Toisessa ketjussa kyseltiin miten olut tilataan baarissa/ravintolassa. Listataan nyt sitten tyylejä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tai sitten ei tarvitte sanoa mitään, kun baarimikko tietää mitä asiakas juo. Tähän kyllä vaaditaan se, että on käynyt useammin kuin kerran siinä baarissa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Tai sitten ei tarvitte sanoa mitään, kun baarimikko tietää mitä asiakas juo. Tähän kyllä vaaditaan se, että on käynyt useammin kuin kerran siinä baarissa. :whistle:

Mä menin kerran yhteen paikkaan ekaa kertaa pitkästä aikaa, entinen lähipubi, ja yritin tilata lonkeroa...

Mä sain sen 24cl valkkarilasin ja vettä mitä join aina ennen :) Ja mä ku olin miettiny, että kysyyköhän papereita taas ku viime kerrasta oli niin pitkä aika :D

mua jostain syystä baarimikkona ärsyttää suunnattomasti kun pitää tilata mahdollisimman vaikeesti esim just se "pitkä" no vittu mikä pitkä, lonkero vai siideri??? ai olut :headwall: tai sitten jotenkin hemmetin vitsikkäästi "mesikämmen", vaikka ymmärtäisinkin et karhua niin useimmiten ne tarkoittaa hanaolutta joka on meillä fostersia ja mun pullosta kaadettu karhu ei sitten kelpaakkaan |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mua jostain syystä baarimikkona ärsyttää suunnattomasti kun pitää tilata mahdollisimman vaikeesti esim just se "pitkä" no vittu mikä pitkä, lonkero vai siideri??? ai olut :headwall: tai sitten jotenkin hemmetin vitsikkäästi "mesikämmen", vaikka ymmärtäisinkin et karhua niin useimmiten ne tarkoittaa hanaolutta joka on meillä fostersia ja mun pullosta kaadettu karhu ei sitten kelpaakkaan |O |O |O

Meillä Tampereella PITKÄ tuoppi olutta on iso olut...ei sen kummempaa!!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Meillä Tampereella PITKÄ tuoppi olutta on iso olut...ei sen kummempaa!!! :laugh:

Niin täälläkin on pitkä se hanasta tuleva kalja eikä mikään muu. :D

Muakin ärsyttää hoitajana,jos potilas ei osaa kertoo missä se kipu tuntuu...emmääkä sitä voi kokea!!! :o ja jos hää kertoo että vatsaan sattuu....öööö mihin kohtaan jne.!??ja sitten mun pitää valita hälle lääkitys,kunnei toisesta saa mitään irti!Että ehkä noi sun kaljamerkkiongelmas on pikkasen liioteltua tai sitten kannattaa vaihtaa alaa!

Keppana tuoppi. Jos kyse on normista kuppilasta mistä tulee hanasta sitä Lapparia tai Karjalaa tms.
Jos on sellainen mesta, jossa useita merkkioluita hanassa niin silloin pyydän tuopin XX:ää.

Niin ja tosta Pitkästä. Kyllä se on aina bisseä; ei lonkeroa tai siideriä vaikka niitä hanasta tuliskin.

Kerran tilasin oluen suunnilleen näillä sanoilla: "pisin, mitä teillä on saatavana" :D Tulihan sieltä aika iso kalja :D Baarimestari on silloin aika kivannäköinen mies :p

Mutta noin yleensä sanon "yksi iso olut" tai "tuoppi tummaa olutta".

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Keppana tuoppi. Jos kyse on normista kuppilasta mistä tulee hanasta sitä Lapparia tai Karjalaa tms.
Jos on sellainen mesta, jossa useita merkkioluita hanassa niin silloin pyydän tuopin XX:ää.

Niin ja tosta Pitkästä. Kyllä se on aina bisseä; ei lonkeroa tai siideriä vaikka niitä hanasta tuliskin.

Näimpä! :D

Yhteistyössä