Toiveissa vauva 2021

H
Olen pahoillani. <3 Ja jos helpottaa, meitähän on täällä enemmänkin. Nimim. La piti olla 9.1., viikkoja piti olla nyt 8, joulukuun 1. päivä piti alkaa äitiysloma, meitä piti olla tammikuussa neljä. No, totuus on että kkm viikolla 6+3 ja nyt juuri cytotecit otettu. Katsotaan tuleeko meille sitten koskaan vauvaa

Sorry taas päivän yltiöpositiiviset. Kyllä mä nousen taas tästä!

Tää oli meidän 4. raskaus ja yksi terve ihana lapsi on kotona. Miten te keskenmenoja kokeneet asennoidutte sitten seuraavaan raskauteen?
Hirveesti tsemppiä tähän päivään!
 
Väärä hälytys :(

Olisikohan vaan ollut kemiallinen tai viallinen se eilinen pc:n testi, jossa oli haalea viiva dpo 14 :( Tai munasolu ei pystynyt kiinnittymään kohtuun, koska kohdun limakalvo oli melko ohut, 5,6mm.

Tänään kp29 dpo 15 ja nega rfsu:n ja clearbluen testillä. Mutta ei ole kyllä mitään menkka tuntemuksiakaan.

Kerkesin jo niin paljon innostua kun ekaa kertaa ikinä luomu ovis ja lääkärikin sanoi että tämä eka kierto pillereiden jälkeen on hedelmällisin, kun pillerit on hoitanut PCOS oireita.
 
Kiitos. Ehkä pahin ohi ja mieliala alkaa taas nousta. :) Onneksi ei ollut yhtään niin karmea kokemus kuin ensimmäisellä kerralla, ei jäänyt traumoja. Tajusin ottaa sähkölämmitteisen lämpöpeiton selän alle, se vaimensi tosi kivasti supistuskivut. Nyt vain nämä vähän runsaammat kuukautiset tästä kärsitään, ja sitten uuteen yritykseen. Kesäkin on täällä!
 
Olen pahoillani. <3 Ja jos helpottaa, meitähän on täällä enemmänkin. Nimim. La piti olla 9.1., viikkoja piti olla nyt 8, joulukuun 1. päivä piti alkaa äitiysloma, meitä piti olla tammikuussa neljä. No, totuus on että kkm viikolla 6+3 ja nyt juuri cytotecit otettu. Katsotaan tuleeko meille sitten koskaan vauvaa

Sorry taas päivän yltiöpositiiviset. Kyllä mä nousen taas tästä!

Tää oli meidän 4. raskaus ja yksi terve ihana lapsi on kotona. Miten te keskenmenoja kokeneet asennoidutte sitten seuraavaan raskauteen?
Pahoittelut, ei voi ymmärtää kaiken tarkoitusta :cry:
Sulla siellä vielä tilanne päällä turhaan pahoittelet fiiliksiä,muistan miten hirveetä se oli ja toipuminen vei aikaa:(
Luulen että se kulkee kyllä aina mukana, meillä olisi laskettu aika juuri nyt, siksi vähän hiljainen olen täällä ollutkin kun surettaa edelleen:cry:
Itselläni 2 spontaania km, ja 1 kkm viikolla 12, olin jo siihen raskauteen asennoitunut positiivisesti ettei niin pienet prosentit epäonnistumiseen voisi kohdata meitä ja kun varhais ultrassa kaikki oli hyvin ja sydän löi...vaan silti kehitys oli loppunut
Niin sydäntä särkevää:(
En tiedä miten jos tästä raskautuu tulen reagoimaan, pelko on varmasti läsnä ja näinköhän pystyy raskaudesta nauttimaan, sen näkee sitten
Paljon voimia, päivä kerrallaan ❤
 
@lovecoco olin ihan varma että sulla oli kunnon plussa, onpa harmillista. Mullakin on joskus tullut testeihin ihmeellisiä hailuroita ja olen elätellyt toivoa.

Te kaikki joilla on ollut keskenmenoja, suuri virtuaalinen halaus teille. Se on varmasti sydäntäsärkevää kun onni plussasta kaatuu keskenmenoon. Voin vain kuvitella. <3
Täällä dpo14 ja testasin ihan puhtaan negan. Nyt odotellaan ihan hyvällä mielellä uuden kierron alkua, jos kesäkuussa tärppäisi niin se olisi mulle vielä optimaalisempi ajankohta :)
Mukavaa sunnuntaita kaikille.
Muoks. Täti tuli kylään täsmällisesti myöhemmin samana päivänä. Olen tyytyväinen, kierto oli normaali ja ovulaatio tapahtui, mitä ei ole kahdessa aikaisemmassa kierrossa tapahtunut. Mulla siis-> kp1/ 30-36, Yk2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Liityn mukaan ekaa kertaa. En jaksa millään kahlata kaikkia sivuja tähän asti, pahoittelut siitä. Toivottavasti olen tervetullut mukaan.
Meillä ei vielä yritetä, ja vaikka mies onkin innoissaan vauvajutuista, niin hänelle ei kuitenkaan viitsi kaikkia tuntoja koko ajan tykittää. Kova halu siis olisi yrittää jo nyt, mutta muutama kriteeri oli sen aloitukselle.

Eka kriteeri oli työpaikka, kun edellinen työsuhteeni päättyi juuri. Sain viime viikolla kuitenkin tietää, että minut valittiin uuteen, vakituiseen työhön, joten se on hoidossa.

Toinen kriteeri on mun paino. Painoindeksini on parhaillaan 34, ja edellinen raskaus (6v sitten) oli huomattavan vaikea ja diagnoosini oli mm hellp syndrooma. Ja silloin painoin raskauden lopuksi vähemmän, kuin laihdutusta aloittaessani. Nyt on onneksi jo -11kg pudotettu. Tavoitteeseen vielä 15,4kg. Silloinkaan en ole vielä normaalipainossa, vaan 10kg päässä lopullisesta tavoitepainosta. Jos raskauden alkaminen kestää, niin hyvällä tuurilla olen ihan normaalipainossa ennen raskautta.

Onko täällä muita, jolla on painonpudotus ehtona raskaudelle?

Hyvä motivaattori kyllä tuo vauva tähän laihdutukseen. Aloitan työt taas syksyllä ja olen kesän kotona. Nyt on siis aikaa ja jaksamista panostaa laihdutukseen. Tavoittelen sitä, että paino olisi pudonnut lokakuussa ja päästäisiin vihdoin yrittämään. Kova homma vielä edessä.

Syön vielä e-pillereitä, kotona olevat pillerit loppuvat viiden viikon päästä ja ajattelin ne lopettaa siihen ja jatkaa ehkäisyä kortsulla jonkun aikaa. Näin kierto pääsisi mahdollisesti jo tasoittumaan.

Kovasti toivotaan, että meillä olisi ensi kesänä vauva <3
 
@Nokare pahoittelut ja voimiaToivottavasti pian on teidän aika

@Santso tsemppiä tähän päivään

Onko täällä muuten kellään ollut raskauden aikana ns. valemenkkoja? Jos on, niin onko ollut millaiset? Kesto, niukat/runsaat, kipuja/ei kipuja?
Mulla oli tytön odotuksessa kahden päivän menkat ja alkoi ihan normaalisti ajallaan, mutta sitten yhtäkkiä loppui kuin seinään yön aikana. Sen jälkeen viikon päästä vuotoa jälleen, mutta raskaus eteni normaalisti. Testasin vasta, kun ne menkat loppui ja oli melkoinen yllätys vahvat viivat r-testissä. Neljä odotusta tuota ennen ja ei vuotoja koskaan ja en voinut uskoa, jotta kaikki menee hyvin.
 
Väärä hälytys

Olisikohan vaan ollut kemiallinen tai viallinen se eilinen pc:n testi, jossa oli haalea viiva dpo 14 Tai munasolu ei pystynyt kiinnittymään kohtuun, koska kohdun limakalvo oli melko ohut, 5,6mm.

Tänään kp29 dpo 15 ja nega rfsu:n ja clearbluen testillä. Mutta ei ole kyllä mitään menkka tuntemuksiakaan.

Kerkesin jo niin paljon innostua kun ekaa kertaa ikinä luomu ovis ja lääkärikin sanoi että tämä eka kierto pillereiden jälkeen on hedelmällisin, kun pillerit on hoitanut PCOS oireita.
Voi ei :( mutta mun mielestä peli ei vielä ole menetetty, kun eilen oli eri testi kun tänään, jospa ei vaan vielä näy näissä tän päiväsissä testimerkeissä? Varsinkin jos ei menkatkaan oo vielä alkaneet. Testaa ihmeessä vaikka 2 päivän päästä uudestaan. Toivon kovasti että vielä plussaksi muuttuisi muissakin testeissä ❤

@3milia mulla oli valemenkat kun plussasin, menkat alko päivän myöhäs ja kesti 2vrk, niukkaa rusehtavaa tuhrua mut vähän vertakin. Mulla muutenkin alkaa niukalla vuodolla niin en todellakaan epäillyt raskautta sillon. Toisen menkkapäivän aamuna testasin ihan varmuuden vuoks kun oli tarkotus juoda alkoholia illalla. Yllätys oli melkonen kun haalea haamu piirtyikin. Tuo meni kyllä sit kesken (kkm) myöhemmin mutta se ei noihin valemenkkoihin liittynyt. Muoks. ja normaalisti mulla menkat kestää melkein 7 päivää niin noi tosiaan katkes kun seinään 2 vrk kuluttua. Kipuja ei ollu mut mul muutenki alkaa kivut aina vasta puolivälistä menkkoja. Kuis niin, epäiletkö et sul ois nyt kyse valemenkoista? :love:

Voi ei @Santso oon niin pahoillani :cry: voimia sinne ❤

Muoks. Täällä dpo13 ja vaatii kaiken tahdonvoiman etten testaa viä tänään... :X3: koiralla oli vatsa sekasin ja kun siivosin sen oksennusta tuli itellekin huono olo hetkeks. Yleensä mullei oo mitään ongelmaa siivota noiden koirien oksennuksia. Ja aamul tuli taas ovisliman tapast vähän ja kirkasts lirua valkovuotoo kans niin et pitää vessas tarkastaa et alkoko ne menkat. Mut ei merkkejä niistä. Voikohan ovis siirtyy melkein kahdella viikolla siitä kun näyttäs olleen ovisplussa testin mukaan??? On kyllä niin outo kierto. Pelkään huomista testiä ja sitä et menkat alkaa, tiedän et romahdus eessä kun tässä nyt alkanu toiveet nouseen...
 
Viimeksi muokattu:
@Shibali no siis, melko epävarmaahan se ono_O:D Mutta alko se tiputtelu tosiaan eka kirkkaana sillon keskiviikkona, aina alkanut sellasena rusehtavana. Sit torstain olikin sellasta rusehtavaa. Sit perjantain oli runsaammat ja kipuja eli ns. normaali eka päivä. Sit eilen oli aamupäivän vielä sellaset normaalit runsaammat, mut sit alkuillasta loppu käytännössä ihan seinään ja nyt viime yönä ei mitään. Niin pisti sit aamulla mietityttämään :unsure: Ja aamulla oli vielä vähän jotain outoa kipuilua, mitä harvoin on ekan päivän jälkeen ja lämmöt 36.6, kun yleensä menkkojen aikaan normilämpö eli alle 36. Edit. Ja siis alko aiemmin, kun olis pitänyt. Oikeestihan ootin alkavaks nyt vasta eilen :unsure:
 
@Shibali no siis, melko epävarmaahan se on Mutta alko se tiputtelu tosiaan eka kirkkaana sillon keskiviikkona, aina alkanut sellasena rusehtavana. Sit torstain olikin sellasta rusehtavaa. Sit perjantain oli runsaammat ja kipuja eli ns. normaali eka päivä. Sit eilen oli aamupäivän vielä sellaset normaalit runsaammat, mut sit alkuillasta loppu käytännössä ihan seinään ja nyt viime yönä ei mitään. Niin pisti sit aamulla mietityttämään Ja aamulla oli vielä vähän jotain outoa kipuilua, mitä harvoin on ekan päivän jälkeen ja lämmöt 36.6, kun yleensä menkkojen aikaan normilämpö eli alle 36. Edit. Ja siis alko aiemmin, kun olis pitänyt. Oikeestihan ootin alkavaks nyt vasta eilen
Okei, kuulostaa kyllä oudoilta kun tosiaan lämpökin koholla :unsure: Oon kuullu myös et joillain ollu ihan normaalitkin "menkat" ja vasta just oudot oireet saanut tekeen testin ja selvinny et olikin kyse valemenkoista. Pitäskö sun testata varmuuden vuoks?:X3: Oispa kyllä ihanaa kun oiskin vaan ollu valemenkat:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Okei, kuulostaa kyllä oudoilta kun tosiaan lämpökin koholla Oon kuullu myös et joillain ollu ihan normaalitkin "menkat" ja vasta just oudot oireet saanut tekeen testin ja selvinny et olikin kyse valemenkoista. Pitäskö sun testata varmuuden vuoks? Oispa kyllä ihanaa kun oiskin vaan ollu valemenkat
No joo, kun mä kans menin sit tietty googlettaa valemenkoista ja lukemaan keskustelupalstoja, niin monilla ollu just ihan normaalit tai sit yhtä runsaat mutta lyhyet tai niukat mutta pidemmät.. Et tosi erilaisia kokemuksia. Mä nyt aattelin, että jos nyt tänään ei tosiaan enää vuoda yhtään ja loppu oikeesti noin yhtäkkiä, niin sit kyl ehkä aamulla testaan ihan varmuuden vuoksi. Mutta siis kyl mä oon jo ihan uuteen kiertoon asennoitunut, että ei nyt oo kyl sillein toiveet korkeella :) Mutta olis se kyl jännää, jos oliskin :X3:

@Shibali Sitä piti vielä laittaa, et noi sun oireet on kyl lupaavia!! Niin monia keskusteluja lukeneena tosi monilla ollut plussakierrossa just tosi paljon ja juoksevaa vv:tä ja just tota et pitää tarkastaa, että alkoko menkat, kun tuntuu et valuu housuihin. En malta oottaa sun testiä, niin kaikki peukut pystyssä nyt (y) :love: Ja toivon niin paljon, ettei tuu sitä negaa, ettei tarvis kohdata sitä romahdusta ja pettymystä, varmasti ois kova paikka, koska niin lupaavia oireita ja just antanut sen toivon jo tulla❤❤
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei mutta mun mielestä peli ei vielä ole menetetty, kun eilen oli eri testi kun tänään, jospa ei vaan vielä näy näissä tän päiväsissä testimerkeissä? Varsinkin jos ei menkatkaan oo vielä alkaneet. Testaa ihmeessä vaikka 2 päivän päästä uudestaan. Toivon kovasti että vielä plussaksi muuttuisi muissakin testeissä

@3milia mulla oli valemenkat kun plussasin, menkat alko päivän myöhäs ja kesti 2vrk, niukkaa rusehtavaa tuhrua mut vähän vertakin. Mulla muutenkin alkaa niukalla vuodolla niin en todellakaan epäillyt raskautta sillon. Toisen menkkapäivän aamuna testasin ihan varmuuden vuoks kun oli tarkotus juoda alkoholia illalla. Yllätys oli melkonen kun haalea haamu piirtyikin. Tuo meni kyllä sit kesken (kkm) myöhemmin mutta se ei noihin valemenkkoihin liittynyt. Muoks. ja normaalisti mulla menkat kestää melkein 7 päivää niin noi tosiaan katkes kun seinään 2 vrk kuluttua. Kipuja ei ollu mut mul muutenki alkaa kivut aina vasta puolivälistä menkkoja. Kuis niin, epäiletkö et sul ois nyt kyse valemenkoista?

Voi ei @Santso oon niin pahoillani voimia sinne

Muoks. Täällä dpo13 ja vaatii kaiken tahdonvoiman etten testaa viä tänään... koiralla oli vatsa sekasin ja kun siivosin sen oksennusta tuli itellekin huono olo hetkeks. Yleensä mullei oo mitään ongelmaa siivota noiden koirien oksennuksia. Ja aamul tuli taas ovisliman tapast vähän ja kirkasts lirua valkovuotoo kans niin et pitää vessas tarkastaa et alkoko ne menkat. Mut ei merkkejä niistä. Voikohan ovis siirtyy melkein kahdella viikolla siitä kun näyttäs olleen ovisplussa testin mukaan??? On kyllä niin outo kierto. Pelkään huomista testiä ja sitä et menkat alkaa, tiedän et romahdus eessä kun tässä nyt alkanu toiveet nouseen...
Siis mulla on kans ollut ovulaatiosta asti semmoista ovisliman tyylistä vuotoa. Yleensä se katkeaa ovulaatioo, mut nyt se on vaa jatkunut ja jatkunut. Kävin tosin siin progesteroni labrassa jonka mukaan ovulaatio on tapahtunut (ihan niinkuin ovistestikin sanoi).. mut tosi outo oire. En kyl voi edes olla raskaana et en tiedä mistä johtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Shibali
Voimia kaikille keskenmenosta toipuville ❤ Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian, se voitelee haavoja vaikkei tietenkään vie menetystä pois. Itsellä yksi keskenmeno ollut ennen toisen lapsen raskautta, muistan että oli rankka kokemus tuolloin.

Tsempit myös uuteen kiertoon joutuneille. Sekin on aina rankkaa. Ja ainahan ne toiveet nousee enemmän tai vähemmän joka kierrossa, ja sitten pettyy.

Täällä yk 17 ja dpo 10 tänään. Meillä pistoshoitokierto nyt menossa. Tähän asti ollut suht toiveikas olo ja melko voimakkaitakin oireita, jotka voisivat viitata raskauteen. Rintojen arkuutta ja turvotusta, lievää menkkajomoa ja monta päivää, aivan hurja väsymys ja palelu, syke koholla. Oon sellanen duracelpupu et ainakaan tuo väsymys ei ole ollenkaan itselleni tyypillistä. Mut nyt oon kuitenkin aika varma et ei oo tärpänny ja kaikki oireet on ollu hormonilääkkeistä johtuvia tai vaan perus pms:ää. Nimittäin tänään aamulla alkoi kunnon menkkapoltot niin vatsan kuin selän puolella ja tuntuu et rintojen arkuus ja palelu alkaa helpottaa. Myös valkovuotoa hulahtelee pöksyihin, mikä yleensä enteilee menkkoja. Tosin ei ne vielä ainakaan pariin päivään pitäis alkaa vaikka negakierto oiskin. Mut koko ajan pitää käydä vessassa tarkistaa onko housuissa verta vai jotain muuta. Mut ei näistä kierroista enää ota selvää, tuntuu et kaikenmaailman oiretta ollu, ilman raskautta. No, roikun nyt listoilla siihen saakka et menkat alkaa, jos tänään vielä alkaa niin kierto on vain 19 päivää, ja täytyy sitten ottaa yhteys lääkäriin huomenna, sillä luomukierrossakaan ei ole näin lyhyttä luteaalivaihetta ollut. Aamulla olin jo ihan rikki, mut nyt pihalla touhuillessa on jo vähän tullut parempi mieli. Ehkä tämä tästä taas...
 
Olen pahoillani. <3 Ja jos helpottaa, meitähän on täällä enemmänkin. Nimim. La piti olla 9.1., viikkoja piti olla nyt 8, joulukuun 1. päivä piti alkaa äitiysloma, meitä piti olla tammikuussa neljä. No, totuus on että kkm viikolla 6+3 ja nyt juuri cytotecit otettu. Katsotaan tuleeko meille sitten koskaan vauvaa

Sorry taas päivän yltiöpositiiviset. Kyllä mä nousen taas tästä!

Tää oli meidän 4. raskaus ja yksi terve ihana lapsi on kotona. Miten te keskenmenoja kokeneet asennoidutte sitten seuraavaan raskauteen?
Onneksi tyhjennys ei ollut hirveän kivulias ja kamala kokemus tällä kertaa. Mullakin on mennyt aika "helposti", pärjännyt buranalla&panadolilla kipujen kanssa ja heti perjantaina vuoti suurin osa parissa tunnissa ulos.
Paljonko sulle määrättiin noita cytoteceja?
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso
Katselin flouta nyt vähän tarkemmin niin ovis on siirtynyt päivällä eteenpäin eli se on ollut kp 17 ja sen myötä menkatkin alkoi vasta kp 28. En siis tikuttanut ovista edellisessä kierrossa, joten en tiennyt miten kierto meni.
 
@3milia okei! :unsure: Jännää nähdä miten siellä jatkuu tilanne:X3: Jos ei ollu valemenkat niin sit tästä kierrosta teille plussa :love: Ja kiitos :love: Toivoa pidän yllä vaikka välillä oon kyllä varma et nää on taas vaan jotain uusia valeoireita eikä merkkaa mitään. Kohtahan se selviää. :X3:Jos nega tulee niin toivottavasti sit ees menkat alkais mahdollisimman pian että pääsee uuteen kiertoon... Pelkään nimittäin et tää kierto nyt on jostain syystä vaan venähtämässä mikä vois myös selittää näitä outoja oireita ja monien pms-oireiden puuttumista...

Okei, jännä @Tiukuna et sullakin ollu tota ovisliman tapasta oviksen jälkeenkin. :unsure:On nää kierrot kyllä välillä niin omituisia...:cautious: Mulla oli kyl oviksen jälkeen aluks ihan normia lirumpaa valkovuotoo, nyt vasta joku 3 päivää tullu tätä ovisliman tapasta ihan vähäsen tyyliin kerran-kaks päivässä pyyhkiessä...

@Pampula3 mä niin toivon että nuo sun oireet nyt kuitenkin viittais raskauteen ja saisit viimein plussan <3 Mutta oon niin samaa mieltä kyllä tuosta että kaikenmaailman oireita sitä onkin ilman et ne kummiskaan välttämättä raskauteen viittais, mullakin viime kierto sellanen et olin varma tärpistä mut nega oli.:cautious: Siks ei oikein enää usko mihinkään oireisiin/oireettomuuteen... Mutta peukut pystyssä teille että pistoshoidot ois nyt auttanut teitä plussaamaan <3 Ja kiitos paljon tsempeistä:love:
 

Yhteistyössä