Toiveissa vauva 2021

No semmosta lievää menkka jomoa oli eilen mutta sekin kai viel voi kuulua asiaan...
Mulla ainakin kuulunut lievät ja välillä kovemmatkin menkkajomot ihan normaali raskauteen :giggle:keskenmenokivut ja vuoto ollut ihan erilaista, eikä lievä kipuilu ja pieni vuoto kuulosta siltä :)Toki kaikki vuodot aina aiheuttaa lisää huolta. Toivottavasti pieni mukana matkassa ja pääsisit vielä ultraan tarkistamaan tilanteen❤
 
@Zennuli mulla kanssa kemiallisessa viiva haalistui jo ennen vuotoa. Kun kysehän on kemiallisessa siitä, että hedelmöittynyt munasolu hipaisee muttei jää kiinni, niin HCG-piikki on tosi lyhyt. Ja keskenmenoissa mulla on kivut alkanut vasta kun vuotoa on kunnolla, silloin myös hyytymiä mukana ja kivut kuin menkkakipuja mutta enemmän supistusmaisia eli aaltoilevia. Mitään supistusta ei tuntunut mutta kivut tuli samanlailla.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
minulla alkaa aina siis dpo 9 kuukautiset.. ja täällä joku muukin sanonut raskautuneensa vaikka oli liian lyhyt luteaalivaihe. Se on aina ihana kuulla Jotenkin tuntuu vain, että miten mikään kerkiää edes kiinnittyä, jos on noin lyhyt luteaalivaihe.
Kyllä se luo toivoa, kun kuulee muiden onnistuvan. Toisaalta huolta omasta tilanteesta, että onko jossain muualla vikaa tai onko missään. Minulla tiputteluvuotoa dpo10, kunnon vuoto alkaa seuraavana päivänä. Tosin viime kierto erilainen. Nyt en tikuttele, niin en saa tietoon näitä tulevia kiertoja. Minulla löytyi tutkimusten yhteydessä kilpirauhasen vajaatoiminta, toivon että lääkitys auttaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Ymmärrän hyvin mistä puhut ja tuo on tosi turhauttavaa kun "tietää jo" tuossa vaiheessa että seuraava yrityskerta on kuukauden päästä. Vaikkakaan sitä ei ikinä tiedä jos 6 päivää ennen ovulaatiota olleesta kerrasta raskautuis. Meillä lähti pillereiden lopetuksen jälkeen tulee jos on tullakseen meiningillä että sain miehen mukaan tähän. Itkin suunnilleen sen ensimmäiset puol vuotta että ei tästä tuu yhtään mitään. Mies oli välillä työreissulla jolloin kierrot meni pieleen tai sit ne meni muuten vaan koska olin huono tekee aloitetta just sillon ku pitäis. Meille tosiaan riittäisi seksi esim kerran viikossa mutta tässä vauvayhtälössä se ei riitä. Sit kun tässä keväällä mies huomas kuinka rikki oon, kärsin kivuista ja se vauva ei noin vaan tule, niin hän on itsekin alkanut olee innostunut ja toivoisi sitä vauvaa ja nyt ollaan sitten ihan yrittämällä yritetty. Paljon tsemppiä sinne <3


Edit: mies on sitten alkanu myös kyselemään millon on paras aika ja osoittanut kiinnostusta että tämä on yhteinen "projekti". Oon kans luennot pitäny ja näyttäny tilastoja asiasta ja todennut ettei tää mikään itsestäänselvyys oo. On vähän muuttunu ääni kellossa
Ihana ku hän sitten kuitenkin lähti kunnolla mukaan kun asiasta puhuitte <3 Just kun mies oli lähdössä töihin ja tuli sänkyyn antamaan pusun, niin kysyin, et voitaisko alkaa kunnolla yrittämään lasta, niin se kysy et eikö me sit yritetä :D "Sähän juot greippimehuu ja pannaan" Alko naurattaa.. Sanoin, et sitä seksiä pitäis harrastaa oikeaan aikaan :D Uskon että kun illemmalla otan asian puheeks uudestaan niin saadaan kunnon keskustelu aikaiseksi :)

Ja niinkuin sanoitkin, niin voihan sitä raskautua vaikka seksistä olis useampi päivä :) Tuntuu vaan, että omalla kohdalla olis käyny jo niin jos kävis, mut koskaan ei tiiä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
@Zennuli Tohon kemialliseen en osaa vastata, kuin, että ystävällä alkanut menkat yleensä päivän kaks myöhässä ja testit ollut jo silloin haaleita, eikä ole tummunut tuollain Ja sit tällä samalla ystävällä tuli runsaat menkat yhdessä raskaudessa, juuri silloin kun menkkojen piti alkaa ja silti raskaus meni loppuun asti. Hän oli varma, että meni kesken, kun vuoto niin runsasta, mutta ei mennytkään
Samaa tietoa täällä kaveripiiristä, loppuun asti mennessää raskaudessa tullut "menkat", testinkin teki vasta kun viikkoja enemmän, pahoinvointi oli alkanut.
 
@Nokare onnea!!❤

@Tiukuna hyvä, että tänne avautuminen autto ja ovis tuli (y) Itellä siirty ovis 2 viikkoa talvella reissun takia. Piti olla just matkustuspäivänä, mutta lennettiin 8 h ja ei nukkunut ja aikaerot, niin en ovuloinut sinä päivänä. Sit oltiin vajaa 2 viikkoo matkalla, juotiin vähän enemmän kun yleensä ym., niin ovulaatio tapahtu vasta, kun oltiin takas Suomessa :D Naisen keho on kyllä outo.

On: Edelleen ollut hyvä fiilis. Eilen oli dpo6 ja illalla sit just nukkumaanmennessä alkoi sellaset vähän menkkakipujen kaltaiset tuntemukset alavatsalla, lievemmät kyllä. Nyt aamulla ehkä hyvin vähän. Muuten ollut hyvin tasaista olojen suhteen. Viime kierrossa tunsin joka päivä jotain tuikkimisia:sneaky::ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Hei mites noi ovislimat teillä jotka testaatte ja tiedätte milloin ovis on. Mulla on eilen, ja äsken tais ihan pönttöönki tippuu vähän ku pissalla kävin, nii just semmonen läpinäkyvä ja paksu lima joka tulee aina jossakin vaiheessa kiertoa. Onko tää nyt sit se lima joka on oviksen aikana vai jälkeen? :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90 ja 3milia
@Enerisa3 mä en kylläkään testaa, mutta tunnistan oireista ainakin melko varmasti. Mulla on ennen ovista ja ovispäivänä noi limat Sit loppuu, kun ovis ohi.
Kiitos! Eli toivoa siis vielä on jos tänään puuhailis :D Poistin flo sovelluksen alkuviikosta (testaan stressaanko vähemmän kun en tiedä millon mikäki on), mut muistelisin että tänään ois pitäny sen mukaan ovis olla :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja 3milia
Hei mites noi ovislimat teillä jotka testaatte ja tiedätte milloin ovis on. Mulla on eilen, ja äsken tais ihan pönttöönki tippuu vähän ku pissalla kävin, nii just semmonen läpinäkyvä ja paksu lima joka tulee aina jossakin vaiheessa kiertoa. Onko tää nyt sit se lima joka on oviksen aikana vai jälkeen?
Mulla on ennen ovista semmosta paksua kananmunan valkuaislimaa, ovispäivänä semmosta juoksevampaa ihan kirkasta. Tosin nyt oon huomannut ettei näitä kaikkia liman vaiheita olekaan niin helppo havaita, jos yhdyntöjä on paljon, koska se sperma jää tuonne sisälle hengaileman jostain syystä?:ROFLMAO:
 
Tänne tulee niin paljo viestejä, ettei meinaa pysyä perässä :D

Onnea kaikille plussanneille <3 Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille.

Mulla oli ovis todennäkösesti kp14 (monenlaisia tuntemuksia alavatsassa mm. paineen tunnetta, turvotusta ja repäisykipuja kp 10-15 välillä). Ihan kuin olisin ovislimaakin bongannut :) nyt siis dpo 7 kp21. Mutta eilen illalla oli kylmä ja lämmöt vaan 35,5 :eek: Et varmaan turha raskauden mahdollisuutta miettiä, koska eikö lämmöt pitäis olla koholla. Mut positiivista edes jos luomu ovis tuli :)

Varasin gyne ajan yksityiselle ensi viikolle kp26/dpo 12. Varmaan teen r-testin edellisenä päivänä dpo 11 niin ehtii vielä gynen perua jos jostain kumman syystä olisinkin raskaana :) Enkä tarvisi enää neuvoja ja reseptejä :D Terolut reseptin ainakin tarvin näillä näkymillä.

Jos jollain on metformiini lääkityksestä kokemusta niin mielellään kuulisin siitäkin :) Mulla siis PCOS ja todella epäsäännölliset kierrot ja mikään ei oikeen toimi luonnollisesti. Naistentautien polille oon vasta syksylle jonossa (korona jono :eek:)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä @Zennuli ❤ Jospa vuoto olisi vain harmitonta.
Onnea @Nokare ❤

Olen 2 päivää ollut aivan jäässä!!! Illalla ja yöllä pahin vilu. Pientä menkkajomotusta ajoittain, tissit hieman arat, varsinkin nännit. Kellertävää vv tulee ja pieniä repäisykipuja. Tänään dpo 9. Terolutit loppu edellispäivänä ja yleensä seuraavana päivänä alkanut menkat mutta vielä ei mitään. Tänään tai huomenna ihan viimeistään alkaa jos alkaa. Niin ja edellispäivänä olin iltavuorossa ja tuli yhtäkkiä tooodella huono olo. Oksennus alko kiertämään, kylmähiki iski ja paikat tärisi. :oops: JÄNNÄÄ!!!
 
Täällä kans dpo 9 ja terolutit käytössä. Tänää otan viimeisen pillerin. Mulla alkaa siitä yleensä 4-5 päivänä menkat. Vähän kyllä kans jännittää, koska henkinen fiilis on ollu täysin erilainen kun muissa kierroissa. Fyysisiä oireita en viiti tulkita juurikaa. Oon koittanu miettiä millon sitä uskaltaa testata! Tajusin kuitenkin että enkös voi laittaa aamupissin "talteen" johonkin purkkiin ja testata töiden jälkeen. Olis enemmän aikaa toipuilla kun aamulla testatessa ku pitää töihin lähteä :ROFLMAO:
 
vierailija
Hei,
Onko teillä oviksen aikoihin tullut veristä vuotoa?
Itsellä ovis flon mukaan eilen ja sekä eilen että tänään tullut pyyhkiessä veristä tuhrua hieman. Ennen en ole moista havainnut eikä tuon oviksen todellisesta aikataulusta oo varmuutta. Sekä torstaina että eilen oli kyllä vähän munasarjassa kipuilua hetkittäin. Nyt hämmentää, että onko tuo verinen vuoto ok.
Muilla vastaavaa?
 
Tsemppiä @Zennuli Jospa vuoto olisi vain harmitonta.
Onnea @Nokare

Olen 2 päivää ollut aivan jäässä!!! Illalla ja yöllä pahin vilu. Pientä menkkajomotusta ajoittain, tissit hieman arat, varsinkin nännit. Kellertävää vv tulee ja pieniä repäisykipuja. Tänään dpo 9. Terolutit loppu edellispäivänä ja yleensä seuraavana päivänä alkanut menkat mutta vielä ei mitään. Tänään tai huomenna ihan viimeistään alkaa jos alkaa. Niin ja edellispäivänä olin iltavuorossa ja tuli yhtäkkiä tooodella huono olo. Oksennus alko kiertämään, kylmähiki iski ja paikat tärisi. JÄNNÄÄ!!!
Mä en oo tiennyt että teroluteja saa käyttää jos on mahdollisuus jo olla raskaana. Mulle polilta aiemmin neuvottiin että terolutit voi aloittaa kp30 jälkeen vuodon aikaansaamiseksi, ettei kierto kauhean pitkästi venyisi, mutta eka pitää varmistua ettei ole raskaana. Onpa jännä! Näköjään myös mirella92 käyttää teroja tässä vaiheessa.

Mutta aika samoissa päivissä mennään :) mulla muuten myöskin olleet nännit arat ja kylmä eilen ja tänään! Oli myöskin mahavaivoja ja kauhee turvotus. Mut mulla on turvotusta usein. Ootko lämpöjä mitannut? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Mä en oo tiennyt että teroluteja saa käyttäö jos on mahdollisuus jo olla raskaana. Mulle polilta aiemmin neuvottiin että terolutit voi aloittaa kp30 jälkeen vuodon aikaansaamiseksi, mutta eka pitää varmistua ettei ole raskaana. Onpa jännä! Näköjään myös mirella92 käyttää teroja tässä vaiheessa.

Mutta aika samoissa päivissä mennään mulla muuten myöskin olleet nännit arat ja tuo vilu! Ootko lämpöjä mitannut?
Mä söin Teroluteja oviksesta eteenpäin 14vrk ja kun tulin raskaaksi lapsettomuusklinikka kehotti jatkamaan niitä varhaisultraan asti tukihoitona. Söin niitä siis 7+1 asti ja sit gyne antoi luvan lopettaa. :)
 
Luteaalivaiheesta, @minttuni kysyit voiko pidentää esim. lääkkeillä. Keltarauhaslääkitys pidentää yleensä luteaalivaihetta, eli esim. lugesteron tai terolut. Lugesteron on samaa kuin kehon oma keltarauhashormoni ja laitetaan yleensä alakautta. Terolutista ei itsellä kokemusta. Yleisesti keltarauhaslääkitys siis auttaa pitämään yllä limakalvoa, ja näin voi auttaa jos kiinnittyminen tapahtuukin vasta myöhemmin. Minulla on ollut lugesteron hormoonihoitokierroissa mukana, vaikka oma luteaali 10-12 pv. Lääkärin mielestä tuo 12 päivääkin on kuitenkin hieman lyhyehkö, ja tuosta lugesteron kuurista kun ei ole haittaa kun on samaa kuin kehon oma keltarauhashormoni. Mutta hyötyä voi olla. Minulla kyllä tekee sen että menkat alkaa vasta 4 päivää kuurin lopetuksesta, eli vähän menkat myöhästyy normaalikierrosta. Lääkäri kertoi minulle että jos ennen kunnon menkkavuotoa tiputtelee päivän tai pari tai luteaali 10 pv tai alle, voi olla omassa keltarauhashormoniin tuotannossa häikkää. Minulla nyt ei ole tästä kyse, mut tosiaan ei siitä kuurista haittaakaan ole (paitsi epämukavaa kun sitä lugemömmöä valuu pöksyihin). Mä aloitan kuurin huomenna, eli 3 päivää oviksen jälkeen pitäisi aloittaa, ettei vaikuta ovikseen.

En tiedä saitko mitään selkoa tai vastausta kysymykseen :)
 
Tänne tulee niin paljo viestejä, ettei meinaa pysyä perässä

Onnea kaikille plussanneille <3 Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille.

Mulla oli ovis todennäkösesti kp14 (monenlaisia tuntemuksia alavatsassa mm. paineen tunnetta, turvotusta ja repäisykipuja kp 10-15 välillä). Ihan kuin olisin ovislimaakin bongannut nyt siis dpo 7 kp21. Mutta eilen illalla oli kylmä ja lämmöt vaan 35,5 Et varmaan turha raskauden mahdollisuutta miettiä, koska eikö lämmöt pitäis olla koholla. Mut positiivista edes jos luomu ovis tuli

Varasin gyne ajan yksityiselle ensi viikolle kp26/dpo 12. Varmaan teen r-testin edellisenä päivänä dpo 11 niin ehtii vielä gynen perua jos jostain kumman syystä olisinkin raskaana Enkä tarvisi enää neuvoja ja reseptejä Terolut reseptin ainakin tarvin näillä näkymillä.

Jos jollain on metformiini lääkityksestä kokemusta niin mielellään kuulisin siitäkin Mulla siis PCOS ja todella epäsäännölliset kierrot ja mikään ei oikeen toimi luonnollisesti. Naistentautien polille oon vasta syksylle jonossa (korona jono )
Eikös kiinnittyminen aiheuta/saata aiheuttaa lämpöjen notkahduksen alas? Se olisi mukava tietää, tapahtuuko se notkahdus aina, osaako kukaan sanoa?
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco

Yhteistyössä