Toiveissa vauva 2021

Tervetuloa uusille ja myös vanhoille, jotka ei ole hetkeen kirjoitellut :giggle:

Nyt alkaa olemaan sellaista pientä tärinäkipua ja menkkajomoa/paineentunnetta alavatsalla, että kaippa ne kunnon oviskivut vielä ehtii tänään ehkä ilmaantua o_O
Pomokin ilmoitti, että sit kun oon valmis, ni saan luvan palata töihin, kun mun lomautus purettiin tänään. Ilmotin sit, et 3.6 pystyn aloittamaan, sitä ennen en kykene, kun on vaikka ja mitä. Itkuhan siinä pääs, ku eilen kävin poikkee töissä ja siellä on niin hirveä kaaos, et siellä oletetaan mun purkavan sen paskan tyyliin parissa päivässä pois. En mä oo mikään robotti, vaikka tehokkuuteni oon siellä liiankin hyvin näyttänyt. Ei siis yhtään tee mieli palata takas ja toivois, et joku tulis tarjoo vakipaikkaa jostain muualta suoraan tohon kotiovelle :D Aina saa haaveilla ;) Mut sit saa kyl olla ilonen, et on niitä töitä ja asiakkaatkin jo odottaa mua kovasti takas :)
 
Mä täällä odottelen vielä menkkoja saapuvaksi, pitäis alkaa tänään (ajattelin että tää pitää tulla kirjottaa nii sit ne alkaa :D) voi toki alkaa huomennakin, toivottavasti ei vaa venähä turhaan. Samalla kaavalla taidan jatkaa uuteen kiertoon. Tähän kiertoon otin siis greippimehun ja viinin käyttöön. Ja sit oli kans hedelmöityskuppi :D pidetään näitä nyt hetki ainaki mukana. Sit mul on ens viikolla labrat johon pyysin myös ferritiinin ihan senki takia että väsyttää koko aja. Mut kiva raskautumisen takia myös tietää. Ollu aikamoista pettymys ja suru fiilistä su asti ja itkua vaan väännetty. Yritetää nyt saada vaa loppuvuos kierrot hyödynnettyä ja sit täytyy viimeistää lähtee tutkimaan jos ei mitää tapahdu :(

Onnea kaikille plussanneille <3 ja tsemppiä muille kierron eri vaiheisiin :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tekeekö muilla sofin raskaustestit valkoisen viivanpaikan viereen punaisen viivan?
On siis selkeästi väärässä kohdassa värit, niin mietin onko loput 23 testiä mitä tilasin niin samaa. Syksyllä ei tullut mitään ylimääräistä
 
@Jjenn me mennään siis samassa, kyllähän tää taas p*skaa on, mutta yritetään positiivista ajattelua ja tsempataan toisiamme❤ @Mirella92 kans samaan sakkiin, jos menkat sieltä tulee :) tietty toivoo, ettei alkaiskaan, jos ois tärpännyt :love: Mut mieluummin alkais ja pääsis uuteen kiertoon, kun venyis!

Mä otan kans greippimehun nyt tähän kiertoon (viime kierrossakin kokeilin, mutta aloitin vasta menkkojen jälkeen, nyt aloitin jo tänään). Aattelin myös ehkä käydä perus vuositarkastuksessa gynellä. Mietin, jos menis siinä ovulaation aikoihin tai vähän ennen, jos näkyis sit siellä et onko irtoomassa ja muutenkin, että näyttääkö kaikki hyvältä raskautumisen kannalta :) Sit mietin myös, että kävisin mittaamassa hemoglobiinin, ferritiinin ja d-vitamiinivaraston.

Mulla kyllä toisaalta meni hyvin, kun alkoi uus kierto nyt muutaman päivän etuajassa, niin seuraava ovulaatiokin osuu paremmalle päivälle! Piti olla viikonloppuna, millon just menoa, eikä ehkä oltais pystytty täysin hyödyntää (y)
 
@Jjenn me mennään siis samassa, kyllähän tää taas p*skaa on, mutta yritetään positiivista ajattelua ja tsempataan toisiamme @Mirella92 kans samaan sakkiin, jos menkat sieltä tulee tietty toivoo, ettei alkaiskaan, jos ois tärpännyt Mut mieluummin alkais ja pääsis uuteen kiertoon, kun venyis!

Mä otan kans greippimehun nyt tähän kiertoon (viime kierrossakin kokeilin, mutta aloitin vasta menkkojen jälkeen, nyt aloitin jo tänään). Aattelin myös ehkä käydä perus vuositarkastuksessa gynellä. Mietin, jos menis siinä ovulaation aikoihin tai vähän ennen, jos näkyis sit siellä et onko irtoomassa ja muutenkin, että näyttääkö kaikki hyvältä raskautumisen kannalta Sit mietin myös, että kävisin mittaamassa hemoglobiinin, ferritiinin ja d-vitamiinivaraston.

Mulla kyllä toisaalta meni hyvin, kun alkoi uus kierto nyt muutaman päivän etuajassa, niin seuraava ovulaatiokin osuu paremmalle päivälle! Piti olla viikonloppuna, millon just menoa, eikä ehkä oltais pystytty täysin hyödyntää
Mä kans ostin 3 sitrushedelmää mehua vaihteeksi. Luulisi, että kaikki kirpeät hedelmät on hyväksi. Ja kannattaa mennä mittauttamaan. Me mennään myös ottamaan verikokeet, joista katsotaan muistaakseni ainakin AMH. Ja lääkäriaika osuu myös hyvin ovulaation aikoihin. :)
 
Mä kans ostin 3 sitrushedelmää mehua vaihteeksi. Luulisi, että kaikki kirpeät hedelmät on hyväksi. Ja kannattaa mennä mittauttamaan. Me mennään myös ottamaan verikokeet, joista katsotaan muistaakseni ainakin AMH. Ja lääkäriaika osuu myös hyvin ovulaation aikoihin.
Mä ostin yhden purkin sitä Tropicanan greippiä ja sit yhden GodMorgonin verigreippiä. Joo pitää kyllä ehkä varata ne verikokeet noihin mittauksiin :)
 
@Myytta Millaisissa hoidoissa olit ennen kuin saitte esikoisen? Mulla on itselläkin PCOS, oon hoitojonossa syksylle. Exän kanssa käytin 2-3 vuotta sitten 4 kiertoa letrozolia, 2 ovulaatiota taisi niiden avulla tulla.
Raskaaksi en ole vielä koskaan onnistunut tulemaan.
Kummallisinta kyllä, ei käyty missään hoidoissa. Exän kanssa yritettiin lasta lähes 5 vuotta ja käytiin hoidoissakin, vaan ei yhtään raskautta. Tapasin tän mun nykyisen miehen ja 3 kk myöhemmin olin raskaana! Ilmeisesti mulla oli sit tyyliin joku yksi munasolu, joka päätti kasvaa sopivan kokoiseksi. Mulla kun ongelma on ollut vuosia se, ettei munasolut kasva eikä siksi irtoakaan.

Kävin eilen gynellä ja ultrassa, kuulemma ei mitään toivoa tulla raskaaksi ilman hoitoja. Lämmitti niin kovasti taas mieltä. Sanoi, että pitäisi laihduttaa kun se on kuulemma ratkaisu kaikkeen, ja olin 20 kiloa kevyempi kun tulin raskaaksi. Ainoa vaan, et ei mulla silloinkaan tullut ainuitakaan kuukautisia. Turhauttaa tää tilanne. Saisinkohan miehen lähtemään hoitoihin. Kauankohan kestää että sinne päästäisiin.... Kummiskin tässä jo lähes 2 vuotta "yritystä" takana. Tein alkuviikosta ja tänään apteekin oman raskaustestin (3 yhteensä), ja kaikkiin tuli alle 10 min sisällä selkeä viivan paikka. Ärsyttää kun aina toivo herää, noihin ei mielestäni ennen tullut mitään viivan paikkoja.

Mut voi lisätä listalle, kerron sit kp:t kun saan kierron käyntiin. Tänään otan ekan Terolutin.

Myytta / ya 12?/17 / 2. lapsi
 
Mä en millään ehdi enää seurailemaan teidän menoja niin paljon kun haluisin
Sen verran aattellin kuitenkin päivitellä, että eilen kävin varhaisultrassa ja siellä liki viikkoja vastaava sydän tikitteli hullun lailla. <3 Tänään siis 6+1 oviksen mukaan. Voin nyt sitten siirtyä plussanneisiin, vaikka tää varmasti on karman kiusaamista
Sen verran vielä, että yritys aloitettu 01/2020 ja olisi toinen lapsi. <3
 
Tekeekö muilla sofin raskaustestit valkoisen viivanpaikan viereen punaisen viivan?
On siis selkeästi väärässä kohdassa värit, niin mietin onko loput 23 testiä mitä tilasin niin samaa. Syksyllä ei tullut mitään ylimääräistä
No oliko nämä nyt niitä samoja testejä joista täällä muutama päivä sitten oli puhetta? Oliko ne @Titi-Love testit?
 
Kummallisinta kyllä, ei käyty missään hoidoissa. Exän kanssa yritettiin lasta lähes 5 vuotta ja käytiin hoidoissakin, vaan ei yhtään raskautta. Tapasin tän mun nykyisen miehen ja 3 kk myöhemmin olin raskaana! Ilmeisesti mulla oli sit tyyliin joku yksi munasolu, joka päätti kasvaa sopivan kokoiseksi. Mulla kun ongelma on ollut vuosia se, ettei munasolut kasva eikä siksi irtoakaan.

Kävin eilen gynellä ja ultrassa, kuulemma ei mitään toivoa tulla raskaaksi ilman hoitoja. Lämmitti niin kovasti taas mieltä. Sanoi, että pitäisi laihduttaa kun se on kuulemma ratkaisu kaikkeen, ja olin 20 kiloa kevyempi kun tulin raskaaksi. Ainoa vaan, et ei mulla silloinkaan tullut ainuitakaan kuukautisia. Turhauttaa tää tilanne. Saisinkohan miehen lähtemään hoitoihin. Kauankohan kestää että sinne päästäisiin.... Kummiskin tässä jo lähes 2 vuotta "yritystä" takana. Tein alkuviikosta ja tänään apteekin oman raskaustestin (3 yhteensä), ja kaikkiin tuli alle 10 min sisällä selkeä viivan paikka. Ärsyttää kun aina toivo herää, noihin ei mielestäni ennen tullut mitään viivan paikkoja.

Mut voi lisätä listalle, kerron sit kp:t kun saan kierron käyntiin. Tänään otan ekan Terolutin.

Myytta / ya 12?/17 / 2. lapsi
Sun mies on sulle selvästikin oikea :) <3 Onpas lannistava gyne :( Jos kerran ekallakin kerralla tulit ilman hoitoja raskaaksi! Pääsisitte varmaan heti hoitojonoon kun yritystä noin kauan takana. Minkä takia hän perusteli kantansa näin jyrkkään? Oliko sullakin ohut limakalvo? Ehkä sunkin kannattaisi pyytää sama metformiini lääkitys kuin mäkin sain :) Se voi helpottaa myös painonhallinnassa kun on diabeteslääke :)

Mä oon aika ollut normaalipainoinen, mutta ollut kuukautiset tulematta yli puolikin vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Mirella92
Tää voi olla nyt tosi tyhmä kysymys, mutta en oo aiemmin ajatellut asiaa, koska yritys niin alussa:D:ROFLMAO: Mutta siis. Jos varaan gynen 2-3 päivää ennen ovulaatiota, niin voiko se olla haitaksi jo odottamassa oleville siittiöille, jos esim. edellisenä iltana ollut seksiä? :unsure:
 
Tää voi olla nyt tosi tyhmä kysymys, mutta en oo aiemmin ajatellut asiaa, koska yritys niin alussa Mutta siis. Jos varaan gynen 2-3 päivää ennen ovulaatiota, niin voiko se olla haitaksi jo odottamassa oleville siittiöille, jos esim. edellisenä iltana ollut seksiä?
En usko että olis, hedelmöittyminen kuitenkin tapahtuu munpnjohtimessa eikä emättimessä ja emätintä pidemmälle gyne ei mee :) eli ne siittiöt jotka ei valu pois jo kävellessä on turvassa sun sisällä :) tai näin mun järjellä ainakin, en silti voi sata varma olla :unsure:
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

29.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
+ Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 72/?
Rimaleli.......................kp 48/30
Wanti......................kp 38/34-48
Shibali................................kp 31/24-30
Millimetrii...................kp 30/27-29
Piipaa93....................kp 28/26-28
Hopeanuoli................kp 26/22-24
Keisarinna85..............kp 25/24-27
Mimmi92..................kp 24/26-30
Eliana...............................kp 23/31-38
Enerisa3.....................kp 23/28-32
Eeva650.........................kp 22/28-42
Mysteerio...................kp 21/30
Pampula3.......................kp 18/22-26
Haaveilija93....................kp 18/?
Sinisilmät.........................kp 17/28-29
Hannaah................................kp 16/?
Töppönen_.........................kp 15/26
Alinna86.........................kp 15/28
Äitimamino................kp 15/27-28
Kasikuus........................kp 14/27-28
Lillanna.............................kp 13/28-42
Tiukuliina89....................kp 12/30
Mariija_.......................kp 11/32-43
Vindy...................kp 11/29-33
lulube..............................kp 10/29
Futurmama.....................kp 10/29-34
Brunet82....................kp 10/26-28
minttuni...........................kp 9/26
Puolu.......................kp 9/30-32
Hipposka......................kp 7/29-32
Ananas90.....................kp 7/25-26
bellaella22050909.............kp 7/23
Napsunen.....................kp 7/35-45
Titi-Love....................kp 7/28-30
Persikka123.....................kp 7/32-35
Kirjoh89.....................kp 3/28
Minouche...................... kp 2/23
3milia.....................kp 2/25-28
Jjenn...............................kp 2/29-33
Mirella92....................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Keisarinna85.................dpo 15-16
Hopeanuoli...................dpo 15
Shibali..................................dpo 11
Pampula3........................dpo 8
Mysteerio........................dpo 7
mimmi92........................dpo 6
Sinisilmät..........................dpo 4
Töppönen_......................dpo 3
Alinna86.............................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Shibali
Täällä testattu nega dpo 11 ei herkällä testillä. Ei mitään pms-oireitakaan kyllä. Näköjään tulossa normaalia pidempi kierto... mut oli mulla se oviskin vasta kp20... aattelin testata seuraavan kerran vasta ma jos ei menkat sitä ennen ala.

Toivon muille piinailijoille plussatuulia ❤

Ja hauskaa viikonloppua @Kasikuus ❤ Ja ihanaa et löyty hyvät kengät, toivottavasti ne nyt auttaa ❤
 
Jospa sieltä vielä @Shibali plussa tulisi ❤ Kovasti ainakin niin toivon ja pidän peukut pystyssä loppuun saakka :X3:

Mulla oli kyllä nyt ihmeellinen ovis. Jos se ees oli vai jäikö se kesken :D Kyllä eilen oli kipuja, molemmin puolin ja prätkä ajelullakin montut sattu kivasti ja kipu oli koko alavatsan alueella. No mitään sen suurempia kipuja ei tullutkaan tällä kertaa. Lämmötkin on tässä kierrossa erilaiset. Ei tullut sitä notkahdusta alaspäin (laitan kuvan) , joten ei tässä viitsi edes vielä piinailijoihin siirtyä, ku nyt on todella epävarma olo, et tapahtuko siellä ees mitään. Katsotaan lähteekö lämmöt vielä nousee :unsure:

 
Jospa sieltä vielä @Shibali plussa tulisi Kovasti ainakin niin toivon ja pidän peukut pystyssä loppuun saakka

Mulla oli kyllä nyt ihmeellinen ovis. Jos se ees oli vai jäikö se kesken Kyllä eilen oli kipuja, molemmin puolin ja prätkä ajelullakin montut sattu kivasti ja kipu oli koko alavatsan alueella. No mitään sen suurempia kipuja ei tullutkaan tällä kertaa. Lämmötkin on tässä kierrossa erilaiset. Ei tullut sitä notkahdusta alaspäin (laitan kuvan) , joten ei tässä viitsi edes vielä piinailijoihin siirtyä, ku nyt on todella epävarma olo, et tapahtuko siellä ees mitään. Katsotaan lähteekö lämmöt vielä nousee
Oon huomannut, että useimmissa kierroissa ainakin minulla, lämpö nousee korkeimmilleen vasta noin dpo3. Niin kävi siinä tuulimunakierrossa ja myös nyt! Jospa olisit tällä kertaa vaan selvinnyt helpommilla kivuilla :)
 
@3milia ja kumppanit liityn nyt seuraanne.

Saa päivitellä: tänää kp1 ja voi ottaa pois piinailijoista.

Yllättävän hyvä fiilis kuitenki! Pettymykset itketty ja taakse jätetty, eiku kohti uutta yritystä. Tulipahan ekaa kertaa todistettua että "tää on se kierto" -fiilis voi mennä aivan mönkään
Voi ei, tsemppiä uuteen kiertoon ❤ On kyllä ikävää, kun tuo fiilis ei tarkoittanutkaan raskautta. Joillakin se osuu kohdilleen. Toivottavasti meillä kaikille vielä ❤

Minä odottelen lääkäriin pääsyä. Jännittävää, tänään suunnitellaan jatkoja. Toivottavasti pääsisimme pian hoitoihin..
 

Yhteistyössä