Toiveena vauva 2017-2018

M.Aili
_garnet_: voi harmi, ehkä jos se nyt tästä kierrosta sit alkais..

trady: Ymmärrän sua niin hyvin. Nyt kun on viimeinkin saanut miehen suht mukaan ajatukseen, ni en mielelläni vielä vanhemmille halua kertoa. Sit jos tää raskautuminen kestää ni en halua että kaikki on siinä ympärillä kokoajan kyselemässä. Mieluummin vasta sitten kun tietää että ollaan varmemmilla vesillä. Mielelläni nauttisin miehen kanssa jonkun aikaa meidän omasta salaisuudesta. Alku glögistä varmaan pystyn luistamaan helposti kun mä järkkäilen tänä vuonna meidän joulun. Saa unohtua jäähtymään lasin pöydälle kun laitan keittiössä kaikkea valmiiksi. Eniten ehkä stressaa se joulupöytä missä isä huolehtii siitä että kaikilla on viiniä lasissa ja jos viini ei lasissa vähene ni saattaa jotain kommentoida. Varsinkin ku 3 viikkoo sitten olin todella vahvalla antibiottikuurilla ja silloin jo välttelin alkoholia. Ton kuurin aikana yksissä pippaloissa jo lähti juttu kiertää et olisin paksuna… Mikä tietenkin pänni kovasti ku silloin oli vielä kapselit ja ei mitään mahista.

Kyllähän mä olen lukenut noita juttuja että heti raskautuu ku poistaa kapselit, mutta silti tuolla takaraivossa on sellanen ajatus että ei mulle kuitenkaan niin käy. Tota hormonaalista ehkäsyä kun on sen verta monta vuotta takana. Pienen tauon pidin noista, kun kävin luovuttamassa munasoluja ja silloin multa ei saatu kerättyä kuin 4 munasolua, mikä on ihan älyttömän vähän. Painoindeksi huitelee 36 luokkaa nykyään, eli selvää ylipainoa löytyy ja ikäkin lähentelee jo kolmeakymppiä.
Toisaalta hoitaja totes ton luovutuksen jälkeen, että on ollut tosi hyviä munasoluja, kun niistä on lapsi syntynyt ja apua on ollut. Tiedä sitte et yrittikö vaan lohduttaa ku numeerisena ihmisenä mä näin asian vähän toisin…

Minkälaiset teidän oviskivut on? Oon yrittänyt muistella et miten tää oma kroppa toimi aikoinaan, ennen ehkäsyä ja silloin mulle tuli välillä todella kovia viiltäviä kipuja, jotka vei suurin piirtein maahan sikiöasentoon. Hetken aikaa piti hengitellä ja sit meni ohi. Näitä mulla tutkittiin pitkään ja keliakiaa testattiin kolmeen kertaan, mutta mitään selityksiä koskaan löytynyt. Eilen sitten vietin googlen ihmeellisessä maailmassa aikaa, ja mietin et olisiko ne ollut oviskipuja silloin. Silloin se tarkottas sitä että noi kivut, joita nyt tunsin ni ei olis ovikseen liittyvä. Ne kuitenkin kesti 1,5 päivää…
 
Joo toivottavasti täs kierros olis parempi tuuri. Pidin tosiaan sen greippimehu-kuurinkin ja se kyllä selkeesti autto tunnistamaan ovulaation, mutta ei voitu peittoja heilutella kun meidän työvuorot teki sen mahdottomaks jne. :unsure: Ehkä oliski voinu käydä tärppi.. Oli selkeesti alavatsalla pientä kipuilua ja ovislimoista ei voinu erehtyä.
Täytyypi käydä taas ostamas greippimehua jääkaappiin :):)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
M.Aili
Mitä greippimehua olet ostanut? Meillä lähikauppna toimii Lidl ja sieltä ei ole löytynyt kuin verigreippejä, mutta ei mehua. Toimiiko verigreipit samalla tavalla kuin tavallinen greippi?
 
Mitä greippimehua olet ostanut? Meillä lähikauppna toimii Lidl ja sieltä ei ole löytynyt kuin verigreippejä, mutta ei mehua. Toimiiko verigreipit samalla tavalla kuin tavallinen greippi?
Greippi ku greippi samaa tavaraa mutta verigreippi on vähän makeampaa. Mä oon ite puristanut mehun kun tykkään kirpeydestä ni käyttänyt tavallista greippiä. 1 greippi joka aamu ja ovis on selkeä, kyllä testaankin ahkerasti :) Rybb&deckers greippimehuakin on kyllä aina jääkaapissa ja on tullut sitäkin lipitettyä jonkin verran. Lidlissä en oo ikinä nähny.
 
  • Tykkää
Reactions: _garnet_
M.Aili
Täytyy varmaan nyt huomenna jouluostostosten lomassa käydä kattomassa Prismasta greippimehua. Mä en oo kovinkaan suuri kirpeän ystävä, joten noi tuoreet greipit tai verigreipit ei oo suurinta herkkua. Onko tota mehua tarkoitus juoda koko kierron ajan vai ainoastaan alkukierrosta?
 
Mä juon läpi kierron mutta monet juo alku kierron ovikseen asti mitä täältä oon lukenut. Useilla on greippi ovikseen ja lasi punkkua oviksesta eteenpäin. Ite en oo punkkua juonu mutta jeesaa vissiin kohdun verenkiertoon ja siten alkion kiinnittymiseen.
 
Päivittelen nyt vielä, kun on niin sekava kierto. Eli ensimmäinen ovis kuuteen kuukauteen, lapsettomuuspolin käynti jossa ovis varmistui ja tallettelut menivät juuri nappiin. Nyt on oviksesta asti ollut hirveä akne mitä ei ikinä yleensä ole, rinnat ja nännit ihan älyttömän kipeät ja yksi terävä puolen tunnin kramppi dpo6. Eilen yöllä meni maha sekaisin puoleksi tunniksi ja paperiin tuli verta, mutta tänäänkään ei ole tamponiin tullut mitään. Ei kyllä ole menkkaoireitakaan. Tyhmästi nousee toivot, mutta en usko kyllä :( nyt on siis dpo11:(
 
Noniin elikkä tänään on kp 30/33 ja tänään aamulla tein kaksi testiä, yhden digitaalisen jossa luki ei raskaana ja yhden "tikun" johon tuli viivapaikka joten nyt en kyllä tiiä mitä ajatella.. huoooh kait tässä vielä pitäis jaksaa muutama päivä odotella.. tiistaina pitäis alkaa menkat jos en nyt raskaana oo :rolleyes:
 
Tulkinta apuja (toivottavasti osaan linkata oikein)! Onko tämä liian haalea plussaksi? Viime kierrossa ovistesti kävi lähes samanlailla lähellä plussaa, mutta viiva haaleni ja muuttui sitten ehkä viikon päästä selkeästi plussaksi. Haaleita ovat molemmat viivat, mutta olisiko liian pienellä pidätysvälillä osuutta asiaan?
http://aijaa.com/7IQb5t
 
Tulkinta apuja (toivottavasti osaan linkata oikein)! Onko tämä liian haalea plussaksi? Viime kierrossa ovistesti kävi lähes samanlailla lähellä plussaa, mutta viiva haaleni ja muuttui sitten ehkä viikon päästä selkeästi plussaksi. Haaleita ovat molemmat viivat, mutta olisiko liian pienellä pidätysvälillä osuutta asiaan?
http://aijaa.com/7IQb5t
Testaa nyt ahkerasti lisää, ei toi oo viel plussa mun mielestä.
 
Darni, ajattelin että illemmasta uudelleen.. Vähän hämmennyin kun tuommoinen odotteli vessassa. :D Ei ole oikeastaan minkäänmoisia oireita, eilen vähän kovempaa jomottelua alavatsalla ja vv edelleen aika vähäistä. Nämä myös vähän kummastuttivat, jos tuon plussaksi lukisi tai se vielä tänään tai huomenna siksi muuttuisi..

Muoks. Nyt testin kuivuttua enemmän antaa tuloskseksi selkeämmän negan, eli etsintä jatkuu. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Onnea plussanneille! Ja Nonsk! Ihan selvä plussahan tuo on! :) Mua niin ärsyttää kun tulee vaan viivanpaikkoja tai negatiivisiä.. huoooh.. tänään kp 31/33 kait sen jo pitäis näkyä noissa herkissä testeissä jos olis? :/
 

Yhteistyössä