Toiveissa vauva 2021

Mulla on alkanut tulla ovulaatio oireita ja tänään on km vuodon alusta 14 vrk. Ihan pientä vuotoa (rusehtavaa)
vielä, mutta selvät ovulaatiokipuilut taas alkanut ja muut oireet. Eli ehkä tässä ei ihan mahdottomia tartte ensimmäisiä menkkoja odotella .
Toisaalta tekisi mieli vain antaa mennä ja yrittää, mutta mulle puhuttiin, jotta hyvä olisi odottaa yhdet menkat ennen uutta yritystä. Toisaalta jos vuotoa edelleen on vähän niin se taitaa kertoa siitä ettei kohtu ole vielä parantunut. Malttaisi vain odottaa
Meidän molemmat lapset on saaneet alkunsa km jälkeen ilman et tuli menkat välissä :) Jos tuntuu ettei halua sitä yhtäkään kiertoa hukata niin antaa palaa vaan :love: Itse en halunnut niitä yksiä menkkoja edes odottaa pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia, ja olen tuota menkkaohjeistusta kahdelta eri lääkäriltä kysynyt ja olivat sitä mieltä, ettei siihen ohjeistukseen ole muuta syytä kuin, että laskettu aika on helpompi määrittää jos raskaus ei ala heti km jälkeen. Oon uskonut niin et raskaus alkaa jos keho on siihen valmis ja näköjään on ollut:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täälläkin välillä ristiriitaisia fiiliksiä vauvaan liittyen, mut itsellä luulen sen johtuvan siitä et koitan suojella itteeni ja varautuu siihen jos vauvaa ei saada, kun on niin monta yrityskiertoa takana. Hakemalla haen syitä miksi juuri näinkin ois hyvä. Mut oikeasti se kaipuu on vaan niiiiin kova ❤

Mulla lapset ei oo rajoittaneet urheilua juurikaan. Ohjasin vauvajumppia ja tansseja kun pienempi oli vauva, hänen kanssa siis :) Ja taaperojumppia kun oli 1-2. Lisäksi tein pitkiä vaunulenkkejä, molempien kohdalla. Pikkuhiljaa kun lapset on kasvaneet, oon palaillut omiin tanssi- ja liikuntaharrastuksiin. Ja muutenkin nyt pystyy harrastaa liikuntaa koko perheen kanssa kun lapset on molemmat kohta kouluiässä. Käydään patikoimassa, pyöräilemässä, potkitaan palloa jne. Mulla liikunta on niin iso osa elämää että se pysyy vaikka vielä saataisiin yksi lapsi, mutta aina oon menny lasten ja sen hetkisen elämäntilanteen ehdoilla. Eli uskoisin et tietyt asiat pysyy elämässä myös perheen kasvaessa, ne asiat mitkä on itselle tärkeitä. Oli ne sitten mitä kellekin :) Me tykätään myös matkustella (talouden sallimissa rajoissa) ja molemmat lapset on tottuneet siihen pienestä asti. Parisuhdettakin lapset on vain syventäneet. Eli eipä tässä juuri syitä ole miksei se vauva voisi vihdoin jo tulla :D

Mä sain tällä viikolla todella hyviä uutisia työrintamalla. Toteutuu juurikin se juttu syksyllä, jota olen toivonut. Joten se on hyvä lohtu, jos ei nyt sitä raskautta ala vieläkään kuulumaan näillä hoidoillakaan. Silti vielä hiukan toivoa elättelen, mut meillä kello tikittää noiden mun hedelmällisyystulosten takia sen verran kovaa vauhtia, et kauaa ei kannata toivoa elätellä. Nähtäväksi jää mitä tapahtuu. Hormoonit heittelee kierron mukaan ja nyt hyvä ja tasainen mieli koko asian kanssa, dpo6. Ensi viikolla menkkojen alkaessa tuun varmaan olee ihan rikki ja allapäin. Tsemppiä kaikille taas ❤
 
Meillä tais mennä ihan persiilleen tää kierto, en tosiaan kertonut miehelle hymynaamasta, sitä ennen oli kyllä kahtena päivänä hommailuja mutta toissailtana se oli ihan poikki ja eilen se kysy et milloin ois ovis ja sanoin et no tänään. Yritti se jotain lämmitellä mut mä olin eilen jotenkin ihan maassa eikä minkäänlaisia haluja mulla ja jotenkin vitutti koko homma. Onhan noillakin dpo-3 Ja dpo-2 päivilläkin vissiin jotku raskautuneet mut jotenkin heitin jo hanskat tiskiin Lämmötkin sekoilee, jos en tota hymynaamaa ois saanu veikkaisin tätä kiertoa ovuloimattomaksi.
Muoks. Ja pahoittelut tämmönen masis päivitys, jospa huominen ois taas parempi päivä...
Mä tod.näk raskauduin juurikin dpo-2 tässä kierrossa, joten toivoa on!
 
@AnnMariii , juuri kuten @Töppönen_ jo vähän mainitsi, että minulla 3 sektiota takana ja viimeisimmän kohdalla kohtu oli jo ohut. On siis repeämisen vaara. Luultavasti joudun aika piakkoin jäädä saikulle, kun työ on fyysisesti raskasta. Kaikki ylimääräinen rasitus pitää jättää minimiin :( Kävelyä saa toki harrastaa, mutta taitaa kaikki muu sit jäädäkin tekemättä.
 
Täällä kans ootetaan vaan, että ne menkais alkais huomenna kun on dpo15. Yleensä on tässä vaiheessa kuumotellut, että alkaako menkat, mutta nyt ollut tosi rauhallinen olo ja vain oottaa että pääsisi jo uuteen yrityskiertoon 16.
 
Moikka

Olen viimeksi täällä palstaillut varmaan vuonna 2016-2017, kun odotin esikoista. Meillä on toiveissa sisarus, ehkäisy jäi pois jo 12/17. Ei ole vauvaa meille kuulunut. Varmaan johtuu siitä, että mulla on vaikea PCOS eikä kiertoa ole. Mulla ei ole ainuitakaan kuukautisia tullut tässä kolmen vuoden aikana. Aika epätoivoista yrittää ilman hoitoja, mutta en ole vielä valmis sinne menemään. Sain tänään taas terolutit, jospa niillä saisin muutaman kierron aikaiseksi...

Onko muita, joilla PCOS? Miten se on vaikuttanut raskautumiseen?
 
Heippa!

Pahoittelut tänne palanneille. On varmana todella rankkaa. Kovasti tsemppiä jatkoon!

Täältä vähän piinailuja. Dpo 5 mennään. Dpo 3 oli menkkamaista tuntemusta. Muuten ei oo ollu vielä mitään paitsi vv:a tullut runsaasti, joka voidemaista. Ehkä aiemmissa yrityskerroissa ei ole ollut ihan näin runsasta vuotoa. Olo on nyt aika tyyni ja työt auttaa siihen ettei jouda piinailemaan liikaa. Mulle sopii lämpö tosi hyvin ja olen nautiskellut auringosta. Ehkä se auttaa, että pystyy ottamaan nyt vähän rennommin. Vaikeaa ennustaa, että mihin suuntaan omat fiilikset tästä menee. Ensi viikolla alkaa loma. Onneksi on heti alkuun suunniteltu pieni trippi ja muutenkin on menoa viikolla. Vasta sunnuntaina saa sit testata ettei Ovitrelle anna väärää positiivista.

Tsemppiä meille kaikille piinailijoille ja oviksen tarkkailijoille!
 
Mullakin on ristiriitaisia tunteita tässä vauvan yrityksessä. Mies on monta kertaa ilmaissut, että hänestä meidän perhe on hyvä näin ja kaksi lasta riittäisi hänelle ainakin jokuseksi vuodeksi. Minulla taas hirveä vauvakuume ja tuntuu, että yksi lapsi meidän perheestä vielä puuttuu ja sitten lapsiluku olisi täynnä. Mies on nyt tähän myöntynyt, että jos niin kovasti kolmannen haluan niin annetaan lupa tulla. Meidän kuopus on siis vasta 8kk ja meillä miehen kanssa vielä iän puolesta monia vuosia aikaa saada lapsia. Tällä hetkellä on kuitenkin monta syytä, minkä takia tämän kolmannen lapsen olisi hyvä tulla tähän perään, jos niin meille suodaan. Mietin kuitenkin, että onko väärin toivoa näin itsekkäästi kolmatta lasta, kerta mies on tyytyväinen juuri näin. Ja jos kolmas tulisi, niin meneekö tämänhetkinen elämä ihan sekaisin ja kaaokseksi kun kaksi pienintä lasta on mahdollisesti pienellä ikäerolla. Toisaalta esikoisen ja kuopuksen ikäero kasvoi, koska välissä tuli kaksi keskenmenoa (ja yksi km tullut ennen esikoista), ja haluan myös varautua, että nytkin voi tulla vaikka mitä pettymyksiä ja ikäero kasvaa ennen kuin kolmas lapsi edes syntyisi. Tällä hetkellä kuitenkin vahvempana mulla on tässä asiassa tunne kuin järki.
 
Moikka

Olen viimeksi täällä palstaillut varmaan vuonna 2016-2017, kun odotin esikoista. Meillä on toiveissa sisarus, ehkäisy jäi pois jo 12/17. Ei ole vauvaa meille kuulunut. Varmaan johtuu siitä, että mulla on vaikea PCOS eikä kiertoa ole. Mulla ei ole ainuitakaan kuukautisia tullut tässä kolmen vuoden aikana. Aika epätoivoista yrittää ilman hoitoja, mutta en ole vielä valmis sinne menemään. Sain tänään taas terolutit, jospa niillä saisin muutaman kierron aikaiseksi...

Onko muita, joilla PCOS? Miten se on vaikuttanut raskautumiseen?
Kurja, mutta myös mulle tuttu juttu. Mulla oli super pitkät kierrot, enkä usko, että ovuloin luonnollisesti kertaakaan 12/18 lähtien, kun ehkäisy jätettiin pois. 12/19 hakeuduttiin yksityiselle ja tutkimusten ja kokeiden jälkeen aloitettiin suoraan ovulaation induktio pistoshoidoilla. Toisesta kierrosta tärppäs ja nyt on menossa 12+4. ❤Suosittelen lämpimästi hoitoja, sit kun aika on teille kypsä. :)
 
Terveisiä täältä piinapäiviltä. Tuntuu siltä että tämäkään kierto ei ollut se tärppikierot ja jotenkin taas sellainen fiilis, että tuleekohan tästä koskaan mitään. Viime päivinä tullut pari vauvauutista taas lähipiiristä, ja olen ihan vilpittömästi superiloinen heidän puolestaan. Mutta samalla tuntuu että kouraisee jotenkin todella syvältä se oma epäonnistuminen tässä vauvaprojektissa - ja tulee vaan ihan supersurullinen olo. Niinkuin täällä jo aiemmin joku totesikin että toivottavasti varsinkin listan alkupäässä olevat pian saisivat hyviä uutisia, jokainen meistä sen ansaitsee.

Yritän myös vakuuttaa itelleni että jos ottais vaan rennosti ja kyllä se sitten tulee kun on tullakseen - mutta se on kyllä tosi hankalaa koska vähintään tulee ovis tsekattua ja sitten taas menee aika suunnitelmalliseksi kaikki niinä päivinä. Toivottavasti tää kesä tois vähän myös muuta ajateltavaa, ehkä se helpottais myös kaikennäköisiä stressihormooneja

Tsemppiä kaikille ja erityisesti voimia @Santso ja @Loree :-(
Niin samat fiilikset et olisin voinu kirjottaa ite :D Nyt loppukierrosta tuntuu siltä ettei oo tärpänny, ku ei oo mitään tuntemuksia :( Mutta, niin kauan ku ei menkat ala niin on toivoo, ne alkais varmaan ens viikon lopulla sitten..

Mun lähipiirissä tullut myös nyt viime aikoina hirveesti vauva-uutisia, ja se kirpasee joka kerta :'( Harmittaa kans, jos tekee jonkun päätöksen johon haluaa ite ottaa huomioon sen et vauva ehkä jossaki kohtaa tulis, niin muut ei välttämättä ymmärrä eikä halua kertoakaan tästä vauvasuunnitelmasta :)

Ja kun ootte puhunu siitä, miten jotkut pelkää/on miettiny mitä lapsi tekee parisuhteelle, niin musta tuntuu siltä et vaikka varmasti väsyttäis ja välillä v*tuttais toisen naama, et se kuitenkin vahvistais meitä <3 Tällä hetkellä meillä on hyvä parisuhde ja ollaan onnellisia, mut molemmilla taitaa olla vähän semmonen fiilis et jotain puuttuu tästä yhtälöstä. Ollaan molemmat niin lapsirakkaita ja molemmilla useampi kummilapsi, et se toisi meille niin paljon iloa <3 MUTTA, senhän näkee vasta sit ku lapsi on tullakseen :)
 
Olo on jotenki tosi kummallinen. Levoton ja mahassa kiertää..Mua kuumottaa jokaisen vessakäynnin yhteydessä et joko nyt tulee verta.. Ärsyttävää panikointia. Tänään en kuotenkaan testannut ollenkaan ja oletankin, että pitäis olla jo todella selkeet viivat. JOS viivat on huomenna aamulla (klo 6) vahvat, niin mut saa varovaisesti lisätä plussanneeksi. ♡ Laskeskelin että Laskettu aika olisi oviksen mukaan 2.2.2021 ja menkkojen mukaan 4.2.2021. Toivon hartaasti, että täältä siirtyisi (mun perässä) paaaaljon porukkaa Helmikuisiin♡
 
@Myytta Millaisissa hoidoissa olit ennen kuin saitte esikoisen? :) Mulla on itselläkin PCOS, oon hoitojonossa syksylle. Exän kanssa käytin 2-3 vuotta sitten 4 kiertoa letrozolia, 2 ovulaatiota taisi niiden avulla tulla.
Raskaaksi en ole vielä koskaan onnistunut tulemaan.
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

28.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
+ Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 71/?
Rimaleli.......................kp 47/30
Wanti......................kp 37/34-48
Shibali................................kp 30/24-30
Mirella92....................kp 29/28
Millimetrii...................kp 29/27-29
Piipaa93....................kp 27/26-28
Hopeanuoli................kp 25/22-24
Keisarinna85..............kp 24/24-27
Mimmi92..................kp 23/26-30
Eliana...............................kp 22/31-38
Enerisa3.....................kp 22/28-32
Eeva650.........................kp 21/28-42
Mysteerio...................kp 20/30
Pampula3.......................kp 17/22-26
Haaveilija93....................kp 17/?
Sinisilmät.........................kp 16/28-29
Hannaah................................kp 15/?
Töppönen_.........................kp 14/26
Alinna86.........................kp 14/28
Äitimamino................kp 14/27-28
Kasikuus........................kp 13/27-28
Lillanna.............................kp 12/28-42
Tiukuliina89....................kp 11/30
Mariija_.......................kp 10/32-43
Vindy...................kp 10/29-33
lulube..............................kp 9/29
Futurmama.....................kp 9/29-34
Brunet82....................kp 9/26-28
minttuni...........................kp 8/26
Puolu.......................kp 8/30-32
Hipposka......................kp 6/29-32
Ananas90.....................kp 6/25-26
bellaella22050909.............kp 6/23
Napsunen.....................kp 6/35-45
Titi-Love....................kp 6/28-30
Persikka123.....................kp 6/32-35
Kirjoh89.....................kp 2/28
Minouche...................... kp 1/23
3milia.....................kp 1/25-28
Jjenn...............................kp 1/29-33

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Keisarinna85.................dpo 14-15
Mirella92........................dpo 14
Hopeanuoli...................dpo 14
Shibali..................................dpo 10
Minouche..........................dpo 9
Pampula3........................dpo 7
Mysteerio........................dpo 6
mimmi92........................dpo 5
Sinisilmät..........................dpo 3
Töppönen_......................dpo 2
Alinna86.............................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja minttuni
@Kasikuus ja @Töppönen_ okei Hui! En oo koskaan aatellut, että vois olla jotain tiedossa jo ennen raskautta, mikä estäis liikunnan! :O huh, mulla pää kesti raskausaikana isoilta osin sen takia, että kävin 3-4 krt viikossa salilla/spinningissä plus koiran kanssa monen kilsan lenkit päivittäin, ymmärrän kyl hyvin et siltä kannalta ahdistaa ajatus raskaudesta!!
Mulla seilaa taas mieli miten sattuu, päivän aikana mietin sekä sitä, että olisin jo valmis saamaan toisen, ja sitä että eieiei kyl tää yks riittää. :D toisaalta myös viimeksi loppuraskaudessakin mietin iltaisin väsyneenä että mitä mä sillä lapsella teen.
 

Yhteistyössä