Toistuvat keskenmenot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myyli23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myyli23

Uusi jäsen
18.08.2023
5
0
1
46
Olin tänään rv 12+1 ultrassa ja sikiö oli kuollut,koko rv 8.4: s keskenmeno 4 v aikana. 3 lasta on ennestään mutta olo on silti tyhjä. Nyt vasta alan myöntää,että tätä on pakko suostua suremaan. Ehkä uutta raskautta ei enää tule. Silti en nyt pysty ajattelemaan,että ottaisin ehkäisyn taas käyttöön. Puhuimme miehen kanssa että sen sijaan lyömme päätä seinään edelleen.Olin kyllä alkanut hakemaan keskusteluapua.Nyt sitä tarvitaan todella!Onko vastaavia kojemuksia? Miten olette selvinneet surusta?

Olen pahoillani. Kyllä asiaa kannattaa surra ja käsitellä. Puhuminen auttaa. Onko kilpirauhasarvot mitattu? Lieväkin vajis voi aiheuttaa keskenmenoja. Minkä ikäinen olet?

Olen pahoillani. Kyllä asiaa kannattaa surra ja käsitellä. Puhuminen auttaa. Onko kilpirauhasarvot mitattu? Lieväkin vajis voi aiheuttaa keskenmenoja. Minkä ikäinen olet?
Olen 44,eli pelottaa riittääkö aika. Mutta herätys kohtalontoverit: jos ette pääse tutkituttamaan toistuvien km syitä,lukekaapa alkuun Helsingin Pihlajalinnan Dextran lapsettomuusklinikan Eero Varilon nettisivuilla teksti toistuvien km tutkimuksista. Olen lukenut kokemuksia: monia on auttanut raskauden onnistumisessa hepariini ja/tai keltarauhashormoni.Itse epäilen reumaattisuutta taustalla.Autoimmuunisairaudet piilevänä voivat olla myös syy. Kannattaa lukea reumasairauksista ja raskauksista jos sellaista yhtään epäilee. Pääsen 2vk päästä labroihin ja tämän Varilon etävastaanotolle,koska asun kauempana. Ei kannata luovuttaa ja tutkimuksia kannattaa vaatia.Yli 40v sanotaan usein,että sinun ikäisellä on niin paljon kromosomipoikkeavuuksia. Se ei välttämättä ole koko totuus.

Voi ei.:( Pahoittelut ja toivon teille voimia.❤️

Oletko kuullut Robert Kiltzistä?
Hän on melko guru.

Voi ei.:( Pahoittelut ja toivon teille voimia.❤️

Oletko kuullut Robert Kiltzistä?
Hän on melko guru.
En ole. Tuo toinen Guru on Eero varila,ei Varilo. Olen aika raivoissani meidän yli 40v takia,koska yksityiselläkin jäin melkeimpä kokonaan ilman tutkimuksia. Nyt vasta aletaan selvittelemään kun olen traumatisoitunut ja joudun hakemaan henkiseen jaksamiseen apua.Aika ironista,että ensi vuonna tulee keskenmenojen hoitoon käypä hoito suositus!! Olen yrittänyt selvittää,onko käypä hoito-suosituksessa ikäraja. 42???Minä en ainakaan kolmannen km:n jälkeen päässyt hormonaalisiin tutkimuksiin kun juuri olin täyttämässä 42.Ja kun toistuvat keskenmenot on 1-3%pienen porukan ongelma. Ja keskenmenot lisääntyy iän myötä,yli 40%menee kesken. Silti minun 4 keskenmenoa tuntuu paljolta,olen 30v saanut aivan ongelmitta 3 lasta.

Yhteistyössä