Toispuoleinen raskausvatsa (rv 15), kaksiosainen kohtuko?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen viikolla 15 ja vatsa on juuri alkanut vähän näkyä. Nyt useampana aamuna navan alapuolella keskilinjasta oikealla on näkynyt möykky, näkyy vain kun makaa selällään. Möykky näyttää lähinnä tyrältä tai joltain muulta patilta, ei raskausvatsalta. On todella oudon näköinen.

Moinen on säikäyttänyt ja tullut googlattua aihetta, ja ilmiö on kai yleinen heillä joilla kaksiosainen kohtu. Raskaus itellä eka, ja mietin että voiko olla mahdollista että kaksiosaista kohtua ei olisi huomattu tutkimuksissa? Vauva on inseminaatioalkuinen ja munasarjat ja kohtu on ultrattu ennen inseminaatiota, eikä mitään outoa näkynyt. Myöskään alkuraskauden ultrassa rv13 ei näkynyt mitään outoa, sikiö kasvanut hyvin ja liikkui vilkkaasti. Kai noissa olisi näkynyt, mikäli kyseessä olisi kaksiosainen kohtu? Vai mistähän muusta tällainen oudon mallinen toispuoleinen möykkymaha voisi johtua?
 
vierailija
Minulla oli myös ainokaista odottaessani sama juttu: kohtu tuntui selvästi toisella puolella keskilinjaa maatessani selällään. Ja se kummalla puolella kohtu tuntui, vaihteli. Kysyin asiaa neuvolassa ja he sanoivat että alku-ja keskiraskaudesta kohdulla on vielä vatsaontelossa tilaa seilata. Ei mitään vaarallista siis, ja itselläni on tuosta huolimatta ihan normaali kohtu.
 
vierailija
Ei mitään vaarallista. Mulla oli noilla viikoilla usein möykky sillä puolella mahaa kummalla kyljellä olin nukkunut. Tasottui sitten aamun kuluessa. Kun kohtu vähän kasvoi, ei sitten samalla lailla seilaillut vatsaontelossa.

Ja mulla ei ole kaksiosaista johtua.
 

Yhteistyössä