Toiveissa vauva 2021

Helou! Poistuin listalta joku hetki sitten, kun tuntui että tästä hommasta tule mitään ja halusin pitää palstalta kunnolla taukoo pitkän kierron vuoksi... Mutta tänään kp45 ja sain ovis plussan!! Mitä ihmettäää Aloin ihmettelee runsasta vv, joten tein eilen ja tänään testit. Tänään viiva oliki vahvistunut eilisestä joten tein myös digin joka sit vahvisti mun epäillykset. Flon mukaan ovis olis pitäny olla 3,5 viikkoo sitten Sillon tikuttelin sitä, mutta sitä ei näkyny. Mutta aivan uskomatonta, olin varma etten ovuloi ollenkaan ja suunnittelin käyntiä yksityisellä sen suhteen. Onko kellään sattunu vastaavaa? Olen puulla päähän lyöty.
Tekisin sinuna raskaustestin :LOL:
 
Täällä kanssa imettävä! Esikoinen nyt 8 kk ja neljät menkat olleet. Tänään testattu tyylipuhdas nega, kp 31/x ja dpo x, odotettavissa olikin nega. meillä ehkäisynä keskeytetty yhdyntä, ja yksi pikkunen vahinko päässyt tässä käymään, mutta mun käsittääkseni about viikko oviksen jälkeen. Mutta kun kierrot on mitä sattuu 30-47 päivän väliltä niin pakko oli varmuuden vuoksi testata.
Heh no vaikea on tosiaan varmasti tietää mitään oviksia vielä jos kierto noin vaihtelee:) Meillä on ehkäsy käytössä sinne 1v sektion vuoksi mut sit saa alkaa käymään "vahinkoja" :DTäällähän on kivan monta imettävää raskaustoiveissa! Mukava lisä vertaistukeen. Vois varmaan pian itekin alkaa seuraamaan kiertoa vähän tarkemmin ja ovistestaustakin maybe Iha vaan et tietää sit muuttuuko mikään jos imetys loppuiskin tuollon 1v :giggle:
 
Helou! Poistuin listalta joku hetki sitten, kun tuntui että tästä hommasta tule mitään ja halusin pitää palstalta kunnolla taukoo pitkän kierron vuoksi... Mutta tänään kp45 ja sain ovis plussan!! Mitä ihmettäää Aloin ihmettelee runsasta vv, joten tein eilen ja tänään testit. Tänään viiva oliki vahvistunut eilisestä joten tein myös digin joka sit vahvisti mun epäillykset. Flon mukaan ovis olis pitäny olla 3,5 viikkoo sitten Sillon tikuttelin sitä, mutta sitä ei näkyny. Mutta aivan uskomatonta, olin varma etten ovuloi ollenkaan ja suunnittelin käyntiä yksityisellä sen suhteen. Onko kellään sattunu vastaavaa? Olen puulla päähän lyöty.
Mulla on tällaisia kiertoja ollut koko ikäni. Kierrot ovat pitkiä, mutta ovulaatio yleensä tapahtuu, välillä tosin ei. Esikoisesta ovuloin kp 26, tässä kierrossa ovulaatio tuli kp 30.... Mulla on hieman monirakkulaisuutta munasarjoissa mikä aiheuttaa tätä. Olen huomannut, että kun munasolu irtoaa oikealta, kierto on lyhyempi, vasemmalla puolella on enemmän hankaluuksia irrottautua. Vaikka kierto olisikin älyttömän pitkä, on silti mahdollista ovuloida ja raskautua. Jos tässä nyt seuraavan puolen vuoden aikana ei raskauduta niin ajattelin mennä lääkäriin hakemaan apua kierron lyhentämiseen.
 
Jospa se näyttäiskin raskautta ootko sitä testiä tehnyt?
Joo tein sen tuossa samalla ja negaa näytti. Oon muutenkin tehny raskaustestejä tässä säännöllisesti ehkä vajaan viikon välein kun menkat olleet myöhässä :)

Mulla on tällaisia kiertoja ollut koko ikäni. Kierrot ovat pitkiä, mutta ovulaatio yleensä tapahtuu, välillä tosin ei. Esikoisesta ovuloin kp 26, tässä kierrossa ovulaatio tuli kp 30.... Mulla on hieman monirakkulaisuutta munasarjoissa mikä aiheuttaa tätä. Olen huomannut, että kun munasolu irtoaa oikealta, kierto on lyhyempi, vasemmalla puolella on enemmän hankaluuksia irrottautua. Vaikka kierto olisikin älyttömän pitkä, on silti mahdollista ovuloida ja raskautua. Jos tässä nyt seuraavan puolen vuoden aikana ei raskauduta niin ajattelin mennä lääkäriin hakemaan apua kierron lyhentämiseen.
Mulla tuntuu että kierrot ovat vaan pidentyneet kun jätin pillerit pois 10/19. Olen ollut siinä uskossa, että pitkissä kierroissa ei useinkaan ovulaatiota tapahdu, joten ajattelin että näin on minunkin kohdalla. Kiva kuulla ja todeta että se onkin mahdollista :)

Oon lueskellu jonkin verran tuosta monirakkulaisuudesta ja olin ajatellut että voisin myös käydä jossain vaiheessa asian tiimoilta lääkärillä hakemassa apua juurikin kierron lyhentämiseen jos näitä pitkiä kiertoja vielä jatkuu. :)
 
Oi, mä täällä jo jännään teidän puolesta @Alinna86 , @Tiukuna , @Mamtobe ja @Töppönen_ toivon kunnon plussa-aaltoa! Lupaavia oireita teillä monella ollu Sunnuntaita ootellessa!

Täällä aika matelee, dpo 2 vasta... tajusin just että sekä testauspäivä että mahdolliset menkat osuu aikaan kun ollaan vanhempien kans mökillä. Niille en oo kertonut yrittämisestä enkä aio kertoo mahdollisesta raskaudestakaan kun vasta ihan aikasintaan nt-ultran jälkeen joten taitaa jäädä testaaminen väliin. Tai sit pitää keksii miten testaan ilman riskiä kiinni jäämisestä... varmaan testaan dpo 10 just ennen mökille lähtöö ja sit katon alkaako menkat, jos ei niin seuraava mahis testata dpo 18...
Muakin jännittää nyt jostain syystä testaaminen..en tiiä miks :D
Jotenkin hyvä fiilis, varsinkin kun lääkäri soitti ja oli rauta-arvotkin nyt kohentunut(y):)
Voisitteko miehen kanssa tehdä jotain sota suunnitelmaa että pääsisit testaamaan tai sit kun vanhemmat nukkuu? :unsure::LOL:Tosin itte en pystyis olla pokerina jos tuliskin plussa:X3:
Haastava tilanne kyllä teillä, ei voi muuta sanoa:D
 
@pumpuli1
3-4 pv sekä kierukasta että aikanaan pillereistä. Molemmissa myös sit menkat tuli aika pian tyhjennysvuodon jälkeen. Oisko menny reilu viikko siinä sit välissä.

Kyl on tylsiä nää kierron ekat päivät. Käyn lueskelemassa teiän juttuja ja oottelen plussia. Menkat vaikuttaa jääneen taas aika lyhyiksi, ma iltana alko ja nyt ei enää juuri vuoda. Ens viikolla pääsee sit taas ovulaatiota metsästää. Voi oispa tääkin kierto oppikirjamainen :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Nokare
Joo tein sen tuossa samalla ja negaa näytti. Oon muutenkin tehny raskaustestejä tässä säännöllisesti ehkä vajaan viikon välein kun menkat olleet myöhässä



Mulla tuntuu että kierrot ovat vaan pidentyneet kun jätin pillerit pois 10/19. Olen ollut siinä uskossa, että pitkissä kierroissa ei useinkaan ovulaatiota tapahdu, joten ajattelin että näin on minunkin kohdalla. Kiva kuulla ja todeta että se onkin mahdollista

Oon lueskellu jonkin verran tuosta monirakkulaisuudesta ja olin ajatellut että voisin myös käydä jossain vaiheessa asian tiimoilta lääkärillä hakemassa apua juurikin kierron lyhentämiseen jos näitä pitkiä kiertoja vielä jatkuu.
Itsekin luulin aluksi, että jos on pitkä kierto, ovulaatiota ei tapahdu lainkaan, mutta se ei kuitenkaan ole näin yksinkertaista. Jos luteaalivaihe on normaali (12-16 päivää), eikä ole erikoisia välivuotoja, todennäköisesti ovulaatio tapahtuu, vaikkakin myöhään. Sen sijaan jos luteaalivaihe jää lyhyeksi ja esiintyy erikoista tiputtelua, kierrossa voi olla häiriötä. Ovuloimattoman kierron jälkeen kuukautiset on yleensä runsaammat.
 
Eka testi uitettu ja mä taidan saada joka tikkuun vähän jotain viivanpaikkaa näkyviin

en tiedä näkeekö kukaan mitään, mutta siinä tiirattavaa. Tuo muoviosa ja imualue oli todella pitkä tässä testissä ja tuo alue mihin viivat tulee, oli tosi kapea.


tuossa vielä kontrastia säädetty, niin ehkä joku muukin näkee:ROFLMAO:

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Puolu ja Shibali
Ompa kiva kuulla näistä raskautumisista, niin ja onnea! Riskinsä siinä tosiaan ilmeisesti on, että tyssää plussaan, jos toivoisi esim tandemina imetellä. Mulla ainkin on käynyt niin, että maitoa tuli (imetyksen lopettamisesta huolimatta) tyyliin vuosi puolitoista aina puristettaessa, mut samantien kun aloin kakkosta odottamaan, niin maidontulo loppui. Siinä näki tosi konkreettisesti sen raskaushormonin vaikutuksen Tällä hetkellä imetän enää päivisin, kun tässä kk sisään lopeteltiin yösyötöt, mietin sitäkin et mahtaako ne yösyötöt olla ne isoimmat "riskit" että ei raskautuiskaa, eikös yöimetys usein parhaiten pidä menkatkin poissa, ei toki aina mut usein
Kiitos ❤ kirjoitin ylemmäs väärin siis menkat ei tullut yllätyksenä vaan ovulaatio tuli, mulla oli kyllä ovisoireita ja tein testin ja tulikin plussa ja talletteluihin ei sit ehtinyt. Mulla oli kyllä ovisoireita jo monta kertaa ennen tätä oikeaa ekaa ovistakin ja raskausoireitakin vähän väliä et hormonit tekee kummia.

Mulla ainakin yöimetyksen vähentäminen oli varmasti ratkaiseva tekijä ylipäätään kierron käynnistymiseen. Meillä tissiteltiin varmaan 6x yössä ja sit vähensin 1-2x yössä ja pian tulikin eka ovis. Nyt ennen tätä toista ovista oltiin jo vähän aikaa ilman yöimetyksiä. Sit kun tuli ovis ja nyt plussa niin oon taas sortunut tarjoamaan tissiä, koska meillä tehdään montaa hammasta yhtä aikaa ja yöherätykset on lisääntyny, niin oon valinnut väsymyksissäni sen helpoimman keinon vaikka tiedän et tää kostautuu vielä.. Nyt annan siis tissiä pari kertaa yöllä ja vähän aikaa lupsuttelee ja rauhoittuu vaikkei maitoa paljoa tulekkaan.

Toivottavasti teillä pian tärppää eikä tarvitsisi sen takia kokonaan imetystä lopettaa ❤
 
Onnittelut plussanneille! :love:Täällä oon käyny lueskelemassa kaikkien juttuja ahkerasti, mutta itestä tuntuu ettei näin kierron alkupuolella ole pahemmin raportoitavaa.

Jotenkin on epätodellinen olo tästä yrityksen aloittamisesta. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan, välillä en malta odottaa sitä että näkisin plussan tikussa ja välillä taas iskee pakokauhu, että mitä ihmettä sitä on oikein tekemässä. Samalla yritän valmistaa itseäni siihen, että tästä yrityksen alusta voi helposti mennä puoli vuotta ilman plussaa, eikä se tarkoita vielä yhtään mitään.

Puhuin miehen kanssa viime viikonloppuna pitkään tästä vauvan yrittämisestä. Ollaan toki jatkuvasti tässä sivuttu asiaa, mutta juteltiin nyt oikein pitkän kaavan kautta. Sanoin itse, että en halua mitenkään yrittämällä yrittää tai tehdä seksistä mitään suoritusta, että voidaan hyvin alkuun mennä semmosella tulee jos on tullakseen tyylillä sen enempää ajoituksia miettimättä (tai ajattelin ettei miehen niistä ainakaan tarttisi sen enempää alkuun tietää). Mies kuitenkin heti alkoi kyselemään lisää ja totesi itse, että tottakai sitten koitetaan noin joka toinen päivä ovulaation ympärillä puuhailla kerta silloin raskautumisen mahdollisuus on paras.:love: Oli jotenkin ihanaa, että toinen oli heti niin tosissaan mukana, kun oon vähän pelännyt että ahdistuuko se jostain ovulaation tikuttelusta ja selkeästä yrittämisestä. Mutta ei näköjään sitten:LOL:
 
Täällä testi tehty ja negaahan se näytti
Ei siis tämäkään kierto ollu meidän vaikka kaikki kuut ja tähdet oli kohallaan muuten! :cry:

luulen että vielä yks kierto yritetään ja sit jos ei mitään tapahdu niin yritän päästä endon puolesta jo johonkin tarkempiin tutkimuksiin ja pitää saada mieskin simppatesteihin tai jotain et vaikeuttaako nyt joku muu tätä raskaaks tuloa vai miksiköhän ei onnistu!

nyt harmittaa kyllä koska ihan luulin et se on niin tää kierto mut onneks ei ihan niiin paljoa kuitenkaan kun oikeesti muistin nauttia muuten elämästä tässä kierrossa! Nautin siis myös tänäänkin firman ruokailulla lasin viiniä rauhassa :)
 
Meillä myös pian 9kk Odotellaan myös, että vauva sen 1v ja sit ehkä aktiivisemmin asiaan Mulla on menkat alkanu jo 3kk sitten, kiertoa en oo kyl yhtään vielä seuraillut. Vähän vaihtelee ajatukset sen suhteen lopettaako imetys 1v kohdalla, koska en haluais sen hidastavan mahdollisesti raskautumista mut sit taas en tiä onko sydäntä lopettaa jos tissi siinä kohtaa on vielä tärkeä
Mäkin oon paljon pohtinu tota imetyksen jatkamista. Yöimetykset on loppunu toukokuun alussa. Tällä hetkellä tuntuu siltä, et en haluais lopettaa ja vauvallekin tissi on tärkeä, mut jos kierto ei palaudu vuoden loppuun mennessä (silloin vauva 1v 2kk), niin varmaan sit raskauden toivossa lopettelen :unsure:
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä muille! :love:

En vieläkään voi liittyä kiertolistalle, koska ei mitään uutta kiertoa näy tai kuulu. Tottakai sitä haluaisi uskoa, että on tärpännyt, ja siksi olla iloinen menkkojen puuttumisesta. Mutta kun testit näyttää negaa. Pakkoko nöiden kiertojen on nyt yrityksen alettua alkaa venymään! Miten voi kroppa osatakin..? "Epäonnistumista" olisi niin paljon helpompi kestää, kun uusi mahdollisuus olisi jo alkanut, nyt tää on tämmöstä ihme hillumista jossain välitilassa.. :cry:
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: minttuni ja mimmi92
Mua jotenkin jännittää testin tulos.... Sitkun pääsen testaamaan... Se pari aamua kestänyt aamuinen etova olo ei ilmestynyt eilen (illalla toki palasi taas) ja tänäänkin oli vain hetken aamulla. Ja nyt mua jotenkin kauheasti jännittää et tuleeko menkat vai plussa. Jos mun kaikki oireet onkin ollut kuvittelua? :( Pelottaa et putoan vielä kovaa täältä mun pilvilinnoista johon nuo oireet on mut nostanut. Mitään menkkaoireitakaan ei kyl oo ollu viel vaikka menkkojen pitäisi alkaa (todennäköisesti) maanantaina jos tärppi ei oo käynyt. Mulla alkoi eilen lomakin eikä oo juurikaan tekemistä nii tää piinailu on jotenkin todella piinaavaa. :( Nää mun tunteet menee kyl aikamoista vuoristorataa. :ROFLMAO:
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Mulle voi päivittää kp2.
Yk3 siis alkoi eilen.
Kumma kun oli eri "oireet" kun edellisessä kierrossa. Eihän näistä kierroista voi päätellä mitään.
Diformin lääke siis selkeesti kumminkin toimii kun kierrot olleet säännölliset 29-30 päivää! Toivottavasti tulis pian plussa <3
Joku tuskaili ylempänä pitkien kiertojen kanssa niin kannattaa pyytää tuo lääke tasaamaan hormonitoimintaa.

Onnea kaikille plussanneille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@-Lounatuuli- tiedän tunteen. Esikoisen yrityksessä mulla oli kierrot pisimmillään 54pv enkä saanut ovulaatioita kiinni yhtään. Raskaustestejä kulu ihan hulluna kun kokoajan oli epäselvää et missä mennään. Pelkään et nyt käy samanlailla vaikka eka kierto oli just täydellinen 29pv ja ovis kp15. Ei auta kun odotella ja toivoa et kroppa toimis..
 
  • Rakkaus
Reactions: -Lounatuuli-
Muakin jännittää nyt jostain syystä testaaminen..en tiiä miks
Jotenkin hyvä fiilis, varsinkin kun lääkäri soitti ja oli rauta-arvotkin nyt kohentunut
Voisitteko miehen kanssa tehdä jotain sota suunnitelmaa että pääsisit testaamaan tai sit kun vanhemmat nukkuu? Tosin itte en pystyis olla pokerina jos tuliskin plussa
Haastava tilanne kyllä teillä, ei voi muuta sanoa
Oioi, ihanaa että siellä on hyvä fiilis, kuulostaa lupaavalta :love::X3: Ja mahtavaa että rauta-arvotkin kohentuneet! (y) Mä niin pidän peukkuja että siellä viimein pärähtäis pysyvä plussa teille :love:

Mäkin kävin itse asiassa ferritiinin kontrollimittauksessa, ja se oli jo 121 . Muutama kuukausi sitten oli vaan 35. Eli on ainakin rauta imeytynyt, oon ottanut joka toinen päivä joko yhden tai välillä kaks 100mg tablettia (Ferrodan). Aika huima nousu, lääkärikin sitä ihmetteli, hyvä fiilis siitä kyllä. Kilpparilääkitystä nostettiin kun ne arvot sais olla vielä paremmat, niin toivon että jospa sit viimestään tärppäis pysyvästi kun sekin saadaan kuntoon :) Ja joo, pitää kyllä varmaan ottaa ainakin varoiks testi mukaan mökille, jos käy ihan mahdottomaks piinailu ja menkat ei alakaan. :geek::X3: Pakko sit kehitellä joku sotasuunnitelma miehen kaa. Ja purra vaan huulta ettei paljasta, vaikka vaikeeta varmasti oiskin teeskennellä tyyntä ja rauhallista ja "ei tässä mitään" :D:X3:

@LaTiLa ihan kun näkisin siellä jotain pilkistävän :love: Vahvistumisia viivalle! <3

Ja onnea plussasta @mimmi92 :love:
 

Yhteistyössä