Toiveissa vauva 2021

Onnea @Ananas90 ♥

Omaa napaa..
Keskustelin miehen kanssa tästä mun vuotelusta ja todettiin, et ei nyt kuitenkaan hätäillä lääkärien suhteen vielä. Jos uusii esim. seuraavassa kierrossa, niin sitten alan kyselemään asiasta. Flo alotti mulle uuden kierron ja herjas, et edellinen jäi 13päivää lyhyemmäksi kuin edeltävä. FertilityFriend, jota oon rinnal pitänyt paremman lämpöanalyysin takia, taas ei muuttunut mihinkään arvioidensa kanssa vaikka ihan kuukautisvuodon merkkasin ylös. Ennustaa mokoma vaan ovista huomiselle :D tänään viel tuntuu olevan veristä tiputtelua, joten paha sanoa limoista mitään. Muuten kyllä vähän ovisoiretta ilmassa, kuten tukkoisuutta ja kasvojen "pehmeyttä"/pyöreyttä.
Mietin vaan, et kerta nyt juuri ennen ovista oli kunnon menkkavuotoa, niin eihän se limakalvo voi kovin paksu olla, jos aattelis oviksen ja hedelmöittymusen nyt tapahtuvan. Hukkakierto siis?

Edit. Miks nää hymiöt ei vieläkään toimi kunnolla..
Minä oon tehny samaa erikoisen välivuodon kanssa, ajattelin että odotan seuraavaan kiertoon. Ja siis kierto oli ihan normaalin mittainen, vaikka välillä tulikin vuotoa viikonkin verran. Toivottavasti sinulla myös normalisoituu kaikki nopeasti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Mäyh
@Titi-Love kamalan paljon tsemppiä tilanteeseen! Toivotaan, että pahin ei tapahtuisi. Kannattaisi varmaan käydä vu:ssa, kyllä neuvolan kuuluu se tehdä tuossa tilanteessa.

Mua polttelee testaaminen, kääk kuinka vaikeaa on hillitä itsensä. Negaa odotan kyllä, mutta jossain se toivonpilke kuitenkin takaraivossa koputtaa aina.. Oon nyt kiertänyt kaikki kaupat ja apteekit kaukaa, mutta nyt joudun käymään apteekissa, saas nähdä voinko olla kuikuilematta testihyllylle.. Tänään ollut repäisykipuja, mut samalla taas tuntemuksia että kohdunsuu on pehmenemässä menkkoja varten. Plääh, miten näitä ihme "oireita" ei vaan voi olla huomioimatta..
Täällä samoja fiiliksiä. Repäisykipujakin on negakierroissa, mutta silti herättää toivoa. Myös monet muut menkkoja enteilevät oireet olen bongannut. Raskautta toivoo niin kovasti, että viimeiseen koittaa pitää ajatuksissaan kiinni mahdollisesta raskaudesta.

Minulla myös tuntunut viime päivinä, että koko ajan joku raskaana. Ja miksi meille ei tule. Jos uusi kierto alkaa, niin pitää koittaa miettiä ihan muita juttuja.
 
Jaa, menkat yllätti ja kp 1 iskikin jo tänään. Kierto jäi kivan lyhyeksi, vain 29 päivää, mutta luteaalikin lyhentyi 12:sta päivästä kymmeneen. Nytkö ikä tulee vastaan?

Eli mulle voi huomiselle päivittää kp 2 ja poistaa piinailijoista.
Pahoittelut menkoista :( Täällä luteaalivaihe pääsääntöisesti 10 vrk, joskus ollut jopa 12 vrk. Onkohan lie aina ollut näin. Kolmekymppinen olen.
 
Voi ei @minttuni jos joudut taas uuteen kiertoon :( Ois niin jo viimein teidän aika <3 Kunpa ens kierto olisi teidän viimein <3

Voi @Titi-Love :( toivottavasti olisi kaikki kuitenkin siellä ok ja saisitte viimein pikkuisen syliin asti <3 Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä myös <3

Muoks. Pahoittelut @Eeva650 uuteen kiertoon joutumisesta:cry: Kunpa nyt tää uus kierto ois teidän <3 Mä luulen, että mä seuraan kohta perässä... jos tää mun vuoto on menkat/tyhjennysvuoto, niin luteaali oli mulla vaan 8 päivää... Toki pitää nyt katsoa mitä testit sanoo, mutta luottoa ei oikein löydy että 2 viivaa ilmestyis enää tällä kertaa...
 
Viimeksi muokattu:
Pidin pientä taukoa palstalta, kun tuntui päivät kuluvan niin hitaasti. Eilen syötiin täällä vika e-pilleri, su tai ma kuvittelisin menkkojen tulevan. Laitan sitten tänne viestiä kun saa laittaa kiertolistalle :eek:
En jaksanut kaikkia sivuja lukea, mitä jäi välistä. Mutta onnea plussanneille, pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja paljon tsemppiä km saaneille <3
 
@minttuni , eikä :cry: Kyllä olis jo teidänkin vuoro ❤❤ Jos nyt alkaa, niin toivottavasti ens kierto sit on se teidän ❤

Ja muille uuteen kiertoon joutuneille kans kovasti tsemppiä ❤ Ens kierrossa plussia ja loppukevään vauvoja sit toivottavasti ihan urakalla :love:

On: Täällä varmaan Flo taas onnistu ennustksissaan ja ovis mahdollisesti tänään ja ehkä illalla, koska vielä ei ainakaan kipuja oo ollut muuta kun ihan pientä tuikkailua :) Eli mahdolliset iltatallettelutkin saattais vielä ehtiä :X3:
 
Pahoittelut menkoista Täällä luteaalivaihe pääsääntöisesti 10 vrk, joskus ollut jopa 12 vrk. Onkohan lie aina ollut näin. Kolmekymppinen olen.
Mä täytän seuraavaksi 36 ja kun on lukenut, että kierron lyheneminen kertoo myös osaltaan hedelmällisyyden laskusta, tuntuu lyhyemmät kierron vaiheet heti pahemmalta, mitä välttämättä ovat. Joo, olisi pitänyt herätä tähän aikaisemmin, mutta ei muka ollut hyvä aika aikaisemmin.
 
Mä täytän seuraavaksi 36 ja kun on lukenut, että kierron lyheneminen kertoo myös osaltaan hedelmällisyyden laskusta, tuntuu lyhyemmät kierron vaiheet heti pahemmalta, mitä välttämättä ovat. Joo, olisi pitänyt herätä tähän aikaisemmin, mutta ei muka ollut hyvä aika aikaisemmin.
mä täytän seuraavaksi jo 39 ja kierrot alkoi lyhentyä pari vuotta sitten. Välillä on jopa 25 päivän kiertoa, mutta yleisimmin 27 päivää. Nyt tänään jo kp31. Viime ja tämän vuoden aikana on ollut kaksi vähän yli 30 päivää olevaa kiertoa. Mutta selvästi ikä vaikuttaa.
 
Mä täytän seuraavaksi 36 ja kun on lukenut, että kierron lyheneminen kertoo myös osaltaan hedelmällisyyden laskusta, tuntuu lyhyemmät kierron vaiheet heti pahemmalta, mitä välttämättä ovat. Joo, olisi pitänyt herätä tähän aikaisemmin, mutta ei muka ollut hyvä aika aikaisemmin.
Minulla ollut joskus hieman pidempiä kierrot, nyt keskimäärin 25 vrk. Mutta toivon, että olis vielä ok kaikki (y)

Kiitos kaikille tsempeistä ❤ Ei sitä tietenkään tiedä, ennen kuin kunnolla kierto käynnistyy, mutta aika luovuttanut olo on. Ehkäpä sitten onnistuu, kun hoidot alkaa :)
 
Mäkin voisin tänne tulla jo esittäytymään, kun näitä ketjuja oon kohta pari vuotta lueskellut mutta en vielä tähän kirjottanut! :D Täällä vaikuttaa olevan niin hyvä henki ja vertaistukea tässä todella kaipaa. Oon myös myötäelänyt teidän monen iloja ja suruja täällä! Taustasta sen verran, että ikää vähän vaille 30 ja yritystä nyt 2 vuotta just kohta takana. Tuulimunaraskaus oli vuoden 2019 alussa ja viime kuussa sain keskenmenon rv 10. Meillä piti alkaa juuri hoidot kun plussasin mutta niin se taas meni vituiks. Oli ihan kamala kolaus ja heittämällä yks elämäni hirveimmistä kokemuksista. Nyt on taas uusi kierto varmaan lähiaikoina käynnistymässä, ovista en saanut tikkuun mutta oireita oli joten menkkoja odotellessa! Kohti uusia pettymyksiä siis ja kiva käydä täällä välillä kurkkimassa :)
 
Hei, voi että miten monta suru uutista monella.... voimia jokaiselle❤
ja myös haamuja näkyy muutamalla niin teille toivon sydämestäni viivojen vahvistumisia ja onnitteluja ❤
Itse kamppailen piinapäivien kanssa.... nyt vissii dpo 6 eikä kauheesti oikein mitään fiiliksiä ole.... ainoa mikä on häirinnyt tänään niin aamusta asti koko päivän ollut elohiiri tuossa ihan alavatsalla....häiritsi mun treeniäkin... no enpä oo kuullu että tämä olisi mikään oire....:ROFLMAO:eilen oli myös menkkamaisia kipuja mutta eipä tuo normaalista poikkea...
Tänään olisi tyttöjen ilta ja tarkoitus vähän juhlia ja unohtaa hetkeksi taas nämä jutut kun alkaa kyllästyttämään jatkuvat pettymykset
Ihanaa viikonloppu jokaiselle❤
 
Hei, voi että miten monta suru uutista monella.... voimia jokaiselle
ja myös haamuja näkyy muutamalla niin teille toivon sydämestäni viivojen vahvistumisia ja onnitteluja
Itse kamppailen piinapäivien kanssa.... nyt vissii dpo 6 eikä kauheesti oikein mitään fiiliksiä ole.... ainoa mikä on häirinnyt tänään niin aamusta asti koko päivän ollut elohiiri tuossa ihan alavatsalla....häiritsi mun treeniäkin... no enpä oo kuullu että tämä olisi mikään oire....eilen oli myös menkkamaisia kipuja mutta eipä tuo normaalista poikkea...
Tänään olisi tyttöjen ilta ja tarkoitus vähän juhlia ja unohtaa hetkeksi taas nämä jutut kun alkaa kyllästyttämään jatkuvat pettymykset
Ihanaa viikonloppu jokaiselle
Hei jollain ehkä kuukausi pari sit plussanneella oli toi elohiiri alavatsalla oireena! :X3: Olisko ollut @Enerisa3 ?:love: Sori, jos nyt muistin ihan väärin ja olikin joku muu
 
Tilanteesta tosiaan vaikeemman tekee se että ollaan siis vielä reissun päällä, kotona vasta reilun viikon päästä, joten ultraan ym. Menemiset ei oo niin helppoja, ku ollaan toisella puolen Suomea. Toki jos jotain järisyttäviä kipuja tai henkeä uhkaavaa nii voi mennä sairaalaan kuin sairaalaan, mutta täs tilanteessa ei mahdollista.
Toisaalta se vuoto lakkas, mutta jotenki tunne että se oli lopun alkua. Olo on vaan välillä nii kipeä. Onneksi ei sentään oo yks puolista kioua, vaan koko alamahan ja alaselän, muuten pelottas kohdunulkoinen. Ja Niinku viime raskaudessa, sillonkin tiputteli ja poltteli monta viikkoa ennen kunnon vuotoa, ja ku nuo kivut yhdistettynä veriseen ei oo vaan hyvä yhdistelmä. Mutta nähtäväksi jää.
 
Hei jollain ehkä kuukausi pari sit plussanneella oli toi elohiiri alavatsalla oireena! Olisko ollut @Enerisa3 ? Sori, jos nyt muistin ihan väärin ja olikin joku muu
@Brunet82

Jooo mulla oli/on toi!! Just alkuviikosta se oli taas voimakkaasti läsnä pari päivänä ja on vain voimistunut! :LOL:En sitten tiiä onko sillä mitään tekemistä raskauden kanssa, mutta hedelmöityksen jälkeen se on alkanut ja jatkuu vielä, ja samassa paikassa! :love:

Voivoivoi, toivotaan että olis raskauden oire sulla myös ❤
 
Täällä yksi kuumeilija HEI!

Täällä kirjoittaa kahden lapsen äiti, kenen mies sanoi ensimmäisen lapsen jälkeen, että enempää lapsia ei tule Lapset -13 ja -15 syntyneitä.

Ensimmäistä lasta sain kinuta mieheltä monta vuotta ja sitä myös yritettiin yli vuosi. Tähän vielä niskaturvotuksesta aiheutuneet tutkimukset ja epävarmuus. Hirveää aikaa.

Toinen lapsi tuli vahingossa, ihana vahinko olikin ❤

Mies noin 1,5 vuotta sitten itse ehdotti kolmatta lasta ja en meinannut häntä uskoa.

Syy miksi vasta nyt on että olin työttömänä vähön aikaa, joten piti Vakkari paikka saada ennen yritystä.

Kuparikierukan kävin ottaa viime viikolla pois!

Tästä tää taas löhtee.

Vielö se että mies ei siis halua yrittää eikö ns tehdä lasta vaan tulee jos on tullakseen meiningillä. Mutta minä taas kuumeilen taas ja en saa tätä jännitystä mitenkään pois. Mikö ei tietenkään yhtään edesauta raskaaksi tulemista.

Joten jos jollain on jotain lääkettä tähän jännitykseen niin kertokaa! Olen ihan unohtanut että miltä tämä kuumeilu tuntuu.
 
Hei taas! Hieman synkistelyä ja erittäin ON. Selaa ohi jos tuntuu siltä! ♥

Tänään oli raskas päivä! Tuntuu että joka puolella satelee plussia. Kaikki ketkä edes haaveilevat raskaudesta ovat heti seuraavassa kierrossa raskaana. Ehkä se nyt iskee se tän uuden kierron harmitus, jota ei vielä ollut. Jännä ei mulla yleensä näin menkkojen loppuessa oo mielialavaihtelua.

Odottavan aika on pitkä. Kahden viikon päästä perjantaina on todennäköisesti inseminaatio. Ensi viikolla oon onneksi reissussa, mut tänään ajatukset on aivan sekaisin. Jotenkin vaikeaa olla lomalla, kun tietyllä tapaa toivoo et aika kuluisi nopeaa niin pääsisi yrittämään uudestaan. Tästä ajatuksesta on taas hirveän huono omatunto, kun mulla on elämäni ensimmäinen palkallinen kesäloma, josta en nyt sitten osaa nauttia.

Vaimokin tekee vielä iltaa (johon sen aamut vaihtui koronan takia), nii. Oon todella todella yksinäinen, joka ehkä lisää tätä pohdiskelua, joka selvästi on tän pahanmielen aiheuttaja.

Tää kierto olis aivan loistava plussata. Sais plussan häälahjaksi elokuussa ja vauvan vaimon synttäreiksi huhtikuussa. Jotenkin toisin iski vain aivan lohduton fiilis siitä, et onkohan meille tarkoitettu edes lasta. Vaikka tiedän et ollaan vasta yrittämisen alkumetreillä, on nää hoidot jotenkin psyykkisesti kuormittavia. Eletään rahallisesti tiukalla pienellä budjetilla ja mä teen työtä josta en nauti (ja jätin hakematta melko varmaa työpaikkaa josta olisin nauttinut). Paljon valintoja esimerkiksi sen suhteen kauanko kannattaa yrittää inseminaatiolla, koska vaihtaa IVFään.

Hieman siis raskasta tämä kaikki juuri nyt. Tiedän et huomenna taas paremmalla tuulella, mut nyt oli pakko avautua.
 
Hei taas! Hieman synkistelyä ja erittäin ON. Selaa ohi jos tuntuu siltä! ♥

Tänään oli raskas päivä! Tuntuu että joka puolella satelee plussia. Kaikki ketkä edes haaveilevat raskaudesta ovat heti seuraavassa kierrossa raskaana. Ehkä se nyt iskee se tän uuden kierron harmitus, jota ei vielä ollut. Jännä ei mulla yleensä näin menkkojen loppuessa oo mielialavaihtelua.

Odottavan aika on pitkä. Kahden viikon päästä perjantaina on todennäköisesti inseminaatio. Ensi viikolla oon onneksi reissussa, mut tänään ajatukset on aivan sekaisin. Jotenkin vaikeaa olla lomalla, kun tietyllä tapaa toivoo et aika kuluisi nopeaa niin pääsisi yrittämään uudestaan. Tästä ajatuksesta on taas hirveän huono omatunto, kun mulla on elämäni ensimmäinen palkallinen kesäloma, josta en nyt sitten osaa nauttia.

Vaimokin tekee vielä iltaa (johon sen aamut vaihtui koronan takia), nii. Oon todella todella yksinäinen, joka ehkä lisää tätä pohdiskelua, joka selvästi on tän pahanmielen aiheuttaja.

Tää kierto olis aivan loistava plussata. Sais plussan häälahjaksi elokuussa ja vauvan vaimon synttäreiksi huhtikuussa. Jotenkin toisin iski vain aivan lohduton fiilis siitä, et onkohan meille tarkoitettu edes lasta. Vaikka tiedän et ollaan vasta yrittämisen alkumetreillä, on nää hoidot jotenkin psyykkisesti kuormittavia. Eletään rahallisesti tiukalla pienellä budjetilla ja mä teen työtä josta en nauti (ja jätin hakematta melko varmaa työpaikkaa josta olisin nauttinut). Paljon valintoja esimerkiksi sen suhteen kauanko kannattaa yrittää inseminaatiolla, koska vaihtaa IVFään.

Hieman siis raskasta tämä kaikki juuri nyt. Tiedän et huomenna taas paremmalla tuulella, mut nyt oli pakko avautua.
Täällä saa kyllä avautua. Tsemppiä paljon ❤ Toivon, että teillä toisella kerralla onnistuisi! Kun yritys on oikeasti päällä, niin silloin muiden uutiset voivat saada oman surun ja pettymyksen nousemaan voimaakkaammin pintaan. Kuulostaa niin tutulta tuo, että toivoisi ajan kuluvan nopeasti ja sitten tuleekin huono fiilis siitä, pitäisi pystyä elää hetkessä. Minä huomasin yhtenä päivänä, että elän kahden viikon sykleissä, ovista odotellen ja sitten mahdollista raskautta. Tuli siitä jotenkin surullinen mieli, kun jo niin pitkään jatkunut. Toki koko ajan elämä tässä menee eteenpäin ja hyviä asioita on, mutta yksi iso asia puuttuu. Ja vierestä näkee, miten monet muut onnistuvat, mahat kasvaa, vauvat syntyy. Ja itsellä ei mitään merkkejä onnistumisesta. Täällä myös siis vähän huonot fiilikset, mutta uskon että huomenna jo ok.
 
Hei vaan, liityn minäkin joukkoon! Toisin sanoen, en voi pysyä poissa, kun haluan analysoida oireitani, ja tämä oli ainoa paikka jonka keksin :D

Esikoinen on syntynyt 08/19. Raskaus sai alkunsa aika nopeasti (yk 2), oli helppo, mutta synnytyksessa tuli pari mutkaa matkaan ja päättyi kiireelliseen sektioon, jonka haavoja on tässä sitten paranneltu sekä fyysisellä että erityisesti henkisellä tasolla. Mies on toivonut pientä ikäeroa lapsille, ja nyt sitten kesäkuun lopussa jätettiin ehkäisy (kondomi) pois... Ihan siis kokonaista vuotta ei odotettu ennen yrittämisen alkua, mutta toki odotuksissa oli, että tuskin ekassa yrityskierrossa tärppääkään.

Ensimmäiset kuukautiseni synnytyksen jälkeen tulivat kesäkuun alussa, joten kiertoasiat ovat ihan sekaisin. Aikaisemmin kierto on ollut 29-30 päivää, mutta tämä kierto on kyllä selvästi pidempi. Mielestäni ovulaatio oli oireiden perusteella sunnuntaina (5.7.). Oireina limat, ja sunnuntaina tunsin selvästi pistoskivun vasemman munasarjan tienoilla, olisiko ollut munasolun irtoaminen?

Jos ovulaatio oli sunnuntaina, niin nyt eletään dpo5. Minulla on nyt parina viime päivänä ollut kaikki mahdolliset oireet: repäisykipuja aivastaessa/noustessa ylös, lämmöt koholla, tänä aamuna nenä vähän tukossa, tuntemuksia alavatsassa ja alaselän särkyä, turvotusta, yliherkistynyt hajuaisti... Toki kaikki tämä on selitettävissä esim. alkavalla flunssalla, itsen liiallisella tarkkailulla, ja turvotus sillä, että on tässä tullut vedeltyä herkkuja enemmän kuin tarpeeksi (jaaa siinä taas uusi oire! Makeannälkä!).

Tilasin jo Raskauskeijusta kolme raskaustestiä, ne ovat nyt jemmassa vaatekaapin perukoilla. Ajattelin, että testaisin ensimmäisen kerran arvioituna dpo10, eli keskiviikkona, siihen asti pitäisi vaan jaksaa olla ajattelematta asiaa. Onneksi tuossa esikoisessa on aika paljon peräänkatsomista!

Mutta hui, jännää!
 
@Brunet82

Jooo mulla oli/on toi!! Just alkuviikosta se oli taas voimakkaasti läsnä pari päivänä ja on vain voimistunut! En sitten tiiä onko sillä mitään tekemistä raskauden kanssa, mutta hedelmöityksen jälkeen se on alkanut ja jatkuu vielä, ja samassa paikassa!

Voivoivoi, toivotaan että olis raskauden oire sulla myös
@Brunet82 mulla kans elohiiri alavatsalla raskausoire. Sitä ei oo IKINÄ muuta kuin raskaana ollessa! :D
 
Tervetuloa uusille joukkoon <3!

TIUKUNA:lle zemppiä kurjien fiilisten kanssa. Tänne jos minne saa ja kannattaa purkaa fiiliksiään. Joku saattaa parhaassa tapauksessa saada vertaistukea. Itellä ihan vaan jo muiden viestien lukeminen helpottaa siihen piinaavaan odotukseen, että meitä on täällä monta, kellä sama kaipuu <3. Teillä tietty viel extrastressiä, kun yrittäminen todella maksaa muutakin kun hätähousuiset 10 raskaustestiä.
 

Yhteistyössä