Toisen lapsen synnytys

vierailija
Kertokaa kokemuksia miten erosi ykkösestä.
On sitä taas uuden edessä, ensimmäisen kanssa supistukset alkoi vasta kun synnytys sitten käynnistyi, mutta nyt 39+6 ja koko viikko ollut mahdotonta oireilua, paljon ennakoivia suoistuksia lähes päivittäin ja eilen kipeitäkin ja olin jo ihan varma että no nyt, mutta aina ne vaan loppuvat. Käy muuten jaksamisen päälle!
 
Mulla on 2 synnytystä takana. Eka alko spotaanisti lapsivesien menolla rv 40+2.. mut lähetettii viel kotiim 24h ja sit oktosiinilla avitettiin. Synnytys kesti 43h mut itse varsinainen synnytys salissa 6h. Oli tukalaa ne viimeset 2h ja en muista muuta kuin kivun.

Toinen ei taas millään tahtonut syntyä joten käynnistettiin 9 aamulla. Laitettiin ballonki ja cytotec joka autto tosi paljon, puhkastiin kalvot. Illalla 18 aikaan pääsin saliin, tyttö syntyi 22 aikoihin nopean ponnistusvaiheen jälkeen, itsestäni synnytys oli nopea ja epiduraali vei kivut lopussa, ennen sitä olin tunteja pois pelistä. Sanoisin et toka oli nopeampi, kummassakin kyllä odottelua mutta toka oli myös isompi vauva melkein kilon.
 
vierailija
Kaksi synnytystä, ensimmäinen korkea lapsivedenmeno eli tuli niukasti tihkuamalla ja synnytys kesti 19h. Toisessa sitten lapsivesi tuli kerralla kun kalvo poksahti ja synnytys kesti 6h. Ponnistusvaihe ekan kohdalla hieman yli tunnin ja toisen kohdalla n. 35min.
 
vierailija
Ensimmäinen synnytys käynnistyi supituksilla pitkällä latenssi vaiheella. Synnytyksen virallinen kesto 12h. Ponnistus 30min
Toinen käynnistyi myös pitkällä latenssivaiheella supistuksilla. 4. päivän kohdalla menin sairaalaan anelemaan käynnistystä kun mitään edistystä ei ollut suosituksista huolimatta alakerrassa tapahtunut. Ei suostuttu. Yhtäkkiä pois lähtiessä vedet poksahti ja kätilö totesi että saan mä sittenkin tänne sairaalaan jäädä. 1h päästä oli jo vauva syntynyt. Ponnistus 1min.
Kolmas ja neljäs samalla kaavalla tokan kanssa.
 

Yhteistyössä