Toiveissa vauva 2021

On: lisää omia oireita. Tänään siis todella flunssanen olo, kurkkukipee ja jäässä aivan luuytimiä myöden. Aamulla lämpöö 36.9 ja nyt lähes normaali 36.7, vaikka aivan kuumeinen olo onkin.. sekä kauhee väsymys..

Mites teillä @Alinna86 @Tiukuna @Töppönen_ oireiden tai niiden puuttumisen kanssa menee ?
Minä otin jo varaslähdön ja testasin aamulla negan. Odotetusti. En vaan kestä tätä stressaavaa oireiden kyttäämistä, helpompi päästä jo keskittymään muuhun ja asennoitua uuteen kiertoon.

Niin hyvin sitä vaan jo tuntee oman kehon ja oireet, että aika pian siinä luteaalivaiheen puolen välin jälkeen tietää jo, että tärppäsikö vai ei. Jotenkin se estrogeenin lasku on mulla niin selkeä ja aiheuttaa niin kovat oireet, että ei voi olla huomaamatta. Lisäksi mulla on kyllä plussakierrossa lämmöt aina selkeästi yli 37 kun näissä negakierroissa se pyörii hädin tuskin tuossa 37.

No mutta ens kierto on meidän kierto, ettäs tiiätte sitten :D
 
Heippa! Olen jo pidemmän aikaa täällä taustalla lueskellut ja seuraillut teidän kuulumisia ja piinailuita, ja vertaillut omia oireita muiden piinailijoiden oireisiin. :D Olen myös alkanut mittailla aamulämpöjä. Te muut jotka niitä mittailette (ja olette mahdollisesti jo plussanneet), voisitteko laittaa kuvaa teidän käyristä? Olisi kiva vertailla omaan.:)

Meillä on yritystä takana joulukuusta lähtien, ja yhtään plussaa tai edes haamulaista ei ole näkynyt. Vaikka kierto hyvin säännöllinen onkin, ja ovulaationkin olen bongannut lähes joka kuukausi. En vielä tule listoille, seurailen vielä täältä taustalta.

Paljon onnea kaikille plussanneille, toivottavasti me kaikki tulemme pian perässä! <3
 
Me lähdettiin eilen reissuun. Listan mukaan mulla dpo12, mutta vähemmän se on. Testaamaan pääsen vasta aikaisintaan huomenna. Toki itsellä on melko varma fiilis, että tämä kierto meni harakoille. Tuo eilinen viiva vaikutti enemmän viivanpaikalta. Lueskelin eilen ajankuluksi vanhoja piinailuja muutaman vuoden takaa ja parin vuoden takaa. Tosi herkästi olen saanut silloin turhia viivoja näkyviin. Jopa tuohon pc tikkuun, cb varhaiseen ja yksi paha oli apteekin ultra. Siitä oli juttua paljonkin tuolla parin vuoden takaisissa keskusteluissa, jotta siihen tulee usein viivanpaikka harmahtavana näkyviin. En muistanut yhtään. Jotenkin apteekin testeihin olen luottanut paremmin.
Noi viivanpaikat ja väärät haamupositiiviset on tosi turhauttavia! Täytyy jatkossa valita testinsä tarkemmin.
 
En tiedä uskallanko ottaa teidän onnitteluita vielä vastaan, alaselkä on sen verran tulessa että edelleen ennustan mulle menkkoja. :( Tää epätietoisuus ei sovi mulle. Onneksi lähdetään viikonlopuksi sukuloimaan niin ehkä saan muuta ajateltavaa :D
 
@Tiukuna
Olipas jännää! Nyt on inssi takana. Oli kuulemma hyviä siittiöitä. Lääkäri jostain oli katsonut määrän. (Hyvä et valitsivat meille hyviä siittiöitä :D). Viikossa oli mini follikkelin rinnalle kasvanut toinenkin. Olivat nyt 20 & 18mm. Lääkäri ensin säikähti että oliko kolme, kunnes koneelta tarkisti että yks oli se viime kierron mini kysta. Selittyi tällä se munasarjan normaalia vahvempi paineen tunne.

Viralliseksi testi päiväksi saatiin 9.7 , mutta siihen on kyl sen verran aikaa (on dpo16), et pitää katsoa josko testaisi jo ennen menkkojen mahdollista alkupäivää. Millähän dpo:llä voisi jotain näkyä? Ehkä dpo12?

Oli muuten niin hyvä tilanne limakalvon (11mm) kanssa, että lääkärin sanoin mennään mahdollinen ensi kiertokin luomuna. Turha kuulemma katsoa kierron päivivä kun vaikka mulla ovis on normaalia myöhemmin, kaikki on silti tosi mallikkaasti. Nyt sit vaan jännätään ♥
Piti kaivaa vanhoja viestejä, kun en muistanut tehtiinkö sinulle luomukiertoon. Eli ei mitään lääkkeitä tarvinut lisäksi, vai miten menikään? Koko ajan pitää etsiä tietoja hoidoista, kun ihan kohta ajankohtaista. Tautitesteissä ei olla vielä käyty enkä soittanut vielä lääkärille, pitääkö verikokeet ottaa ovulaation varmistamiseksi. Odotan vielä tämän kierron, jos ihme tapahtuisikin.
 
@Tiukuna

Piti kaivaa vanhoja viestejä, kun en muistanut tehtiinkö sinulle luomukiertoon. Eli ei mitään lääkkeitä tarvinut lisäksi, vai miten menikään? Koko ajan pitää etsiä tietoja hoidoista, kun ihan kohta ajankohtaista. Tautitesteissä ei olla vielä käyty enkä soittanut vielä lääkärille, pitääkö verikokeet ottaa ovulaation varmistamiseksi. Odotan vielä tämän kierron, jos ihme tapahtuisikin.
Joo mulle tehtiin luomukiertoon. Ja jos tää ei nyt tärppäisi niin seuraavakin tehtäisiin. Mahdollisuus olis myös ihan alkukierrossa käyttää niitä letrozoleja mut lääkärin mukaan mulla kypsyy niin hyvin joka kerta jopa kaks follikkelia ja limakalvot on tosi hyvät nii yritetään nyt alkuun ilman. Yks mitä kans voisi käyttää on se ovitrelle eli se joka irrottaa sit munasolun ja lääkärin mukaan käytetään sitä jos ovulaatio meinasi osua viikonlopulle. Ne on alkuun semmoiset "miedoimmat"

Toivotaan teille luomuplussaa vielä ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Joo mulle tehtiin luomukiertoon. Ja jos tää ei nyt tärppäisi niin seuraavakin tehtäisiin. Mahdollisuus olis myös ihan alkukierrossa käyttää niitä letrozoleja mut lääkärin mukaan mulla kypsyy niin hyvin joka kerta jopa kaks follikkelia ja limakalvot on tosi hyvät nii yritetään nyt alkuun ilman. Yks mitä kans voisi käyttää on se ovitrelle eli se joka irrottaa sit munasolun ja lääkärin mukaan käytetään sitä jos ovulaatio meinasi osua viikonlopulle. Ne on alkuun semmoiset "miedoimmat"

Toivotaan teille luomuplussaa vielä ♥
Kaverilla oli letrozol ja ovitrelle nyt ensimmäisessä inssissä. Ultrattiinko edellisessä tai jossain aiemmassa kierrossa ja sen perusteella tiedettiin, että voi mennä ilman lääkkeitä? Ja verikokeet oli sinulta otettu myös ovulaation varmistamiseksi. Mietin kuinka kauan pitää varata aikaa tai siis kuinka monta kiertoa menee tutkimuksiin, ennen kuin voi aloittaa. No se kyllä selviäisi, kun soittaisin lääkärille. Toivottavasti teillä on nyt onnistunut ❤
 
Kaverilla oli letrozol ja ovitrelle nyt ensimmäisessä inssissä. Ultrattiinko edellisessä tai jossain aiemmassa kierrossa ja sen perusteella tiedettiin, että voi mennä ilman lääkkeitä? Ja verikokeet oli sinulta otettu myös ovulaation varmistamiseksi. Mietin kuinka kauan pitää varata aikaa tai siis kuinka monta kiertoa menee tutkimuksiin, ennen kuin voi aloittaa. No se kyllä selviäisi, kun soittaisin lääkärille. Toivottavasti teillä on nyt onnistunut
Joo multa otettiin progesteroni viime kierrossa 7päivää ovulaation jälkeen. Lääkäri myös ultrasi viime kierrossa kp17 ensikäynnillä muutama päivä ennen ovulaatiota. Myös tässä kierrossa oli ultra kp13 (joka osoittautui kyl mulle aivan liian aikaiseksi) jossa tarkastettiin et vastaako kohdun limakalvon paksuus kierron vaihetta ja onko kasvamassa follikkelia. Lähinnä sen ensikäynnin ultran ja progesteroni verikokeet perusteella lääkäri päätti et mennään eka luomuna ja nyt sit tuon inssipäivän ultran (sen yhteydessä tehdyn) perusteella päätti et jos tarvitaan seuraava nii sekin luomuna.

Luulen et yksi kierto pitää olla välissä ennen aloitusta. Tai siis joiltain otetaan myös siinä menkkojen alettua joitain hormoonikokeita. Toki jos lääkäri päättää ettei niitä tarvii nii kuhan olisi käynti lääkärissä ennen ovulaatioo niin se riittää siihen et seuraavassa kierrossa voi aloittaa. Toki nää on varmaan yksilöllisiä mut uskoisin et teilläkin voisi mennä näin. :)

ON: mulla on tänään outoa paineen tunnetta tänään alavatsassa ja paljon vetistä valkovuotoa. En tiedä/en oo kokenut tätä aiemmin et onko oire lähestyvistä menkoista vai siitä et plussa olis tulossa. Se etova olo on hellittänyt tai nyt eilen ja tänään sitä ei oo ollut juurikaan nii mua ehkä vähän huolestuttaa voiko sitä plussaa sit tulla kun se olo loppui.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Santso
Joo multa otettiin progesteroni viime kierrossa 7päivää ovulaation jälkeen. Lääkäri myös ultrasi viime kierrossa kp17 ensikäynnillä muutama päivä ennen ovulaatiota. Myös tässä kierrossa oli ultra kp13 (joka osoittautui kyl mulle aivan liian aikaiseksi) jossa tarkastettiin et vastaako kohdun limakalvon paksuus kierron vaihetta ja onko kasvamassa follikkelia. Lähinnä sen ensikäynnin ultran ja progesteroni verikokeet perusteella lääkäri päätti et mennään eka luomuna ja nyt sit tuon inssipäivän ultran (sen yhteydessä tehdyn) perusteella päätti et jos tarvitaan seuraava nii sekin luomuna.

Luulen et yksi kierto pitää olla välissä ennen aloitusta. Tai siis joiltain otetaan myös siinä menkkojen alettua joitain hormoonikokeita. Toki jos lääkäri päättää ettei niitä tarvii nii kuhan olisi käynti lääkärissä ennen ovulaatioo niin se riittää siihen et seuraavassa kierrossa voi aloittaa. Toki nää on varmaan yksilöllisiä mut uskoisin et teilläkin voisi mennä näin. :)

ON: mulla on tänään outoa paineen tunnetta tänään alavatsassa ja paljon vetistä valkovuotoa. En tiedä/en oo kokenut tätä aiemmin et onko oire lähestyvistä menkoista vai siitä et plussa olis tulossa. Se etova olo on hellittänyt tai nyt eilen ja tänään sitä ei oo ollut juurikaan nii mua ehkä vähän huolestuttaa voiko sitä plussaa sit tulla kun se olo loppui.
Ok, kiitos kun kerrot kattavasti (y) Mitä enemmän tietoa, sitä parempi :) Ja mukava kuulla, miten eri ihmisillä mennyt, saa käsitystä erilaisista tavoista. Ultrattavana olenkin useasti käynyt samalla lääkärillä, kenelle sitten hoitoihin mennään. No ehkäpä seuraavassa kierrossa jo soittelen (y) Tsemppiä sinne, peukut pystyssä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Kiitti kaikille jotka vastasitte tohon mun tyhjennysvuoto-kysymykseen!

Mulla alko pieni rusehtava vuoto pari päivää viimesen pillerin jälkeen ja se kesti muutaman päivän. Ei oikeen tullut mitään kunnollista vuotoa, mutta tollasia ne mun tyhjennysvuodot on ollut liuskojen välilläkin, että kaitpa se oli siinä:unsure:
 
Kiitti kaikille jotka vastasitte tohon mun tyhjennysvuoto-kysymykseen!

Mulla alko pieni rusehtava vuoto pari päivää viimesen pillerin jälkeen ja se kesti muutaman päivän. Ei oikeen tullut mitään kunnollista vuotoa, mutta tollasia ne mun tyhjennysvuodot on ollut liuskojen välilläkin, että kaitpa se oli siinä
Samanlainen oli munkin tyhjennysvuoto silloin kun pillerit lopetin ja myös seuraavat menkat oli todella vähäistä vuotoa, ihmettelinkin, että oliko edes menkat, mutta oli ne(y)
 
Hei, täällä tulisi yksi uusi mukaan :)
Oon nyt lukenut tässä noin kahden viikon aikana tätä ketjua sivulta 150 saakka, huh! Tää vaikuttaa niin mukavalta porukalta, että uskaltaudun nyt kirjoittamaan itekin.

Ensinnäkin hurjasti onnea kaikille plussanneille ja suuret pahoittelut keskenmenon saaneille <3

Meillä haaveillaan neljännestä lapsesta. Syksyllä nuorimmainenkin menee kouluun ja mulla vauvakuume sen kun kasvaa kasvamistaan, jos edes enää mahdollista! Oon kuumeillut useamman vuoden ja miestä on todenteolla täytynyt lämmitellä neljänteen. Joskus vuosi sitten myöntyi että jossain vaiheessa se neljäs saa tulla jos on tullakseen, mutta ei osannut vielä sanoa että koska olis valmis yrittämään. Nämä vuodet on itselle ollut välillä tosi vaikeita, kun kuume ja vauvan kaipuu ollut niin järkyttävän kov
Nyt alkaa jo tuntua jännältä, kun kierukka on nyt poistettu ja miehellä on keltaiset päällä, jotka hetkenä minä hyvänsä vaihtuu vihreäksi :D Kovasti ollaan asiasta keskusteltu ja mies on sanonut että kauaa siihen ei enää mene. Jotain henkistä valmistautumista silti näköjään edelleen tarvitsee. Vähän ollaan puhuttu että ehkä kesän jälkeen olis hyvä aloittaa yrittäminen, mutta vielä pieni _ehkä_ .

Joka tapauksessa aloitin jo syömään geleetä ja inositolia, sekä macan otin myös käyttöön.

Tuntuu ettei millään malta odottaa että sais jo aloittaa kaiken tuon jännäilyn!<3
Toki jännittää myös se, että onnistuuko raskautuminen enää samalla tavalla kuin nuorempana, ja meneekö yleensäkin kaikki hyvin. Mulla kaikki kolme raskautta ollut vähän vaikeita raskausmyrkytyksineen ym. Aiemmissa raskauksissa oon ollut 19-25 v. Ja nyt vähän päälle 30.
Mutta turha näitä on etukäteen stressata!

Kiva tulla mukavaan porukkaan mukaan! Vielä en tosiaan listalle tule, mutta sitten kun yrittäminen alkaa :)
 
On.
Voi hitsit mun juhlimiset jäi kyllä tänään puolitiehen kun alko niin etoo viinit ja oksettaa, join toista lasillista varmaa pari tuntia. Huomiset kemut ois vielä edessä ja mietin jo valmiiksi miten sitä jaksaa juhlia...
Joko on nyt niin että kuvittelen tän kaiken ja mukamas kroppa vaan huijaa oireita tai sit ollaan raskaana. Samoin ikenet vuosi verta hirveesti kun pesin hampaita äsken...kyllä putoo niin korkeelta su. Jos negaa näyttää kun nyt oma fiiliskin alkaa kallistua plussan puolelle...jännittää kyllä nyt ihan toden teolla:eek:
 
On.
Voi hitsit mun juhlimiset jäi kyllä tänään puolitiehen kun alko niin etoo viinit ja oksettaa, join toista lasillista varmaa pari tuntia. Huomiset kemut ois vielä edessä ja mietin jo valmiiksi miten sitä jaksaa juhlia...
Joko on nyt niin että kuvittelen tän kaiken ja mukamas kroppa vaan huijaa oireita tai sit ollaan raskaana. Samoin ikenet vuosi verta hirveesti kun pesin hampaita äsken...kyllä putoo niin korkeelta su. Jos negaa näyttää kun nyt oma fiiliskin alkaa kallistua plussan puolelle...jännittää kyllä nyt ihan toden teolla
Mulla taas on itelläkin niin ristiriitanen olo, jotenkin tuntuu että vois raskaana ollakkin mut sit taas toisaaltaan ollu tätä flunssaa lukuunottamatta oireeton nyt taas muutaman päivän, ainoo et hormoninäppylät on vähentyny naamasta, jotenkin meen nyt vaan ajatuksella että tehdään nyt sunnuntaina se nega alta pois niin voi siirtää katseen kiertoon missä voi olla mahis toisin kun tässä lopuillaan olevassa kierroksessa..
 

Yhteistyössä