Toisen luokan kansalainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Turvallisuuden tunnetta voi lisätä esimerkiksi antamalla yksin liikkuville naisille tilaa. Pimeällä kadulla voi reilusti vaihtaa kadun puolta ja julkisessa liikenteessä jättää hyvän hajuraon. Miesporukoissa huuteluun tai viheltelyyn voi puuttua.
Minä toivoisin, että maahanmuuttajat tajuaisivat lisätä turvallisuudentunnettani vaihtamalla kadulla puolta ja jättämällä reilusti hajuraon. Myös ryhmissä liikkuminen on aika ongelmallista. Olisi kiva kun ottaisivat tavaksi hajaantua kun pelosta kärsivä valtaväestön edustaja kävelee ohi.

Nikulainen muistuttaa myös, että miesten ei pidä loukkaantua naisen pelosta.

– Jos mies suuttuu tai loukkaantuu pelostani, se luo lisää pelkoa. Kyse ei ole miehen tunteista tai egosta, vaan naisen turvallisuudesta ja turvallisuuden tunteesta.
Se on juuri näin! Jokaisella on oikeus turvallisuudentunteeseen. Ei kyse ole hyökkäyksestä maahanmuuttajia vastaan, vaan valtaväestön oikeudesta kokea asuinympäristönsä miellyttäväksi.

Minä toivoisin, että maahanmuuttajat tajuaisivat lisätä turvallisuudentunnettani vaihtamalla kadulla puolta ja jättämällä reilusti hajuraon. Myös ryhmissä liikkuminen on aika ongelmallista. Olisi kiva kun ottaisivat tavaksi hajaantua kun pelosta kärsivä valtaväestön edustaja kävelee ohi.

Se on juuri näin! Jokaisella on oikeus turvallisuudentunteeseen. Ei kyse ole hyökkäyksestä maahanmuuttajia vastaan, vaan valtaväestön oikeudesta kokea asuinympäristönsä miellyttäväksi.
Erittäin hyvin sivallettu.

Maahanmuuttajat luovat turvallisuudentunnetta, etenkin teinitytöille ja naisille.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä