Toiveissa vauva 2021

Moikka, en tiedä osaako täällä joku tuumailla mun kanssa tällasta asiaa. Eli plussasin tosiaan maaliskuussa ja vuodon takia ultrattiin perjantaina jolloin piti olla 5+4. Mut viikkoja olikin 6+6.
Edellinen keskenmeno tapahtu mulle 9+5 ja ultrassa selviskin että sikiö olikin 12+1.
Mistä johtuu että laskutoimitukset menee noin perseelleen, mun ovulaation pitäs tapahtua näin ollen menkkojen aikana. Mä kun muutenkin oon jo laskenut sen tuntemuksien mukaan ja että se tapahtunut aina alkukierrossa. Mutta ei herranjumala noin alussa.
Hyvä että nyt ultrattiin "vahingossa" ajoissa, että saatiin selville oikeet viikot nt-ultran luotettavuuttakin ajatellen.
En kirjoittele odotusryhmissä, mutta jos joku osaa pohtia asiaa niin kiitos siitä. En toki kirjoittele tänne sen koommin, kun ei ehkä ole oikea ryhmä mut ajattelin vaan kun 2020 ryhmässä paljon kirjottelin, oli turvallista kysyä täältä eka :)
 
@rosanne mulla ainakin esikoisen kohdalla raskausviikot laskettiin ihan menkkojen mukaan (tiesin myös milloin olin ovuloinut) . Sikiön kasvua seurataan ultralla ja monesti merkitää mitä viikkoja sikiön koko vastaa. Esim. Meillä esikoinen oli viikkoihin nähden pieni jos mulla oli vaikka viikot 12+4 niin merkittiin neuvolakorttiin, että vastaa 11+3. Oltiin myös loppuraskaudessa seurannassa. Raskaus oli siis juurikin oikeiden viikkojen mittainen, mutta näin seurattiin vauvan kasvua.
 
Jännä että noin päin menee heitto lasketussa ajassa. Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin että ovuloi tosi alussa kiertoa.

Mulla kp1, ihanaa näin km jälkeen kun kierto ei pahasti venynyt. Meni kyllä ovisolot ihan pieleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Heippa!

Voisin hypätä myös mukaan tänne.
Täällä toinen lapsi haaveissa. Esikoinen täyttää syksyllä 6v.
Kierukka on poistettu tammikuussa, mutta puolison äidin äkillisen sairastumisen ja kuoleman johdosta jäi petipuuhat vähäks aikaa oikeastaan kokonaan tauolle, joten nyt voisi sanoa olevan virallisesti yk1. Periaatteessa mahdollisuus olisi edelleen tästä kierrosta vauva joulukuulle, mutta ei tunnu mitenkään todennäköiseltä, joten hyppään jo tämän porukan kelkkaan tuolta taustailemasta

Eli siis, jos voisi lisätä listaan

Elviira86, ya 03/20, 2.lapsi, SatKs
kp 21/25
Meillä kuopus nyt 6,5v ja sisarukset 10v ja 12v joten ikäero tuelvaan iltatähteen on huomattava:D
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: kolava ja minttuni
@Loree mä etin just tota eilen, mutta ei ollut. Hain nyt sit luontaistuotekaupasta.

Mulla on kans ihan normi monivitamiini (sielläkin folaattia). Jostain syystä viime raskaudessa en pystynyt syömään mamavitskuja joten nyt en viiti edes ostaa niitä.

@Elviira86 kiva, että täällä on muitakin joilla esikoinen jo vähän isompi. Onko teillä esikko toivonut itselleen pikkusisarusta missään vaiheessa?
Ja suruvalittelut menetyksestänne.
Kiitos! ❤

Poika jossain vaiheessa puheli kovastikin siitä, että toivoisi pikkusisarusta. Nyt viime aikoina ollut taas sellainen äitissä roikkumisen vaihe, että huomiota ei tahtoisi millään jakaa. Ollaan kyselty nyt kun asia on tullut ajankohtaiseksi, että mitä mieltä olisi pikkusisaruksesta, niin enää ei kovin innoissaan ole. Mutta kun puhutaan enemmän aiheesta, niin mieli muuttuu. Odottaa vastuullista isoveljen roolia kuitenkin :)

Minkä ikäinen teidän esikoinen on? Millä mielellä hän "hankkeesta"?
 
@Elviira86 varmasti uusi perheenjäsen herättää ajatuksia puolesta ja vastaan. :)
Meillä esikoinen on 5 ja toivonut sisarusta aina. Lähipiirissä kaikilla joilla on lapsia, on niitä enemmän kuin yksi, joten varmasti senkin takia on haikaillut oman pikkusisaruksen perään. Tämä on yksi iso syy sille miksi vauvaa sit ruvettiin toivomaan. Toki hän ei tiedä tästä sen enempää, kun koskaan ei voi tietää saadaanko edes toista lasta.

@mimmi92 xD siellä on äidille sit kaksi innokasta apulaista vauvan hoitotoimiin :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: kolava ja minttuni
Yritetään mukaan myös, tämäkin kierto yritetty mutta tuskin oikeilla päivillä,joten jouluvauvan mahdollisuus hyvin pieni. YK 2 siis alkaa ensi kierrosta, mukana yrityksessä greippimehut ja maca.
Homma Jännästi lähti siitä, että sain plussan vahingossa alkuvuodesta. Kuitenkin menkat tuli ajallaan enkä todistetusti raskaana ollut. Kuitenkin siitä yllätyksestä toivuttuamme ymmärrettiin heti aloittaa yritys. Jotain hyvää siis seurasi siitäkin ihme plussasta.

Laitan listoille, kunhan ensi vuoden yritykseen asti päästään. Onnea yritykseen kovasti kaikille!
 
@rosanne mulla ainakin esikoisen kohdalla raskausviikot laskettiin ihan menkkojen mukaan (tiesin myös milloin olin ovuloinut) . Sikiön kasvua seurataan ultralla ja monesti merkitää mitä viikkoja sikiön koko vastaa. Esim. Meillä esikoinen oli viikkoihin nähden pieni jos mulla oli vaikka viikot 12+4 niin merkittiin neuvolakorttiin, että vastaa 11+3. Oltiin myös loppuraskaudessa seurannassa. Raskaus oli siis juurikin oikeiden viikkojen mittainen, mutta näin seurattiin vauvan kasvua.
Jos menkoista laskisi, ei olis ollut edes 5+4 vaan ehkä 4+4 :D siinä kun ovulaatio lasketaan kp14 tienoille. Eli puoleenväliin. Mä en tajua miten voi olla näin. Mutta ei auta kun ihmetellä, onneksi nyt pääsin ultraan ajoissa
 
Mä syön multivita raskaus ja imetys-vitamiinia, ihan siis imetyksenkin vuoksi. Tosin välillä en oo ihan muistanut ottaa niitä päivittäin, nyt yritän vähän taas tsempata asian kanssa :)
Perjantaina otin viimeisen minipillerin, nyt pohdin, että koskakohan ovis vois mahdollisesti olla, tuskin ihan hetkeen - tai mistäs sitä tietää :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@rosanne Aika jännä noin päin mutta ehkä tosiaan ovulaatio tapahtuu kuukautisten aikaan ja kiinnittyminen heti niiden jälkeen. Tai sit ultraajalle on sattunut mittausvirhe. Noina viikkoinahan tosi pienikin virhe voi aiheuttaa ison poikkeaman viikkoihin. @Fiinaliinauusi eikö noin suurella erolla jo muutettu laskettua aikaa? Muistelisin, että jos nt-ultrassa poikkeama viikkoihin 5 päivää tai enemmän, niin pitäisi laskettua aikaa muuttaa. Sikiönkehitys on siihen asti varsin tasaista ja vasta sen jälkeen aletaan seuraamaan kasvun poikkeamia.

ON: Ovistestiin yllättävän selkeä viiva. Ei vielä plussaa mutta odotin haaleampaa. Hyvä että ollaan jo aloitettu tallettelut ja molemmat vapaalla tää viikko. Oon kyllä tyytyväinen että päätin testata tässä kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Elviira86 varmasti uusi perheenjäsen herättää ajatuksia puolesta ja vastaan.
Meillä esikoinen on 5 ja toivonut sisarusta aina. Lähipiirissä kaikilla joilla on lapsia, on niitä enemmän kuin yksi, joten varmasti senkin takia on haikaillut oman pikkusisaruksen perään. Tämä on yksi iso syy sille miksi vauvaa sit ruvettiin toivomaan. Toki hän ei tiedä tästä sen enempää, kun koskaan ei voi tietää saadaanko edes toista lasta.

@mimmi92 xD siellä on äidille sit kaksi innokasta apulaista vauvan hoitotoimiin
Meilläkin poika kysynyt monesti miksei hänellä ole pikkusiskoa tai veljeä. Hänen kaikilla parhailla ystävillä on jo pikkuveli tai sisko.
Meilläkään ei hän tiedä yhtään, että sellaista itsekin toivomme hänelle. ❤ Emme ole hänen kuullen puhunut ollenkaan tästä, koska hänelle tarttuu korviin kaikki meidän puhe. :D
 
@Vesinokkaeläin A-vitamiinia ei varmaan perus monivitamiineissa oli kovin paljon (toki ei kokemusta kaikista), että sillä saisi vahinkoa aikaan. Jos huolettaa kannattaa tsekata määrät. Myös raskaana A-vitamiini on ok. Mutta ei sitä, kuten mitään muutakaan kannata yliannostusta (päiväannostusta ylittää) ottaa :) Eli ei hätää :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Vesinokkaeläin ei muutettu, koska ovulaatio ja kierto oli säännölliset. Lähinnä murehdittiin siis sitä että vauvalle ei menisi ravinto tai olisi jotain muuta ongelmaa kasvussa. Syntymähetkellä mittaukset paljastuivat virheeksi. Oli ihan eri kokoinen vauva mitä odotettiin, ja kaikki hyvin.
minulla oli ruokavaliohoitoinen radi poikamme raskauden aikaan ja kerroin huoleni aina neuvolassa sekä ultrissa, että pelkään hänen olevan suurikokoinen.
Varsinkin neuvoloissa aina minulle sanottiin mittauksien perusteella tulevan todella siro vauva. Arvelivat loppu vaiheella aina maximissaan 3 kiloista.

sieltähän sitten syntyi se 4 kiloinen potrapoika :D ❤ Eli meilläkin jotkut mittaukset menivät aina mönkään :)
 
@bellaella22050909, ai sullakin! Musta tuntuu, että aika moneilla saattaa heittää noi kokoarviot ja sit äidin fiilis on ollut lopulta oikeampi.
Meillä muuten esikoisen kanssa sama juttu. Kuulee kaiken, vaikka just tuntuis, että ei kuuntelisi. Hiih. Olis kyllä ihana kun tietäisi mitä toivotaan, mutta hänellä se odotus vasta pitkältä tuntuisikin.
Sitäkin olen miettinyt, että jos rauskautuu niin missä vaiheessa sen uskaltaa hänelle kertoa.
 
Mä ainakin olen katsonut aina että monivitamiinissa ei ole A-vitamiinia. Aika paljon löytyy sellaisia missä ei ole kun tullut ostettua vuosien varrella eri purkkeja riippuen käykö marketissa vai apteekissa.

Ei voi joo lasten kuulleen yhtään puhua lapsi toiveesta. Sen tietäisi silloin kaikki. Mahdollisesta tulevasta raskaudestakaan ei ole tarkoitus kertoa lapsille kuin vasta sitten joskus puolivälissä. Kovasti teki km raskaudesta mieli lapsille kertoa kun juuri sillon tuli paljon vauvoista kysymyksiä (onkohan tarkat korvat sitten jotain kuitenkin kuullut), mutta onneksi ei tullut kerrottua.
 
@bellaella22050909, ai sullakin! Musta tuntuu, että aika moneilla saattaa heittää noi kokoarviot ja sit äidin fiilis on ollut lopulta oikeampi.
Meillä muuten esikoisen kanssa sama juttu. Kuulee kaiken, vaikka just tuntuis, että ei kuuntelisi. Hiih. Olis kyllä ihana kun tietäisi mitä toivotaan, mutta hänellä se odotus vasta pitkältä tuntuisikin.
Sitäkin olen miettinyt, että jos rauskautuu niin missä vaiheessa sen uskaltaa hänelle kertoa.
me ollaan ajateltu, että np ultra olisi ns. merkkipaalu pojalle kertomisen suhteen. Mutta sitten taas ollaan pohdittu, että odottaisi rakenneultraan asti. Mutta siinä vaiheessa minun vatsa olisi jo varmaankin valtava.
Eli varmaankin np ultra olisi meillä se minkä jälkeen kertoisimme pojalle.

ajattelimme käydä kuitenkin jo yksityisellä varhaisultrassa, mutta np ultrasta kun useimmiten saa ns vauvan ”näköisiä” kuvia niin silläkin saisi ehkä konkretisoitua lapselle paremmin sen.

kauheasti ollaan jo unelmoitu, vaikkei edes ole varmaa, että meille toinen lapsi suotaisiin. ❤
 
kauheasti ollaan jo unelmoitu, vaikkei edes ole varmaa, että meille toinen lapsi suotaisiin.♥
Vähän sama vika:D Eka siis meillä kyseessä.. On mietitty nimiä, sisustusta ja järjestystä, ostoksia.. Eikä olla ees aloitettu yritystä:sneaky: Oon aina sellanen suunnittelijaihminen vähän kaiken suhteen, joten tietty näköjään tässäkin. Vaikka tää asia nyt on sellainen, ettei se suunnittelusta huolimatta silti välttämättä onnistu:cry:

Mites muilla? Sanokaa, etten oo ainut:LOL::love:
 

Yhteistyössä