Toisesta rinnasta ei tule maitoa?

Onko muilla kokemuksia tämmöisestä, että toinen rinta ei jostain syystä anna maitoa vauvalle läheskään samalla tavalla kuin toinen? :( Vauva on siis nyt vasta kuukauden ikäinen ja sairaalasta asti on toisen rinnan kanssa ollut yhtä takkuamista. Olen kovasti yrittänyt sitä lypsää jotta maitoa tulisi paremmin, mutta ei niin ei. Tänään on tuntunut siltä ettei maitoa ole enää ollenkaa.. Toisessa tississä sitten suihkuaa senkin edestä... Kertokaa kokemuksia. AHdistaa tosi paljon, että jäänkö nyt yhden tissin varaan....:O
 
Itselläni oli jo esikoisen kanssa samaa ongelmaa. Nyt tytön ollessa 2.5kk, on taas sama ongelma. Pumppaan useasti tytölle, ja vasen rinta antaa sen ~30ml, kun oikea antaa sen 80-120ml. Yritän syöttää useasti tytölle vasenta rintaa, koska tuntuu, että tyttö saa sieltä maitoa imemällä, pumppaamalla ei tule. Oikea rinta aamuisin räjähtämäisillään (jos yöllä vain yksi syöttö), vasen taas vain on.. itse ainakin olen joutunut tyytymään tähän, onneksi edes tulee sitä maitoa..:) Tosin esikoisen kanssa loppui maito 3,5kk, saas nähdä käykö taas näin :(
 
Moi,
minulla myös on ollut alusta asti toinen rinta huonompi...nyt vauva 5kk ikäinen ja noin kuukausi sitten alkoi "hylkiä" sitä huonoa rintaa,vain unisena söi siitä muuten vain huusi kun sitä tarjosin...kolme viikkoa jaksoin tätä ja nyt viikon olen ollut imettämättä ja pumppaamatta siitä.Hyvin on pärjäilty yhdellä rinnalla :)
 
koynnos
minulla kans kaikkien kolmen kohdalla oikea rinta ollut huonompi. Esikoinen hylkäsi rinnan 6 kk iässä, mutta paremmasta tissittelyä jatkettiin 13 kk ikään asti. Nuorin (11 kk) aloittelee iltaimut huonommasta rinnasta ja päättää parempaan.

Yhdelläkin hyvällä rinnalla pärjää mainiosti :)
 
Mulla on molempien poikien kohalla ollut aluksi lievää hyljintää toisen rinnan kohdalla,mutta se on mennyt ohi molemmilla melko nopeasti. Normisti annoin vuorotellen molemmista ja kun tuli tän ns. huono rinnan vuoro ja rupes kärttyämään siinä,vaihdoin sitten siihen toiselle ja kun oli kyllänen,annoin vielä sitä huonompaa lupsia mikäli halus. Jossainkohtaa se sitten vaan alko "toimimaan"samaan tapaan ja nyt kun kuopus on 5kk ei oo mitään eroa rintojen välillä:)
 
Onpa meitä eri-pari-tissisiä muitakin, ihanaa! ;) Minulla myös on tuo ongelma, että toinen rinta on huonompi... Minun kohdallani se on vasen, jossa on sisäänpäin kääntynyt nänni. Laitoksella yriteltiin rintakumia siihen, että vauva saisi paremmin otteen, mutta touhu meni vallan pelehtimiseksi... En sitten tiedä, johtuisiko siitä, että tuosta vasemmasta rinnasta tuntuisi heikommin irtoavan maitoa. Kokoerokin on melkoinen, oikea on silminnähden massiivisempi kuin vasen, ja jos syöttöväli venähtää, niin menee huomattavasti pinkeämmäksi kuin vasen. Olen yrittänyt pitää vasenta rintaa "hengissä" pumppaamalla sitä ainakin niiden syöttökertojen jälkeen, kun likka ei ole kelpuuttanut vasemman maitobaarin tarjontaa... Mutta tilanne ei ole olennaisesti muuksi muuttunut. Jostain kumman syystä tuo kehnompi tisu kelpaa vallan mainiosti yöaikaan, kun tyty puoliunisena syö :confused:
 

Yhteistyössä