Toiveissa vauva 2021

No nythän ne menkat sitten alkoi ja voi luoja! ei tässä voi kuin kirota omaa anatomiaansa, olis tämäkin niin helppoa jos vois kuukuppia käyttää s**tana. :cautious::ROFLMAO:

Koronasta: THL:n mukaan Tämän hetkisen tiedon mukaan ei olisi sikiölle vaaraksi eikä ole toistaiseksi aiheuttanut komplikaatioita raskausaikana. ”Synnytysikäiset” eli nuoret naiset ei ole juurikaan tautia saaneet, ainakaan vakavassa muodossa, mutta toisaalta yleisesti ottaen raskaana olevat saavat helpommin hengitystieinfektioita. Eipä sen suhteen varmaan auta muu kuin varovaisuus. Meillä perheessä astmaa ja tässä pohditaan, että jos ja kun tämä tästä pahenee niin olisi hyvä saada tartunta jo nyt, kun terveydenhuolto on vielä kykenevä hoitoihin.

Onpas ärsyttävä tämä uus versio kun poistaa välilyöntejä ja hymiöitä! Jos hymiöt katoaa niin en oikeasti ole niin vakava kuin miltä näyttää
 
Ilmeisesti tämä verrattavissa perus influenssaan raskauden osalta,eli "ei sen vaarallisempi". Mutta jokainen on toki yksilö. Mahdolliset perussairaudet vaikuttaa,mutta iän puolesta ei ole hätää. Yhdestä raskaana olleesta kerrottu mediassa,jotta sai koronan ,oli sairaalahoidossa mutta parani ja äiti sekä sikiö voivat hyvin. Eli toki raskaana oleva voi saada taudin herkemmin muttei ole sen suuremmassa vaarassa kuin muutkaan. Itse en raskauden osalta panikoi tätä.
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Ananas90 voi ei, kovasti voimia toipumiseen!

Bellaella hienoa, että kroppa toimii ja on parantunut kunnolla!

Annmariii ja päärynä5, kiitokset korona-infoista.

Ovulaatiotesteistä. Itse ajattelin niitä kokeilla ja kun täälläkin kerran suositeltiin niitä clearbluen hymynaamoja niin ajattelin ne sitten ottaa heti toukokuussa käyttöö ja seurailla miten kroppa taas toimii hormooniehkäisyn jäljiltä.

Oliskohan muuten miehille kans jotain hyvää vitamiinia? ;) :D
 
Olen pysytellyt poissa näistä keskusteluista (lähinnä 2020 ryhmästä) ja ajattelin siirtyä kokonaan tänne 2021 ryhmään. Minulla siis mirena poistettu viime kuussa ja yritys aloitettu heti, mutta nyt laitettu vauvahaaveet hetkeksi tauolle.

minulla todettiin kohtutulehdus viime viikolla ja nyt sitä parhaillaan hoidetaan kuntoon. Myös papa koe otettiin, koska kohdunsuulla näkyi muutosta. Nyt odotellaan tuloksia ja hoidetaan minut kuntoon.

täytyy lukea ajatuksella nyt tauon aikana tulleet viestit, että mitä täällä on keskusteltu
Tsemppiä toipumiseen! @bellaella22050909
@Fiinaliinauusi en oo kyllä perehtynyt miten korona vaikuttas! Pitääki varmaan lukaista. Miesten vitamiineja en oo kanssa koskaan katellu, oma mies ei varmana suostus syömään xD

Meillä vaihtukin vähän suunnitelmat ja jätetään ehkäisy pois kesäksi :D jännittää jo nyt kun oli varautunut ensi vuoden loppuun odottaa.
 
@Fiinaliinauusi en osaa vastata kysymykseen muuten kuin, että huolehdin aina miehelle ja pojallemme aamun D-vitskut otettavaksi. Jos en suoraan ojentaisi molemmille d-vitskuja ni ei kumpikaan niitä ottaisi. Ymmärrettävää 3-vuotiaalta pojaltamme unohtaa, mutta mieheltäni ei... :ROFLMAO:

Itse sit otan omat raskauden yrittämis/raskausvitskut. :)
 
Tuli noista vitskuista mieleen, kuinka moni täällä syö folaattia/foolihappoa? Mä olen jotenkin unohtanut koko asian! Ja meillä käytännössä mennään nyt jo sillä meiningillä, että saa tulla jos tulee. Pitää varmaan heti huomenna käydä apteekista ostamassa...
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona Eloisa
Moikka kaikki! Siirryn tänne jo hiljalleen kirjoittelemaan:giggle: Oon tuolla Haaveena vauva 2020 puolella yhden kierron ajan ehtinyt haaveilemaan ja piinailemaan, mutta ei ensimmäisestä meillä tärpännyt ja tämä toinen kierto, mistä vielä joulukuun vauva olisi mahdollinen, todennäköisesti joudutaan jättämään välistä.
Olen siis 31 ja mies samanikäinen, ensimmäisestä lapsesta kovasti haaveillaan:love:. Minipillerit jätin pois viime vuoden syyskuussa ja nyt helmikuussa oli ensimmäinen yrityskierto meillä. Oma kierto palautui pillereiden lopettamisen jälkeen tosi nopeasti säännölliseksi. Nyt sitten tässä kierrossa olisi tarkoitus ekaa kertaa ovista tikutella, josko sen sais vaikka bongattua ja yhdistettyä oireisiin myöskin:giggle:
 
Mä olen syönyt foolihappoa syyskuusta saakka, kierukka poistettiin lokakuussa. Jokaista lasta yrittäessä on tullut syötyä sitä tai sitten mama monivitamiineja.

Kp 10 ja raskaustesti vielä ihan selvä plussa. Vuoto enää tuhrua. Eli en usko että jos hcg näin paljon vielä koholla ovulaatio olisi tulossa ainakaan kovin pian, joten en haaveile enää joulukuun plussasta. Katsellaan jos vaikka tammikuulle onnistuisi :D
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Mä olen syönyt foolihappoa syyskuusta saakka, kierukka poistettiin lokakuussa. Jokaista lasta yrittäessä on tullut syötyä sitä tai sitten mama monivitamiineja.

Kp 10 ja raskaustesti vielä ihan selvä plussa. Vuoto enää tuhrua. Eli en usko että jos hcg näin paljon vielä koholla ovulaatio olisi tulossa ainakaan kovin pian, joten en haaveile enää joulukuun plussasta. Katsellaan jos vaikka tammikuulle onnistuisi
ootko siis laskenut ton kp siitä kun tyhjennysvuoto alkoi?
 
Okei, mietin vaan kun itselläni kävi kerran niin että km jälkeen tulin suoraan raskaaksi ilman kuukautisia välissä ja jouduttiin käydä HCG-mittauksissa varmistamassa onko kyseessä raskaus vai positiivinen testivielä km johtuen. :) mutta sulla sitten ilmeisesti vielä km-vuotoakin jäljellä. Tsemppiä sinne, toivottavasti nopeasti tyhjenee ja pääsette uuteen yritykseen! :)
 
Okei, mietin vaan kun itselläni kävi kerran niin että km jälkeen tulin suoraan raskaaksi ilman kuukautisia välissä ja jouduttiin käydä HCG-mittauksissa varmistamassa onko kyseessä raskaus vai positiivinen testivielä km johtuen. mutta sulla sitten ilmeisesti vielä km-vuotoakin jäljellä. Tsemppiä sinne, toivottavasti nopeasti tyhjenee ja pääsette uuteen yritykseen!
Joo ei vielä uusi raskaus kyseessä. Vuotoa ei onneksi enää siteeseen saakka tule, mutta ei kuitenkaan täysin ohi ole.
 
Mä olen syönyt foolihappoa syyskuusta saakka, kierukka poistettiin lokakuussa. Jokaista lasta yrittäessä on tullut syötyä sitä tai sitten mama monivitamiineja.

Kp 10 ja raskaustesti vielä ihan selvä plussa. Vuoto enää tuhrua. Eli en usko että jos hcg näin paljon vielä koholla ovulaatio olisi tulossa ainakaan kovin pian, joten en haaveile enää joulukuun plussasta. Katsellaan jos vaikka tammikuulle onnistuisi
Toivottavasti onnistuu tammikuulle! Pidän peukkuja. Pitäisi itekkin varmaan ostaa foolihappoa. En ole jotenkin taas tullut ajatelleeksi näitä.
 
Foolihappoahan kannattaisi syödä pari kk jo ennen raskauden alkua, eli kannattaa ihmeessä aloittaa se jo pian. :)

Minä oon toistaiseksi vielä tuolla 2020-ketjussa, mutta käyn täälläkin lueskelemassa. Helmikuussa oli km jonka jälkeen saattoi tärpätä, nyt elellään pitkiä piinapäiviä dpo5 / kp29. Jos ei tärpännyt, niin loikkaan sitten mukaan tähän keskusteluun.
 
Heippa, tulen kurkkailemaan nyt tänne 2021-ketjun puolelle. Olen kirjoitellut tuolla 2020-ketjussa välillä mutta nyt ei ole enää tsäänssejä 2020-vauvalle niin voisin siirtyä tänne :)
Eli pillerit lopetettu 10/19, sen jälkeen on ollut kolme kemiallista ja kierrot olleet sitten sitä 40-45 päivää. Suunnilleen viikon on testit aina näyttäneet plussaa ennenkuin alkanut vuoto. Nyt siis tämä kolmas kemiallinen ja tänään alkoi vuoto eli seuraava mahdollisuus voisi ehkäpä olla se tammikuun vauva eli sitä kohti mennään <3 meille toiveissa siis toinen lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Ananas90
Pelottaako muita tuo korona lapsen kannalta niin, että siirtäisi yritystä myöhempään? Mä kun oon alkanu nyt miettimään että uskaltaako tähän tilanteeseen vauvaa edes yrittää
Mä + muu perhe en perusterveenä osaa oikein pelätä vielä. Ainut mikä mietityttää on jos menee taas joku bakteeri keuhkoihin saakka ja sattuu olemaan raskaana, että millä sen sitten hoitaa. Mulla useita lääkeallergioita ja jokaiselle kuurille viime vuosina ollut allerginen, ja ne joita ei vielä kokeiltu niin ei käy raskausaikana. No joo eipä kyllä kannattaisi etukäteen murehtia ja jossitella..
 

Yhteistyössä