Töissä käyvät äidit...VÄSYTTÄÄKÖ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt äitee

Vieras
KYLLÄ VAIN :( Olisin paljon mielummin lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 4v ja 6v.

Töihin palasin takaisin kuopuksen ollessa 1v3kk, ei vain rahat riittäneet olla kotona :( Joka aamu 05 herätys, kotona ollaan noin klo:17. Sen jälkeen kotiaskareet, ruoka, koira ulos, pyykin pesua ym ym. Viim. klo:21 nukkumaan...taas sama jatkuu....Onneksi lapset sentään saavat hivenen nukkua pidempään, mies vie vasta 08 hoitoon.

Miten muut työssäkäyvät jaksatte? Itsellä on Fyysinen työ, sekin vie voimia. Ja ihana valittaa, ja valittaa :) Työstäni kyllä tykkään, ei siinä mitään. Ahistaa ainainen kiire kiire kiiiiiiire!!!! Nää lomat on tervetulleita ihanaa!!!

Mulla erittäin fyysinen työ ja olen väsynyt ilman likan hoitoakin siinä vaiheessa. Torstai tekee tiukkaa ja perjantaina nukahdan yleensä istualleen sohvalle. Viikonloppuisin otan useita päikkäreitä....

Ei väsytä, kun ei vaadi iteltään liikaa. Kun ei oo päiviä kotona, ei tuu sotkuakaan niin kovasti.

Töiden, lapsen ja kodin hoidon lisäksi hoidan itseäni treenaamalla 2-5 krt viikossa. Joko iltaisin tai aamuisin ennen duunia. Fyysisessä työssä olen minäkin.

Mulla myös fyysisesti aika raskas työ. En väsy niinkään siitä työstä enää (olen jo tottunut), mutta se kun tulet töistä kotiin ja kämppä on kaaoksen vallassa, alkaa niin v.....aa!!!! Iltavuorot on kyllä syvältä :(

jep. Mulla kolmivuorotyö joka osittain verottaa, vaikka onkin ihan jees asia. Iltavuoro oli eilen, ja tänään piti aamuun kammeta. Sain tosi huonosti sen välin siinä nukuttua...vielä kahdelta yöllä katoin kelloa. Poika nukkuu edelleen huonosti yönsä, joten sekin verottaa osansa...

Ei väsytä ;) Penskoja yksi, siivooja siivoaa, mies tekee osansa kotitöistä kohtuu kivasti, vapaa-aikaa kuntourheilulle järjestetty pari kertaa viikossa. Mun työni on aivotyötä. Mä en puunaa kämppää koko ajan, pesen pyykkiä vain viikonloppuisin, syötän mukulalle eineksiä/pakasteita viikolla illalla enkä yritäkään laittaa ruokaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ei väsytä, kun ei vaadi iteltään liikaa. Kun ei oo päiviä kotona, ei tuu sotkuakaan niin kovasti.

Töiden, lapsen ja kodin hoidon lisäksi hoidan itseäni treenaamalla 2-5 krt viikossa. Joko iltaisin tai aamuisin ennen duunia. Fyysisessä työssä olen minäkin.

Ja jotenki jos tuntuu, että liikaa väsyttää, ni muistelen millasta oli vuosi sitten, ku jäin yksinhuoltajaksi, kävin töissä, ja tyttö valvotti öisin, ku maitoa piti saada. Lisäks hoidin asuntokauppoja yksin, aikamoinen urakka.
Näiden asioiden muistelu usein palauttaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. :)

kyllä viimeiset 6kk meni: aamullla ylös 4.15 hoitoon/töihin lähettiin 5 aikaan kotona oltiin iltapäivästä 15-16 sitten ruoka,pyykit yms yms.. että veti kyllä ihan hilut loppuu .......nyt lyhyempi työviikko ja inhimillinen työaika tosin palkasta pois mutta voin hyvin :)

Herään klo 6, täihin 6.50, kotiin viim., 16.00, nukkumaan 22. Henkinen työ, voimia kuluttava. Ja väsyttää. Väsyttää. Väsyttää. Onneksi on lomat. Ainoa lohtu tästä työstä.

minä palasin töihin tytön ollessa vajaa 3-vuotta.. Tein melkein vuoden kokopäivätyötä, jatkuva väsymyt oli.. Mulla myöskin fyysisesti raskas työ. Nyt aloin tekemään 75% työaikaa ja jaksan paljon paremin =)

Välillä,herätys 4.40 aamulla,onneksi työt päättyvät viimeistään klo 14.Ja illalla pitää malttaa mennä ajoissa nukkumaan,kyllä mä ihan ok jaksan,kun en vaadi itseltäni viikolla liikaa puuhaa.

Kuulostaa kyllä erikoiselta tuo, että päivittäin pitää siivota ja pyykätä. Ei meillä vain. Illalla koko perhe vähän raivaa tavaroita paikoilleen, pyykkikone pyörii pari kertaa viikossa, ruoka suunnitellaan viikoksi etukäteen jne. Päiväkotiin mennään lapsen heräämisestä riippuen joko puoli kahdeksaksi tai kahdeksaksi, illalla ollaan kotona neljän aikaan. Ei mitään ylivoimaista. Luultavasti olen tämän joululoman jälkeen väsyneempi ;)

välillä kyllä teen kolmivuortotyötäö ravintolassa ja mies kans töissä paljon päivystää..eineksiin kyl turvautunut viime aikoina ja esikoiselle maksan että tekee osan kotitöistä..

Herätys 5.30, tarhalle seiskan aikaan, kolme lasta ja kaikki eri ovista sisään. Sit vauhdilla töihin. Teen seittemää tuntia fyysistä työtä. Sit kaupan kautta tarhalle, kotiin, ruokaa, siivoilua jne.
Ja kun ei viikonloppusinkaan ole vapaa-aikaa ja omille jutuille on aikaa vaan öisin, niin voisin väittää et väsyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äitee:
KYLLÄ VAIN :( Olisin paljon mielummin lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 4v ja 6v.

Töihin palasin takaisin kuopuksen ollessa 1v3kk, ei vain rahat riittäneet olla kotona :( Joka aamu 05 herätys, kotona ollaan noin klo:17. Sen jälkeen kotiaskareet, ruoka, koira ulos, pyykin pesua ym ym. Viim. klo:21 nukkumaan...taas sama jatkuu....Onneksi lapset sentään saavat hivenen nukkua pidempään, mies vie vasta 08 hoitoon.

Miten muut työssäkäyvät jaksatte? Itsellä on Fyysinen työ, sekin vie voimia. Ja ihana valittaa, ja valittaa :) Työstäni kyllä tykkään, ei siinä mitään. Ahistaa ainainen kiire kiire kiiiiiiire!!!! Nää lomat on tervetulleita ihanaa!!!

Itse teen kolmea vuoroa, ja fyysinen hoitotyö on kyseessä. Välillä voimat kertakaikkiaan loppuu, kotona siivoukset ja ruoanlaitot tuntuu raskaalta. Onneksi on hyvä mies, joka osallistuu jälkien siivoukseen ja on lasten kanssa. Liikunta on tapa kerätä voimaa, pyöräilen töihin ja juoksen. Mutta rankkaa se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Herätys 5.30, tarhalle seiskan aikaan, kolme lasta ja kaikki eri ovista sisään. Sit vauhdilla töihin. Teen seittemää tuntia fyysistä työtä. Sit kaupan kautta tarhalle, kotiin, ruokaa, siivoilua jne.
Ja kun ei viikonloppusinkaan ole vapaa-aikaa ja omille jutuille on aikaa vaan öisin, niin voisin väittää et väsyttää...

Kannattaa vähän suunnitella ostoksia je tehdä ne vaikka vain pari kertaa viikossa.

Yhteistyössä