Toiveena vauva 2017-2018

Toi on ehkä vähän urbaani legenda tjsp, ettei useammin kannattaisi. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö harvemminkin riittäisi :) Tämä siis lukemastani Hesarin raskausmyyttijutusta, jossa todetaan näin: "Tärkeintä on, että yhdyntöjä on vähintään joka toinen päivä ovulaation aikaan kierron puolivälissä. Useammista yhdynnöistä ei ole haittaa. Monet yhdynnät takaavat sen, että siittiöitä on paljon odottamassa munasolua. Siemenneste on sitä virkeämpää, mitä enemmän yhdyntöjä on."
Minä harvoin uskon mihinkään kirjoituksiin, tuo oli vaan omalla kohdalla toimivaksi koettu, vaikka puoltaakin ehkä hiukan jotain myyttiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Marrasmai: ihana kirjoitus ja niin totta. Minä kuulin kyllä nuorena paljon siitä varsinkin ensimmäisen kohdalla ett miten näin aikaisin mutta helposti raskauduin. Nyt sitten vähän pelottaa alottaminen. Miten nyt käy.

Kuume nousee minkä kerkee. Toivotaan että kesäkuussa alkaisi meillä yritys.... siihen tuntuu olevan vaan niin pitkä aika.

Plussa tuulia lähettelen kaikille ja taustalla luen jännityksellä teidän yrityksi.
 
Nachsal, samat tuntemukset täälläkin. Ikää tulee koko ajan ja ehkä hiukan on matkan varrella tullut kolhuja ja kuhmuja. Sitä miettii asioita vähän eri kantilta. Samaan aikaan sitä pelkää ja odottaa ja toivoo jotakin.

Marrasmai, hyvin sanottu. Koskaan ei ole se oikea aika hankkia lapsia. Ja kuitenkin aina kaikesta selviää jotenkin vaikka miten tuntuisi ettei vielä. Itseäni kohtasi viime kesänä kovin traaginen tapahtuma hyvin läheltä (itse tapahtuma ei liity mitenkään lapsiin kylläkään). Se sai miettimään hyvin paljon kaikkea. Miten paljon me ihmiset käytämmekään turhaa energiaa sen pohtimiseen, mikä on sopivaa, koska on hyvä aika johonkin, mitä muut meistä ajattelevat. Samalla unohdamme että elämä on tässä ja nyt. Se voi päättyä silmänräpäyksessä ja sekin voi vaan olla huonoa tuuria. On vaan niin kovin vaikeaa elää juuri tätä hetkeä, eikä suunnitella liian pitkälle.

Pähkinälläkin on kovin jännä tilanne, pidän peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: JonMa
Täällä varmaan odotettavissa kunnon megakierto, kun sain lääkäriltä ohjeen lopettaa ainakin kuukaudeks prolaktiiniarvon pienentävän lääkityksen. Prolaktiini siis kun nousee niin sehän blokkaa semmoset jutut kun ovulaatio tai kiinnittyminen. On nyt sit tässä kierrossa syöty clomit turhaan kun ei auta mitään ja inssiäkään ei tähän tehdä ettei turhaan käytetä sitä nyt.. No ehkä enskierrossa sit taas on jotain kerrottavaa - millon se sitten ikinä alkaakaan. V*tun hormonit kun ei toimi oikein.
 
Mulle voi päivittää kp 1/27 yk 6. Voi :poop: suoraan sanoen!

Onnea kaikille niille jotka plussat on saanut testeihin :love: Paljon tarrasukkia teille!!! Ja tervetuloa uusille keskustelijoille.

ON: Taas pitänyt taukoa täältä kun on ruvennut ärsyttään koko "projekti vauva". Viime kierron n. puolessa välissä tuli tunne että tästä hommasta ei tuu yhtään mitään ja meille ei tuu enää koskaan vauvaa. Nyt on taas mieliala parempi ja ehkä tässä kuussa vihdoin saatais positiivisia uutisia.

Keskiviikko oli mulle ihan suoraan pyllystä. Itkin vaan koko päivän ja kun töihin menin iltavuoroon niin eikös hanat auennu uudestaan ja muutamalle työkaverille avauduin mun tilanteesta. Onneks mulla on ihania työkavereita jotka lohduttaa silloin kun maailma tuntuu romahtavan. Eilen tuli sit vessassa käydessä tuhrua, niin tiesin et menkathan ne alkaa ja tänään aamulla sit niagaran putous avasi padon luukut. Onpa ainakin saanu syödä herkkuja hyvällä omalla tunnolla.
 
Onnea misspiggy! :love:

Meillä lasten ikäero on 1.5 vuotta, siinä kyllä tosiaan hyvät ja huonot puolet. Nyt ovat tosissaan hyvät kaverit ja paita ja peppu, mutta oli se kyllä väsyttävä se kuopuksen ensimmäinen vuosi kun molemmat olivat huonoja nukkujia. En olisi millään jaksanut enää kolmatta samalla ikäerolla. Aina ollut kuitenkin selvää, että kolmannen jossakin vaiheessa haluan ja nyt voisi olla sen aika :)

Täällä ei mitään uutta. Ei yhäkään mitään hajua missä ollaan menossa kierrossa vai ollaanko missään :mad: No, odotellaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille kuumeilijoille! :)
 
Toi on ehkä vähän urbaani legenda tjsp, ettei useammin kannattaisi. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö harvemminkin riittäisi :) Tämä siis lukemastani Hesarin raskausmyyttijutusta, jossa todetaan näin: "Tärkeintä on, että yhdyntöjä on vähintään joka toinen päivä ovulaation aikaan kierron puolivälissä. Useammista yhdynnöistä ei ole haittaa. Monet yhdynnät takaavat sen, että siittiöitä on paljon odottamassa munasolua. Siemenneste on sitä virkeämpää, mitä enemmän yhdyntöjä on."
Tämä on muuten kyllä myytti, paitsi jos siittiöiden määrä siemennesteessä on vähentynyt. Silloin pitäisi olla päivä tai pari väliä. Tämän kuulin juuri lapsettomuuslääkäriltämme.

Muoks. Mutta siis jos kaikki toimii normaalisti niin ei pitäisi olla mitään haittaa sekstailla vaikka joka päivä :)
 
Onnea kaikille plussanneille! :)
ja hurjasti plussatuulta uuden kierron aloittaneille! (y)
Täällä on niin jännät päivät käsillä.. Tänään illalla kp 30 sain haamun pregcheckiin :love: en millään malttanut olla testaamatta, kun sellasia tuntemuksia on pari päivää ollut että oliskohan tärpännyt.
Kahden aiemman lapsen kohdalla oon testannut vasta 6+0 ja 5+1 ja digit tehny molemmista niin haamuilut on mulle ihan uutta. Nyt sitte googlettelen haamu sitä, haamu tätä.. ei varmaan pitäis (n):D
Toivottavasti nyt vahvistuu, 2 cb:n digiä tuolla odottelee mutta yritän malttaa viikonlopun yli ennen kun niillä testaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille!! :love:
 
Hyvää lauantaita! Kivasti on haamuja täällä porukka saanu, toivotaan että vahvistuvat! :p

Ihmettelen suuresti omaa kärsivällisyyttäni, tänään kp 29/26-30 eikä vielä testailtu. Viime kierto kesti sen 28 päivää eli voi vielä tänään menkat alkaa. Mutta mikäli ei niin huomenna testipäivä koska vapaata, en kyllä pystyis meneen toihin jos plussa tulis. o_O
Nyt fiilikset hyvät ja oikeastaan sama kumpi tulos tulee, toki plussa aina parempi mutta tuntuu että maa pysyy jalkojen alla vaikka nega tuliski.. tiiä sitte mikä olo illalla tai huomena on. :LOL:

Tsempit muille piinailioille!
 
Kaikille plussanneille ja haamuilijoille kovasti tarrasukkia mukaan! :)

Mulle saapi päivittää kp 1/30 ja yk 2.

Huomasin kalenteria vilkuillessani, että mahdollinen ovis sattuu juuri reissun kohdalle, eikä miestä mukana. Saakohan sitä vaikka purkissa mukaan? :whistle:

Mulla jostain kumpuaa fiilis, et mies ei ookkaan niin varma tästä nelosesta enää.. Oliskohan asiaan vaikuttanu lasten sairastaminen. Ehkä annan nyt miehen vähän aikaa pohtia asiaa ja puhutaan parin päivän päästä. Nyt on vuoto päällä, joka kestää viikon eli en vielä ala utelemaan.

M§eillä vanhin lapsi on hitusen päälle 4 vuotta ja kolme lasta on eli ei kovin suuria ikäeroja ole tullut. Ihan on suunniteltu asia ja sopinu meille.
 
  • Tykkää
Reactions: JonMa ja -tanjuska
Meille tulee sit keskimmäisen ja nuorimmaisen ikäeroksi reilu 4v, jos tää raskaus onnistuu. Ei ihan näin isoa eroa ajateltu, mut luonto on päättänyt toisin :) jotenkin nyt kauhistuttaa et kaikki alkaa alusta kun nyt päästään niin helpolla ja on tullut mukavuudenhaluiseksi kun lapset on niin omatoimisia jo, mut siis tottakai olen maailman onnellisin nyt jos tää onnistuu.
Mä ite oon ajatellu et kolme lasta sais olla hyvä, et tän jälkeen ei enempää, mut mies haluaa nyt joko kaksoset tai sit mahdollisesti neljännen lapsen tän jälkeen et sit olis lapsiluku täynnä. Hui! No, katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, se voi olla et oon niin vaikee raskausaikana ettei se halua enää ikinä :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea kaikista plussista!! :)

Täällä ei oikein mitään. Ei mitään tietoa oviksesta. Tuliko tässä kuussa ollenkaan tai jos tuli, niin ei ole edes ajatusta koska se olis ollut. Kierukan olen poistanut tässä kierrossa kp 4.

Mulla on kuopuksen jälkeen ollut tosi lyhyet kierrot. Ei ole säännölliset kuitenkaan. Ne on jotain 24-28 välillä. Menkkoja odotellessa nyt vaan. Heti, kun alkaa niin tilaan ovistestit. Mun ovisoireetkaan ei ole niin selvät, että ilman testejä tietäs mistään mitään. Ja tosiaan molemmissa raskauksissa on jonkunaikaa kestänyt se tärppi (1,5 v ja 1v).

Vauvakuume on kyllä kova. :love:

Vinkit parhaista ja halvimmista o-testeistä otetaan vastaan mielihyvin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea plussista ja haamuista, vahvistumista viimeksi mainituille! :) Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille!

Täälläkin piinaillaan, tosin viime päivät menneet hämmentävän rauhallisessa mielentilassa. Viikon päästä pitäis menkkojen alkaa, ja yritän odottaa siihen asti testaamisen kanssa. Vaikka äsken kyllä hiukan mietin, että näkyisköhän apteekin omassa jotakin jo huomenna... :X3:
 
Heippa!

Voisin varovaisesti ilmoittautua mukaan:) Oon ruvennut tän vuoden aikana kuumeilemaan kolmannesta lapsesta, mutta tuo mies ei oo vielä jutussa yhtään mukana.

Meillä on siis kaks lasta, -11 ja -14. Nuoremman vauva-aikana vannoin ettei meille enää ikinä kiitos, mutta nyt kun hän lähestyy kahta vuotta niin on mieli ruvennut kummasti muuttumaan. Iiks:eek:

Oikea aika lapsille -aihetta sivuten niin itseä kyllä kans mietityttää hirveästi onko meille nyt oikea aika uudelle lapselle vai onko koskaan, vaikka vauvakuumetta onkin. Nuorimmaisen vauva-aika oli tosi raskas ja ollaan molemmat oltu ihan poikki ja lopussa, väkisinkin pelottaa, että jaksaako enää uutta. Yöt nukuttiin tosi huonosti pitkään ja on ollu hirveesti allergioita ja on edelleen jotka tuottaa haasteita. Oon myös kohta ollut 5 vuotta jo kotona niin ois ihana tehdä jotain muuta välissä.. mutta se kuume:) Mulla myös elämäntaparemontti käynnissä jonka haluaisin hoitaa kunnolla loppuun, mutta meidän lapset ei oo tullu itsestään niin uutta pitäis ruveta yrittään nyt. Pitemmällä ikäerolla en ainakaan saa miestä suostumaan uuteen lapseen. :oops:

Täällä siis vasta kuumeillaan ja suostutellaan miestä. Plussatoivotuksia hirmuisesti niille joilla jo yritys käynnissä!!:love:
 
Minut saa lisätä tuonne hetken yritystä viel odottavat listaan jos sitä päivitellään.
Yritys taitaa alkaa 6-8/16 toivottavasti jo kesäkuussa, ikää mulla vielä nyt 33v ja neljäs lapsi olisi tuo jos alkuun päästään :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnea plussanneet! :love: Täällä odotellaan ovista tai sitten se meni pari päivää sitten...:cautious:
Kuinkas muuten tuon alkoholin vaikutus ovulaation aikaan? Kaadoin nimittäin lasin viiniä omien päivieni kunniaksi sen suurempia miettimättä.:oops:
Palliton: Meillä oli myös esikko 4v, kun neljäs syntyi. Mies kolmosen ja nelosen haaveilusta hieman nieleskeli, mutta kun lopulta kääntyi kuumeilemaan itsekkin. Ja plussa on aina ollut odotettu molemmille. Tätä viidettä mies kuumeili jo syksyllä ja itse tahdoin odottaa nuorimman kasvua. No melkein 2vuoden ikään nuorin saatiin ja taas mennään...:love:
Mulle voisi päivittää muuten iän 26v.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onpa tullut ihania haamuja parikin kappaletta sekä uusia keskustelijoita mukaan :love: onnea siis varovasti ja tervetuloa uudet :)

Hiljaa oon ollut taas kun ei oo mitään kerrottavaa :ROFLMAO: kp15 tänään ja ovista oon yrittänyt tikuttaa alkaen kp 11. Vielä ei plussaa mutta mulla kierto 30-32 ni toivottavasti se ovis sieltä pian jo tulis :whistle:

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille joita oli myös muutama :(

Kevät onneksi on kovaa vauhtia tuloillaan niin kyllä se piristää ainakin mua ja toivottavasti muitakin kuumeilijoita näissä kuumetuskissaan :ROFLMAO:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Hui mulla olisi nyt kp2 ja yk1. Kp 12 pitäisi olla ovis. Avomiehen kanssa ollaan 23-vuotiaita. Haluisin jo kovasti päästä yrittämään, mutta maltti on valttia. Yritetään vähällä stressillä tässä aloitella, mutta kyllä pieni olisi tervetullut niin pian kuin vain mahdollista♡ Kummallekkin olisi ensimmäinen lapsi jos hän vain haluaisi tarrautua. Jännittäviä aikoja elellään :)
 
Huomentaa!

Eipä tässä taida mitään uutta kerrottavaa olla. Piinapäiviksi on taas päivät muuttunut, kun rinnat on edelleen aristavat. Oon alkanut taas ajatella, et jospa kuitenkin...:love: Yöllä heräsin tosi kovaan "polttoon", tai siis tuola kohdun työnä tuntui pienellä alueella ihan todella kipeä pisto/poltto. :love::love::love::love: Harmittavaa kun on niin pitkä kierto...olis kiva jo testailla.:ROFLMAO:

Nyt aamukaffin keittoon. Huomenta kaikille!!! Ja ihan hurjan vahvoja plussatuulia kaikille!!:love::love::love::love::love:
 
Huomenia!

Niinhän siinä kävi että illalla kp29 vaihtu kp1
Eihän se hyvältä tuntunu ja muutama kyynelki vierähti ku mies tuli halaan, mutta nyt taas hyvillä fiiliksillä kohti uutta kiertoa! :sneaky:

Samalla myös mietittiin jo kun vuosi yritystä tulee täyteen kesäkuussa että millon lähetään tutkimuksiin jos ei tärppää. Tultiin siihen tulokseen että ootellaan kesän ajan vielä ja sitte elokuussa lääkäriin jos ei mitään kuulu. :oops:
 
Onnea taas plussanneille!

Itsellä tässä ei mitään raportoitavaa, menkkoihin vielä vissiin reilu viikko. Mutta tosiaan kun se ovis pääsi jotenkin karkuun, eikä juurikaan ollut toimintaa siinä ympärillä, niin tää kierto varmaan meni siinä. Ainut asia mikä tässä kierrossa poikkeaa normista, on hirveä naaman kukinta. Yleensä mulla ei ole finnejä juuri ikinä, nyt jostain syystä useampia.
Saattaa tosin johtua ihan tosta ulkona pöllyävästä katupölystä.
Mutta tähtäillään sitten alkuvuoden vauvaan.
 

Yhteistyössä