi osittain johtua ihan vaan PMS-oireista.

Itse oon jo nyt niin kyllästynyt tähän hommaan että tilasin ekaa kertaa elämässä ovistestejä. Koitan tulevassa kierrossa selvittää bongaanko oviksen oikein. Ja tapahtuuko sitä nyt ylipäätään...
 
Ihanaa @Ananas90 että on vahvistunut noin hienosti! :love: Onnea vielä kerran sinne ❤ Ja kyllä tuolla viivalla voi jo hengähtää, nuo oireetkin kuulostaa ihan normaaleilta raskausoireilta ❤

Ja onnea @Puolu selvästä haamulaisesta :love: ja viivalle vahvistumista! ❤ Mun pitäs kans testailla uudestaan lähipäivinä, tein haaleen haamun torstaina dpo 10 mut en oo viä uskaltanut testata uudestaan. Pelottaa niin paljon... Mulla kun oli niukahkoa vuotelua dpo 9-11, ja yhdel vessakerral eilen dpo 12, tänään ei oo ollu mitään. Pelkään kuitenkin et meni kesken, vaikka vuoto olikin niukkaa eikä juuri mitään tullu siteeseen. oli kuitenkin turhan menkkamaista... tai sit en ees ollu raskaana vaan oli vaan virhe testissä ja kierto vaan sekasin kun vuoto alko aikasin eikä ees ollu kunnon menkat... pelottaa joka tapauksessa hirveesti tehä testi, mieluummin on tässä pienessä toivossa kiinni et olis viä raskaana...
 
@Ananas90 ihanaa kun viiva hyvin vahvistunu, onnittelut vielä!

@Puolu toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan, selkeä haamulainen siellä jo näkyy

Oviksen testailuun liittyen, niin ite oon nyt torstaista asti yrittäny tikuttaa, mutta en ole positiivista saanut. Hieman vahvistuivat ja tänään aamupäivällä kun testasin, niin oli jo aika hyvä viiva, mutta digin mukaan kuitenkin negatiivinen. Mutta testasin sitten tuossa hetki sitten uusiksi ja oli enää tosi haalea viiva, juuri ja juuri näkyi. Olisikohan LH huippu voinut olla sitten eilen illalla, mutta meni minulta ohi Testasin eilen vain kerran noin klo 12 ja tänään ekan kerran klo 11
 
Onpa ollut kivan vilkasta keskustelua. Sori kun menee vähän ohi vaan sit välillä nimimerkit, että ketä onnitella jne :) mutta yhteisonnittelut ja vahvistumisia haamulaisille.

Mä oon toivonut niin kovin ovisplussaa tälle päivälle, et vasta neljän testin jälkeen oon luovuttanut. Ois ollu niin hyvä. Pelkään hulluna et kierto venyy ja ovuloin tyyliin vaan toiselta puolelta. Mut ennuste on vasta tiistaille, et kerkeehän se plussa vielä huomiselle. Ja yritän muistuttaa itseäni et esikoinen tärppäs yhestä pikasesta touhuilusta kp20 oviksesta..

Olevinaan tuntemuksia vasemmalla, mut nähtäväksi jää kuvittelenko vaan.
 
Hei mäkin voisin ehkä nyt tulla listalle: 28v., 2. lapsi, ya 07/2020 ja tänään kp 1. en muista tarviko muita tietoja? Me kyllä vaan tjottaillaan, ja yrityksen aloituskin on nyt vähän niin ja näin, ei vielä jakseta stressata ja harrastetaan seksiä kun tekee mieli ja sillä tavalla kun tekee mieli. Eli ei katella päiviä, kellonaikoja, asentoja eikä edes sitä että tuleeko mies sisälle, päälle vai tehdäänkö jotain muuta ku yhdyntähommia.

Mä oon niiin innoissani näistä menkoista, jotenkin ihan mahtavaa päästä taas paneskeleen :ROFLMAO: :cool:
 
Lisäänkö piinalistalle sinut @Helmipupu ? :)

Minä muuten päivitän listan sillain, että kopioin koko tekstin ja liitän tähän :) Ja sit vaan siirtää päivällä kaikki eteenpäin ja toki tekee ne muutokset mitä pyydetty tekemään, jos uusi kierto alkanut ym. Tuon vastaa painikkeen kautta päivittäminen on varmaan kanssa yhtä helppoa. Sitä en olekaan itse kokeillut, kun tekstin kopiointi on helppoa (y)
 
Ehkä mä uskallan nyt hetkeksi hengähtää, koittaa luottaa ja jäädä taustalle seuraamaan. Testi on tummunut!
Tosin nämä menkkajomotukset vähän ahdistaa, mutta ehkä ne on vain kasvukipuja tms
Onnea! Mulla oli ainakin alussa menkkakipua ja viikon ajan öisin heräilin melko tarkalleen klo 2 ihan jäätävään menkkakipuun (sattui siis niin paljon, että hiki valui ja oksennuskaan ei ollut kaukana) ja nyt mennään jo rv 24 ja kaikki mennyt hyvin :)
 
Onnea! Mulla oli ainakin alussa menkkakipua ja viikon ajan öisin heräilin melko tarkalleen klo 2 ihan jäätävään menkkakipuun (sattui siis niin paljon, että hiki valui ja oksennuskaan ei ollut kaukana) ja nyt mennään jo rv 24 ja kaikki mennyt hyvin
Kuulostaapa hurjalta ja ikävältä nuo yölliset herätykset! Onneksi kaikki on hyvin ❤
Toivon niin että minullakin on tällä kertaa ❤
 
Onnea uusille plussanneille ja haamulaisille!

Täällä piinailut menossa (toistaiseksi) rennoissa aatoksissa. Bongasin ovulaation tosiaan keskiviikkona ja tänään on ilmaantunut rintojen arkuutta ja alavatsalla tuntuu arkuutta. Pientä pistelyä tuntunut välillä myös. Mutta tää on ensimmäinen hormoniton kierto vuosikausiin, etten yhtään muista mitä oireita aikaisemmin oli tässä vaiheessa kiertoa:unsure:

@pata-ässä mites sulla? Onko mitään tuntemuksia?:)

Pillereitten lopetuksen jälkeen on tullut finnejä kasvoihin ja kasvojen iho on tosi rasvainen. Oli niistä vaan kaikenlaista hyötyä kuitenkin:cautious:
 

Yhteistyössä