Toiveissa vauva 2021

Okei Enpä ookaan kuullut et raskaustesti vois ovikseen reagoida. En mä sata varma oo muusta kun et tää kierto siis kestänyt jo 39 päivää kun yleensä on max. 32. Mutta nyt kun tosta sanoit, niin mähän tein ma positiivisen oloisen ovistestin ja siihen aikoihin tuli myös ovislimaa muistuttavaa. Ja sit ti oli se haaleaakin haaleampi haamu raskaustestissä ja ke ihan hitusen voimakkaampi haamu, sit tosiaan pe oli raskaustesti nega. Eli tässä valossa kai tuokin mahdollista olis. Jos nyt yhtäkkiä oiskin tullu superpitkä kierto. Mä tein sillon ns. normiovisaikaan ovistestin johon sain mielestäni jonkun joka plussalta näytti mut sillon ei ollu noita selkeitä limoja (mutta oli haluja ja liukasta), joten en nyt osaa sanoo koska se ovis oikeesti oli Nyt menee kyllä vielä mielenkiintosemmaks, kiitos kun tästä kerroit, en tosiaan oo koskaan kuullut. Eli nyt ootellaan sit menkkoja tai uutta testaamista

Ja pahoittelut negasta, toivottavasti siellä nyt tää tuleva kierto ois teidän <3
Kohta pääset uudestaan piinailemaan ja testaamaan :D
 
  • Haha
Reactions: Shibali
@Hope91 ihanaa että ootte päässy "hoidoissa" eteenpäin ja vielä positiivisin fiiliksin ja hyvin uutisin. Mekin aikoinaan aloitettiin hoidot juuri tuolla letrozolilla, ei tosin meitä auttanut. Mahtavan ovisplussan opit myös saanu testiin, eli tsemppiä piinailuun, ehkäpä teidän ei tarvitsekkaan hoitoihin siirtyä
[/QUOTE]

@Persikka123 Niinpä, oli henkisen jaksamisen kannalta todella tärkeä käynti ja antoi kyllä taas jaksamista ja toivoa jatkaa eteenpäin! Toivottavasti näin olisi, tulen sitten kertomaan miten tässä kierrossa kävi :giggle:
 
Paljon onnea @Enerisa3! :giggle:

Täällä uusi esittäytyy, hei!
Jonkun aikaa tätä keskustelua jo seurannut, mutta nyt rohkenen keskusteluihin mukaan. Oon 28v ja puoliso vähän päälle kolmenkymmenen. Taustalla yli 10v. e-pillereiden syönti ja endometrioosikasvua on gynen toimesta todettu joku 6-7v sitten. Yritykset ovat vielä aika alkutekijöissään ja on jännää tutustua omaan kroppaan niin pitkän pillerien syönnin jälkeen :) . Tänään alkoi uusi kierto jälleen ja kunnon menkkakivut kaverina. Tämän myötä alkaa yk4 meillä. Kierrot olleet aina säännöllisesti 26-28 päivää, mutta toissa kierto oli jostain syystä 36 päivää - liekö pillerien lopetus vielä vaikuttanut :unsure:
 
Pahoittelut negoista @Mamtobe ja @Töppönen

@Mysteerio montako inssiä teillä olikaan takana ja olitte varmaankin yksityisellä hoidossa? Anteeksi kun en muista, olet varmasti kertonut täällä jo. Ikävää, ettei inssi tulosta tuottanut ja joudutte ivf hoitoihin, jotka varmasti on hyvä tehdä loman aikana, kun ei tarvi ainakaan töistä silloin ressata. Ei ole oma kohtaista kokemusta, mutta ajattelen ivf:än olevan henkisesti sekä fyysisesti paljon raskaampaa kuin ovulaatioinduktio hoidot. Tsemppiä tulevaan!

@Hope91 ihanaa että ootte päässy "hoidoissa" eteenpäin ja vielä positiivisin fiiliksin ja hyvin uutisin. Mekin aikoinaan aloitettiin hoidot juuri tuolla letrozolilla, ei tosin meitä auttanut. Mahtavan ovisplussan opit myös saanu testiin, eli tsemppiä piinailuun, ehkäpä teidän ei tarvitsekkaan hoitoihin siirtyä
Yksityisellä ollaan. Kolme inssiä takana ja lääkäri suositteli nyt yrittämään IVF:ää. Ikää on tosiaan 38 ja vaikka kaikki hedelmällisyystestit oli tosi hyvät, niin kyllä se ikä varmaan silti vaikeuttaa asioita.

@Enerisa3 onnea!! Toivotaan viivan vahvistumista!
 
Varovaiset onnittelut @Enerisa3 !<3

ON:
Vitsit kun nämäkin päivät on pitkiä kun odottelee ovulaatiota. Aina on jotakin mitä odottaa xD
Täytyy koittaa pitää itseänsä aktiivisena mutta mitä vaan tekee niin pää tulee kuitenkin mukana. Heh
Mutta täällä on kiva kyllä myös jännätä mukana muiden jänniä hetkiä! Kivaa lauantaita kaikille!:)
 
Hei !

Tässä oon nyt koko päivän itkeneenä alkanu pelkään oman kropan toimimattomuutta.. mies kerto just että sitä pelottaa kanssa sen mun kohtutulehduksen jälkeen että mun keho hyökkää niin voimakkaasti alkioo kohtaan että ei sillä käynnisty.. :cry:

Nyt sit miettiny että pitäiskö alkaa ovulaatioo testaileen.. mitä mieltä te ootte ? Lisääkö vaan stressiä vai voisko helpottaa ? Millä päivillä te ootte niitä alkanu testaan ja tuleeko seksistä sit siinä vaiheessa vaan suorittamista? Tai ihan kun se ei sitä olis jo ollu välillä :X3:

Kuten huomaa oon aika hyvin heittäny kirveen kaivoon tän kierton osalta ja enskierron ovulaatio on luultavasti just kun mies on 5pv pois kotoo :(
 
Hei !

Tässä oon nyt koko päivän itkeneenä alkanu pelkään oman kropan toimimattomuutta.. mies kerto just että sitä pelottaa kanssa sen mun kohtutulehduksen jälkeen että mun keho hyökkää niin voimakkaasti alkioo kohtaan että ei sillä käynnisty..

Nyt sit miettiny että pitäiskö alkaa ovulaatioo testaileen.. mitä mieltä te ootte ? Lisääkö vaan stressiä vai voisko helpottaa ? Millä päivillä te ootte niitä alkanu testaan ja tuleeko seksistä sit siinä vaiheessa vaan suorittamista? Tai ihan kun se ei sitä olis jo ollu välillä

Kuten huomaa oon aika hyvin heittäny kirveen kaivoon tän kierton osalta ja enskierron ovulaatio on luultavasti just kun mies on 5pv pois kotoo
Voi ei, halit sinne! Nyt suret ja itket niin paljon kuin on tarvis. Pian taas huomaat, että sieltä voimistut ja katse on taas edessä päin <3

Minä en yleensä oo testannut ovista. Tässä kierrossa testasin ja ehkä se silleen vähensi suorittamista, että ne ”pakolliset” seksit oli vaan siinä ovulaation alla ja muuten pystyi mennä vaan tunteiden mukaan. Mulla yleensä ovis kp10-12 ja aloitin testaamisen kp6.
 
Hei !

Tässä oon nyt koko päivän itkeneenä alkanu pelkään oman kropan toimimattomuutta.. mies kerto just että sitä pelottaa kanssa sen mun kohtutulehduksen jälkeen että mun keho hyökkää niin voimakkaasti alkioo kohtaan että ei sillä käynnisty..

Nyt sit miettiny että pitäiskö alkaa ovulaatioo testaileen.. mitä mieltä te ootte ? Lisääkö vaan stressiä vai voisko helpottaa ? Millä päivillä te ootte niitä alkanu testaan ja tuleeko seksistä sit siinä vaiheessa vaan suorittamista? Tai ihan kun se ei sitä olis jo ollu välillä

Kuten huomaa oon aika hyvin heittäny kirveen kaivoon tän kierton osalta ja enskierron ovulaatio on luultavasti just kun mies on 5pv pois kotoo
Meillä ainakin ovistestit auttaneet paljon. Aluksi muutama kk testausta, ei ovisplussaa, ensikäynti lapsettomuuslääkärillä, ei ovulaatiota näkyvissä. Sitten löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkkeet siihen ja oviksen bongasin eka kertaa ehkä helmikuussa. Ja joka kerta nyt sen jälkeen. Äärettömän onnellinen fiilis jo pelkästä ovisplussasta, helpottanut siis todella paljon seksin ajoittamista ja myös henkisesti, kun tietää että melko varmasti se nykyisin tulee. Suosittelen siis :) Nyt en tikuta, kun odotellaan kesän yli hoitoihin menoa.

Lisään vielä, sama mitä @Töppönen_ kirjoitti seksistä. Tietää, että joka toisen/kolmannen päivän tahdin voi lopettaa ja harrastaa seksiä silloin, kun huvittaa. Yleensä menee niin, että ennen ovista ja plussan jälkeen vielä on niin paljon ollut seksiä, että tulee vähän taukoa ja sit yleensä taas ennen menkkojen alkua.

Niin ja tosiaan kp 10 alan testaamaan ja kp 13-15 välillä tullut plussa. Teen liuskoilla ja varmistan vielä digillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Hope91 ja Mirella92
@Mamtobe Voi ei, välillä tulee noita fiiliksiä se on ihan sallittua, voimahalaus sinne❤
Itsellä jo puoli vuotta keskenmenosta ja mietin että kun seki oli epäonnistunut että näinköhän tässä raskautuu enään olleskaan:cry: mut ei auta muutakuin toivoa(y)
Itse aloitin ovulaation tikuttamisen muutama kuukaus yrittämisen aloituksesta ja toisaalta on kiva tietää että ovuloiko ja osuuko tuntemukset kohilleen, mulla limailua ennen ovista ja kipuilua ja oviksen jälkeen lämpöilyä joten niistä voi jo ennalta arvata. Mutta esim nyt tässä kierrossa ei ollut mitään näistä ja aloin jo epäröidä ovuloinko ollenkaan,mutta testien ja lämpökäyrän mukaan näin kuitenkin tapahtui. Ite alotan testaamisen kp 10, useimmiten ovis plussa tulee kp12 -14.
 
Omien arvioiden pohjalta dpo 2 vasta menossa, ja heti on "raskaana" xD voi helkkari tätä.. Aamulämmöt eilen 36.9 ja tänään 37, eli ainaki ovis mennyt. Juostessa sykkeet korkealla ja hengästytti enemmän, kuin yleensä. Ja mies kysyi, että olenko jo raskaana, maha kasvaa, milloin viimeksi tehty testi :D Valistin, että maha ei ala ihan heti kasvamaan ja ovulaatiostakaan ei ole vielä kovin kauaa aikaa. Vissiin syöty vaan hyvin :D
 
Te, joilla on jo lapsia: mikä tulisi lasten ikäeroksi, jos just nyt tärppäisi?

Me tässä pohdittiin, että jos jätettäisiin kumit jo pois, ja mentäis vaan keskeytetyllä yhdynnällä, oltiin molemmat sitä mieltä, ettei olis mikään katastrofi jos kävisikin vahinko jo nyt! Kyllä sitä vaan odottaa jo niiiin hirveesti, että vois vaan alkaa harrastaa ”oikeeta” seksiä välittämätttä mistään hiton ehkäisystä, mutta tuo esikoinen kuitenkin vasta 7 kk...
 
Te, joilla on jo lapsia: mikä tulisi lasten ikäeroksi, jos just nyt tärppäisi?

Me tässä pohdittiin, että jos jätettäisiin kumit jo pois, ja mentäis vaan keskeytetyllä yhdynnällä, oltiin molemmat sitä mieltä, ettei olis mikään katastrofi jos kävisikin vahinko jo nyt! Kyllä sitä vaan odottaa jo niiiin hirveesti, että vois vaan alkaa harrastaa ”oikeeta” seksiä välittämätttä mistään hiton ehkäisystä, mutta tuo esikoinen kuitenkin vasta 7 kk...
Meillä esikoisen ja keskimmäisen ikäero 1,5vuotta. Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero 8 vuotta. Jos nyt saisin päättää, niin oltais kyllä ”tehty” neljäs pienemmällä ikäerolla tuohon kuopukseen joka on nyt 3,5v. Olis leikki/taistelukaveri :D
 
Hei !

Nyt mä tarviin apua ! Mulla on alavatsa selkeesti vasemmalta puolelta pistemäistä kipua ja pyyhkiessä tulee rusehtavaa vuotoo..
järkevin vaihtoehto tietty olis että menkat tekee tuloonsa vaan jotenkin aikasin tänään on kp 25 viimesimmät kierrot on ollu 26 ja 33pv..
vai voisko olla vaan kiinnittymiseen liittyvää.. se toki selviää parin päivän sisään mut kuitenkin :D ovulaatio olis sit luultavasti ollu kp 17 :) Ja seksitkin sattuu sopivasti noihin aikoihin..

Että ihminen osaa olla tyhmä kum herättelee turhia toiveita tällätavalla :devil::poop:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tuhannesti @Enerisa3 aivan itku meinaa tulla sinun onnesta ja vähän samalla omasta kaipuusta
Mutta toivottelen tarrasukkia, pysyisipä pieni mukana loppuun asti
Kiitos @Loree ❤ Tänään on monet itkut itketty. Ensin kun yksin testailin, sitten kun kerroin miehelle (iso mies alkoi kans itkemään vaikkei ikinä itke) ja oli myös pakko kertoa parhaalle ystävälle ❤

Mä toivon todellakin, että pysyy matkassa mukana. Tää on vaan niin epätodellista vielä:love::X3:

Ja vaikka itse olen nyt niin onnellinen, niin tuntuu niin pahalta ajatella että täällä in heitä jotka yrittäneet vielä pitempään onnistumatta ja heitä jotka nyt joutuneet uudelle kierrolle :( Toivotan teille kaikille plussatuulia :giggle::giggle:
 
Jee ovis on täällä! Ei ihmekään ettei raskautuminen oo aiemmin onnistunut, ku ollaan panostettu aiemmin kp13-15 tienoille ja nyt siis ovisplus pärähti mittariin kp18, onko huomenna siis dpo 0?

Luteaalivaihehan tässä jää tooosi lyhyeksi, kun normikierto mulla on tosiaan sen 29pv :/

Alla vielä screenshot premomista :)
 

Yhteistyössä