.

Voi, onpa ikävä kuulla että niin monella alkoikin uusi kierto. Mä tuun todennäkösesti perässä keskiviikkona tai torstaina. Vähän vaikee sanoo kun en oo kiinnittänyt menkkoihin mitään huomioo varmaan vuoteen, niin en yhtään muistaminkälaisia tuntemuksia niitä on edeltänyt ja onko se mun kierto edes ollut ton 28 päivää. Kuten varmaan on tullut ilmi, niin tykkään testailla ja mietin pitäiskö kokeilla ovistestejä. Toisaalta esikoinen sai alkunsa kun oltiin lomalla keskellä ei mitään, ilman elektroniikkaa +/- 2 päivää ovulaation aikoihin, joten mitäpä siellä olisi muuta tehty kuin paneskeltu meneen. Nyt koko touhu on jotenkin vaikeempi järjestää kun esikoinen nukkuu meidän välissä ja iltasin on kaikkee muuta puuhaa niin ei riitä energia seksin harrastamiseen. Pakko petrata vähän, tuskin miestäkään se haittaa että alkaisin vähän useemmin tekeen aloitteita. ;)

Oliko täällä joku jo kysyny muuten onko imetyksellä vaikutusta raskautumiseen? Siis sen jälkeen kun lapsi ei enää oo täysimetyksellä? Mä mietin samaa...
 
Mulle voi päivittää huomiselle dpo 1. Yöllä alko ovis ja kivut on niin kovat, ettei tarvi enää sen jälkeen nukkua. Kävely tekee kipeetä ja istumaan täytyy mennä varoen... Kyllä sitä miettii, että onko tääkään kovin terveellistä, kun letroilla tulee näin kovat kivut.

Alkukierron pidin täällä hiljaiseloa. Nyt kun on hoidot mukana, on pettymys selkeästi isompi kun ei tärppää. Vähän pelottaa, että miten kauan oma kantti kestää tätä toistamiseen.

Yksi parhaimmista ystävistäni kertoi viikonloppuna olevansa raskaana. Neljäs heille. Oli niin vaikeaa olla kylässä sen jälkeen. Meinaa katkeruus vallata mielen, hän on jokaisesta lapsesta raskautunut ensi yrityämällä. Millastakohan elämä olis, jos vois tulla raskaaksi just sillon ku ite vaan haluaa...
 
@Ngale Halaus sinne. Mä mietein joskus samaa kun hyvä ystäväni sai siis suunniteltua missä kuussa halusi lastensa syntyvän. Mulla tuli vain keskenmenoja. Meillä meni välit moneksi vuodeksi poikki silloin, kun hän tokaisi mun km jälkeen et noni uutta pesään vaan, kesken se vaan meni.:(.

Omaanapaa;
Dpo7 Jäätävät menkkakivut, nivuskivut, repäisykivut ja vasen tissi kipee. Mikään näistä ei kuulu mun normi menkkaoireisiin, eli vähän kyl toivo herää:whistle:
Tänää vois alkaa ovistikuttaa. Tein lupauksen testata r-testillä vasta lauantaina dpo11 :rolleyes:
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :love:

@neilikkaruusu mä en oo ikinä tikutellut ja en aatellut tälläkään kerralla. Mulla yleensä ovis on niin tuntuva, että ei voi missata.

Ovis lähestyy. Jännä miten sitäki kipua voi odottaa :ROFLMAO: Mulla siis on usein niin kipeä, että tarvii särkylääkettäkin ottaa. 2 päivää enää Flo:n mukaan. Saa nähdä. Enteileviä kipuja jo ollu, että kaukana ei ainakaan oo.

Mittaileeko muut täällä lämpöjä? Mä aloin niitä taas mittailemaan. Lähinnä tutkimusmielessä. :whistle::LOL:
 
@Ngale I feel you. Meilläkin ystäväperhe kertoi pari viikkoa sitten vauvauutisesta ja neljäs heillekin. Yritän olla onnellinen heidän puolestaan, mutta väkisinkin katkeruus valtaa mielen. Yritä tässä nyt sitten olla stressaamatta. Positiivisia ajatuksia. Kyllä se aika meillekin koittaa. :)

@Maya123 Imetyshän ei oo ehkäisykeino, että sitä meille ainakin painotettiin sairaalassa. Imetysaikana voi olla kuitenkin vaikeampaa tulla raskaaksi. Imetyksen aikana vapautuva prolaktiinihormoni vaikuttaa kuukautiskiertoon ja voi häiritä ovulaatiota. Näin oon ymmärtänyt.

Tsemppiä piinailijoille piinapäiviin! (y)
 
@Ngale mullakin kaveri vaan tokas että "senkun vaan teette sen lapsen"

Hän siis on tyyppiä: katseesta raskaaksi.
Ei oikein ymmärrä että joillekkin se ei ole niin helppo juttu "vaan raskautua"

ON: juoksen koko ajan hysteerisenä vessassa, että joko menkat alkaa:cautious: ala vatsassa mielettömät aaltoilevat kivut, enkä tiedä onko nää menkat vai kyytiläinen:X3: mieluusti tietysti kyytiläinen:love: en muista saaneeni aikaisemmissa kierroissa tälläsiä oireita, mut toki vauvakuumehuuruissa kaikki tuntuu oireelta ja aika kultaa muistot:ROFLMAO: jännä vaan että miten mukamas kk on niin pitkä aika ettei edes menkkaoireita muistao_O
 
@Wintersun jaksamista :love:
Täällä nyt,jos oikein oon pysynyt perässä niin KP 28/28 jos sen vois muuttaa tuohon listalle. Testiä en oo vielä viittiny tehä , eilen taas tuntu oikealla puolella vihlontaa töissä ollessa ja välillä on vähä etova olo ja maha kipiä välillä, toisaalta sellasen olo et voi ne menkat alkaakin :cautious::LOL: mut lupaan kyl ihmetellä , jos on tärpännykki niinku miehelle sanoin. :giggle::love:
 
@Wintersun tsemppiä kovasti! Kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa:love:

Täällä testihullu jatkanut ovistestien tekoa ja tänään dpo6 plussa ovistestissä. Oireita on muille jakaa mutta on ollu jos jonkinmoista oviksesta lähtien että en viittis innostua edes. Raskaustestejä kaapissa vino pino odottaa ja ajattelin dpo 10 viimeistään sitten alotella himotestailun.. ellen jopa dpo 8!
 
@Wintersun tsemppiä kovasti! Kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa:love:

Täällä testihullu jatkanut ovistestien tekoa ja tänään dpo6 plussa ovistestissä. Oireita on muille jakaa mutta on ollu jos jonkinmoista oviksesta lähtien että en viittis innostua edes. Raskaustestejä kaapissa vino pino odottaa ja ajattelin dpo 10 viimeistään sitten alotella himotestailun.. ellen jopa dpo 8!
Mikä dpo sulla tänään? Mä meinasin alkaa himotestailee tänään kunhan pääsen kotiin (kohta) ovistesteillä. Tänään vasta dpo7 mutta ihan tieteen nimissä:ROFLMAO::whistle:

Muoks. Ovistestissä tosi hailu haamunen tänään. @Keijukuningatar sä sanoit et sulla oli täys plussa? Millä testaat?
 
Viimeksi muokattu:
@Cara-mel sydämellä tarkoitin tsemppiä! :love:

Itselläkin hieman ristiriitaset fiilikset toisten raskautumisesta. Lähipiiristä löytyy myös näitä ”vilkaisulla raskaaksi” -henkilöitä ja olettamuksia et kaikki sujuu helposti. Yhdellä tuttavalla lisäksi hyvin vahva ajatus siitä kumpaa sukupuolta vauvan tulisi olla ja nyt kun tulossa kuitenkin se ”ei toivottu” sukupuoli niin hän on tosi huonolla fiiliksellä. Toki ymmärrän että aiheuttaa harmistusta ja itsekin koin esikoisen kanssa näitä ajatuksia mutta silti tuli itselle paha mieli.. :unsure: tulis edes jompi kumpi. En tiiä saatteko ajatuksesta kiinni.
 
Tänään hirveet menkkajomot ollu ja tulikin jotain ihmeellistä limavuotoa ja verta vähän pyyhkiessä . Mä tietysti elättelen toiveita täällä vaikka voi olla vaan jotain välivuotojakin:unsure: pöh. Menis jo päivät eteenpäin, ens viikolla sit testaan mikäli ei täti kurvaa ennen sitä.

Mä oon ollu kolmen ekan kohdalla se vilkaisusta raskaaksi mut viimeisintä yritettiin 6kk ja tätä varmaan kans. Ikää tullut lisää ja hormoneja välissä popsinut. Kaikkihan se vaikuttaa ja tietysti siihen pitäs osata valmistautua, mut kun haluais kaikki hetinyt.

Tsemppiä kanssapiinailijoille:love: vielä me plussia saadaan!
 
DPO4 ja uijui vasenta puolta kivistellyt tänään, vähän niinkuin myös menkkamaista jomoa mut sitähän mä oon tuntenut kyl aikaisemminkin negakierroissa :LOL: Voikohan toi terolut aiheuttaa omiin nimiin sivuoireita, onko kellään kokemuksia? :geek:
 
@Keijukuningatar miten sulla niissä lämmöissä niin kun tulee dippi ennen ovista niin kauan se kestää? Tai onko muilla tietoa että onko myös sen päivän alhaisempi lämpö kaikkiaan, kun itseä viluttu tossa yks päivä ja yövuoron jälkeen nukuttua nippanappa 4h niin oli alempilukema kun sitten kun nukuin lisää ja heräsin uudelleen. (Yövuorot mulle siis tavallisia eikä viluoireet ole väsymyksestä) Ja vilustelu alkoi siis jo yöllä töissä silloin ja kurkkukin meni karheaksi, luin siitäkin että olis ovisoire mutta sekin normalisoitui seuraavaan päivään. Ja oli tuona vilupäivänä himot ja kosteat tiet. Ja näitä edellisenä päivänä oli koko alapää turta. Osaisko joku näistä sanoa ovista? Ja vilupäivänä yhdynnän yhteydessä oikeanpuoleista alavatsalipuilua tietystä kulmasta toimiessa. Äääh. Oliko siinä siis ovulaatio? :alien:
 
@Keijukuningatar miten sulla niissä lämmöissä niin kun tulee dippi ennen ovista niin kauan se kestää? Tai onko muilla tietoa että onko myös sen päivän alhaisempi lämpö kaikkiaan, kun itseä viluttu tossa yks päivä ja yövuoron jälkeen nukuttua nippanappa 4h niin oli alempilukema kun sitten kun nukuin lisää ja heräsin uudelleen. (Yövuorot mulle siis tavallisia eikä viluoireet ole väsymyksestä) Ja vilustelu alkoi siis jo yöllä töissä silloin ja kurkkukin meni karheaksi, luin siitäkin että olis ovisoire mutta sekin normalisoitui seuraavaan päivään. Ja oli tuona vilupäivänä himot ja kosteat tiet. Ja näitä edellisenä päivänä oli koko alapää turta. Osaisko joku näistä sanoa ovista? Ja vilupäivänä yhdynnän yhteydessä oikeanpuoleista alavatsalipuilua tietystä kulmasta toimiessa. Äääh. Oliko siinä siis ovulaatio? :alien:
Mulla menee niin että ovistestiin kun tulee plussa, seuraavana aamuna on dippi ja päivän aikana irtoaa kivuliaasti. Sitten heti seuraavana aamuna nousee ylös, eli dippi on sama päivä kun irtoaminen ja vain yhden päivän. Tässä kierrossa irtoaminen oli aamuyöllä ja unien jälkeen oli jo noussut, ilmeisesti heti irtoamisen jälkeen alkaa nousemaan lämpö :)
Samoin kosteus katoaa heti irtoamisen jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Kauheesti tullu kommentteja sen jälkeen ku viimeks kirjottelin. Varsinkin saippuakuplin ja Iik:in meinikiä oon seuraillu ku on samat dpo:t. En osaa tägätä tänne Harmi Iik sun lyhyestä luteaalista. Suosittelen hakeen jotain avuksi, niin tyyppi saa aikaa kiinnittyä.

Testasin äsken negan apteekin omalla päiväpissasta, jota en kyllä ollu pidätellyt kovinkaan kauan. Tänään siis 11dpo. Menkkoja odottelen perjantaille. Sieltä ne varmasti tuleekin. Jonkin verran ollu oireita, mutta kaikki sopii myös menkkoihinki. Mm nännin kipeänä oviksen jälkeen, joka sitten muuttui koko rinnan kivuksi. Tisut myös hyvin turpeat turvotusta, ilmavaivoja ja muuta mukavaa.

Mies on menossa ens viikolla testauttaan simpat.. alkuvuodesta mulle tehdään varmaan tssg vai mikäseoli ja kokeillaan clomeja/letroja. Sitä ennen en oikeastaan edes usko plussan mahdollisuuteen luomusti. Toki silti yritystä
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Hui, jännittää ihan teidän muiden puolesta. Toivottavasti saataisiin plussia tähän ketjuun ja äkkiä :love:

Mä oon täällä hengessä mukana vaikken joka päivä kommentoikaan. 5 päivää jäljellä menkkoihin. Omia, normaalista poikkeavia oireita ei ole ollut, joten homma ei ole pyörinyt mielessä niin paljoa kuin viime kierrossa. Toki alavatsa on pikkusen turvoksissa, mun niin se oli viime kierrossakin tässä vaiheessa. Minulle tuli myös kovaa pahoinvointia sunnuntaina, mutta se johtuikin stressistä kun oli konfliktitilanne elämässä. Heti kun stressi laukesi maanantai-aamuna niin oksettava olo hävisi eli johtuikin siitä. Oon liian herkkä :D
 
@mimmik oho oispa raskausoireita! Nostan hattua kun et oo jo testaillut, ite oon himotestaaja!

@Veeja yhtenä päivänä ollu selkeä lasku lämmöissä eli ovispäivä! Siitä sit lähteny nousee. Kuten Miinalla!

@Cara-mel toivottavasti plussaat:love:

@Tiinaliina1 one step liuskat. Dpo 6 tänään. Tummui testiajan lopulla just ja just plussaks. Tosin kun mul ovuloi tollanen tulos tulee viikkoo ennen ovista ja ovis kun on nii testiviiva on lähes musta eli triplasti vahvempi kuin kontrolliviiva!
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik

Yhteistyössä