Toiveissa vauva 2021

Mä tupsahdan tänne keskusteluun myös ja alotan foorumilla oloni samalla!

Esikoista lähdetään näillä näkymin ensi kierrosta yrittämään. Ovulaatiotestejä meinasin jos hankkisi niin saisi ainakin hyvän startin yritykseen. Mistä ootte hankkinu ovu testejä? Mitkä on hyviä ja mitkä huonoja?
 
Mä tupsahdan tänne keskusteluun myös ja alotan foorumilla oloni samalla!

Esikoista lähdetään näillä näkymin ensi kierrosta yrittämään. Ovulaatiotestejä meinasin jos hankkisi niin saisi ainakin hyvän startin yritykseen. Mistä ootte hankkinu ovu testejä? Mitkä on hyviä ja mitkä huonoja?
Mulla on ollut käytössä pregcheck testit, oon ollu tyytyväinen niihin (y) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vohvelitohveli
Mä oon kuullu precheckeistä kovasti hyvää kanssa vaikka omakohtaista kokemusta ei ole! Joku kyseli ikiä niin itse täytän tänä vuonna 27 ja mies täyttää 34 :) onpa jännää kun joillain on ihan tosissaan yritykset päällä jo! Kohta alkaa tulla kuvia haamuista ja plussista ja ovistesteistä <3 en malta odottaa :D
 
Mä pistin juuri kotitestiltä tilaukseen sofi liuskatestejä. Toiminut mulla hyvin. Myös raskauskeijun onestepit ollut ihan yhtä hyviä. Tietysti toivoin, että testejä ei tarvittaisi ja tulisin heti uudestaan raskaaksi, mutta nyt on niin sekava kierto, ettei enää malta odottaa. Ja tietysti piti 42kpl tilata, ettei heti lopu kesken :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Moikka!

Mäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun ja teen samalla debyytin foorumilla! Jännää! :)

Me ollaan miehen kanssa molemmat muutaman kuukauden päästä 30 v., yhdessä oltu yli 10 v. ja viime kesänä menty naimisiin <3 Tosi vaihtelevat fiilikset ollut lastenhankinnasta, mutta oltiin puhuttu, että syksyllä vois mahdollisesti alkaa suunnitella ja jättää ehkäisyn (kondomilla menty 5 v.). Nyt ollu kuitenkin niin ihmeellinen tää kevät, että jostain tulikin sit fiilis, että mitäs tässä sit enää oottelee :D Tässä alkuun saatetaan mennä vielä varmoilla päivillä. Muutenkin meinataan mennä enemmän tulee jos tulee -meiningillä ainakin alkuun :) Katotaan miten onnistuu :'D

Kiva alkaa vaihtaa ajatuksia kaikkien teidän kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
@bellaella22050909 onnea ovisplussasta, nyt vain tärppionnea!!
Minkä merkin testejä sulla on?

Itse laitoin just tilaukseen clearbluen niitä hymynaamoja. 10kpl olis paketissa, jos pari-kolme kuukautta pärjäisi niillä. Mulla on yleensä ihan selkeitä ovisoireita kyllä.

Nyt kun tässä näitä etähommia painaa, ja kotona on muutenkin, niin olen miettinyt joskos aloittaisikin yrittämisen jo nyt. *apua* Pillereistä on nyt menossa tauko joka tapauksessa, niin mietin jos ei aloittaaisikaan enää.

Tää kaksplus on surkea puhelimella, vähän latistaa näitä kirjoitustilanteita, kun olis kiva vastailla ja paneutua paremmin, mutta tää on jotenkin todella hankala. Ajattelisi että nykyaikana sivut tukisi vähän paremmin mobiililaitteita.
 
  • Rakkaus
Reactions: bellaella22050909

(kuvassa kp 10 ylhäällä, kp 16 keskellä ja kp 12 alhaalla.
Testasin joka päivä kp 8 lähtien, mutta tollaset samanlaiset hailurat viivat tuli kp 16 ovisplussaan asti)

en tiedä kiinnostaako ketään, mutta aattelin laittaa ku ite mietin tässä ekaa kertaa ovista metsästäessä, että tunnistanko positiivisen testin sit :D ja kyllä, tunnistin.
 
  • Tykkää
Reactions: kolava

(kuvassa kp 10 ylhäällä, kp 16 keskellä ja kp 12 alhaalla.
Testasin joka päivä kp 8 lähtien, mutta tollaset samanlaiset hailurat viivat tuli kp 16 ovisplussaan asti)

en tiedä kiinnostaako ketään, mutta aattelin laittaa ku ite mietin tässä ekaa kertaa ovista metsästäessä, että tunnistanko positiivisen testin sit ja kyllä, tunnistin.
Hieno ja selkeä plussa kyllä!!
 
Moikka kaikille! Olen jonkin aikaa tuolla Haaveena vauva 2020 - ryhmässä seuraillut keskustelua ja yritettiinkin jo raskautta tuosta ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta eihän se heti tärpänny, niinkuin oletinkin. Nyt päätettiin kuitenkin odotella pari kuukautta tämän koronan takia suositusten mukaan. Katsotaan sitten parin kk päästä mikä on tilanne. Taloudellinen tilannekin hieman ahdistaa, koska minut on nyt lomautettu koronan takia, eikä ole mitään käsitystä milloin pääsen takaisin töihin.

Nyt vain seurailen miten oma kroppa toimii ja odottelen, että kierto normalisoituu 10 vuoden pillereiden käytön jäljiltä. Nyt on menossa toinen kierto ja kp12, ovista odottelen ja tikuttelen. Yritän kirjoitella ylös kaikkia oireita ja tuntemuksia, niin on sitten ehkä myöhemmin helpompi bongata ovis ja yrittää raskaaksi tulemista :)
Lopetin siis e-pillerit(Mercilon) helmikuun puolivälissä, jonka jälkeen on tullut tyhjennysvuoto sekä yhdet kuukautiset. Käytössä on Flo-sovellus, ja sen mukaan ovis olisi pitänyt olla eilen lauantaina, mutta ei tullut ainakaan tikkuun viivaa. Olen tikuttanut kp9 alkaen pari kertaa päivässä. Lisäksi olen pari viikkoa mittaillut aamulämpöjä, niissä ollut kuitenkin vaihtelua aika paljon, joten niihin en juurikaan luota.

Olen 27v ja mies tänä vuonna 28. Esikoinen on toiveissa sitten vuodelle 2021, jos kaikki menee hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja 3milia
Minäkin siirryn kokonaan tänne kun seuraava mahdollinen la olis 1.1.2021:D
Toki kukaan kolmesta muksustamme ei ole pysynyt vatsassa la sti,tulleet n. viikon aiemmin. Eli sen puolest vauva syntyis viel tänä vuinna kunhan sen saa alulle;)
Eka kierto oli ja meni kierukan poiston jälkeen,kierto erittäin erikoinen ja nyt menossa menkat joita ei ikinä olekaan ollut.. josko se tästä alkais tasoittuu..
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Moikka kaikille! Olen jonkin aikaa tuolla Haaveena vauva 2020 - ryhmässä seuraillut keskustelua ja yritettiinkin jo raskautta tuosta ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta eihän se heti tärpänny, niinkuin oletinkin. Nyt päätettiin kuitenkin odotella pari kuukautta tämän koronan takia suositusten mukaan. Katsotaan sitten parin kk päästä mikä on tilanne. Taloudellinen tilannekin hieman ahdistaa, koska minut on nyt lomautettu koronan takia, eikä ole mitään käsitystä milloin pääsen takaisin töihin.

Nyt vain seurailen miten oma kroppa toimii ja odottelen, että kierto normalisoituu 10 vuoden pillereiden käytön jäljiltä. Nyt on menossa toinen kierto ja kp12, ovista odottelen ja tikuttelen. Yritän kirjoitella ylös kaikkia oireita ja tuntemuksia, niin on sitten ehkä myöhemmin helpompi bongata ovis ja yrittää raskaaksi tulemista
Lopetin siis e-pillerit(Mercilon) helmikuun puolivälissä, jonka jälkeen on tullut tyhjennysvuoto sekä yhdet kuukautiset. Käytössä on Flo-sovellus, ja sen mukaan ovis olisi pitänyt olla eilen lauantaina, mutta ei tullut ainakaan tikkuun viivaa. Olen tikuttanut kp9 alkaen pari kertaa päivässä. Lisäksi olen pari viikkoa mittaillut aamulämpöjä, niissä ollut kuitenkin vaihtelua aika paljon, joten niihin en juurikaan luota.

Olen 27v ja mies tänä vuonna 28. Esikoinen on toiveissa sitten vuodelle 2021, jos kaikki menee hyvin
Tosi sama tilanne meillä, itseä myös mietityttää rahatilanne, kun oon kans nyt lomautettuna ja muutenkin toi nykyinen työ loppuu viimeistään elokuun lopussa☹

Mut jotenkin itellä tuli sen raha-ahdistuksen lisäks myös fiilis, että mikään ei oo varmaa ja tuli enemmän se fiilis, että onko meillä milloinkaan se "oikea" hetki. Pitäis viimeistään syksyllä etsiä uus työpaikka ja sit taas olis huono hetki jne. Ja kohta alkaa mulla tulla jo ikäkin vastaan! Eli ehkä yritän kerrankin olla miettimättä ja mennä fiiliksen mukaan ja tällä hetkellä fiilis on se tulee jos tulee :) Tosin se pari kuukautta varmoilla päivillä tässä ehkä vielä totutellaan ajatukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Loree
Tosi sama tilanne meillä, itseä myös mietityttää rahatilanne, kun oon kans nyt lomautettuna ja muutenkin toi nykyinen työ loppuu viimeistään elokuun lopussa☹

Mut jotenkin itellä tuli sen raha-ahdistuksen lisäks myös fiilis, että mikään ei oo varmaa ja tuli enemmän se fiilis, että onko meillä milloinkaan se "oikea" hetki. Pitäis viimeistään syksyllä etsiä uus työpaikka ja sit taas olis huono hetki jne. Ja kohta alkaa mulla tulla jo ikäkin vastaan! Eli ehkä yritän kerrankin olla miettimättä ja mennä fiiliksen mukaan ja tällä hetkellä fiilis on se tulee jos tulee :) Tosin se pari kuukautta varmoilla päivillä tässä ehkä vielä totutellaan ajatukseen!
No niin mekin ollaan sitä puhuttu, että kyllähän me nyt kuitenkin pärjätään taloudellisesti ja onko ikinä ns. oikea aika. Ja samoin tuo ikäasia, ettei tässä nyt enää ainakaan nuorru ja kuitenkin sen lapsen/lapsia haluaa jossain vaiheessa, niin miksei nyt, esim. 5 vuoden päästä se olis taas omalta kannalta varmasti jo vaikeempaa kun ikää tulee, eikä meillä oo mitään fiilistä, että pitäis vielä tehä sitä ja tätä ja elää ennen kun tulis lapsia. On keretty jo mennä ja olla, ja nyt tilanne on tosi vakaa kaikin puolin kun on oma tupa ja naimisiinkin mentiin juuri :)
Mutta jos tän koronan takia kattelis ja odottelis hetken.
 
@3milia minkä ikänen oot?
Täytän nyt keväällä 30 v. ja mies saman ikäinen. Tosi samat fiilikset siis meillä tän suhteen :) Kyllä kieltämättä itteekin huolettaa toi korona, kun ei tiiä miten sit oikeesti vaikuttaako sikiöön/raskauteen, kun ei niitä tapauksia vielä oo tarpeeks tutkittavaksi eikä nyt ainakaan yksikään lapsi oo vielä syntynyt, jonka äiti olis raskausaikana sairastanut. Toivottavasti nyt menis viimeistään syksyyn mennessä ohi tää pahin.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Loree
Mua kans pelottaa toi, että mitkä koronan mahdolliset seuraukset olisivat vauvalle :/

Ja onneks ei tarvi olla synnyttämässä tällä hetkellä :/ Yksin.

Mutta kuten @Loree ja @3milia sanoivat, ei välttämättä koskaan ole se Oikea aika. Itsellä ehkä just tämä, että aina oon punninnut asioita monesta suunnasta - suunnitelmallinen kun olen, mutta nyt on miehen kanssa mietitty että ei tämän oikeampaa aikaa varmaan koskaan tule. Ainakin on sitten kokeiltu, jos käykin niin että tärppionnea ei tällä kerralla olisikaan.

Hienoa jos @bellaella22050909 alkaa päivittämään!
 
saas nyt nähdä. Kopioin tämän sieltä 2020 ryhmästä, joten korjatkaas jos menee väärin.
tätä siis päivittelen joka päivä tänne?

VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

30.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Bellaella2205090......kp 18/?


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Bellaella22050909............dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★
 

Yhteistyössä