Toiveissa vauva 2021

vierailija
Pitkään yrittäneet. Ahdistaako teitä lehdissä tai somessa ilmoitetut raskaus uutiset? Mua ahdistaa se kun ei sitä omaa vauvaa tule. Näkee niitä iloisia uutisia ja oma mieliala on ihan maassa
 
Pitkään yrittäneet. Ahdistaako teitä lehdissä tai somessa ilmoitetut raskaus uutiset? Mua ahdistaa se kun ei sitä omaa vauvaa tule. Näkee niitä iloisia uutisia ja oma mieliala on ihan maassa
Meillä yritystä takana 1v 5kk, koen että pitkä aika jo on. Toiset päivät ovat vaikeampia, kuin toiset. Surettaa ja ahdistaa oma tilanne, niin kyllähän se tulee aina mieleen, kun lukee/kuulee raskausuutisia. :( vaikka muiden onnistuminen ei ole itseltä pois, silti tuntuu hankalalta oman tilanteen vuoksi.
 
Meillä tulisi näillä näkymin ikäeroa lapsille 3v5kk. Toivottavasti esikoinen ei heittäydy hankalaksi vauvan tultua kuvioihin. Plussasin siis reilu viikko sitten:)
Te, joilla on jo lapsia: mikä tulisi lasten ikäeroksi, jos just nyt tärppäisi?

Me tässä pohdittiin, että jos jätettäisiin kumit jo pois, ja mentäis vaan keskeytetyllä yhdynnällä, oltiin molemmat sitä mieltä, ettei olis mikään katastrofi jos kävisikin vahinko jo nyt! Kyllä sitä vaan odottaa jo niiiin hirveesti, että vois vaan alkaa harrastaa ”oikeeta” seksiä välittämätttä mistään hiton ehkäisystä, mutta tuo esikoinen kuitenkin vasta 7 kk...
 
Pitkään yrittäneet. Ahdistaako teitä lehdissä tai somessa ilmoitetut raskaus uutiset? Mua ahdistaa se kun ei sitä omaa vauvaa tule. Näkee niitä iloisia uutisia ja oma mieliala on ihan maassa
Voi kyllä. Välillä on helpompia aikoja ja toisinaan ei kestäisi yhtään raskaus uutista mistään! Joskus jopa täällä tullut surku, kun ei meinaa itsellä onnistua (vuosi tuli täyteen viime kuussa) , mutta silti olen aidosti iloinen heidän puolestaan ❤ Täällä se suru on jotenkin helpommin käsiteltävissä, kun tietää, että täällä on muita samassa tilanteessa olevia ja tukea saa ihan erilailla.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Täällä alko kivat pms-oireet. Johan ne olikin pari kiertoa pois! EI OLLUT IKÄVÄ.
Aamulla kaikki oli ok ja sit yht'äkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta mieli muuttu todella synkäksi ja voi luoja, että on hankala kääntää se taas iloiseksi.
Ihan ehkä vähän mietin, et miks ihmeessä on olemassa pms? Mikä sen tarkoitus on? Kiusata naisia, jotka muutenkin saattaa olla vähän herkillä kierron eri vaiheissa. Ja sit miesten tarttis ymmärtää näitä oikkuja. Pakko myöntää, et tuskin ymmärtäisin itsekään :oops:
 
Juu, kyllä täälläkin masentaa lukea noita raskausuutisia millon mistäkin, samoin kun tulee lenkillä vastaan vaunuja, lapsia, maha-pystyssä-kulkijoita... Aina tulee semmonen olo että saankohan mä koskaan kokea millaista on olla äiti...

Mua pelottaa hirveesti huominen testaaminen. Menkat siis ei vieläkään oo alkanut ja tietysti mun pieni mieleni vielä pitää kiinni toivosta että se plussa tuliskin vaikka kaikella järjellä ei tuu... Niin jotenkin melkein mieluummin nyt ottas vaan ne menkat kun sit huomenna tekee negatestin. Mut pakko se on testata huomenna, varsinkin kun ti on sovittu et mies vie siemennesteanalyysiin näytteen, niin jos nyt ihme käviskin ja plussa tuliskin, niin ei tarttis sitäkään tehdä ja maksaa... Vaikka kuinka yritän realistisesti suhtautua niin tiedän et romahdan taas jos se nega tulee... Inhottavinta on kun on nyt kauhee unettomuus ja jatkuva vessahätä niin en tiedä miten pystyn pidättään tarpeeks kauan ennen aamua...

Toivottavasti @Kasikuus pian helpottais fiilikset <3 Ootko muuten testannut jo niitä lenkkareita? :)
 
@Shibali Juu kyllä olen :) Alkuun tuli jalat kipeäksi, kun kesti tottua pohjallisiin, jotka korjaa virheasentoa. Hölkätä en ole vielä uskaltanut, kun oli aika kipeänä toisen jalan penikka. Pikku hiljaa sitäkin pitäis alkaa harjottelee uudestaan! Ehkä jopa tänään, kun pääsee kotia. Aattelin lähteä vähän päästelee höyryjä, et on sit mukavampi aloittaa ehkä paremmilla fiiliksillä uus viikko :)
Mä aattelin muuten kans, et huomenna testaan, jos on kotona testejä. Vaikka mä aika varmasti tiedän sieltä negan tulevan jo senkin puolesta, että sillon vasta dpo11.
Pidän peukkuja, että sinulla testiin piirtyy kaksi viivaa ❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Shibali
Kyllä kirpaisee raskaus uutiset ja muistuttaa aina omasta tilanteesta, toki yrittää olla onnellinen muiden puolesta mutta vaikeaa välillä:confused:
Meillä kans yli vuos yritystä..
Voi @Shibali kurjaa tommonen kierron venyminen ja varmasti turhauttaa yms.:(
Niin toivon että syyllinen huomenna oliskin pieni salamatkustaja :love:
Ps. Mua alko kans pelottaa testaaminen, lämmöt tippu taas vähä (37.3) jomotuksia on kyl edelleen mut testaaminen ei innosta yhtään..negapelko se taas hiipii..alkais vaan ne menkat ettei ees tarttis testiä tehä :rolleyes:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Shibali
Pitkään yrittäneet. Ahdistaako teitä lehdissä tai somessa ilmoitetut raskaus uutiset? Mua ahdistaa se kun ei sitä omaa vauvaa tule. Näkee niitä iloisia uutisia ja oma mieliala on ihan maassa
Tokihan se laittaa mietityttämään, että miksi meillä ei tärppää. Se millaisen tunnereaktion uutiset aiheuttavat riippuu ihan vaiheesta. Jossakin vaiheessa uutisia oli vaikeampi käsitellä ja nyt puolestaan tulen iloiseksi ja suhtaudun omaankin plussaamiseen toiveikkaasti. Mua tosin rauhoittaa paljon se, biologinen kello ei vielä ahdistele.
 
Hei, kyssäri! :) Tiedättekö onko teillä eteen- vai taaksepäin kallistunut kohtu, tai suorassa oleva? Ja et vaikuttaako se johonkin jotenkin?:unsure: Oon vähän googlaillu, mutta vähän ristiriitaista tietoo:D Oma kannasta luin siis perjantain gynen jälkeen, että mulla on taaksepäin kallistunut.
 
Hei, kyssäri! Tiedättekö onko teillä eteen- vai taaksepäin kallistunut kohtu, tai suorassa oleva? Ja et vaikuttaako se johonkin jotenkin? Oon vähän googlaillu, mutta vähän ristiriitaista tietoo Oma kannasta luin siis perjantain gynen jälkeen, että mulla on taaksepäin kallistunut.
Mulla on taaksepäin kallellaan mut ei oo koskaan sanottu et vaikuttais mihinkään.
Raskaanakin oon ollut 5 kertaa, josta 2 saatu syliin saakka❤
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Täällä kanssa taaksepäin kallistunut kohtu, ja eipä sen pitäisi vaikuttaa muuhun kuin siihen, miten maha kasvaa sitten raskausaikana. :D Toki kohdun asentoon voi vaikuttaa jotkut asiat, joilla on jotain muutakin vaikutusta (esim. jotkut leikkaukset tms.), mutta ei se kohdun asento itsessään vaikuta mihinkään. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
No mahtavaa, että täällä on kokemusta! Joo sitä mietinki, että varmaan just liikkeiden tuntemiseen ja mahankasvuun voi vaikuttaa jossain määrin :) Tosin paljon on lukenut myös, ettei riipu mahan koko siitä. Eli tuskinpa on siis kauheasti merkitystä siitä mihin päin on kallellaan :D
 
Kiitos @Kasikuus ❤ Mä niin toivon et plussa tulis sinne vaikka et siihen uskokaan ❤ Ja kokeile ihmeessä myös niitä kompressiosäärystimiä jos pelkät lenkkarit ei auta, mut toivotaan et lenkkarit auttaa kun jalat niihin tottuu ☺

Kiitos @Alinna86 ❤ Mä niin samaistun tuohon negatestin pelkoon, niin peestä saada niitä... täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä että sun oireet enteilis nyt pysyvää plussaa ❤

Tsemppiä @Jjenn tulosten odotteluun ja lääkäriin, toivottavasti saatte hyviä uutisia ☺

@3milia mulla on eteenpäinkallistunut kohtu, tai niin päättelen kun mulle sanottu et mun kohtu on tosi edessä. mulla kuulemma todennäkösesti tulee nopeesti raskausvatsa näkyviin. Kunpa pääsis sitä pian tarkkaileen pitääkö paikkansa :love:
 
Mulla oli ekan raskauden aikana taaksepäin kallistunut kohtu, mutta vatsa oli silti ihan valtava. :LOL: Nyt kohtu on tosi voimakkaasti eteenpäin kallistunut, ultrat rv 6+6 ja 10+6 on olleet ilmeisesti jopa hankalia tehdä, kun on niin voimakkaasti eteenpäin. Mutta on se sieltä jo suoristunut, nt-ultra rv 13+4 oli sitten jo suorempi ja helpompi ultratakin. Vielä (rv 14+5) ei näy raskausmahaa, tuntuu kädellä kokeillen tosi kevyesti. Mutta eiköhän se sieltä pian pullahda, ekasta raskaudesta olin ottanut rv 19+1 ekan masukuvan, ja varmasti tää ennen sitä tulee näkyviin.

Liikkeiden tuntemiseen taitaa enemmän vaikuttaa istukan sijainti. Edessä oleva istukka voi vaimentaa liikkeitä tosi paljon.
 
Mulla oli ekan raskauden aikana taaksepäin kallistunut kohtu, mutta vatsa oli silti ihan valtava. Nyt kohtu on tosi voimakkaasti eteenpäin kallistunut, ultrat rv 6+6 ja 10+6 on olleet ilmeisesti jopa hankalia tehdä, kun on niin voimakkaasti eteenpäin. Mutta on se sieltä jo suoristunut, nt-ultra rv 13+4 oli sitten jo suorempi ja helpompi ultratakin. Vielä (rv 14+5) ei näy raskausmahaa, tuntuu kädellä kokeillen tosi kevyesti. Mutta eiköhän se sieltä pian pullahda, ekasta raskaudesta olin ottanut rv 19+1 ekan masukuvan, ja varmasti tää ennen sitä tulee näkyviin.

Liikkeiden tuntemiseen taitaa enemmän vaikuttaa istukan sijainti. Edessä oleva istukka voi vaimentaa liikkeitä tosi paljon.
Kiitos kokemuksesta, kiva kuulla❤ Kaikkeen tuntuu vähän kaikki vaikuttavan ja jokaisella niin erilaisia raskauksia :)
 
vierailija
Eikö yleensä menkkojen aikaan lämpö laske? Mulla on lämpö 37.2. Menkat alkoi eilen. Nyt alkaa yritys kerta 5. Vai voiko tää olla keskenmenoa. Pitäisikö ottaa terveyskeskukseen yhteyttä jos lämpöily jatkuu. Mitään flunssaa tää ei oo.
 
Eikö yleensä menkkojen aikaan lämpö laske? Mulla on lämpö 37.2. Menkat alkoi eilen. Nyt alkaa yritys kerta 5. Vai voiko tää olla keskenmenoa. Pitäisikö ottaa terveyskeskukseen yhteyttä jos lämpöily jatkuu. Mitään flunssaa tää ei oo.
Heippa, minulla lämmöt on koholla vielä vuodon alkaessa, parikin päivää. Jos olo on hyvä, niin ehkä sitten ei tarvi ottaa yhteyttä. Mutta toisaalta kannattaa kysyä, jos mietityttää.
 

Yhteistyössä