Toiveissa vauva 2021

Vähän sama vika Eka siis meillä kyseessä.. On mietitty nimiä, sisustusta ja järjestystä, ostoksia.. Eikä olla ees aloitettu yritystä Oon aina sellanen suunnittelijaihminen vähän kaiken suhteen, joten tietty näköjään tässäkin. Vaikka tää asia nyt on sellainen, ettei se suunnittelusta huolimatta silti välttämättä onnistu

Mites muilla? Sanokaa, etten oo ainut
Meillä on ollu pojalle nimi jo vuosia. Ja ostin nyt ovulaatiotestejö et voin testailla/harjoitella ennen hoitoja.
 
Mihinkä aikaan päivästä teette ovistestin? Mä oon luullu et ei kannata heti aamusta vaan päivällä mut tuos cb digissä justiin pitäs ottaa aamulla ekasta pissasta.. tähän asti siis oon ottanut päivällä mut huomen aamulla sitte heti. Hienosti oon sählänny tän testaamisen kanssa,voi veljet:D
 
Mihinkä aikaan päivästä teette ovistestin? Mä oon luullu et ei kannata heti aamusta vaan päivällä mut tuos cb digissä justiin pitäs ottaa aamulla ekasta pissasta.. tähän asti siis oon ottanut päivällä mut huomen aamulla sitte heti. Hienosti oon sählänny tän testaamisen kanssa,voi veljet
Mä oon tehny päivän tokasta ja sitte vielä iltapäivisin yhden. Mulla tosin käytössä pregcheck.
Ohjeen mukaan varmaan kannattaa tehdä :D
 
No niin,nyt vissiin ekan kerran ihan ohjeen mukaan tehty ovistesti,tämähän meni hirveen hyvin:D
No mutta siis näyttää tänäänkin korkeeta hedelmällisyyttä,muttei vielä ovista.
Kysynpä teiltä jotka ootte käyttäneet digiovista että onko se oikeasti auttanut tulemaan raskaaksi? Siis jos kokemyksia aiemmilta kerroilta? Mulle nää ovistestit on aika uus juttu:)
 
@Päärynä5 mä tein kans tähän aamuun testin, mutta siihen tuli se ''epäonnistunut'' kuva. Miksi o_O
Siis ihan oikeaoppisesti mielestäni sen tein. Plääähh, noi ovistestit vaan ei oo mua varten! Kokeilen nyt huomenna aamulla taas mut kyl mä vähän ihmettelen. Yhtään ei kyllä ole ovisoloja.
 
En nyt tiedä onko sittenkään menkat. Yöllä ja aamulla ei olekaan vuotanut yhtään. Eilen hanat aukesi ihan kunnolla tunniksi ja oli menkkakipujakin. Nyt ei siis kipujakaan ole.
Ovistahan ensin veikkaisin 6 pv sitten tapahtuneeksi. Eipä kai se auta kuin odottaa alkaako taas vuotaa vai oliko vielä jotain km liittyvää vuotoa.
Olisi aika runsasta kiinnittymisvuodoksikaan, vaikka ajankohta sopisi.
 
  • Vau!
Reactions: minttuni
Ähh ärsyttävää, että kuukautiset alkoivat. Flo näyttää siis kiertoni olleen 25 päivää. Ja kuukautiset tosiaan alkoivat dpo 9.

voisitteko viisaammat valistaa, että onko tämä normaalia? Eikös kuukautisten pitäisi alkaa 14-16 päivän päästä ovulaatiosta? Onkohan kiertoni vielä vain sekaisin mirenan poistosta tai kohtutulehduksesta.

voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole oikein ikinä seurannut kiertoani vaan aina ollut mirena tai sitten raskaus ”estämässä” kuukautiset.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Ähh ärsyttävää, että kuukautiset alkoivat. Flo näyttää siis kiertoni olleen 25 päivää. Ja kuukautiset tosiaan alkoivat dpo 9.

voisitteko viisaammat valistaa, että onko tämä normaalia? Eikös kuukautisten pitäisi alkaa 14-16 päivän päästä ovulaatiosta? Onkohan kiertoni vielä vain sekaisin mirenan poistosta tai kohtutulehduksesta.

voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole oikein ikinä seurannut kiertoani vaan aina ollut mirena tai sitten raskaus ”estämässä” kuukautiset.
En enää muista milloin poistit kierukan?

Mulla mirenan kanssa tuli todella niukat menkat säännöllisesti, mutta silti poiston jälkeinen kierto oli ihan sekaisin. Vuotelin ekan kierron vähän milloin sattuu. Sitten meni ihan normaaliksi.
Mulla menkat alkaa aina dpo 12
 
En enää muista milloin poistit kierukan?

Mulla mirenan kanssa tuli todella niukat menkat säännöllisesti, mutta silti poiston jälkeinen kierto oli ihan sekaisin. Vuotelin ekan kierron vähän milloin sattuu. Sitten meni ihan normaaliksi.
Mulla menkat alkaa aina dpo 12
helmikuussa poistettiin. Ja sen jälkeen heti kohtutulehdus. Eli nämä on ns. toiset ”kunnolliset” kuukautiset poiston sekä tulehduksen jälkeen.
 
@Fiinaliinauusi foolihappoa tosiaan suositellaan apteekista ostamaan. Gynekologi suosittelee perusterveelle yritys aikana vähintään foliver 1 mg/vrk ja esim. Mulla on neurologinen sairaus (siihen lääkitys) joka vaikuttaa foolihapon imeytymiseen ja gynekologi suosittelee ja määräsikin mulle foliver 4 mg/vrk. Gynekologi sanoi että se 0.4 mg =(400 mikrog) ei kovin hyvin auta siinä selkärangan sulkeutumisessa.
Lisäksi olen syönyt yliopiston apteekin d3 10 mikrogramman vitamiinilisää sekä multivita raskaus vitamiinia. Apteekki antoi suosituksen noiden kombosta. Multivita raskaus pillereissä on myös d-vitamiinia, eikä sitä suositella liian suurta annosta ottamaan.
 
@bellaella22050909 muokkaan sut listaan, onpas harmi, että kuukautiset alkoi :( mä olen ymmärtänyt, että dpo12-14 alkaa kuukautiset normaalisti.

@mimmi92 pidetään sut tuolla kiertolistalla normaalisti, mutta jos nää ei ollukaan kuukautiset niin ilmottele.
Mullahan kävi ihan samoin viime kierrossa, menkat alkoi 5 päivää oletettua ennemmin ja selkeää vuotoa ja kuukautiskipuja kesti vain muutaman tunnin. Mutta kyllä mä oletan, että se oli kuukautisvuotoa. Sitä ennen oli ollut pari päivää pientä tiputtelua.. Myös tätä aiempi vuoto, joka oli pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto kesti vain yhden päivän. Normaalisti mulla menkat kestää noin 4 päivää...
Ja näitä ennen mulla oli vuotoa 15 päivää putkeen, silloin olinkin gynellä tarkistuksessa, mutta kaikki näytti olevan ok. Sekaisin oleva vuoto laitettiin stressin piikkiin, sillon mulla olikin aika kova stressi kun meillä oli häät helmikuussa.
Nyt tässä odottelen, että tuo kierto ja vuoto normalisoituis... Enää ei ainakaan sellaista stressiä pitäisi olla.
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

7.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 5-8/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Elviira86........................kp 22/25
Loree...................................kp 22/?
Persikka123.........................kp 22/32
Wanti............................kp 22/30-48
Napsunen.......................kp 21/35-45
Futurmama.........................kp 16/29-34
Puolu.................................kp 16/30-32
Hipposka..............................kp 14/32
Vesinokkaeläin...................kp 12/28-29
Päärynä5............................kp 12/28
Brunet82...........................kp 12/26-28
Minttuni.................................kp 8/26
Kirjoh89.................................kp 7/28
Zennuli...................................kp 6/?
Millimetrii...........................kp 6/27-29
Masunen...............................kp 5/27-28
Piipaa93.............................kp 3/26-28
3milia...................................kp 3/26-28
Mimmi92.......................kp 2/26-30
Enerisa3..........................kp 2/28-32
Bellaella2205090.................kp 1/?


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Persikka123.............................dpo 2


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ähh ärsyttävää, että kuukautiset alkoivat. Flo näyttää siis kiertoni olleen 25 päivää. Ja kuukautiset tosiaan alkoivat dpo 9.

voisitteko viisaammat valistaa, että onko tämä normaalia? Eikös kuukautisten pitäisi alkaa 14-16 päivän päästä ovulaatiosta? Onkohan kiertoni vielä vain sekaisin mirenan poistosta tai kohtutulehduksesta.

voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole oikein ikinä seurannut kiertoani vaan aina ollut mirena tai sitten raskaus ”estämässä” kuukautiset.

Luulen myös, että ehkäisyn lopettamisella ja kohtutulehduksella vaikutusta kiertoon. Kirjoitinkin aiemmin, että mulla oli lyhyt luteaalivaihe kakkosta yrittäessä (9-10pv), ja silti tärppäsi nopsaan. Eli ei kaikilla se lyhyt luteaali vaikuta, mutta yleisesti varmasti aina parempi jos se olisi pidempi. Toivottavasti kierto tasaantuu ja harmi että menkat tulivat, ja vielä noin aikaisinkin :-( mulla myös oli viime kierto 25pv vain. En yhtään muista koska tunsin oviksen. Ehkä pitäisi alkaa merkata nekin jo ihan tarkkailumielessä.
 
Tervetuloa uusille ☺ Ihanan paljon tänne tullut jengiä♥

Alkukierto on kyl Selkeesti itselle myös vähän vähemmän aktiivista vauva ajattelua niin tulee täälläkin pidettyä taukoa ☺ Sellaisista aattelin tulla täältä kyselen että miten ootte käyttänyt tota macaa kierron aikana? Jostain olin lukevinani että pitäis lopettaa ovulaation mutta onko tosiaan näin? Samaa pohdin myös Royal geelestä jota kans oon vetänyt koska kaikki keinot piti ottaa heti käyttöön ☺☺
 

Yhteistyössä