Toisten ihmisten synnytyksen käynnistämisjutut on sitten niin tyhmiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuuntelin, kun eräs nainen selitti että hänellä on jo viikko yliajalla. Ei mitään vaivoja ja kova vauhti näytti olevan päällä. Sanoi olevansa menossa huomenna äitipolille ja että hän kyllä aikoo vaatia käynnistystä ja selitti syyksi senkin, että hänen miehelleen ei oikein sovi isyysloma muutoin. Ja jatkoi tuosta vielä, että kun hänen miehensä ei voi olla miten vaan pois töistä jne joten se on vaan pakko käynnistää.

Nauran partaani - aivan kuin joku käynnistäisi synnytyksen noilla perusteilla. :D :D

Ja kun meidän kuopus syntyi niin se oli miehen töiden kannalta huonoin mahdollinen aika syntyä. Mies piti sitten vasta kahden viikon kuluttua synnytyksestä isyyslomaa.

jos on yliaikaisena menossa äitipolille, niin voi olla että käynnistävätkin. Ehkä hän keksi jonkun syyn, todellisuudessa syy voi olla jotain muuta mistä ei halua puhua. Ei noita ole pakko kuunnella.

Juu, meillekin painotettiin synnäriin tutustuttaessa että "sosiaaliset syyt eivät sitten kelpaa syyksi käynnistykselle". Edes se ei riitä että on tukala olo, tai väsyttää jne. Mutta sitä kai eivät kaikki ymmärrä..

Joo, nykyään lapsia tilataan kuin Anttilan-kuvastosta. Voi kun elämä meniskin aina niin helposti... pah! Inhottaa, kun kaikki ovat vain MINÄ, MINÄ, MINÄ!!!!

Ja lapsen kun pitäisi olla lahja.

Ja täällä ei tosiaan käynnistetä ihan noin vaan. Monet kaverit on menneet aika tuskaisenakin ja lääkäri vaan todennut, että se on toi loppuvaihe tommosta. :D Yhdellä kaverilla supisteli niin, että lähti synnärillekin useemman kerran ja aina lopahti ja silti ei saanut mitään apua asiaan. Todettiin vain aina ultralla, että vauvalla kaikki hyvin ja viihtyy masussa. Syntyi lopulta 42+0.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
yliajalla vai "yliajalla"? siis 42+ vai 40+? vähän eroo ku menee polille.

näin on. "yliaika" alkaa vasta 42 eteenpäin. Mun synnytykseni käynnistettiin 42+2.

olen ymmärtäny että 10 pv maksimi..

Olet ymmärtänyt väärin.

Tässä on sairaalakohtaisia eroja.

näin on. "yliaika" alkaa vasta 42 eteenpäin. Mun synnytykseni käynnistettiin 42+2.

Olet ymmärtänyt väärin.

juu, todellaki. mun vauvaa ois pidetty vielä pidempäänkin. mutta kun oli tilaa niin ottivat sisään. kun oli ollut niin paljon sulkuja niinä päivinä. Ja syntyessään 42+3 tyttö oli 3220g eli pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olet ymmärtänyt väärin.

juu, todellaki. mun vauvaa ois pidetty vielä pidempäänkin. mutta kun oli tilaa niin ottivat sisään. kun oli ollut niin paljon sulkuja niinä päivinä. Ja syntyessään 42+3 tyttö oli 3220g eli pieni.

Jos vauva on kovin yliaikainen, niin se on jo vaarallista. Tuo pieni paino viittaa siihen, että istukka oli alkanut jo vanhenemaan ja vauva "nähnyt nälkää".

Kun mulle ilmoitettiin, että eka synnytys käynnistetään, ilmoitin: ei vielä, en mä voi nyt jäädä sairaalaan, koirat on yksin kotona, mulla on auto parkkiksella ja mies työmatkalla, voinko tulla parin päivän päästä...
Sain armonaikaa seuraavaan aamuun, rv:t 38+. Koirat sain hoitoon, auton kotiin ja mieskin ehti synnytykseen :)

Kolmannen lapsen kohdalla neuvoteltiin käynnistyksestä lääkärin kanssa ja sovittiin se seuraavaksi viikoksi, että sain vanhemmat lapset vietyä hoitoon (lähellä ei ole paikkaa, mihin voisi lapset 'pudottaa' synnyttämään lähtiessä.) Tämä sopi silloiseen elämäntilanteeseen parhaiten, rv:t taas 38+

Näin meillä...

Olet ymmärtänyt väärin.

Jos vauva on kovin yliaikainen, niin se on jo vaarallista. Tuo pieni paino viittaa siihen, että istukka oli alkanut jo vanhenemaan ja vauva "nähnyt nälkää".

eikä ollut haloo! ihan menee kuule sen mukaan mitkä on ollut omat syntymämitat ja tytön siskon syntymämitat. pieniä ollaan oltu. ultrasivat kuule 42 tasan toisessa yliaiakaiskontrollissa ja mtn istukan heikkenemista ei ollut. Luuletko sä että tää on jotenkin epänormaalia pitää noin kauan ennen käynnistystä? No ei ole. ihan normaalia.

1 kerran olen "saanut" käynnistyksen (joka kerta toivonut), perusteluksi riitti vasta neljännen lapsen aikana 3 aikaisempaa vihreistä lapsivesistä syntynyttä lasta joilla 2:lla neurologisia vammoja. kaikki menneet siis 3-14 vrk yli l.a.:n ja vauva ahdinkotilassa.
3. lapsen kohadalla ei riittänyt edes ne 2 aikaisempaa, pään koostakin lääkäri väitti ettei ole iso ( oli sitten 39cm).

Täälläpäin tuo on normaali, pyritään noihin aikoihin käynnisttää. Sairaaloissa voi hyvinkin olla eroja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:

Täälläpäin tuo on normaali, pyritään noihin aikoihin käynnisttää. Sairaaloissa voi hyvinkin olla eroja :)

niin on. hysissä annetaan olla ainakin 42+2 jollei pidempäänkin.

Kyllä minä tavallaan ymmärrän tuon, että jotain ihmistä harmittaa se, jos isyysloma menee aika lailla hukkaan. Minun mieheni tulee saamaan isyyslomaa ehkä vain 5 päivää (kahden hengen firma, toiminta lamaantuu jos on pidempään poissa). Mies tekee pitkää päivää töissä, meille on esikoinen tulossa ja olisihan se todella mukavaa, että päästäisiin yhdessä perehtymään vauvan hoitoon. Jos olisi ennestään lapsia, niin sitten ei varmaan olisi ihan niin paljon merkitystä sillä, että isä on kotona vauvan ensimmäiset päivät vaan voisi sitten hyvin pitää vapaat myöhemmin.

Itse en silti kehtaisi esittää tuollaisia vaatimuksia äitiyspolilla:D

Juu, mutta nyt oli kyse siitä miten yliaikaisuus todella tarkoittaa. Jos köynnistetään 10pv yli la:n ei se kuitenkaan ole vielä yliajalla.

Juu, mutta nyt oli kyse siitä miten yliaikaisuus todella tarkoittaa. Jos köynnistetään 10pv yli la:n ei se kuitenkaan ole vielä yliajalla.

näin on ja yritin tuossa selittää. mutta kun kaikki eivät ymmärrä ;)

Yhteistyössä