Toiveissa vauva 2021

@Enerisa3 mä kokeilin viime kierrossa ja ajattelin käyttää myös tässä kierrossa, koska tapana on mennä pesulle pari minuuttia seksin jälkeen. Ostin tätä varten pienemmän kupinkin, että se on näppärämpi ja nopsempi laittaa paikoilleen.

Joka tapauksessa suosittelen kuukuppia kaikille, joilla on menkat. En ymmärrä, miten kukaan tulee toimeen ilman sitä. Menkkakäytössä mulla on Lunette, joka on isompi ja tukevampi kuin Flow Cup tms, jonka ostin tähän toiseen käyttöön.

Oon samaa mieltä, kuukuppi olis tosi ihana! Mutta kaikille se ei vaan sovi :/ mulla on menkkojen aikaan kohdunsuu niin alhaalla ja/tai sivussa, ettei onnistu käyttään ollenkaan. Mulla käyttö loppui siihen, kun kerran oli sitten koko kohdunnapukka kuukupin sisällä —> oli yhtä tuskaa ottaa pois kun ei meinannut saada alipainetta kupista pois, mietin jo et pitääkö lähtee päivystykseen ottaan se pois... Olisik niin onnellinenjos vois käyttää!
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja Eeva650
Mä näin viime yönä unta että synnytin. Voi hitsi näitä piinapäiviä. Useampi päivä on tuntunu menkkajomotusta/kipuja, mutta ensimmäistä kertaa ei oo tullu välivuotoa! Toivotaa että ne ois ees tästä eteenpäin loppu. Välivuodon takia käytän siis teroluteja, mut ne ei oo auttanu tarpeeks hyvin. Ehkä vähentäny sitä vuotoa aina joka kuukaus, mut ei poistanu kokonaan.

Sais ne menkat kyllä alkaa jos on alkaakseen. Todella hitaat 4 päivää tulossa. Luulenpa että tässä kierrossa pudotaan jo korkeammalta ku aiemmin jos ja kun menkat tulee :cautious:
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Harmittaa jotenkin, kun katsoo tuota listaa ja pitkään yrittäneiden edestä puuttuu plus merkki :( Olisi niin ihanaa päästä laittamaan plussia listan alkupäähän piakkoin ❤ Ihanaa niitä on laittaa myös listan loppupäähän, mutta kyllä olisi jo aika saada plussia pitkään yrittäneille, valaisi kovasti itsellekin uskoa, että kyllä se raskaus on vielä mahdollinen ❤
 
Jännästi näissä kemiallisissa on hirveen voimakkaat raskausoireet, kuten pahoinvointi, mut pidemmälle edenneissä sitä ei ole. Palelu ja väsy on ollu, mutta ei pahoinvointia, mikä on niin klassinen oire.
Ja nyt täs kemiallisessa väsykin on ihan järkkyä, edelleen siis jatkuu. Lisäksi naaman kuumotus. Tän kemiallisen myötä meillä tais mennä toive helmikuisesta. Olis ollu nii tammikuun lopulla la jos tää ois ollu pysyvä raskaus, mut nyt jos kierto pysyy normaalina la ois maaliskuun alussa. Eli hyppäs yhden kuukauden yli tavallaan, Mutta eipä se haittaa.. Ja esikoinenkin kyllä syntyi 5pv ennnen laskettua aikaa ettei sitä osaa sanoa kumpi sit ois.
Mut jos nyt tärppäis ens kierrossa, niin meillä ois tupla vaa'at ja tupla kalat horoskooppeina. Esikoinen on mun kans vaaka nimittäin.
 
Harmittaa jotenkin, kun katsoo tuota listaa ja pitkään yrittäneiden edestä puuttuu plus merkki Olisi niin ihanaa päästä laittamaan plussia listan alkupäähän piakkoin Ihanaa niitä on laittaa myös listan loppupäähän, mutta kyllä olisi jo aika saada plussia pitkään yrittäneille, valaisi kovasti itsellekin uskoa, että kyllä se raskaus on vielä mahdollinen
Just tässä yks päivä mietin samaa, ku ajattelin että muutaman kuukauden päästä meillö tulee yritystä täyteen se vuosi ja listassa on mun yläpuolella paljon ihmisiä. Toivon sydämestäni plussaa heille pian :cry::love:
 
Voi ei @Titi-Love , oisin niin toivonut että ois ollut vain hidasta vahvistuminen. :( Voimia sinne kovasti<3

Täällä hitaasti etenee piinapäivät. Mullahan oli viime kierto täynnä kaikenmaailman muka "raskausoireita" ja nyt ei oo oikein mitään oireita. Tosin nyt vasta dpo 6 joten eipä niitä viä pitäiskään olla. Ainoostaan litrua valkovuotoa on ollu oviksesta asti, mut sitä oli viimekskin negakierrossa, joten mun kohdalla sekään ei mitään merkkaa. En jaksa uskoo et ois tärpännyt, mutta katotaan. Onneks ens kierrossa sit aika yksityiselle suunnittelukäynnille niin saa ainakin tätä projektia sit viimestään eteenpäin. Jotenkin semmonen neutraali olo. Pääsin töissä uuteen projektiin, joka on tuonut onneks muuta ajateltavaa ja muutenkin kiva et saan nyt enemmän tunteja viikkoon, siitä on hyvä fiilis. Ja onhan nää säät ihan mahtavia, kohta lenkille koirien ja miehen kans. Ja makkarin remppakin viimein on edistynyt sen verran et tuntuu et jopa joskus saadaan se valmiiksi. :D Eli ihan hyvä yleisfiilis kummiskin. Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille! :love:
 
Sunnuntaita kaikille!
Eilen kaupasta tarttu matkaan testi mutta laitoin sen vielä kaappiin kun en oikein tiedä voisko se vielä näyttää mitään kun nyt on kp20 ja dpo 11??
Lämmöt edelleen koholla ja tisseissä vieläkin niitä kipeitä vihlasuja. Ei muuten tunnu kauhean kivoilta varsinkaan kun en ole tommosta kokenut muulloin.
Vatsa on ollut tässä kierrossa jotenkin tosi "rauhallinen", semmosta pientä kevyttä nipistelyä kun viime negakierrossa oli vaikka kuinka paljon kipeitäkin vihlasuja.
Tänä aamuna taas kahvin jälkeen huono olo. Mua pelottaa tehdä toi testi koska pettymyksen pelko on niin suuri..
Mutta onnea jo plussanneille ja toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Hei naiset, testaan itselle jotain uutta josta luin jonku aikaa sitten! Meillä oli tos hetki sit talletushetki miehen kans, ja tuli mieleen et halun kokeilla jos kuukupista olis tässä vaiheessa apuu Niinpä hiivin vessaan ja pistin kuukupin paikoilleen, katotaan tärppäiskö tän avulla.. Mua melkeen naurattaa jos tää tepsii, enkä aatellu miehelle kertoo ku vasta sit jos on toiminu Se varmaan vaan naurais mulle nyt kuinka hölmö oon

Onks kukaan kokeillu tätä? Onko toiminut vai onko tullu muita vaivoja?
Mä itseasiassa kokeilin kuukuppia tuossa plussakierrossa tammikuussa! Olin jo unohtanut koko jutun :p
 
@Enerisa3 mä kokeilin viime kierrossa ja ajattelin käyttää myös tässä kierrossa, koska tapana on mennä pesulle pari minuuttia seksin jälkeen. Ostin tätä varten pienemmän kupinkin, että se on näppärämpi ja nopsempi laittaa paikoilleen.

Joka tapauksessa suosittelen kuukuppia kaikille, joilla on menkat. En ymmärrä, miten kukaan tulee toimeen ilman sitä. Menkkakäytössä mulla on Lunette, joka on isompi ja tukevampi kuin Flow Cup tms, jonka ostin tähän toiseen käyttöön.
Niin minäkin, oon niin onnellinen etten luvouttanu sen suhteen alussa ku ei meinannu tulla mitään!! Jossei olis menkkakipuja niin melkein unohtaa menkat..

@Ananas90 ei vitsi, huippua! Toivotaan että tarttuis mullali joku matkaan tässä kierrossa sitten, hihi! :X3:

@Kasikuus oon miettinyt ihan samaa.. ihan älyttömän kivaa et noita plussia tulee, mut olis ihan superkivaa ku tulis sinne listan yläpäähän kans <3

Puhuin eilen illalla miehen kans, kerroin vähän mitä stressaa ja miksi. Kerroin, että jos tietäisin kaiken olevan kunnossa ja raskaus olisi mahdollinen, tämä odottaminenkin olisi helpompaa enkä stressais yhtä paljon.. Hän ymmärsi, ja sanoi että jos haluan voin selvittää paljonko maksaisi esim jotain hedelmällisyystestit(?).. En ehkä siihen lähtisi vielä, mutta onko kellään tietoa paljonko tämmöiset maksaa esim yksityisen kautta? Ja mitä testataan?

Näin viime yönä unta et synnytin, ihan yksin, siis ilman kätilöä myös :D Ei sattunut yhtään ja olin niin onnellinen.. <3 Pääsispä pian kokemaan sen ihan oikeasti, kätilön kanssa haha..
 
@Titi-Love päivitänkö tietosi kp2 vai kp1?
Ihan hanurista tollaset kemialliset, kun antaa toiveita Tässä kierrossa toivotaan kunnon tarrautumista
Tänään tuo kp 2 on hyvä.
Jännästi tälläkin kertaa sen jotenkin osas avistaa ettei oo normaalia omalla kohdalla et niin hitaasti vahvistui viiva. Et osasin odottaa, mutta kyllähän se silti harmittaa.
Mutta tiedän ainakin että kroppa toimii ja raskaus yrittää alkaa, noihan on tosi yleisiä nuo kemialliset. Tän tosin olisin huomannut, vaikka olisin testannut vasta ku menkat myöhäs, ku dpo 15 vasta kunnon haamu tuli. Viime kierrossa sain tuollasen dpo 12 tai 13 ja sit se katos.

Käyn ostamassa varuuksi vahvempaa rautalisää, sillä huomaan olevani taas hyvin väsynyt, vuodon alettua. Varmaan edelleen se joulukuun km rautavarastojen tyhjentyminen vaikuttaa. Lääkäri sano että ottaa hyvinkin sen puoli vuotta aikaa, että normalisoituu sekä hemoglobiini että rautavarstot. Ne rautavarastot vissiin jotenkin uusiutuu 3kk sykleissä. Ja mä söin jo välissä miedompaa rautavalmistetta. Olis vissii pitäny vaan jatkaa vahvemmalla.

Alkoi ryminällä vuoto, mut nyt ollu ihmeen niukkaa ja hirveen outoa kuin ovislimaa ja verta sekaisin, mut kivut on ainaki tuplasti kovemmat ku normi menkoissa.

Nyt käyn myös ostamassa manteleita, et saa niitä napostella kierron. Sekä ananasmehua. Ja ehkö vähän greippiä. Kokeillaan tää kierto sekametelillä :)
 
@Zennuli onnea! :love:

On: Dpo12, nega. :cry:Taidan hiljentyä taas puoleksi vuodeksi täällä, nuolemaan haavojani. Tai ehkä sitten tulen takaisin, jos mies suostuu tutkimuksiin. Hän on luonteeltaan kovin herkkä, menisi (liikaa) tunteisiin jos alettaisi puhua lapsettomuudesta ja suorituskyvyttömyyteen jos alettaisi ajoittamaan (myös hänen tietäen) yhdyntöjä ja spekuloimaan asiaa. Ehkä sitten joskus..
 
Jes vihdoinkin!!! Viimeks kun tänne kirjottelin niin kuumeisesti odottelin menkkoja alkavaks pillereiden lopettamisen jälkeen ja nyt ne viimein alkoi! Keho toimii mikä on aivan älytön helpotus näiden muutaman kuukauden stressin ja jännittämisen jälkeen.

Jos oikein laskin niin mun ovis osuis just muuttohässäkän keskelle ja kaiken muun siihen päälle. Täytyy varmaan yrittää puuhastella vaikkakin sitte muuttolaatikoiden keskellä :ROFLMAO:
 
@Titi-Love Harmi juttu Ootko kokeillu punaviiniä ja rautakuuria??

Rautakuurilla oon ollu nyt puoli vuotta jo, edellisestä km asti, kun meni rautavarastot aika tyhjäksi ja hemoglobiini laski 140->85 (en ees tiedä kuinka alhaalla hemppa kävi ku tuo arvo oli viikko pahimmasta vuodosta ja olin jo kerinnyt rautaa syödä 2vk,ku osasin ennakoida ku alkoi tiputteleen jo rv 7-8)
Olo on ollu kevään kuitenkin ihan virkeä, nii aattelisin et olis normalisoitunut jo arvot, en päässy mihkään tarkistuskokeisiin, käskettiin vaan syödä rautalisää ainaki sen puol vuotta. Oon muutenkin aina varuuksi syönyt menkkojen aikaa pientä annosta.

Punaviini ei uppoo :/ :) oon yrittänyt eri merkkejä, mutten vaan oo löytänyt mitään ees vähä hyvää mikä menis alas. 2014 oltiin Teneriffalla ja sielä oli joku ihan ok punaviini, mut se oli paikallista, ja vain sielä myytiin, enkä muista nimeä. Mut siitä tehty sangria oli kyllä elämäni parasta sangriaa :D sitä voisin kyllä juoda kiinnittymisen aikoihin.
Mut tosiaan, koska punaviini ei uppoo, niin käytän n. 50mg/pv disperiniä oviksesta eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89 ja kolava

Yhteistyössä