Toiveissa vauva 2021

Menkat on mun mielestä pahempi, tai olis,kun negatesti voi kuintenkin vielä muuttua, mutta samalla saa alkaa valmistautua menkkoihin. Mut jos taas menkat yllättää, nii siitä tulee ihan se sellanen suru - harmistus,kun toiveet menee. Tästä syystä mä ainakin testaan ennen menkkojen alkua, että pystyy varautua. Muuten olis sitä toiveista ajattelua, ja sit yhtäkkiä vuoto alkaa, nii putoaa korkeelta Vs negatesti, aina jää pieni ripaus toivoa et viiva vielä tulis myöhemmillä dpolla, mut silti osaa jo varautua menkkoihin.


*korjasin hirveen määrän kirjoitusvirheitä mun puhelin lisäilee välillä jotain sanoja tekstien väliin, vaikka otin jo ennakoivan pois
Mä oon vähän samoilla linjoilla.. vaikkakin kun toiveet on kauheen isot niin se negakin pudottaa aika korkeelta mut paria päivää ennen oletettua menkkojen alotuskohtaa saa toiveet jo siirrettyä uuteen kiertoon :) ja lyhyellä kierrolla aika kp1:stä ovulaatioon menee melko nopeesti :)

Lauantain testipäivää odotellessa :rolleyes:o_O
 
Mä en oo kertaakaan vielä testannut jos menkat ei oo ollu myöhässä ja menkatkin on tässä vuoden yrityksen aikana ollu myöhässä ehkä 2 kertaa.. Ikinä en oo saanu plussaa testiin, vaan tuntuu että toi testaaminen on aina triggeröiny menkat alkamaan seuraavana päivänä. Mut en nyt sit osaa sanoo et kumpi on pahempi o_O

ON: Kp16/28-30 enkä vieläkään oo saanu ovista kiinni. Mähän tikuttelen nyt ekaa kertaa mut aloin jo miettimään että jos oisin tikuttanu jo aikasemmin tän vuoden aikana ja ois todettu että a)en ovuloi, b)ovuloin tosi myöhään ja luteaalivaihe jää liian lyhyeksi ni hoidot ois voitu alottaa jo aikoja sitten ja tilanne vois olla ihan eri :( Yritän nyt vaan toivoo, että oon ovuloinu normaalisti mut syystä tai toisesta en vaa saanu sitä tikuteltua. Tosin sit ärsyttää se että ei oo talleteltu tässä kierrossa juuri ollenkaan. Huoh! :D
 
Musta kans testaus on jotenkin parempi joskin aion jatkossa testaa vasta tosi lähellä menkkoja koska dpo10 nega on liian masentavan pitkällä odotella sitä vuotoa. Tähän kiertoon mulla on varattuna tasan yks paketti pregchekkin liuska testejä joten en voi liian aikaisin edes aloittaa testailia ☺ ahdistaa kyl toi juhannus kun on tosi ikävästi tossa ovis viikolla, että jos nyt ovis venyy niin menee kyl harakoille tää kierto ☹
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Olin kans vastaamassa että nega on pahempi. Sit rupesin miettimään, että kyllähän sen negan saa monesti taikomalla ja kuunvalossa vähintään haamuksi taiottua. Tai että virheellinen testi. Tai että liian aikaista, ei vielä näy. Tai että kuulut siihen promilleen jolla testi ei toimi ja sit vaan yhtäkkiä synnytät.

Eli ehkä sittenkin menkat pahempi. Vai oisko kuitenkin valemenkat...
Siis tämä on se suuri dilemma!!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:Just tänään pähkäilly sen kans et pitäiskö tänään testata (kuitenki jo kp29 ja oletettu dpo12, en siis varma) vai ei. Tiedän, että petyn jos on negatiivinen, mut sit taas osaan odottaa menkkoja alkavaksi. Se jotenki aina ketuttaa extra paljon ku tajuu vuodosta vasta :(

Mitä teeeen, testaanko tänään vai odotanko vielä lauantaihin?? :geek:
 
Pahoittelen omanapailuu.

Kp28, ja jotenkin vaan semmonen olo (ei 100% koska aikasemmissaki kierroissa ollu vähän sama olo ) et ois tärpänny. Nyt en tiedä mikä on pahempi; testata huomenna ja se ois negatiivinrn, vai testata vasta ku menkat on myöhässä, JOS on myöhässä.

Kumpi on teidän mielestä pahempi: nega testi vai menkat?
En oo viel yhtään testiä päässyt tekemään mut on semmoi fiilis et pahempi olis ne menkat koska ne kuitenkin on aina vähän yllätys. Testin ku tekee nii sä saat itse valita ajankohdan (toki niiden muutamien päivien rajoissa milloin jo voi näkyä, mut ei oo viel menkat..) mulla on semmoi mielikuva aina ollu mielessä et eka testi sit vasta menkat (jos ei oo tärpännyt)
 
Pakko tulla omaa napaa sepustamaan:

Viime kierrossa osasin viimein yhdistää pisteet ja tajusin että mulla on aina kipuja ovulaation aikaan. Nyt oon ihan täpinöissäni kun samoja kipuja taas ja juurikin ovulaation aikaan. Tuli varmuus että tämän täytyy johtua ovulaatiosta!

Tämä on tuttu kipu, muistan kokeneeni sieltä 12-vuotiaasta asti, kun kuukautiskierto käynnistyi.
En vaan koskaan kirjannut tätä ylös, että olisin huomannut tapahtuvan kerran kuukaudessa :D
Tuntuu ihan pöhköltä. Miten ihmeessä olen onnistunut saamaan lapsia aikaisemmin?? :ROFLMAO:
 
Heips! Kyselen täältä taustalta sellaista, että miten teillä on lähtenyt kierrot käyntiin kun ootte lopettaneet e-pillerit? Mulla on vielä noin kuukaudeksi pillereitä jäljellä, meinasin ne käyttää pois. Yritys alkanee lokakuun tienoilla, jos paino laskee tarpeeksi. Mulla on aina ollut aika kellontarkat menkat, nyt pillereitä oo syönyt noin 3v (pääasiassa estämään hormonaalista migreeniä). Onkohan toivoakaan että kierto palautuisi nopeasti ennalleen? Jos nyt oikein muistan niin kierto ollut aina tasan 28 päivää.

Ja sitten avaudun, että ai luoja kun tuntuu että paino vaan junnaa ja junnaa, nyt kun sitä kyttää koko ajan ja laskee grammoja siihen että saadaan vauvantekohommat käyntiin. Tavotteeseen siis vielä noin 15kg. Viime viikolla paino laski 2,4kg ja tällä viikolla on seilannut välillä +300grammaa ja siitä taas alaspäin, mutta ei grammaakaan alas viime viikon lukemista. Siis joo, tiedetään, ei sais hyppiä koko ajan vaa'alla ja painonmuutoksiin vaikuttaa sata eri asiaa, muttamutta. Koko ajan toivoo että kuin taikaiskusta paino ois tavotteessa.

Repsahduksia ei onneksi pahemmin tule, kun motivaattori on näin hyvä. Mutta sitten toisaalta tekee mieli vaan hylätä painonpudotus ja alottaa yritys samantien, mitä sitten jos on bmi merkittävän lihavuuden ja vaikean lihavuuden välimaastossa.. mutta mulla oli ensimmäinenkin raskaus jo tosi hankala, raskausaikana oli mm selittämättömiä sydänvaivoja (mun leposyke oli tasoa rankka liikunta koko ajan, joten liikkuminen oli vaikeaa kun syke nousi vielä korkeammalle). Sain hellp syndrooman, synnytyksessä munuaiset lakkasi toimimasta ja jouduin teholle lopuksi. Ei siihen välttämättä paino vaikuta, mutta en haluaisi ottaa ylimääräisiä riskejä. Plääh. Odotusta odottavan aika on pitkä ja yritystä odottavan aika vielä pidempi.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja kolava
Siis tämä on se suuri dilemma!!! Just tänään pähkäilly sen kans et pitäiskö tänään testata (kuitenki jo kp29 ja oletettu dpo12, en siis varma) vai ei. Tiedän, että petyn jos on negatiivinen, mut sit taas osaan odottaa menkkoja alkavaksi. Se jotenki aina ketuttaa extra paljon ku tajuu vuodosta vasta

Mitä teeeen, testaanko tänään vai odotanko vielä lauantaihin??
Tänään!! :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco
Heips! Kyselen täältä taustalta sellaista, että miten teillä on lähtenyt kierrot käyntiin kun ootte lopettaneet e-pillerit? Mulla on vielä noin kuukaudeksi pillereitä jäljellä, meinasin ne käyttää pois. Yritys alkanee lokakuun tienoilla, jos paino laskee tarpeeksi. Mulla on aina ollut aika kellontarkat menkat, nyt pillereitä oo syönyt noin 3v (pääasiassa estämään hormonaalista migreeniä). Onkohan toivoakaan että kierto palautuisi nopeasti ennalleen? Jos nyt oikein muistan niin kierto ollut aina tasan 28 päivää.

Ja sitten avaudun, että ai luoja kun tuntuu että paino vaan junnaa ja junnaa, nyt kun sitä kyttää koko ajan ja laskee grammoja siihen että saadaan vauvantekohommat käyntiin. Tavotteeseen siis vielä noin 15kg. Viime viikolla paino laski 2,4kg ja tällä viikolla on seilannut välillä +300grammaa ja siitä taas alaspäin, mutta ei grammaakaan alas viime viikon lukemista. Siis joo, tiedetään, ei sais hyppiä koko ajan vaa'alla ja painonmuutoksiin vaikuttaa sata eri asiaa, muttamutta. Koko ajan toivoo että kuin taikaiskusta paino ois tavotteessa.

Repsahduksia ei onneksi pahemmin tule, kun motivaattori on näin hyvä. Mutta sitten toisaalta tekee mieli vaan hylätä painonpudotus ja alottaa yritys samantien, mitä sitten jos on bmi merkittävän lihavuuden ja vaikean lihavuuden välimaastossa.. mutta mulla oli ensimmäinenkin raskaus jo tosi hankala, raskausaikana oli mm selittämättömiä sydänvaivoja (mun leposyke oli tasoa rankka liikunta koko ajan, joten liikkuminen oli vaikeaa kun syke nousi vielä korkeammalle). Sain hellp syndrooman, synnytyksessä munuaiset lakkasi toimimasta ja jouduin teholle lopuksi. Ei siihen välttämättä paino vaikuta, mutta en haluaisi ottaa ylimääräisiä riskejä. Plääh. Odotusta odottavan aika on pitkä ja yritystä odottavan aika vielä pidempi.
Mulla heitteli pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot 18-54pv. Olin tosin syönyt niitä jo varmaan 15vuotta.. nyt jännittää, että miten käy kierukan poiston jälkeen kierrolle. Mullakin oli esikoisen yrityksen aikaan bmi luokkaa 30.. nyt oon saanu 10kg pois, mut vielä ois matkaa hyvään lukemaan. Ikää vaan on senverran, että yritys oli aloitettava ja pitää vaan toivoa et tässä samalla sais painon ees pysymään nyt tässä
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
@huumis mulla palas yllättävän nopeasti kierrot säännöllisiks hormonaalisen ehkäsyn lopetuksen jälkeen (mulla käytössä laastari). Olin käyttänyt yli 15 vuotta. Muistaakseni heti eka kierto oli jo joku 28 päivänen. En tosin enää niin tarkkaan muista kun siitä on yli 2 vuotta aikaa. Kierrot vaihdellu 24-30 välillä, tosin sillon alkuaikoina oli kyllä yks pidempi kierto kans joukossa mut sen jälkeen ollu suht säännöllisiä, noilla muutamien päivien heittelyillä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hemmetti kun ei nyt taas tiedä koska toi ovis tulossa. Laskin että tuulimunasta tuli 19 päivää vikasta haamusta ovis. Silloin toki taustalla kaavinnat yms joten varmaan kovempi paikka kropalle kun tää spontaani varhainen km. Onks kellään kokemusta kuinka nopee on ovis tullut tosi varhaisen km:n jälkeen/bio kemiallisen. Tänään tosiaan verikokeessa hcg17 eli enään ei näy varmaan edes herkällä testillä virtsasta.
 
Hemmetti kun ei nyt taas tiedä koska toi ovis tulossa. Laskin että tuulimunasta tuli 19 päivää vikasta haamusta ovis. Silloin toki taustalla kaavinnat yms joten varmaan kovempi paikka kropalle kun tää spontaani varhainen km. Onks kellään kokemusta kuinka nopee on ovis tullut tosi varhaisen km:n jälkeen/bio kemiallisen. Tänään tosiaan verikokeessa hcg17 eli enään ei näy varmaan edes herkällä testillä virtsasta.
Minulla kahden kemiallisen jälkeen on ovis tullut aina ihan ajallaan, jos oon laskenut ensimmäisen vuotopäivän kp1.

Toivotaan, että sullakin palaa pian ennalleen!
 
  • Rakkaus
Reactions: Zennuli
Päivälämpö 37.7 ja iski ihan jäätävä väsymys ei jaksa tehä mitään enään
Oliks sul @Enerisa3 millasii oireit tähän mennes?
Ei mitenkään ihan hirveesti oireita, tissit on kipeet ja sit se outo syke/elohiiri alamahassa nyt ollu 2-3 päivää. Tänään taas tosi monta kertaa :D Valkovuotoakin tuli vielä aamulla vessakäynnin yhteydessä (ei yleensä tule paljon muutenkaan housuihin, vaan enemmän pyyhkiessä. Sori näin yksityskohtasesti), yleensä aika kuivia päiviä näin kierron lopussa.

En tänään testannut, en vaan uskalla koska haluaa tätä niin paljon. Eilen ystävä päivitti someen, että ovat vihdoin raskaana ivf-hoitojen jälkeen, tänään tuttava (jonka luulin olevan sinkku) päivitti yhtäkkiä kuvan sen vastasyntyneestä, niin ei vaan kestä jos taas on nega :'( Sain aika vasta selville että ystäväni on jättänyt aika vastikään ehkäisyn pois, enkä tiedä miten reagoisin jos hän nyt ilmoittaisi olevansa raskaana eikä itellä onnistu.. TOTTAKAI olisin onnellinen hänen puolestaan, eihän se minulta oo pois, kyllähän se ärsyttää ku ite yrittänyt niin kauan onnistumatta.
 
Ei mitenkään ihan hirveesti oireita, tissit on kipeet ja sit se outo syke/elohiiri alamahassa nyt ollu 2-3 päivää. Tänään taas tosi monta kertaa Valkovuotoakin tuli vielä aamulla vessakäynnin yhteydessä (ei yleensä tule paljon muutenkaan housuihin, vaan enemmän pyyhkiessä. Sori näin yksityskohtasesti), yleensä aika kuivia päiviä näin kierron lopussa.

En tänään testannut, en vaan uskalla koska haluaa tätä niin paljon. Eilen ystävä päivitti someen, että ovat vihdoin raskaana ivf-hoitojen jälkeen, tänään tuttava (jonka luulin olevan sinkku) päivitti yhtäkkiä kuvan sen vastasyntyneestä, niin ei vaan kestä jos taas on nega :'( Sain aika vasta selville että ystäväni on jättänyt aika vastikään ehkäisyn pois, enkä tiedä miten reagoisin jos hän nyt ilmoittaisi olevansa raskaana eikä itellä onnistu.. TOTTAKAI olisin onnellinen hänen puolestaan, eihän se minulta oo pois, kyllähän se ärsyttää ku ite yrittänyt niin kauan onnistumatta.
Mul oli yhes plussakierros toi elohiiri mahassa :unsure: :X3:
Noi tuttujen vauvauutiset ottaa koville kun itsellä yritystä, tai tulee ainakin sellainen haikeus ja epätoivo että miksi meillä ei vaan onnistu:(
Ja oon huomannut että etenkin ne sellaiset oho hups oonkin ylläriraskaana tyyppiset..tapaan työssä toisinaan raskaana olevia miten ihanaa nyt on ollu ku ei oo tarvinu ku lomalla oon jotenkin uuvuttavaa olla hymy korvissa kun oma tilanne on mitä on:cry:
Toivottavasti sun elohiiri ja muut oireet johtuis plussasta❤
 
Viimeksi muokattu:
Mul oli yhes plussakierros toi elohiiri mahassa
Noi tuttujen vauvauutiset ottaa koville kun itsellä yritystä, tai tulee ainakin sellainen haikeus ja epätoivo että miksi meillä ei vaan onnistu
Ja oon huomannut että etenkin ne sellaiset oho hups oonkin ylläriraskaana tyyppiset..tapaan työssä toisinaan raskaana olevia miten ihanaa nyt on ollu ku ei oo tarvinu ku lomalla oon jotenkin uuvuttavaa olla hymy korvissa kun oma tilanne on mitä on
Toivottavasti sun elohiiri ja muut oireet joutuis plussasta
Oi että, nyt on ollut jo muutama jolla on toi ollu raskausoireena :X3: :X3: Toivotaan todellakin plussaa, kaikille!!<3
 
Mul oli yhes plussakierros toi elohiiri mahassa :unsure: :X3:
Noi tuttujen vauvauutiset ottaa koville kun itsellä yritystä, tai tulee ainakin sellainen haikeus ja epätoivo että miksi meillä ei vaan onnistu:(
Ja oon huomannut että etenkin ne sellaiset oho hups oonkin ylläriraskaana tyyppiset..tapaan työssä toisinaan raskaana olevia miten ihanaa nyt on ollu ku ei oo tarvinu ku lomalla oon jotenkin uuvuttavaa olla hymy korvissa kun oma tilanne on mitä on:cry:
Toivottavasti sun elohiiri ja muut oireet joutuis plussasta❤
Tällähetkellä tuntuu koko maailma olevan raskaana. Teen ite viel töitä jossa oon jatkuvasti vauvojen Kaa tekemisissä niin kyl ottaa taas vähän päähän. Oon nyt muutaman päivän ollut saikulla tän km vuodon takia kun haluu töissä joutuu tekee mitään alapesuja kokoaika. Ja muutenkin tuntuu et tartti vähän aikaa hengitellä. Vähän ärsyttää kun en saanut mitää kunnon ohjeita tän vuodon Kaa et onko tää nyt sama ku kaavinassa ja lääkkeellisessä ettei saa seksiä harrastaa ennen ku kokonaan loppu. Saunaan haluis kans mennä mutta en siitäkään tiedä saako mennä ☹
 
Heips! Kyselen täältä taustalta sellaista, että miten teillä on lähtenyt kierrot käyntiin kun ootte lopettaneet e-pillerit? Mulla on vielä noin kuukaudeksi pillereitä jäljellä, meinasin ne käyttää pois. Yritys alkanee lokakuun tienoilla, jos paino laskee tarpeeksi. Mulla on aina ollut aika kellontarkat menkat, nyt pillereitä oo syönyt noin 3v (pääasiassa estämään hormonaalista migreeniä). Onkohan toivoakaan että kierto palautuisi nopeasti ennalleen? Jos nyt oikein muistan niin kierto ollut aina tasan 28 päivää.

Ja sitten avaudun, että ai luoja kun tuntuu että paino vaan junnaa ja junnaa, nyt kun sitä kyttää koko ajan ja laskee grammoja siihen että saadaan vauvantekohommat käyntiin. Tavotteeseen siis vielä noin 15kg. Viime viikolla paino laski 2,4kg ja tällä viikolla on seilannut välillä +300grammaa ja siitä taas alaspäin, mutta ei grammaakaan alas viime viikon lukemista. Siis joo, tiedetään, ei sais hyppiä koko ajan vaa'alla ja painonmuutoksiin vaikuttaa sata eri asiaa, muttamutta. Koko ajan toivoo että kuin taikaiskusta paino ois tavotteessa.

Repsahduksia ei onneksi pahemmin tule, kun motivaattori on näin hyvä. Mutta sitten toisaalta tekee mieli vaan hylätä painonpudotus ja alottaa yritys samantien, mitä sitten jos on bmi merkittävän lihavuuden ja vaikean lihavuuden välimaastossa.. mutta mulla oli ensimmäinenkin raskaus jo tosi hankala, raskausaikana oli mm selittämättömiä sydänvaivoja (mun leposyke oli tasoa rankka liikunta koko ajan, joten liikkuminen oli vaikeaa kun syke nousi vielä korkeammalle). Sain hellp syndrooman, synnytyksessä munuaiset lakkasi toimimasta ja jouduin teholle lopuksi. Ei siihen välttämättä paino vaikuta, mutta en haluaisi ottaa ylimääräisiä riskejä. Plääh. Odotusta odottavan aika on pitkä ja yritystä odottavan aika vielä pidempi.
Tsemppiä painonhallintaan ja yrittämisen aloittamiseen! Varmasti tärkeää huomioida paino, vaikka ei varmaan suoraan voi tietää, mikä mihinkin vaikuttaa raskauden aikana. Yritittekö esikoista pitkään? Minä en ole ollut vielä raskaana, esikoista yritetty pian 1,5v. Ja sitä ennen vuosia toivoin, että ehkäisy jätettäisiin pois. Ylipainoa on, yritän pudottaa, hankalaa. 15kg olis normaalipainoon matkaa. Lääkäri kannusti, että tärkeää on se, että paino ei ole noussut ja parempia elämäntapoja noudatetaan. Minulla vuosia sitten e-pillerit, kierto käynnistyi heti normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Mirella92

Yhteistyössä