Toiveissa vauva 2021

Mitä testejä käytät? Mulla ollut joulukuun kierrossa kp12-kp17 tiputteluvuotoa, en tiedä olenko ovuloinut tuossa kierrossa, mutta ikinä ei elämässä ole ollut mitään välivuotoja, ja sitten yhtäkkiä olikin. Erikoisia on kierrot, mitään näistä osaa sanoa
Juur hommasin cb digin ja ilmeisesti käytän sitä oikein..oon kolmesti testannu,kerran päivässä. Eilisen testin tosin sössin:D no,vuoto ei ole runsastunut eikä juur suojaankaan mitään tuu. Päänsärky helpannut ja mahakipu rauhoittunut. Toivottavasti huomenna normi päivä..
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Juur hommasin cb digin ja ilmeisesti käytän sitä oikein..oon kolmesti testannu,kerran päivässä. Eilisen testin tosin sössin:D no,vuoto ei ole runsastunut eikä juur suojaankaan mitään tuu. Päänsärky helpannut ja mahakipu rauhoittunut. Toivottavasti huomenna normi päivä..
Okei, meillä lääkäri sanoi, että suosittelevat digejä. Eiköhän ne aika luotettavia ole :) Minä testaan liuskoilla ja sit kun tummenee, niin digillä. Viime kierrossa jo toisella digillä sain plussan, olen kehittynyt :D Tässä kierrossa tavoitteena tähdätä niin hyvin, että saan eka digillä plussan. Elämässä on tärkeää asettaa tavoitteita xD
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

6.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 5-8/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Bellaella2205090..............kp 25/?
Elviira86...................... kp 21/25
Loree................................... kp 21/?
Persikka123.........................kp 21/32
Wanti............................kp 21/30-48
Napsunen.......................kp 20/35-45
Futurmama.........................kp 15/29-34
Puolu.................................kp 15/30-32
Hipposka..............................kp 13/32
Vesinokkaeläin...................kp 11/28-29
Päärynä5............................kp 11/28
Brunet82...........................kp 11/26-28
Minttuni.................................kp 7/26
Kirjoh89.................................kp 6/28
Zennuli...................................kp 5/?
Millimetrii...........................kp 5/27-29
Masunen...............................kp 4/27-28
Piipaa93.............................kp 2/26-28
3milia...................................kp 2/26-28
Mimmi92..............................kp 1/26-30


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Bellaella22050909............dpo 8
Persikka123.............................dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Heissan ja uuteen viikkoon. Niin tosiaan listasta multa uupuu kierron pituus 30-32 päivää on se.
Voi että ihana muistella tuota ekan lapset yritystä täällä ensikertalaisten mukana. Se oli tavallaan ihan jännää (vastaavaa vauvakuumetta en ole kokenut sen jälkeen), mutta toki siihen liittyy aina myös suurempi paine ja pelko, että jos ei sitten pientä kuulukaan.
Mä en oo aatellu nyt alkuun tikuttaa ovista, kun mulla on niin selkeät ovisoireet (limat, ellotus ja juiminta) ja melko tasanen kierto. Seuraan äpillä kiertoa. Foolihapot ostin jo aiemmin kun sitä vissiin suositellaan nykyään syömään jo hyvissä ajoin. Hauska huomata, että nyt tämä palstahomma kiinnostaa taas näin paljon. Esikoisesta kuuluin odotusryhmään, mutta tokasta koin etten jaksa sitoutua niin paljon keskusteluihin, mitä se vaatii. Ekan ja tokan ikäero on 2,5v, nyt kun pienempikin on jo 3,5 niin vauvahössötyksiin riittää intoa jälleen.
 
Mä ajattelin tänään aloittaa oviksen testaamisen. Odotan sitä vasta perjantai/lauantai akselilla mutta jos tää kemiallinen ois sekottanut pakkaa ja tulis aiemmin niin kivahan se ois tietää. Mä oon syönyt epäsäännöllisesti raskaus ja imetys monivitamiineja ja nyt yrityksen aloituksesta oon koittanut muistaa ottaa säännöllisemmin. Niin joo, foolihappoa pitäisi kaikkien syödä jo ennen yritystä, koska sillä estetään sikiön selkäydinhalkion esiintymistä. Hyvin harvinainen mutta erittäin vakava vaurio ja foolihappolisä estää sen käytännössä kokonaan. Selkäydinrakenteet muodostuu tosi aikaisin alkion kehityksen aikana ja siksi vasta plussasta aloitettu lisä ei auta pätkääkään.

Mulla esikoisen kanssa ensimmäiset raskausoireet oli oudot hajuaistimukset, turvotus, hiivatulehdus ja rintojen aristus. Hiivatulehduksen aikaan tuli pikkasen vaaleanpunaista, joka saattoi olla kiinnittymisestä. Nyt kemiallisesta ei tullut näitä oireita, minkä vuoksi en pystynytkään uskomaan, että olisin raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ite aloitin foolihapon syönnin toissa viikonloppuna. Olis ehkä pitänyt aloittaa aiemmin, mutta tollon oli vielä ajatuksena mennä ainakin se muutama kk varmoilla päivillä. Mutta eihän nyt todellakaan oo varmaa, että samantien onnistuis ja hyvin mahdollista/todennäköistä, että ehdin sen 2 kk syömään ennen kuin tärppää :)
 
@Fiinaliinauusi minä opin tuolla 2020 ryhmässä, että niitä digejä on kahdenlaisia. Toinen mittaa kahta hormonia ja siinä on se vilkkuva naama. Minulla on cd:n vaaleanpunaisia ja siinä tulee tyhjä ympyrä tai pysyvä hymynaama.

Kp 7 menossa. Joka toinen päivä talletteluilla kokeillaan. Joskus tehty joka toinen päivä ja oletetun oviksen lähettyvillä päivittäinkin. On niin monta kiertoa takana, että ehtii testailla vähän eri rytmillä. Yhtä tutkimusta tämä koko yritysaika, esimerkiksi oviksen bongailu on oikein mielenkiintoinen tieteellinen koe :D
 
Jännittävää, että meillä jo täällä paljon aktiivisia yrittäjiä! :) Itellä ei ihan vielä ajankohtaista, niin saa kutkutella muiden jännitystä :-D

mulla synnytyksen jälkeen muutama kierto oli 30-31pv, nyt alkoikin eilen menkat eli viime kierto oli vain 25pv... Toivottavasti tässä alkaa vakiintumaan jonkunlainen kierto. Oviksen oon tuntenut joka kierrossa nyt kahden synnytyksen jälkeen, aiemmin ei ollut mitään tuntemuksia.
 
@Fiinaliinauusi pitää miettiä tulevaisuudessa, testailisiko myös niitä kahta hormonia mittaavia :D

@rubikinkuutio onko sinulla ollut millaiset kierrot aiemmin? Oliko sinulla useampi lapsi, onko raskaudet muuttaneet kiertojen pituutta?

Minulla on ollut pitkään kierto n. 26 vrk, joitain päiviä heittää. Tässä yritysaikana on kuitenkin ollut 23-32 vrk väliltä, tuntuu itselle pitkältä heitolta kun ollut ennen niin säännöllistä. Mistä lie sitten johtuu. Nuo pitkät kierrot ovat olleet todennäköisesti sellaisia, että en ovuloi niissä. Ultrattu viimeksi syksyllä ja silloin ovuloimaton kierto, 31vrk. Nyt olen saanut ovistesteillä huipun kiinni, kierrot 26-27 vrk, oletan ovulaation tapahtuneen.
 
Heippa!

Voisin hypätä myös mukaan tänne. :)
Täällä toinen lapsi haaveissa. Esikoinen täyttää syksyllä 6v. ❤
Kierukka on poistettu tammikuussa, mutta puolison äidin äkillisen sairastumisen ja kuoleman johdosta jäi petipuuhat vähäks aikaa oikeastaan kokonaan tauolle, joten nyt voisi sanoa olevan virallisesti yk1. Periaatteessa mahdollisuus olisi edelleen tästä kierrosta vauva joulukuulle, mutta ei tunnu mitenkään todennäköiseltä, joten hyppään jo tämän porukan kelkkaan tuolta taustailemasta

Eli siis, jos voisi lisätä listaan

Elviira86, ya 03/20, 2.lapsi, SatKs
kp 21/25
 
Mä kävin eilen (teidän innoittamana) ostamassa sitä greippimehua. Nyt vain se foolihappo puuttuu. Lähikaupasta ei sitä löytynyt vaikka hyvä vitskuhylly siellä onkin. En viitsinyt lähteä minnee isoihin kauppoihin/keskuksiin nyt.

Syön nyt sit macaa, rautaa ja greippiä.
@Fiinaliinauusi Minäkään en löytänyt kaupasta foolihappoa, mutta onneksi tajusin kurkata B-vitamiinipurkin kylkeen ja ostin jo talvella sitä! Minulla siis käytössä Reformin B-vitamiini long, jossa on foolihappoa 600 mikrogrammaa
 
  • Tykkää
Reactions: Wanti
Ennen ensimmäistä lasta, kiertoni oli muistaakseni 28-29pv. Ensimmäisen ja toisen välissä ei kerennyt tulla kuin parit menkat, en muista muuta kuin että luteaalivaihe oli mulla silloin lyhyt, 9-10pv, mutta tärppäsi onnekkaasti kuitenkin tokasta yrityskierrosta. Meillä siis esikoinen enkelilapsi ja toinen on 1v.

Pidentynyt on kierrot, mutta toki nyt oli taas lyhyt kierto. Saa nähdä mihin kehittyy :) muistaakseni nämä on viidennet menkat synnytyksen jälkeen.

En saa edelleenkään toimimaan palstan hymiöitä...
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja minttuni
@Loree mä etin just tota eilen, mutta ei ollut. Hain nyt sit luontaistuotekaupasta.

Mulla on kans ihan normi monivitamiini (sielläkin folaattia). Jostain syystä viime raskaudessa en pystynyt syömään mamavitskuja joten nyt en viiti edes ostaa niitä.

@Elviira86 kiva, että täällä on muitakin joilla esikoinen jo vähän isompi. Onko teillä esikko toivonut itselleen pikkusisarusta missään vaiheessa?
Ja suruvalittelut menetyksestänne.
 
Minä syön rautaa, d-vitamiinia ja b6 + b12 vitamiinia jossa myös foolihappo mukana.

Oviksen luulin menneen jo mutta itseasissa se onkin ehkä tänään tai huomenna. Eilen oli sopivasti yritystäkin.

Meillä ei ole kuopuksen (2v10kk) jäljiltä ehkäisyä käytössä, menty keskeytyksellä ja varmoilla päivillä, koko ajan vähän kuin tulella leikitty. Eli mun mielestä hyvä tilanne aloittaa yrittäminen :)
Mun kerrot on aina olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä. Viimeisen vuoden aikana 32-34 päivää ja se on kyllä tosi ok, mut edellinen kierto oli 48 päivää ja se on jo aika pitkä.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen

Yhteistyössä