Toiveissa vauva 2021

Mulla oli tässä kierrossa niin et kolme päivää ennen kuin tavallisesti kuukautiset olis alkanu tuli tuhrua, sitä tuli niin vähän et ilmeni vain pyyhittäessä ja kesti kaks päivää. Tästä kierrosta siis plussasin, eikä mulla normaalisti ole minkäänlaista vuotoa ennen kunnon kuukautisia. Testit näytti tuolloin vielä negaa.
Mulla on satunnaisesti ollu tota tiputtelua aikasemminkin ennen menkkoja.. Nyt on tullu kyllä ihan housuihin asti kolmena päivänä mut nyt ei oo tullu mitään eilisen aamun jälkeen ees pyyhittäessä..:unsure:
Ehkä mä nyt sit odottelen nätisti ihan huomiseen asti.. :unsure:
 
  • Vau!
Reactions: minttuni
Täällä ei tänään mitään kerrottavaa. Samat viivanpaikat näkyvissä kuin eilen. Minut voi ottaa kans tuolta piinailijoista pois, kun dpo:sta ei mitään hajua nyt. Josko pian alkaisi tuhrut ja kierto perään niin ei kovin veny.

Mikähän siinä on, jotta joka testiin saa niin herkästi sen viivanpaikan näkyviin. Testit teen ohjeiden mukaan ja tuo alla oleva kuva on otettu 5min testin teosta.

siinä vielä kuva. Eilen tuli juuri samanlaista haaleaa.


Kontrastia lisätty


tässä vielä samaan aikaan tehty rfsu. Samanlaista viivanpaikkaa pukkaa siihenkin
 
Viimeksi muokattu:
Piinallista on tää elo edelleen. Vuotoa ei oo enää ollut, oli vaan silloin kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Oireita on, mutta jotenkin "liian normaali" olo. Kiva kuitenkin lukea kun joku mainitsi useamman tietävänsä jolla ollut vuotoa tuollain. Olen tietenkin googletellut aihetta hullun lailla. Arvon myös että koska uskallan tehdä digin, että tulisi se 3+. Oispa ihanaa jos ultrassa ois kaikki hyvin ja uskaltais heittäytyä tähän raskauteen, mut pitkä aika odotettavaa vielä!
 
Vähän Offtopic, mut osaisiko joku teistä neuvoa. Mä "rikoin" mun Flo:n. Lisäsin tän aamun lämmöt ja nyt se ei ennusta mulle enää mitään. Mitähän tein väärin?
Nuo harmaat päivät taitaa tarkoittaa, että Flon mukaan menkkojen olis jo pitäny alkaa ja arpoo nyt ootko kuiteskin raskaana, niin ei ennusta mitään. Millanen sun lämpökäyrä on ollut? :)
 
LaTiLa harmailee
Mitkähän on myöhäsimpiä dpoja millä voi vasta kiinnittyä ? Mieli tekee temppuja ja alkaa miettiin että voisko toi ”menkkoja enteilevä vuoto” ollakkin kiinnyttymivuotoo vaikka ei kirkasta ookkaan kun on niin niukkaa kuitenkin ja menkkaoireet loistaa poissaolollaan ja huomenna pitäis menkat alkaa
minullq oli nuorimman odotuksessa muutaman päivän vuotoa silloin, kun menkkojen piti alkaa. Eli n. Kp28-30 en muista tarkkaan. Testiin sain viivan vasta sitten kp33. Nämä noin arvioita, kun en tarkkaan muista. Eli jonkinlaista kiinnittymisvuotoa oli tuo.
 
Nuo harmaat päivät taitaa tarkoittaa, että Flon mukaan menkkojen olis jo pitäny alkaa ja arpoo nyt ootko kuiteskin raskaana, niin ei ennusta mitään. Millanen sun lämpökäyrä on ollut?

Joo harmaa tarkoittaa tosiaan et menkat on myöhässä. On vaan ennen jos on ollut päivän myöhässä tms. Niin silti ennustanut aina menkat ja ovulaation niin et menkat alkaisi seuraavana päivänä. Siksi ajattelin et nyt mä rikoin sen :D

Tässä lämpökäyrä. Vieläkin mennään mulle normaalia korkeammalla. Meil on semmoi otsalämpömittari jolla tuommoiset 0.1 asteen heitot voi olla ihan mitattavissa kohdastakin kiinni eli en usko lämpöjen vielä pudonneen ollenkaan, kun on kuitenkin poikkeuksellisen korkealla (siis siihen nähden et menkat alkaisi)

 
Paljon sulla on nyt viikkoja! Mä tein digin 5+3, kun silloin sen piti varmasti nöyttää 3+ kun hedelmöittyminen tarkassa tiedossa.

@Persikka123 tänäänkö on ultra? Kaikki ulokkeet ristissä että mahassa olisi kaikki hyvin
Menkoista 5+1, testatusta oviksesta 4+6 tai 5+0 jos on ollut nopee ovis. Hcg oli viime viikolla aika hyvässä nousussa, jo 4+0 sen 106 muistaakseni. Uskaltaiskohan huomenna....

@Persikka123 ultrauutisia jännitän kans!
 
En tiiä johtuuko tuosta rautalisästä jota aloin syömään, vai olisko keho nyt vasta palautunut kunnolla keskenmenosta, mutta eka kierto km jälkeen kun mulla alkukierrosta jo alkaa aivan hirveet himot! Siis kaikki kaksilahkeiset näyttää niin komeilta ja nään villejä unia Muutenkin hirmu energinen ja ihana olo! Jospa tämä tietää hyvää
Mulla ainakin tärppäs tää just tuollasesta kierrosta kun katselin melkein kaikkea miehennäköistä himoiten ja purin himoni sit kotona omaa mieheen. Jota toki himoitsin kans, mutta inspiraatioksi niitä muitakin katsoin :LOL::ROFLMAO:
 
Kiitos vastauksista @minttuni @Töppönen. @Kasikuus ! Oli vuoto jo nyt päivemmällä muuttunut selkeästi rusehtavaksi, mutta valuu pikkuhousunsuojaan asti. Eiköhän se jää tän päivän vuodoksi Eilen muuttu kyllä valkovuoto selkeesti kirkkaammaksi ja vetisemmäksi, niin pitänee miestä kellistellä tänään ja seuraavina päivinä myös
Jaaah, mielenkinnol saakin seurata seuraavat päivät..muuttu se vuoto uudelleen kirkkaaks punaseks kera hyytymien :eek: eli varmaan niukkojen menkkojen jämiä nyt sit vuotelee. Ei kyl taia viittiä tänää tuota miestä kuitenkaan kellistää, kun tällee vuotaa:rolleyes:
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Se on kyllä ihana huomata, kun porukka jaksaa kysellä kuulumisia:)

Ultrasta ei mitään kovin hyviä uutisia. No ensinnäkin sillä polilla joka hoitaa lapsettomuuksia on kesäsulku, joten ultrauksen hoito toinen naistentautien polin puoli.

Ultra alkoi ja pahoitteli heti, että heidän laitteet eivät ole niin hyviä ja tarkkoja kuin lapsettomuuspolin. Ultras ja ultras ja aika hiljaista oli. Kohdussa näkyi selkeästi tummempi alue, mutta lääkäri keskittyi lähinnä siihen että kohdussa vaikutti olevan jotain omituista vuotoa joka ei sinne kuulu. Soitti sitten monen monelle muulle lääkärille, et pääsisikö tulemaan katsomaan. No se joka sieltä viimein tuli sanoi heti melkein katsomatta että keskenmeno, ei ole normaali raskaus. Tuomio oli siis aika suora. Laittoivat pikana hcg testiin vielä varmistaakseen et hcg on alkanut laskea kerta vuotaa jo kohtuun. Sanoivat että soittavat sitten kun tulokset tulee, et mitä seuraavaksi, joko lääkkeellinen tyhjennys tai kotona odottaa vuodon alkavan. Laittoivat jo sitten sinne lapsettomuushoitojen puolelle pyyntöä lisätutkimuksia varten kun jo kolmas keskenmeno. Itkua pidätellen siinä sitten istuin ja kiitin kuitenkin hoidosta ja lähdin autolle, jossa sitten se romahdus tapahtui, vaikka olin yrittäny valmistautua tähän. Jotenkin oli niin kylmää kohtelua, kun ei edes kyselty vointia sen kummemmin.

No yllätykseksi parin tunnin päästä käynnistä soittivat jo tulosta ja se olikin lääkäreidenkin yllätykseksi nousussa ja vieläpä ihan reilusti, en muista mikä se arvo oli, kun menin jotenlin shokkiin koko jutusta ja olin kassa jonossa. No torstaina uusiksi hcg ja ultra. En tiedä mitä tässä pitäis ajatella, olla toiveikas vai toivoa että arvo vaan laskis että pääsis eteen päin.
 
Se on kyllä ihana huomata, kun porukka jaksaa kysellä kuulumisia

Ultrasta ei mitään kovin hyviä uutisia. No ensinnäkin sillä polilla joka hoitaa lapsettomuuksia on kesäsulku, joten ultrauksen hoito toinen naistentautien polin puoli.

Ultra alkoi ja pahoitteli heti, että heidän laitteet eivät ole niin hyviä ja tarkkoja kuin lapsettomuuspolin. Ultras ja ultras ja aika hiljaista oli. Kohdussa näkyi selkeästi tummempi alue, mutta lääkäri keskittyi lähinnä siihen että kohdussa vaikutti olevan jotain omituista vuotoa joka ei sinne kuulu. Soitti sitten monen monelle muulle lääkärille, et pääsisikö tulemaan katsomaan. No se joka sieltä viimein tuli sanoi heti melkein katsomatta että keskenmeno, ei ole normaali raskaus. Tuomio oli siis aika suora. Laittoivat pikana hcg testiin vielä varmistaakseen et hcg on alkanut laskea kerta vuotaa jo kohtuun. Sanoivat että soittavat sitten kun tulokset tulee, et mitä seuraavaksi, joko lääkkeellinen tyhjennys tai kotona odottaa vuodon alkavan. Laittoivat jo sitten sinne lapsettomuushoitojen puolelle pyyntöä lisätutkimuksia varten kun jo kolmas keskenmeno. Itkua pidätellen siinä sitten istuin ja kiitin kuitenkin hoidosta ja lähdin autolle, jossa sitten se romahdus tapahtui, vaikka olin yrittäny valmistautua tähän. Jotenkin oli niin kylmää kohtelua, kun ei edes kyselty vointia sen kummemmin.

No yllätykseksi parin tunnin päästä käynnistä soittivat jo tulosta ja se olikin lääkäreidenkin yllätykseksi nousussa ja vieläpä ihan reilusti, en muista mikä se arvo oli, kun menin jotenlin shokkiin koko jutusta ja olin kassa jonossa. No torstaina uusiksi hcg ja ultra. En tiedä mitä tässä pitäis ajatella, olla toiveikas vai toivoa että arvo vaan laskis että pääsis eteen päin.
Hmmmm kylläpäs sua nyt koetellaano_O:(
Onpa todella ahdistavaa varmasti kun ei tiedä mikä on tilanne ja uskaltaako yhtään toivoa:confused:
Onneksi sait nopeasti uuden ajan ja toivon kovasti, että tilanne selviää torstaina!! :cry::love:
 
@Persikka123 tsemppiä hirveesti. Aika kylmää toimintaa kyllä hoitajilta. Tai tietysti hyvä että kertovat suoraan, mutta asiat voi ilmaista aina hieman eri tavoin. Tuo on kuitenkin niin herkkä asia ja iso suru jos jokin onkin pielessä. Toivottavasti saat kuitenkin mahdollisimman nopeasti selvyyden asiaan ettei tarvitsisi olla epätietoisuudessa!
 
Se on kyllä ihana huomata, kun porukka jaksaa kysellä kuulumisia

Ultrasta ei mitään kovin hyviä uutisia. No ensinnäkin sillä polilla joka hoitaa lapsettomuuksia on kesäsulku, joten ultrauksen hoito toinen naistentautien polin puoli.

Ultra alkoi ja pahoitteli heti, että heidän laitteet eivät ole niin hyviä ja tarkkoja kuin lapsettomuuspolin. Ultras ja ultras ja aika hiljaista oli. Kohdussa näkyi selkeästi tummempi alue, mutta lääkäri keskittyi lähinnä siihen että kohdussa vaikutti olevan jotain omituista vuotoa joka ei sinne kuulu. Soitti sitten monen monelle muulle lääkärille, et pääsisikö tulemaan katsomaan. No se joka sieltä viimein tuli sanoi heti melkein katsomatta että keskenmeno, ei ole normaali raskaus. Tuomio oli siis aika suora. Laittoivat pikana hcg testiin vielä varmistaakseen et hcg on alkanut laskea kerta vuotaa jo kohtuun. Sanoivat että soittavat sitten kun tulokset tulee, et mitä seuraavaksi, joko lääkkeellinen tyhjennys tai kotona odottaa vuodon alkavan. Laittoivat jo sitten sinne lapsettomuushoitojen puolelle pyyntöä lisätutkimuksia varten kun jo kolmas keskenmeno. Itkua pidätellen siinä sitten istuin ja kiitin kuitenkin hoidosta ja lähdin autolle, jossa sitten se romahdus tapahtui, vaikka olin yrittäny valmistautua tähän. Jotenkin oli niin kylmää kohtelua, kun ei edes kyselty vointia sen kummemmin.

No yllätykseksi parin tunnin päästä käynnistä soittivat jo tulosta ja se olikin lääkäreidenkin yllätykseksi nousussa ja vieläpä ihan reilusti, en muista mikä se arvo oli, kun menin jotenlin shokkiin koko jutusta ja olin kassa jonossa. No torstaina uusiksi hcg ja ultra. En tiedä mitä tässä pitäis ajatella, olla toiveikas vai toivoa että arvo vaan laskis että pääsis eteen päin.
Voi kurja mitä pompottelua! Tulee ihan mieleen meidän ensimmäinen km... Kukaan ei oikein sanonut mitään, paitsi kaikki oli sitä mieltä että ainakaan hyvin ei oo asiat... Hurjasti voimia seuraavan ultran odotteluun, olisin kyllä toivonut sulle hyviä uutisia jo tästä!
 
@Persikka123 voihan nyt murrr että pistää vihaksi tuo sun kohtelu! :mad: Pitäis nyt edes vähän olla myötätuntoo ja kiinnostusta miten sä jakselet. :mad: Ja eikös nuo vuodot voi olla tyyliin joku hematooma tms.? Ei kai se aina automaattisesti tarkoita keskenmenoo? Varsinkin kun sulla on kerran HCG:kin reippaasti nousussa. Kuulostaa oudolta että eivät keskittyneet etsimään sitä sikiötä sieltä ollenkaan?? Voi aargh mitä touhua... Sanoivatko sitten mitään siitä, miks arvo nousussa jos heidän mukaan on keskenmeno? Vai mitä siihen kommentoivat? Kuulostaa tosi oudolta miten vois olla menossa kesken jos arvo vaan nousee... Toivottavasti torstaina olisi joku ammattitaitoisempi ultraaja, ja etsisi ja löytäisi myös sen sikiön sieltä. <3 Voi kuinka toivonkaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin <3 tai että ainakin saisit sitten viimeistään selvyyden asiaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja Mäyh
Täytyy näihin keskenmenoasioihin kommentoida sellaista, että puolisoni äiti oli alkanut vuotamaan raskaana (vuosi 1982) ja oli vuotanut todella paljon. Hänet oli ohjattu suoraan kaavintaan ja sanottu, että kyllä se on mennyt kesken. Kaavinnassa mukana ollut hoitaja oli kysynyt, että kokeiltiinko kuunnella sydänääniä. Ei niitä oltu edes kuunneltu ja päättivät sitten vielä kuunnella. Sieltä löytyi hyvä syke ja vuoto lopulta tyrehtyi parissa päivässä. Onneksi kaavintaan ei menty tai mulla ei olis sama puoliso <3

Tsemppiä @Persikka123! Toivotaan parasta!!
 
@Persikka123 voihan nyt murrr että pistää vihaksi tuo sun kohtelu! Pitäis nyt edes vähän olla myötätuntoo ja kiinnostusta miten sä jakselet. Ja eikös nuo vuodot voi olla tyyliin joku hematooma tms.? Ei kai se aina automaattisesti tarkoita keskenmenoo? Varsinkin kun sulla on kerran HCG:kin reippaasti nousussa. Kuulostaa oudolta että eivät keskittyneet etsimään sitä sikiötä sieltä ollenkaan?? Voi aargh mitä touhua... Sanoivatko sitten mitään siitä, miks arvo nousussa jos heidän mukaan on keskenmeno? Vai mitä siihen kommentoivat? Kuulostaa tosi oudolta miten vois olla menossa kesken jos arvo vaan nousee... Toivottavasti torstaina olisi joku ammattitaitoisempi ultraaja, ja etsisi ja löytäisi myös sen sikiön sieltä. <3 Voi kuinka toivonkaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin <3 tai että ainakin saisit sitten viimeistään selvyyden asiaan <3
Puhelimessa hoitaja totes jotenkin näin että katsotaan nyt ultralla uudelleen, kerta hcg olikin nousussa ja raskaus oli kohdussa, eli se kohdun ulkopuolinen raskaus nyt ainakin suljettu pois.

Muakin jotenkin tympi, kun ei kunnolla näyttänyt sitä ultra kuvaa mulle. Täytyy varmaan toivoa parasta torstaille, toivon ainakin että asialle saadaan joku selvyys oli sit raskaus tai keskenmeno, mutta tää epätietoisuus se tympeää onkin.

Ps. Torstaina meen ilmeisesti eri paikkaan ultrattavaksi.
 
Paljon voimia @Persikka123 ❤ Toivottavasti vuoto olisi jotain harmitonta ja lääkärit vain tyhmiä ammattitaidottomia, jotka aiheuttaa vaan lisää stressiä muutenkin vaikeassa tilanteessa. Pistää vihaksi sinun puolesta :(

Kyllä itsekin on kokenut tosi töykeää palvelua ja sen takia ei mielellään enää kovin helposti vaadi hoitoa ym. Esikoisen vakavan sairauden selvitessä ultrassa hoitaja soitteli muille lääkäreille pitkin sairaalaa "tulkaa nyt kattomaan tänne tätä mitä täältä löytyi. En ole ennen nähnytkään" .. Tuota ennen vaan tokas mulle, että sun lapselta puuttuu puolet kallosta. Siinä vaiheessa menin shokkiin ja hengitys ei meinannut kulkea, kun maha painoi ja jouduin olemaan kauan selälteen. Sitten kun soitteli muille, niin en kauaa jaksanut ja ampaisin pystyyn, et eiköhän tämä ollut tässä, et en pysty enää olemaan, kun henki ei kulje. Sairaalan käytävällä sit odottelin itkien mitä seuraavaksi.
Viikko sen jälkeen pääsin synnyttämään. Mut pumpattiin aivan täyteen lääkkeitä, että en tuntisi mitään. Synnytyksen jälkeen tuli hoitaja ja sano "kuinka voit olla noin tunteeton äiti, kun lapsesi juuri kuoli?" .. Jäin sanattomaksi.. Jälkeen päin mietin, että kuinka en tajunnut sanoa, että olen niin lääkkeissä, että hyvä, kun edes tajuan olevani elossa. Ne hoitajan sanat kummittelee vieläkin mielessä ja mun usko lääkäreihin on mennyt kauan aikaa sitten. Ja tämä km pari vko sitten vahvisti sitä tunnetta, että lääkärit on paskoja, eikä ajattele miltä toisesta oikeasti tuntuu.

Anteeksi pitkä vuodatus, pistää vain niin vihaksi, että miksi ovat tuossa ammatissa, jos eivät osaa käyttäytyä niin kuin potilasta kohtaan pitäisi käyttäytyä :cry:
 

Yhteistyössä