Toiveissa vauva 2021

Mä odottelen menkkojen alkua. Viime kierto oli 24 pvä. Nyt menossa kp 26. Tähän asti ollut 27 pv kiertoja. Pientä rusehtavaa vuotoa ollut tänään. Ja eilisestä lähtien vatsa kipua. Jotenkin tuntuu että nyt vasta metyksen lopetuksen jälkeen kierto tasaantuu. Lopetin reilu 2 kk sitten esikoisen imetyksen. Jos seuraavasta kierrosta tärppäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Shibali
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Mä vielä imetän meidän pian 9kk ikäistä. Ollaan menty tjottaillen tässä, eli ei varsinainen yritys päällä, kun ei vielä edes menkat oo palannut takasin :X3: Ollaan puhuttu varsinaisen yrittämisen alottamisesta sit kun vauva täyttää vuoden.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Täällä yks imettävä, uudesta raskaudesta haaveileva! (y) Pillerit lopetin huhtikuun alussa ja kahdet menkat tullut (kierrot 42 ja 34 päivää). Ekalla kierrolla menkat alkoi ehkä dpo9 ja toisella kertaa dpo6 eli taitaa imetys lyhentää mulla luteaalivaihetta ja pidentää kiertoa. Ajattelin imettää 1,5-vuotiaaksi eli vielä viitisen kuukautta ja sit lopetella, ainakin, jos ei raskautta vieläkään kuulu. Eli aika rennoin mielin tän raskautumisen kanssa vielä ainakin.:LOL:
Olin ajatellut mennä tän kierron ilman mitään testailuja, mutta kyllä sit eilen sorruin kuitenkin tilailemaan ovulaatiotestejä:ROFLMAO:. Lähinnä sen takia, että näkee vähän, että miten kroppa tosiaan toimii tässä imetyksen aikana ja jos vaikka pääsis edes hetkeks jossain vaiheessa piinailemaan(y)
 
  • Rakkaus
Reactions: chili_
En muista enää kuka kyseli oviksen tikuttamisesta mut mulla kierrot 27-28pv ja alotan tikuttamisen (jos oon tikuttanu) kp10 ja yleensä ovis plussa kp13-14. Itse oon kokenu itelle parhaaksi rfsu:n ovistestit mitä saa ihan Prismoista. Niissä parhaiten tummuu viivat :cool:

ON:
täällä mentiin tänään/eilen dpo 10 päivissä (kirjottelen aina keskellä yötä töiden jälkeen nii oon just päivien välissä :LOL: ) ja nyt tissit on turvonnu hulluna, MUTTA missä kivut?? Mulla on aina yleensä jo dpo 8 jälkeen ihan super kipeet rinnat. Nyt ei kipuja mut hullut turvotukset. Maha myös tuntuu ihan pallolta. Menkkatuntemuksia ei niinkään oo vaan töissä välillä pieniä vihlontoja aina tuntui kun jotain raskasta nosti!

Kävin tänään ostamassa apteekista herkän testin ja ajattelin huomen aamuna testata sillä olis firman illan istujaiset huomenna niin haluun tietää olisko voinu tässä juhannuskierrossa käydä tuuri ❤
 
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Mä tulin raskaaksi imettäessä vauvan ollessa 10kk. Imetin vielä n. 5x päivässä. Tärppäsi jo yk 3, kun aiemmat vasta yk 28 ja 18. Eli hiukan olin hämilläni nopeasta plussasta kun lähtökohdat ei kuitenkaan niin optimaaliset
 
Täytyy tulla tänne vielä kyselemään, kun en tiedä liittyisinkö helmikuisiin vai maaliskuisiin.

Hei! Te joilla kokemusta raskaudesta onko teillä yhdynnän aikana ilmennyt vuotoa? Eilen säikäytti pahasti kun meillä oli siinä lemmenleikit käynnissä ja yhtäkkiä vaan rupesin vuotamaan. Jäi sit touhut siihen. :( Mikään ei sattunut, eikä jälkeenkäänpäin kipua ollut. Vuoto oli juuri sillä hetkellä aivan kirkkaan punaista ja juoksevaa ja kyllä sitä jonkin verran tuli. No siinä sit suihkuun ja side housuun, eikä vuotoa oikeastaan enää tullut kuin pyyhittäessä illalla/yöllä. Aamulla tein vielä hermoheikkona testin ja viiva tosi vahva, onneksi :) Pitäiskö olla tosi huolissaan, vai onko tämä tavanomaista?

Ps. Tänään verikokeiden tulokset, samalla ajattelin kysyä tuota edellä mainittua asiaa, mikäli pääsen vaan töissä rauhassa jossakin puhumaan.
 
@pumpuli1 mulla alkoi 2 päivää kierukan poiston jälkeen pieni, pari päivää kestänyt tyhjennys. Tyhjennyksestä laskettu eka kierto kesti 31 päivää.

Ovistesteissä ja niiden tekemisestä: mulla on semi-epäsäännöllinen kierto, joka on enemmin pidempi kuin lyhyempi. Luteaali vaikuttaisi kuitenkin olevan sen 12 päivää. Aikaisimmillaan kolme kiertoa tosin testanneena olen saanut ovisplussan kp 16. Tässä kierrossa sen sain kp 17, aloitin kp 16 tikuttelun. Mittaan rinnalla myös lämpöjä.

On: oikealle puolelle munasarjan kohdalle tuli eilen tuntemus, joka on siellä yön jälkeen vieläkin. Tuntuu ehkä vähän siltä, että se olisi turvonnugät. Nyt dpo 3. En muista, aikaisemmin olisi ollut tämmöistä. Samoin nännit on hellät, vatsa turvoksissa ja keskeltä kramppaavan oloinen. Lämmöt ei oo juurikaan nousseet. Onneksi ensi viikolla alkaa loma, maaginen dpo 10 ollaan vielä reissussa eikä siitä olekaan montaa päivää dpo 13, joka on tähän asti vaihtunut kp 1:ksi.
 
Täytyy tulla tänne vielä kyselemään, kun en tiedä liittyisinkö helmikuisiin vai maaliskuisiin.

Hei! Te joilla kokemusta raskaudesta onko teillä yhdynnän aikana ilmennyt vuotoa? Eilen säikäytti pahasti kun meillä oli siinä lemmenleikit käynnissä ja yhtäkkiä vaan rupesin vuotamaan. Jäi sit touhut siihen. Mikään ei sattunut, eikä jälkeenkäänpäin kipua ollut. Vuoto oli juuri sillä hetkellä aivan kirkkaan punaista ja juoksevaa ja kyllä sitä jonkin verran tuli. No siinä sit suihkuun ja side housuun, eikä vuotoa oikeastaan enää tullut kuin pyyhittäessä illalla/yöllä. Aamulla tein vielä hermoheikkona testin ja viiva tosi vahva, onneksi Pitäiskö olla tosi huolissaan, vai onko tämä tavanomaista?

Ps. Tänään verikokeiden tulokset, samalla ajattelin kysyä tuota edellä mainittua asiaa, mikäli pääsen vaan töissä rauhassa jossakin puhumaan.
Ei oo kokemusta raskaana olosta mut muistelisin äitiyshoitotyön tunnilla puhuttaneen että kohdunsuun verrkkyyslisääntyy raskauden aikana ja limakalvo on hyvin ohut et herkästi tulee ihan enättimen ja kohdun kaulan (ulkopuolelta) alueelta verta yhdynnän aikana, koska limakalvo menee hankauksesta rikki helposti.. :unsure: Kysyisin silti lääkäriltä mut jos yhtään rauhottais siihen asti :)
 
Kauanko teillä on mennyt ehkäisyn lopettamisesta siihen että tyhjennysvuoto alkoi?
Terv. Kärsimätön
Riippuu varmasti paljon ehkäisystä, mutta pillereiden lopettamisen jälkeen tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti niinkuin menkat aina yhden pillerilaatan jälkeen, eli pari päivää laatan lopettamisesta. Se kierto kesti sitten 23 päivää ja seuraavasta kierrosta tulikin jo heti plussa, joka tosin osoittautui tuulimunaksi.
 
Mä vielä imetän meidän pian 9kk ikäistä. Ollaan menty tjottaillen tässä, eli ei varsinainen yritys päällä, kun ei vielä edes menkat oo palannut takasin Ollaan puhuttu varsinaisen yrittämisen alottamisesta sit kun vauva täyttää vuoden.
Meillä myös pian 9kk :love: Odotellaan myös, että vauva sen 1v ja sit ehkä aktiivisemmin asiaan :DMulla on menkat alkanu jo 3kk sitten, kiertoa en oo kyl yhtään vielä seuraillut. Vähän vaihtelee ajatukset sen suhteen lopettaako imetys 1v kohdalla, koska en haluais sen hidastavan mahdollisesti raskautumista mut sit taas en tiä onko sydäntä lopettaa jos tissi siinä kohtaa on vielä tärkeä :oops::D
 
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Meillä kuopus ihan just 9kk ja mä imetin häntä kun plussasin. Ekat menkat tuli kun vauva oli 7kk ja se kierto meni vähän ohi kun menkat tuli yllättäen, eli oikeastaan nyt yk 1 sitten tärppäsi imetyksestä huolimatta. Kierto kyllä oli pitkä, mut mulla on aina. Nyt vaan plussan jälkeen maidon tulo on vähentänyt aika paljon ja heruminen hidastunut, tarjoan vielä tissiä monta kertaa päivässä ja yölläkin, mut usein sieltä ei paljoa enää tule. Ajattelinkin kyllä et tää riski on olemassa et imetys tyssää plussaan, mut kaikilla toki niin ei käy :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

02.07.2020 - TORSTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Haaveilija93....................kp 50/?
Futurmama..................kp 44/29-34
Puolu...............................kp 43/30-32
bellaella22050909..........kp 42/23
Wanti......................kp 39/34-48
Minouche...................... kp 36/23
Keisarinna85..............kp 35/24-27
Melissa86.....................kp 33/30-36
Mimmi92..................kp 28/26-30
Tiukuna......................kp 28/29-31
Töppönen_....................kp 24/26
Alinna86.........................kp 24/28
Sinisilmät.........................kp 24/27
LaTila...................................kp 23/27
Mamtobe............................kp 23/28
Eeva650.........................kp 22/28-42
Shibali..............................kp 19/24-30
Minttuni...........................kp 18/25
Taikinatonttu.............kp 18/?
Kikkakolmas..............kp 18/28
Goodway.......................kp 17/23
Wbä...................................kp 16/26-28
Minouche……………….kp 15/22
lulube..............................kp 14/29
Lillanna.............................kp 13/28-42
Brunet82.......................kp 13/26-28
Kirjoh89....................kp 9/28
Helmikorvakoru.......kp 8/27-28
Hipposka.....................kp 7/29-32
3milia...............................kp 7/25-28
Jjenn...............................kp 7/29-33
Kasikuus......................kp 7/27-28
Nokare..........................kp 6/29
Napsunen....................kp 6/35-37
Rimaleli..........................kp 6/30
Mäyh.................................kp 5/26-28
Iinesankka....................kp 4/?
Mysteerio.......................kp 3/30
Zennuli..........................kp 2/25-28
Lovecoco.....................kp 2/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Wanti.....................................dpo 17
Lovecoco............................dpo 17
Alinna86................................dpo 12
Sinisilmät.............................dpo 11
Latila……………………..dpo 11
Tiukuna…………………dpo 9
Mimmi92...................dpo 7
Eeva650....................dpo 3
Shibali...........................dpo 3
Kikkakolmas..........dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Kappas! Ovislimat bongattu eilen ja tänään tikutin plussan. Neljä päivää aikasemmin ku viime kierrossa - no, viime kierto venyikin oudon pitkäks, nyt flo ennustaa oudon lyhyttä kiertoa :D ota näistä nyt sit selvää.

Tuli hätä ku hymynaama pärähti digiin ni oli pakko käydä herättää mies ja ryhtyä petipuuhiin vaikka olin jo ihan valmiina lähtemään töihin :’D Ovis vähän yllätti eikä oltu ehitty vielä hommailemaan tässä kierrossa ollenkaan :O Pitää vielä töiden jälkeen kiiruhtaa kellistämään mies :D
 
Helou! Poistuin listalta joku hetki sitten, kun tuntui että tästä hommasta tule mitään ja halusin pitää palstalta kunnolla taukoo pitkän kierron vuoksi... Mutta tänään kp45 ja sain ovis plussan!! Mitä ihmettäää :D Aloin ihmettelee runsasta vv, joten tein eilen ja tänään testit. Tänään viiva oliki vahvistunut eilisestä joten tein myös digin joka sit vahvisti mun epäillykset. Flon mukaan ovis olis pitäny olla 3,5 viikkoo sitten :D Sillon tikuttelin sitä, mutta sitä ei näkyny. Mutta aivan uskomatonta, olin varma etten ovuloi ollenkaan ja suunnittelin käyntiä yksityisellä sen suhteen. Onko kellään sattunu vastaavaa? :D Olen puulla päähän lyöty.
 
Meillä kuopus ihan just 9kk ja mä imetin häntä kun plussasin. Ekat menkat tuli kun vauva oli 7kk ja se kierto meni vähän ohi kun menkat tuli yllättäen, eli oikeastaan nyt yk 1 sitten tärppäsi imetyksestä huolimatta. Kierto kyllä oli pitkä, mut mulla on aina. Nyt vaan plussan jälkeen maidon tulo on vähentänyt aika paljon ja heruminen hidastunut, tarjoan vielä tissiä monta kertaa päivässä ja yölläkin, mut usein sieltä ei paljoa enää tule. Ajattelinkin kyllä et tää riski on olemassa et imetys tyssää plussaan, mut kaikilla toki niin ei käy
Ompa kiva kuulla näistä raskautumisista, niin ja onnea! :love: Riskinsä siinä tosiaan ilmeisesti on, että tyssää plussaan, jos toivoisi esim tandemina imetellä. Mulla ainkin on käynyt niin, että maitoa tuli (imetyksen lopettamisesta huolimatta) tyyliin vuosi puolitoista aina puristettaessa, mut samantien kun aloin kakkosta odottamaan, niin maidontulo loppui. Siinä näki tosi konkreettisesti sen raskaushormonin vaikutuksen :D Tällä hetkellä imetän enää päivisin, kun tässä kk sisään lopeteltiin yösyötöt, mietin sitäkin et mahtaako ne yösyötöt olla ne isoimmat "riskit" että ei raskautuiskaa, eikös yöimetys usein parhaiten pidä menkatkin poissa, ei toki aina mut usein:unsure:
 
Ompa kiva kuulla näistä raskautumisista, niin ja onnea! Riskinsä siinä tosiaan ilmeisesti on, että tyssää plussaan, jos toivoisi esim tandemina imetellä. Mulla ainkin on käynyt niin, että maitoa tuli (imetyksen lopettamisesta huolimatta) tyyliin vuosi puolitoista aina puristettaessa, mut samantien kun aloin kakkosta odottamaan, niin maidontulo loppui. Siinä näki tosi konkreettisesti sen raskaushormonin vaikutuksen Tällä hetkellä imetän enää päivisin, kun tässä kk sisään lopeteltiin yösyötöt, mietin sitäkin et mahtaako ne yösyötöt olla ne isoimmat "riskit" että ei raskautuiskaa, eikös yöimetys usein parhaiten pidä menkatkin poissa, ei toki aina mut usein
Mulla ainakin yöimetyksen aikana menkat alkoi jo dpo 7. Eli heti kun ne jäi 9kk ikäisellä vauvalla pois niin tulin seuraavasta kierrosta raskaaksi. Imetyksen lopetin n. rv 12 reilu 1v taaperon omasta tahdosta
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Helou! Poistuin listalta joku hetki sitten, kun tuntui että tästä hommasta tule mitään ja halusin pitää palstalta kunnolla taukoo pitkän kierron vuoksi... Mutta tänään kp45 ja sain ovis plussan!! Mitä ihmettäää Aloin ihmettelee runsasta vv, joten tein eilen ja tänään testit. Tänään viiva oliki vahvistunut eilisestä joten tein myös digin joka sit vahvisti mun epäillykset. Flon mukaan ovis olis pitäny olla 3,5 viikkoo sitten Sillon tikuttelin sitä, mutta sitä ei näkyny. Mutta aivan uskomatonta, olin varma etten ovuloi ollenkaan ja suunnittelin käyntiä yksityisellä sen suhteen. Onko kellään sattunu vastaavaa? Olen puulla päähän lyöty.
Jospa se näyttäiskin raskautta ootko sitä testiä tehnyt? :X3:
 
Mulla ainakin yöimetyksen aikana menkat alkoi jo dpo 7. Eli heti kun ne jäi 9kk ikäisellä vauvalla pois niin tulin seuraavasta kierrosta raskaaksi. Imetyksen lopetin n. rv 12 reilu 1v taaperon omasta tahdosta
Aivan eli oisko sit kuitenkin yöimetys vaikuttanut noinkin paljon :) Kiva kuulla, että raskautumisia tapahtuu vaik päivätissittelijä oiskin :) Vaikka tokihan nyt monet tulee raskaaksi, vaik imettelis meneen yöt ja päivät läpeensä. Jossain määrin luotan myös ihan biologiaan tässä kohtaa et koska kroppa on valmis uuteen raskauteen jne. JOSSAIN määrin siis, en oo raskautunu mitenkään tosi helposti, joten en luota 100% kropan toimintaan:):rolleyes:
 
Helou! Poistuin listalta joku hetki sitten, kun tuntui että tästä hommasta tule mitään ja halusin pitää palstalta kunnolla taukoo pitkän kierron vuoksi... Mutta tänään kp45 ja sain ovis plussan!! Mitä ihmettäää Aloin ihmettelee runsasta vv, joten tein eilen ja tänään testit. Tänään viiva oliki vahvistunut eilisestä joten tein myös digin joka sit vahvisti mun epäillykset. Flon mukaan ovis olis pitäny olla 3,5 viikkoo sitten Sillon tikuttelin sitä, mutta sitä ei näkyny. Mutta aivan uskomatonta, olin varma etten ovuloi ollenkaan ja suunnittelin käyntiä yksityisellä sen suhteen. Onko kellään sattunu vastaavaa? Olen puulla päähän lyöty.
Hei mulla venyi edellinen kierto niin, että ovulaatio oli vasta kp32 tietämillä, eli se oli 2,5 viikkoa oletetusta myöhemmin. Ja tästä kierrosta myös raskauduin, mutta valitettavasti todettiin tuulimunaksi ja keskeytettiin. Mutta ilmeisesti pitkästä kierrostakin voi raskautua! :love:
 
Täällä kanssa imettävä! Esikoinen nyt 8 kk ja neljät menkat olleet. Tänään testattu tyylipuhdas nega, kp 31/x ja dpo x, odotettavissa olikin nega. :D meillä ehkäisynä keskeytetty yhdyntä, ja yksi pikkunen vahinko päässyt tässä käymään, mutta mun käsittääkseni about viikko oviksen jälkeen. Mutta kun kierrot on mitä sattuu 30-47 päivän väliltä niin pakko oli varmuuden vuoksi testata. :D
 

Yhteistyössä