H
hmmmm
Vieras
Itse jotenki (tyhmästi) ajatellu, että kuolema kun tulee (joko pitkän sairauden uuvuttamana tai vanhuutena) niin sitä vain nukahtaa rauhallisesti pois. Mutta näin ei sitten aina olekaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tajuaakohan sitä itse silloin, siis että kuolema tulee, vai onko jo aivot kaput?
Paljon helpompaa omaisille, jos saisi ajatella, että ei tarvinnut kärsiä, kuoli nukahtaessaan jne.
Tarkoittaako tuo verensyöksy sitä, että oksentaa verta? Minun isoisoisäni kuoli aikoinaan niin, että oksensi vaan verta ja kuoli sitten siihen. Sisuskalut ym. kai jotenkin pettivät ja oksensi sitten verta. Oli tosin jo vanhus ja vanhainkodissa, mutta ilmeisen yllättäen kuolema kai kuitenkin tuli. Oli kuitenkin ihan liikuntakykyinen ja järjissään vielä.
No en mistään läsnä- tai poissaolosta ole puhunutkaan.
Vaan että helpompi, jos on paikalla päivystämässä, helpompi katsella sitä nukkumalla poistumista...
mun syöpäpotilas kuoli vuosia sitten tukehtumalla, kun keuhkot oli niin täynnä tautia ja ne lopetti toimintansa. olin vieressä kun hänellä loppui hengityskyky ja annoin vahvaa lääkettä, oli pelottavaa mutta onneksi meni nopeasti ohi ja sain pidettyä itseni kasassa, hoin rauhallisesti että ""kohta helpottaa,ihan kohta helpottaa
huh. onneksi en ole enää siellä töissä, tosi rankkaa
Anteeksi. Ymmärsin väärin.
Ei syytä anteeksipyyntöön.
Tämä on hieno keskutelunaihe kyllä, ja tarpeellinen.
Itsellä ei mitään tuoretta surua tuosta, olen päässyt yli...vaikka kauanhan se voi kestää![]()
Kyllä, se menettämisen tuska on kova pala nieltäväksi, ja jos on oma mies kyseessä, niin itse en usko että siitä olisin ollenkaan päässyt yli. Niin aina olen sen ajatellut ainakin.
Kyllä ihminen loppuelämänsä mukanaan saa kantaa sitä kaikkea, ja eläminen käy monelle liian raskaaksi...