Toistuvat keskenmenot ?

• Viestiketjun aloittaja AinaVainLapseton
  • Ensimmäinen viesti
AinaVainLapseton
Hei !

Olemme kärsineet miehestä johtuvasta(?) lapsettomuudesta jo kuutisen vuotta. ICSIjä on käyty läpi jo 3, joista 2 plussaa jotka menivät kesken noin viikoilla 5-6. Reilu viikko sitten huomasin olevani raskaana, luomusti, mikä siis on jo ihme sinänsä ! Mutta luonto teki taas tavanomaiset, vuoto alkoi muutama päivä sitten mahtavien kipujen kera. Kaikki kolme ovat siis varhaisia keskenmenoja, periaatteessa siis kemiallisia raskauksia, koska sydänääniähän ei ole koskaan päästy kuulemaan :'( .

Olen aivan hukassa. Mitä minun pitäisi tehdä ? Mihin tutkimuksiin pitäisi mennä? Minut on tutkittu lapsettomuushoitojen alussa, eikä mitään vikaa olevinaan ole löytynyt. Pakkohan jotain vikaa on olla. Ei voi olla niin huono TUURI, että kaikki raskaudet päättyvät ennenkuin ehtivät edes alkaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta ? Onko kukaan löytänyt apua vastaavassa tilanteessa ? Tahtoisin NIIN tietää missä on vika...

Cosmis
Mulla ihan sama juttu. Vuodatin tonne "tuntoja keskenmenoista" (tai jotain) alle. 4 keskenmenoa, kaikki viikoilla 5-7. Joku vika on siis PAKKO olla!! Miksi sitä ei osata hakea?? Yritetty on kohta kolme vuotta. Voimat alkaa mennä tähän touhuun.

En ole varma tarkoitatteko tätä... Minulla on takana yksi keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus. Felicitaksessa lääkäri kysyi suoraan haluanko mennä verikokeeseen selvittämään asian. Suvussani on reumaa eli se voi aiheuttaa geeneissä sen, että kehoni hylkii vierasta kudosta eli aiheuttaa keskenmenon. Julkisella verikoe otetaan 3 keskenmenon jälkeen, mutta koska olin yksityisellä lääkäri suositteli sitä otettavaksi, koska tietyllä lääkityksellä seuraavassa raskaudessa keskenmeno pystytään estämään, siis jos johtuu siitä että hyljin sitä. Otetaan myös toinen verikoe samalla (pco:hon liittyvä) ja yhteensä maksavat vähän yli 300?.

:hug:
itselläni oli toistuvia keskenmenoja vkoilla 5, 12, 8. syytä ei tiedossa. Tutkimuksissa kumpikin meistä oli terveitä, kierto näytti normaalille jne. Inseminaatiolla raskaus onnistui ja nyt meillä on pieni poika. ja nyt taas kun olemme alkaneet yrittää uudelleen tuli taas km vkolla 6. Rasittavaa, ja turhauttavaa ja vaikka mitä. Meillä onneksi on esikoinen jota voi rakastaa sitten kaikkien muidenkin raskauksien edestä, mutta ahdistavaahan tämä on:(

Yhteistyössä