Töissä kotihoidon tuen aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PILVI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PILVI

Vieras
Oletteko käyneet töissä vaikkapa keikkaluonteisesti hoitovapaan aikana? Minun tilanne seuraava: Olen hoitovapaalla vuoden loppuun saakka ja mies osittain pakkolomalla. Nyt minua kysyttiin vakituiseen hoitopaikkaani töihin keikkaluonteisesti silloin tällöin. Nyt aluksi oli viikon verran töitä tiedossa ja jatkossa tosiaan silloin tällöin. Mies, joka osittain pakkolomalla hoitaisi tällöin lastamme. Onko kokemusta vastaavasta tilanteesta? Kannattaako minun ottaa keikkatyö vastaan, vai vaikuttaako johonkin negatiivisesti?

No tietysti kannattaa ottaa vastaan tarjottu työ.Kaikki siitä tuleva ansiohan on vaan plussaa,jos kerta lasta ei tarvi hoitoon viedä.Ei ne kelalla välitä kuka lasta hoitaa,katsovat vaan että ei ole hoidossa.

Töissä käynti hoitovapaan aikana ei vaikuta muuhun, kun kotihoitotuen lisäosaan, jos sellaista saatte.
Meillä minä käyn kokopäivätöissä ja mies on lasten kanssa hoitovapaalla. Hän on kuitenkin sivutoimisesti yrittäjä ja käy heittämässä keikkaa iltaisin/viikonloppuisin kun minä olen kotona.

voit tehdä toki töitä, mutta mahdollisesti jos saat kodinhoidontuen lisäosaa. se täytyy laskettaa kelalla uudestaan.

muuten jos lapsihoidetaan kotona olet oikeutettu kodinhoidontukeen. eli työ kannattaa.tosin liitto voi puuttua liitonrahaan kun olet töissä, koska mies on pakkolomalla ja kotona.
eli kodinhoidontuki vähennetään liiton rahasta jos miehesi saa rahaa liitosta. jos on kelan tuella en tiedä miten toimii järjestely.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
voit tehdä toki töitä, mutta mahdollisesti jos saat kodinhoidontuen lisäosaa. se täytyy laskettaa kelalla uudestaan.

muuten jos lapsihoidetaan kotona olet oikeutettu kodinhoidontukeen. eli työ kannattaa.tosin liitto voi puuttua liitonrahaan kun olet töissä, koska mies on pakkolomalla ja kotona.
eli kodinhoidontuki vähennetään liiton rahasta jos miehesi saa rahaa liitosta. jos on kelan tuella en tiedä miten toimii järjestely.

tosin meillä ei liitto ollut moksiskaan vaikka olin töissä ja mies liitonrahoilla kotona. vaikka kela väitti että se vähennetään liitonrahasta. koska tein pää osin v-loppua ja liitto ei maksa viikonlopuista liiton päivärahaa. varmaankin johtunee siitä.

empä liiemmin kysellyt, eikä perästä ole kuulunut.

Yhteistyössä