Toiveissa vauva 2021

Te, joilla on jo lapsia: mikä tulisi lasten ikäeroksi, jos just nyt tärppäisi?

Me tässä pohdittiin, että jos jätettäisiin kumit jo pois, ja mentäis vaan keskeytetyllä yhdynnällä, oltiin molemmat sitä mieltä, ettei olis mikään katastrofi jos kävisikin vahinko jo nyt! Kyllä sitä vaan odottaa jo niiiin hirveesti, että vois vaan alkaa harrastaa ”oikeeta” seksiä välittämätttä mistään hiton ehkäisystä, mutta tuo esikoinen kuitenkin vasta 7 kk...
Meillä tulis 3 vuotta ikäeroa jos nyt tärppäis. Ja se ois musta aika hyvä :love:
 
Lämpimästi tervetuloa uusille ja plussanneille äärettömän paljon onnea! :love: :love: :love:

Tulin täältä puutarhamaniani välistä äkkiä vain huutelemaan, että tänään flon mukaan dpo -4 ja tänään peitto heilui pitkästä aikaa. Toivon, että saisin miehen innostumaan vielä ensi viikolla ennen ovista. :sneaky: OS liuskaan ei tänään tullut vielä väriä ollenkaan, mutta pääsihän se viime kierrossakin vähän yllättämään, kun väriä alkoi tulla tikkuun ja sitten oltiinkin jo yhtäkkiä plussassa. Yritän nyt ennakoida vähän paremmin!
 
Hei nyt sitten ovistesti suosituksia! Mieluiten jotain mitä marketeista saa. Viimeksi oli nuo pc:t jotka näytti koko kierron vahvaa viivaa. Semmoset olis kivat, jotka vahvenis vasta just siinä lh-huipun tienoilla, niin osais vähän aavistella. :geek:
 
Mun lapsilla on ikäeroa 2 vuotta, ja se oli toiminut hyvin. He ovat toisilleen kaikista tärkeimmät <3 kolmatta en halunnut noin nopeasti ettei olis mulle liian rankkaa. Nyt jos tärppää niin toisen ja kolmannen ikäeroksi tulis 4,5 vuotta. Vähän mietityttää että jäiskö kolmas ulkopuoliseksi, joten salaa toivon kaksosia
Sitten se neljäs heti perään . Minähän meidän kolmannen synnytykseen meinasin kuolla (kohtu valtimon haara nirhautui rikki ja vuosin vatsa onteloon 5litraa. Silti seuraava syntyi jo 1v7kk jälkeen. :whistle:
 
Hei nyt sitten ovistesti suosituksia! Mieluiten jotain mitä marketeista saa. Viimeksi oli nuo pc:t jotka näytti koko kierron vahvaa viivaa. Semmoset olis kivat, jotka vahvenis vasta just siinä lh-huipun tienoilla, niin osais vähän aavistella.
Se taitaa olla omista hormonitasoista kiinni, miten mikäkin merkki toimii kenelläkin, mutta minä olen onnistuneesti bongannut oviksen rfsu:n testeillä.
Niissä mulla testiviiva on lähes täysin näkymätön, kunnes pari-kolme päivää ennen ovista alkaa tummumaan :)
 
Wau onnea @Enerisa3 ❤❤ Toivotaan et pysyy matkassa!

Hitsit mulla alko nyt pelottaa koko testin tekeminen, jotenki tuli vaan fiilis et ei se oo tässä kierrossa napannut. Nyt mietin et kumpi on pahempi saada se nega vai vaan oottaa et menkat alkaa.. joten en ehkä ookkaan varma testailenko vielä laisinkaan! Tai ehkä testaan huomenna.. en tiiä mistä tää ahistus taas tuli :cry:

Ahistavaa myös kun ihan joka puolelta omat tutut ja kaukaisemmatkin ns ”sometutut” saa kaikki lapsia ja itse ei vaan onnistu!

Sori kauheen negatiivinen kirjotus mut jotenki vaan vetää mieltä matalaks vaikka ei ees olis ehkä vielä syytä ja mahdollisuuksia on!
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

7.6.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Rimaleli.......................kp 59/30
Wanti......................kp 47/34-48
Shibali..............................kp 40/24-30
Millimetrii...................kp 39/27-29
Eliana...............................kp 33/31-38
Enerisa3.....................kp 32/28-32
Eeva650.........................kp 31/28-42
Mysteerio......................kp 30/30
Haaveilija93....................kp 27/?
Sinisilmät.........................kp 26/28-29
Hannaah................................kp 25/?
LaTila................................kp 25/27-?
Töppönen_.........................kp 24/26
Alinna86.........................kp 24/28
Äitimamino................kp 24/27-28
Kasikuus........................kp 23/27-28
Lillanna.............................kp 22/28-42
Tiukuliina89....................kp 21/30
Mariija_.......................kp 20/32-43
Vindy.............................kp 20/29-33
lulube..............................kp 19/29
Futurmama..................kp 19/29-34
Brunet82....................kp 19/26-28
Minttuni...........................kp 18/25
Puolu.......................kp 18/30-32
Hipposka......................kp 16/29-32
Ananas90.....................kp 16/25-26
bellaella22050909............kp 16/23
Napsunen.....................kp 16/35-45
Titi-Love....................kp 16/28-30
Persikka123.....................kp 16/32-35
helmikorvakoru......kp 13/27-28
Kirjoh89.....................kp 12/28
Minouche...................... kp 11/23
3milia.....................kp 11/25-28
Jjenn...............................kp 11/29-33
Mirella92....................kp 10/28
Keisarinna85..............kp 10/24-27
Piipaa93....................kp 9/27-28
Iinesankka82............kp 8/?
Melissa86.....................kp 8/30-36
Zennuli..........................kp 6/25-28
Lovecoco.....................kp 6/30
Mimmi92..................kp 3/26-30
Tiukuna......................kp 3/29-31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Sinisilmät..........................dpo 13
Töppönen_......................dpo 12
Alinna86.............................dpo 12
Eeva650.............................dpo 8
LaTila...................................dpo 8
Ananas90.........................dpo 3
Minttuni...............................dpo 3
Persikka123......................dpo 2
Titi-Love..............................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Töppönen_ liputan rfsu n testejä, vaikka ne kerran vähän huijaskin liian aikaisin :D Muuten ovat olleet tosi hyviä, eikä jätä arvailujen varaan.

@Sinisilmät Niin tuttuja fiiliksiä, et ole yksin. Mulla pms-oireet toisinaan aiheuttaa pahoja ahdistuksia ja tuntuu, et niistä menee hetki aikaa toipua. Ja toisten raskaus uutiset menee toisinaan pahasti ihon alle, mutta jostain sen voiman kuitenkin saa nousta ylös, kun on vähän aikaa mennyt eteenpäin. Toivottavasti sinulla nyt aamulla parempi fiilis ❤

.. Kyllä oli huono yö mökillä. Kotonakin yöt aina oviksen jälkeen tosi huonoja (ihan ku mä joskus nukkuisin hyvin :cautious:) ja nyt mökillä vielä huonompi. Miten sitä ei osaakaan nukkua missään kunnolla. Vaikka ei ole huolia, eikä murheita, niin alitajunnassa joku taitaa silti vaivata. Ens viikon pe tänne pitäis tulla miehen ja meidän miespuolisten ystävien kanssa viikonlopuksi viettää aikaa ja sehän on varmaan tosi kivaa, kun menkat alkaa to ja täällä ei oo sisävessaa :( Pitää toivoa, että vuoto ois suht normaali, eikä taas niagaranputous :D
 
Ihana kuulla, miten monella on alle 2v ikäerolla lapsia! Ei se sit niin kauheen kamalaa varmaan oliskaan, vaikka joka paikassa toitotetaan että älkää tehkö lapsia pienellä ikäerolla.
Minähän olisin halunnut kaikille lapsille n. 1v ikäeron, mutta sektiot esti sen :( Piti jokaisen sektion jälkeen olla vähintään 1v väliä, että uusi raskaus alkaisi.

Minulla itellä on vanhempiin siskoihin ikäeroa 7v ja 5v. Tän keskimmäisen siskon kanssa ei tultu ollenkaan toimeen, mut ton 7v vanhemman kanssa oltiin kuin paita ja peppu :) Mut ois kyl kivaa, jos ois sisko tai veli, joka ois melkein saman ikäinen, joten liputan kyllä tolle alle 2v ikäerolle :X3:
 
@Töppönen_ liputan rfsu n testejä, vaikka ne kerran vähän huijaskin liian aikaisin Muuten ovat olleet tosi hyviä, eikä jätä arvailujen varaan.

@Sinisilmät Niin tuttuja fiiliksiä, et ole yksin. Mulla pms-oireet toisinaan aiheuttaa pahoja ahdistuksia ja tuntuu, et niistä menee hetki aikaa toipua. Ja toisten raskaus uutiset menee toisinaan pahasti ihon alle, mutta jostain sen voiman kuitenkin saa nousta ylös, kun on vähän aikaa mennyt eteenpäin. Toivottavasti sinulla nyt aamulla parempi fiilis

.. Kyllä oli huono yö mökillä. Kotonakin yöt aina oviksen jälkeen tosi huonoja (ihan ku mä joskus nukkuisin hyvin ) ja nyt mökillä vielä huonompi. Miten sitä ei osaakaan nukkua missään kunnolla. Vaikka ei ole huolia, eikä murheita, niin alitajunnassa joku taitaa silti vaivata. Ens viikon pe tänne pitäis tulla miehen ja meidän miespuolisten ystävien kanssa viikonlopuksi viettää aikaa ja sehän on varmaan tosi kivaa, kun menkat alkaa to ja täällä ei oo sisävessaa Pitää toivoa, että vuoto ois suht normaali, eikä taas niagaranputous
Okei, kokeilenpa niitä siis seuraavaksi. Kiitos :)

Mulla kans alka aina huonot yöt ja aamuyön heräily jossain dpo7 jälkeen. Se on niin ärsyttävää! Siitäkin jo tietää ootella menkkoja, vaikka rakauteenkin mulla kyllä kuului yövalvominen.
 
Okei, kokeilenpa niitä siis seuraavaksi. Kiitos

Mulla kans alka aina huonot yöt ja aamuyön heräily jossain dpo7 jälkeen. Se on niin ärsyttävää! Siitäkin jo tietää ootella menkkoja, vaikka rakauteenkin mulla kyllä kuului yövalvominen.
Mulla kuului kans raskauteen voimakas heräily/valvominen. Varsinkin loppuajasta. Saatoin pari viikkoa mennä 1-2h unilla ja sit oli pakko hakea lääkäristä apua, että sai nukuttua kunnolla ennen vauvan syntymää.
 
Mulla kuului kans raskauteen voimakas heräily/valvominen. Varsinkin loppuajasta. Saatoin pari viikkoa mennä 1-2h unilla ja sit oli pakko hakea lääkäristä apua, että sai nukuttua kunnolla ennen vauvan syntymää.
Mulla on tuosta kuopuksen odotuksesta jotenkin ihanat muistot siitä yövalvomisesta :D Isommat oli jo koululaisia ja itse ennenaikaisuusriskin ja supistusten vuoksi pitkään töistä pois. Heräsin aina joskus kolmen aikaan yöllä ja keittelin kahvit ja kattelin ohjelmia, laitoin lapset aamusta kouluun ja menin itse takaisin nukkumaan :D
 
Mulla on tuosta kuopuksen odotuksesta jotenkin ihanat muistot siitä yövalvomisesta Isommat oli jo koululaisia ja itse ennenaikaisuusriskin ja supistusten vuoksi pitkään töistä pois. Heräsin aina joskus kolmen aikaan yöllä ja keittelin kahvit ja kattelin ohjelmia, laitoin lapset aamusta kouluun ja menin itse takaisin nukkumaan
Mulla kun oli kuopusta odottaessa kotona 2 alle 4v, ni sillon ei kyl ollut kovin ruusuista valvoa yöt ja päivät :D Nyt saattais olla eri ääni kellossa, kun kaikki 3 on jo koululaisia :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_

Kyllä nää sofin jotenkin muuttuneet ovistestit vielä ovis plussan näyttää :D heti pamahti 2 viivaa ku kastu.
Tosin mulla oli kovia oviskipuja jo eilen illalla ja yöllä, varmaan kasvukipua, mut kovaa sellasta. Kun Eilen oli vielä alkuillasta aika haaleaa viivaa.
Mut jos illasta jaksaas vielä varmistella perjantaiset talletukset nii ois hyvä :D otetaan aika rennolla menolla tää yrittäminen. Et jos tänää ei jostain syystä onnaa, esim. "Levoton nukkuja" esikoinen herää tms. Nii sit ei haittaa. Mulla kuitenkin varmasti tänää on jo ovispäivä, eli talletukset ois sit dpo -3 ja dpo -2.

Mulla kun ei päde se ovisplussa ja seuraavana päivänä ovis ku pitää aina olla nii kiire :D ovisplussa ja ovis aina samana päivänä.

Mut saa laittaa piinalistalle dpo 0 tälle päivää, tai huomiselle dpo 1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea plussasta @Enerisa3 ❤ Meillä tulis ikäeroa 4 v. jos nyt tärppäis ja se olisi meille ihan ok. Mulla ja miehellä ei ollut intoa ryhtyä hankkimaan toista heti perään, koska meillä on aika kiireinen elämä ja ei ole sukulaisia lähellä jotka voisivat tarvittaessa katsoa lapsen perään. Nyt tuntuu siltä että me taas jaksettaisiin pienen vauvan ja leikki-ikäisen kanssa, joten tämä ikäero on meille varmasti sopiva :) tämä myös jäisi viimeiseksi, en usko että haluaisimme kahta lasta enempää. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan...
 
  • Rakkaus
Reactions: Enerisa3
Meillä ei lapsia ole ennestään, mutta tällä hetkellä ajattelen, että meille olisi optimaalisinta saada kaksi ensimmäistä pienellä ikäerolla nykyisellä paikkakunnalla ja sitten toinen erä voitaisiin koittaa saada aikaan vielä seuraavassa kodissa, kun vanhemmat olisi jo isompia. Mitään ei toki kannata suunnitella, kun ei tässä tiedä saako sitä ensimmäistäkään. :rolleyes:

Tänään kun katselin eilisen ovisliuskaa, niin oli siihen näemmä jäänyt jo haamulainen. (y) Nyt on tämän päiväinen tekeytymässä ja jos viiva on vahvempi, niin pitänee huomenna alkaa dipata jo digiä! Huomenna pitänee yrittää lämmitellä miestä, mutta voi olla että pitää vain toivoa eilisestä satsista jonkun olevan vielä valppaana oviksen aikaan. :unsure:

Meillä tuulee älyttömästi. Mun piti olla tänään tekemättä yhtään mitään, mutta kovin kuumottelee Prismaan jäänyt omenapuu. Kaipa se on haettava pois kuleksimasta. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco
Sitten se neljäs heti perään . Minähän meidän kolmannen synnytykseen meinasin kuolla (kohtu valtimon haara nirhautui rikki ja vuosin vatsa onteloon 5litraa. Silti seuraava syntyi jo 1v7kk jälkeen.
Apua, olet kyllä ollut rohkea kun tuollaisen jälkeen oot uskaltanut seuraavaan raskauteen! :eek:

Luulen että mun mies ei suostu enää neljänteen jos se ei varkain tuu :D Itselle sopis se neljäskin näihin kuvioihin, mutta että ois neljännen kerran raskaana ja neljäs vauvavuosi... nyt ei ainakaan houkuta, kun vähän ahdistaa jo ajatus kolmannen kerran ”luovuttaa oma kroppa toisen käyttöön” lähes kahdeksi vuodeksi. Enkä kauheesti haluais jäädä töistä pois. Mutta nämä mun tarvii uhrata jos haluan enemmän lapsia :D Mun mielestä vielä kolmekin lasta kuulostaa aika vähältä määrältä, mutta nykyään se taitais olla jo ihan reilun kokoinen perhe :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä