Toiveissa vauva 2021

Mulla raskausvitamiineista käytössä Terranovan Prenatal, jossa on otettu huomioon ravintoaineiden optimaalinen imeytyminen. Tuon lisäksi säännöllisessä käytässä D-vitamiini. Monipuolinen ja laadukas ruokavalio toki on kaiken perusta ja sitä puolta yritän päivittäin vähän tarkkailla. Onneksi valoisan ajan lisääntyessä alkaa sokerihimotkin vähentyä selkeästi!

Mulla alkoi tänään pääsiäisvapaat, ihanaa! Näyttää siltä, että voisin pyhinä päästä ensimmäistä kertaa vetämään lenkkikenkiä jalkaan. Tuleekin varsin erilainen pääsiäinen, kun ei voi perhettä lähteä katsomaan eikä appivanhemmatkaan meille nyt tule kahvittelemaan.

Meillä ei nimiä ole mietitty. Mies tosin on antanut projektillemme nimeksi "Tepa", koska lapsestamme tulee seuraava Teemu Selänne. :D Muistutin, että voihan tyyppi olla kyllä myös Tepastiina.
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Masunen
Te, jotka ette syö monivitamiinia, niin syöttekö jotain B-ryhmän vitamiineja? Ja jos, niin mitä? :) Itseä vähän harmittaa, kun ostin nyt sen pelkän foolihapon ja nyt rupesin miettiin olisko pitänytkin ostaa se mama monivitamiini :unsure: D:tä syön lisäksi.
 
Te, jotka ette syö monivitamiinia, niin syöttekö jotain B-ryhmän vitamiineja? Ja jos, niin mitä? Itseä vähän harmittaa, kun ostin nyt sen pelkän foolihapon ja nyt rupesin miettiin olisko pitänytkin ostaa se mama monivitamiini D:tä syön lisäksi.
Miulla käytössä multivita ja siinä on D:tä, foolihappoa ja kaikki mitkä on hyödyllisiä raskautta yrittäville. :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Mä syön mama monivitamiinejä ja ekstrana B12 missä foolihappo (vegaaniruokavalio) ja D-vitamiiniä.

Varattiin tänään ensi käynti hedelmöitysklinikalle toukokuulle (suurinpiirtein ovulaation aikaan et jos ultratessa vaikka näkyisi ovulaatio nii sais siitäkin varmuuden et ovuloin). Herkistyin ku aika oli varattu, kun tästä alkaa vihdoin tulla totta.

Tää sosiaalinen lapsettomuus on ollut raskasta, kun itsestä riippumattomista syistä joutuu odottamaan yrittämisen aloitusta. Onneks toukokuu on pian ja sit kesä-/heinäkuussa työtilanteesta riippuen ensimmäinen hoito ♥

Lisäksi ne mun "harjoittelu ovulaatiotikut" tuli perille tänään ja mun menkat just loppu nii pian pääsee harjoittelee "tikuttamista". Mulla on nyt kierron päivä 5/30 eli ehkä n. Viikon päästä on tikuttelun aika. En halua vielä listalle, kun ei ole mahdollisuutta raskautua.
 
Tälläkin todellakin odotellaan jo kesää, isosti sydämiä kaikille, kellä se tarkoittaa asioiden etenemistä millä tahansa tavalla.
Meillä on työnimet keksitty aiemmille vasta siinä kohtaa kun on omaan kaaliin iskostunut, että siellä kasvaa nyt joku. Tosin pienempi tais olla enimmäkseen vaan "pikkuveli". Pitääkin alkaa miettimään jotain hauskaa nimeä taas. Tepastiina on kyllä ihan loistava haha. En kyllä tajua miten voin keksiä enää kolmannelle pojalle ihanan nimen jos meille kolmas poika tulisi. Kahteen ekaan on käytetty jo kaikki mun lempparit hehe. No ainahan niitä kyllä löytyy mitä ei ole vielä äkännyt.

Mulla käytössä vitskuista toistaseksi vaan d-vitamiini ja sitten erillisenä foolihappo jossa siinäkin oli vähän Dvitskua mukana. Tänään tuli postissa magnesium kalsium yhdistelmä, jota alan vähän nappailemaan. Mulla pentä painonpudottelua tässä samalla menossa niin magnesium on hyvä olla kyydissä.
 
Tuli muuten mieleen, että te jotka yritätte ensimmäistä lasta (ja miksei ne joilla on jo lapsia vois vastata miten he ajattelivat ennen ensimmäistä), haluaisitteko ensin pojan vai tytön, vai eikö ole väliä? :)

Mulla ei (tietenkään) ole väliä, mutta JOS saisin valita, haluaisin pojan ensin. Perustelut siihen on, että silloin sisaruksilla on ISOveli, haha :D itse olen isosisko ja mulla on pikkuveli :D Oonko ihan hölmö xD
 
Tuli muuten mieleen, että te jotka yritätte ensimmäistä lasta (ja miksei ne joilla on jo lapsia vois vastata miten he ajattelivat ennen ensimmäistä), haluaisitteko ensin pojan vai tytön, vai eikö ole väliä?

Mulla ei (tietenkään) ole väliä, mutta JOS saisin valita, haluaisin pojan ensin. Perustelut siihen on, että silloin sisaruksilla on ISOveli, haha itse olen isosisko ja mulla on pikkuveli Oonko ihan hölmö xD
Mulla on aina ollut se, että haluaisin tytön ja oon aatellut, että saataiskin tyttö, en tiiä miks. Se on vaan ollut ihan pienestä asti :) Mutta ei mulla oikeesti oo väliä :love: Mulla on kaks aivan ihanaa kummipoikaa ja oon aina sanonut, että sit kun ei oo enää väliä, niin oon valmis äidiks ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Vesinokkaeläin
@Enerisa3 Mulla ei ollut esikoisesta mitään toivetta, oli ihan 50-50, mutta nyt tämän toisen kohdalla toivoisin toista tyttöä. Murrosiässä ja aikuisena ihana heidän sit jakaa asioita siskon kanssa, mutta siis toki myös poika on täysin tervetullut <3


Ja täällä on taas testailtu ovista. Tyhjää täynnä. Eikä ovisoloista tai limoista tietoakaan, joten kyllä tää "kierto" menee harakoille ja varsinaisen kierron aloitusta nyt sit vaan odottelemaan. :( :(
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia ja minttuni
Meillä eka on poika, toinen tyttö ja kolmas poika. kolmannesta lupailtiin ultrassa tyttöä ja yllätys olikin suuri kun tulikin poika. Jotenkin jäi olo että vielä toisen tytön haluaisin kun sellaiseen olin varautunut.
Pojat meillä kyllä paljon helpompia, joten ehkä sen takia kuitenkin poikaa toivoisin enemmän :D
oikeastihan tuolla ei ole kyllä mulle mitään väliä.
Ekasta ei jotenkin ollut mitään toiveita kumpi tulee, tokasta mietin että olisi helppoa että tulee samaa sukupuolta kun on jo siitä kokemusta + vaatteet yms. saa suoraan toiselle. Toisaalta myös toivoin tyttöä kun ei sellaista vielä ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Nuorempana ajattelin, että haluaisin poikalapsia useamman. Ajatelin, että pojat ovat helpompia, perustuen omiin lapsuuden ja nuoruuden kokemuksiin. Olen itse vanhin lapsista ja minulla on nuorempia sisaruksia. Kavereillani melkein kaikilla on vain poikia. Nuoremmilla sisaruksillani on tyttöjä ja poikia. Meidän suvussa on enemmän tyttölapsia ja jotenkin olen alkanut näkemään mielessäni, että meille tulisi tyttö. Miehen suvussa kummallakin puolella enemmän poikia. Nykyisin sukupuolella ei kuitenkaan ole väliä, mutta jostain syystä näen mielessäni tyttölapsen.

@Fiinaliinauusi harmi, että ovista ei näy :/ olitko sinä aiemmin testaillut tai oletko oireiden perusteella yleensä bongannut?

En muista ihan vielä kaikkien taustoja, niin saattaa tulla kyseltyä samoja asioita :) Minulla on ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä viimeksi 10 vuotta sitten, joten yrityksen alkaessa ei tarvinnut odottaa kierron normalisoitumista tai muuta. Aiemmin onkin ollut säännöllinen kierto, mutta tässä yritysaikana tullut muutoksia. Johtuuko sitten stressistä vai mistä. Ovuloimattomuus tullit yllätyksenä vaikka netistä toki olin lukenut, että kaikilla naisilla on joskus ovuloimattomia kiertoja. Mielikuva kuitenkin on, että olisin nyt tämän vuoden puolella alkanut ovuloimaan, jos viime vuodelta ei täyttä varmuutta ole. Tutkimuksissa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, ajattelen lääkityksen vaikuttaneen. Mutta varmuutta toki ovulaatiosta ei ole.
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Täällä vilkkuva hymiö ovistestissä ja tikkua katsoessa viiva vahvistunut tosi paljon,eli veikkaan edelleen että huomenna tulee pysyvä hymynaama:)
Meillä on kaks vanhimpaa lasta tyttöjä ja nuorin poika,tällä tulevalla ei ole väliä kumpi on,mutta mulla itellä olo että varmasti tulee tyttö. Ja juu,molemmilla omat haasteensa:D
Mutta sitä muetin että haluaisinko tietää sukupuolen etukäteen. Kahdesta ekasta kysyttiin,esikoisen kohdalla tyttö veikkaus oli varma,tokasta ei iha 100%varma. Nuorimmaisen kohdalla ei kysytty kumpi tulee. Ehkä nyt voisi taas kysyä,niin voisi sitten vauva mahassa olla todellisempi sisaruksillensa?
 
@Päärynä5 voi juku miten kiva että sulla siellä :) -päivä lähenee.

Mä oon tällä toisella kierroksella miettinyt, että en haluaisi tietää sukupuolta etukäteen, mut sit taas kun en haluaisi pukea ihan neutraaleihin vaatteisiin, niin miten sen sit sumplis.

@minttuni esikoisen kohdalla oli kyllä selkeä kierto ja tunsin ovulaation hyvin. Nyt menossa siis pillereiden js tyhjennysvuodon jälkeen eka "kierto" ja halusin heti koittaa tikut eli kovat piippuun xD Ikää on kuitenkin tullut tässä välissä lisää, että saa nähdä miten kroppa alkaa toimia.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Meillä 5 ensimmäistä tyttöjä ja kuudes on poika. Tytöt on kyllä olleet tosi paljon rauhallisempia kun pojat, mut varsinkin teini-ikäiset tytöt tappelee tosi paljon. =D

Esikoisesta toivoin tyttöä, mutta kaikki sanoi vatsan muodon perusteella että poika tulossa. Ei tiedetty sukupuolta etukäteen, joten yllätyin melkoisesti kun tyttö syntyi. Olin muiden mielipiteiden ansiosta varma että tulee poika =D

Jos saatais vielä yksi vauva aikaan, tytölle olis nimi mutta pojalle ei. Ehkä mä vähän toivonkin että saatais vielä yksi tyttö <3 mut oishan se ihanaa saada toinen poikakin. Mies sanoi että hänelle ei ole väliä kumpi tulis. <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja 3milia
Hei tää onkin hauska! Te keillä on jo lapsia, niin ootteko huomannut millaisia eroja lapsissa just sukupuoleen liittyen? @mimmi92 laittoikin, et pojat ollut helpompia. Onks miten ilmennyt verrattuna tyttöön/tyttöihin?
Pojat ollut vauvana helppoja, syönyt hyvin, nukkunut hyvin. Tyttö taisi ilman syytä huutaa melkein koko ekan vuoden yötä päivää. Kakki allergiat yms. tutkittu neuvolan kautta. Ja nyt melkein 4v huutaa kaikesta pienestäkin vastoinkäymisestä edelleen.. On siis luonteeltaan semmoinen hemmoteltu prinsessa, vaikka samalla tavalla kohdeltu :D pojat uskonut hyvin kieltoja yms. tyttö taas mieluummin taistelee ihan periaatteesta monta tuntia vastaan. Ehkä se vaan on sattumaa että on luonteeltaan erilainen kuin veljensä
 
Pojat ollut vauvana helppoja, syönyt hyvin, nukkunut hyvin. Tyttö taisi ilman syytä huutaa melkein koko ekan vuoden yötä päivää. Kakki allergiat yms. tutkittu neuvolan kautta. Ja nyt melkein 4v huutaa kaikesta pienestäkin vastoinkäymisestä edelleen.. On siis luonteeltaan semmoinen hemmoteltu prinsessa, vaikka samalla tavalla kohdeltu pojat uskonut hyvin kieltoja yms. tyttö taas mieluummin taistelee ihan periaatteesta monta tuntia vastaan. Ehkä se vaan on sattumaa että on luonteeltaan erilainen kuin veljensä
Okei! Mielenkiintoista! Aina just miettinyt miten noi menee, varsinkin sisaruksilla, kun yhdessä kasvavat ja samanlainen kasvatus, että mistä ne erot sit tulee :) Mut on tietty jokaisella lapsella se oma luonne, että ei kaikki liity kasvatukseen eikä siihen et onko tyttö vai poika :)
 
Tuli muuten mieleen, että te jotka yritätte ensimmäistä lasta (ja miksei ne joilla on jo lapsia vois vastata miten he ajattelivat ennen ensimmäistä), haluaisitteko ensin pojan vai tytön, vai eikö ole väliä?

Mulla ei (tietenkään) ole väliä, mutta JOS saisin valita, haluaisin pojan ensin. Perustelut siihen on, että silloin sisaruksilla on ISOveli, haha itse olen isosisko ja mulla on pikkuveli Oonko ihan hölmö xD
Mie haluaisin pojan ja nimikin olisi jo valmiina. Poika ehkä siksi, että kummilapsina on 3 tyttöä ja suurin osa serkuista on tyttöjä. Nyt tosiian tammikuussa sain tätitettäväksi pojan.
 
Mie haluaisin pojan ja nimikin olisi jo valmiina. Poika ehkä siksi, että kummilapsina on 3 tyttöä ja suurin osa serkuista on tyttöjä. Nyt tosiian tammikuussa sain tätitettäväksi pojan.
Mulla just päinvastoin, et on kummipoikii ja tytölle olis montakin hyvää nimivaihtoehtoa ja oikeastaan nimi jo valmiina ja pojalle taas oli vaikeampi keksiä (on kyllä pojallekin jo päätetty pari vaihtoehtoa) :love::love:
 
Mulla just päinvastoin, et on kummipoikii ja tytölle olis montakin hyvää nimivaihtoehtoa ja oikeastaan nimi jo valmiina ja pojalle taas oli vaikeampi keksiä (on kyllä pojallekin jo päätetty pari vaihtoehtoa)
Miusta tytölle on tosi vaikea miettiä nimiä. Miulla on sellanen periaate, että haluisin lapselle toiseks tai kolmanneks nimeks jonkin oman tai miehen sukulaisen nimen mikä siis kulkenut suvussa. Pojalle tulisi yhdeksi nimeksi miehen edesmenneen isän toinen nimi. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Miusta tytölle on tosi vaikea miettiä nimiä. Miulla on sellanen periaate, että haluisin lapselle toiseks tai kolmanneks nimeks jonkin oman tai miehen sukulaisen nimen mikä siis kulkenut suvussa. Pojalle tulisi yhdeksi nimeksi miehen edesmenneen isän toinen nimi.
Mä haluan kanssa lapselle toiseksi nimeksi joko edesmenneen papan tai mummun nimen, riippuen tuleeko tyttö vai poika ❤ Isovanhemmat oli mulle tosi läheisiä ja tärkeitä.
 

Yhteistyössä