Toisen jalan isovarpaan kynnessä ongelmaa, kokemuksia. Älä lue jos ällöttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yöh

Vieras
Eli kynsi kasvaa täysin väärin, on niiiiiiiiin kupera ku olla ja saattaa. Itsehoitona ei muuta kuin tarpeeksi löysät kengät ja välillä vedellä niitä sisäänkasvaneita sivuja irti, SATTUU!!!! alkuun tää oli vain toisen jalan isovarpaassa, nyt on alkanut siinä vieressä oleva varvas tekee samaa, kynsi kaartuu liikaa ja kasvaa ihoon paksulti sisään. Lääkärit ei sano oikein mitään. Viimosin on se että nyt toiseen jalan pottuvarvas ja siitä viereinen näyttää samoja "oireita".

Googlella löytyy kynsisinetä sun muuta mutta lääkkeistä ei apua. Mitä seuraavaksi, noiden kynsien totaalinen poistaminen kuten telkussa näin..?

mene jalkahoitajalle, ne oosaa leikata kynnen silleen et alkais kasvaa normaalisti. Varmaan vaatii muutamia käyntejä jotta jalkahoitaja saa hoidettua kynnen niin ettei ala kasvaa taas sisään.

Ja jos lääkäri määrää siihen antibioottia ni se ei auta mitään jos sisään kasvanutta kynttä ei saa poistettua kunnolla. Jalkahoitaja sanoi et paras olis jos ab kuuri ois just silloin päällä kun kynttä korjataan.

Lääkäri suositteli mulle tota jalkahoitajaa koska hoitavat kynnen "hellemmin". Koska jos lääkäri tekee sen et leikkaa osan kynttä kokonaan pois, se ei välttis koskaan kasva enää normisti. Eli mee jalkahoitajalle, ainakin ensin.

Olen käynyt jalkahoitajalla n.5-6 krt.... Siellä tehdään se ns akuuttiapu, otetaan se "piikki" pois joka saa varpaan mätimään jne, mutta kun tosiaan tuo nyt näyttää lähtevän pikkihiljaa vuosien saatossa pahenemaan ja "tarttumaan" muihinkin varpaisiin.

[QUOTE="alkup";28568464]Olen käynyt jalkahoitajalla n.5-6 krt.... Siellä tehdään se ns akuuttiapu, otetaan se "piikki" pois joka saa varpaan mätimään jne, mutta kun tosiaan tuo nyt näyttää lähtevän pikkihiljaa vuosien saatossa pahenemaan ja "tarttumaan" muihinkin varpaisiin.[/QUOTE]

Mee yksityiselle ja kysele leikkauksesta. Sillä mun kaverilla oli todella käyrät kynnet myös sormissa, mutta pottivarpaat sillä tuli aina tosi kipeeksi ja mäti niiden takia.

Ja jos lääkäri määrää siihen antibioottia ni se ei auta mitään jos sisään kasvanutta kynttä ei saa poistettua kunnolla. Jalkahoitaja sanoi et paras olis jos ab kuuri ois just silloin päällä kun kynttä korjataan.

Lääkäri suositteli mulle tota jalkahoitajaa koska hoitavat kynnen "hellemmin". Koska jos lääkäri tekee sen et leikkaa osan kynttä kokonaan pois, se ei välttis koskaan kasva enää normisti. Eli mee jalkahoitajalle, ainakin ensin.

Ollue jalkahoitajalla jo monesti. Ei apua. Ne hoitaa vaan sen akuutin tilanteen pois ja sitten neuvona ihan perusjuttuja.... Leikkaa kynsi näin, käytä tälläisiä kenkiä jne.... Mutta kun ei auta! Menee pahemmaksi vaan ja tosiaan alkanu leviimään muihinkun varpaankynsiin tuo kuperakasvu.

Sä leikkaat varmpaan kynnet liian sisään jos kerta muutkin kynnet alkaa kasvaa sisääs. Tai sit se on oikeesti jotain sientä ym...

Ne ei pelkiltään kasva sisään vaan ovat paksut ku mitkä!!!! En vitsaile mutta kohta tarttee koiran kynsileikkurit että saa leikattua ton ton toisen jalan pottuvarpaan kynnen....

Tää rajoittaa elämääkin jo aika paljon...

Siis kasvaako sinulla kynsi päästään varpaaseen sisään, vai onko sinulla kynsivallissa märkivä tulehdus.

Jos on ekasta tapauksesta kyse, jalkahoitajilla pitäisi olla myös jousia, jolla kynnen saa nousemaan.
Tokassa tapauksessa, mulla on ollut noita useita, niissäkin tilanne se, että kynsi kasvaa liikaa sivusta sisään. Mä olen itse nostanut kynttä virittämällä sinne pumpulia alle. Tulehdusta olen hoitanut sekä basibact-rasvalla että jauheella ja varvas sideharsotaitoksen sisään. Aamuin illoin suihkutetaan ja putsataan desinfiointiaineella ja toistetaan hoito. Tällä tavoin olen saanut yhden varpaan hoidettua itse.

Miksi hoisin sitten itse, mulla on tehty toistuvia kiilaresektioita, eli poistettu kynsistä sivu. Mutta ikäväkseni kynsi on kasvanut uudestaan ja tulehdus toistunut. Toisessa jalassa viimeisin kiilaresektio onnistui, eli sen ongelmat lakkasivat siihen.

Jälkimmäisessä tapauksessa kynttä ei oi leikata väärin, mun kynteni kasvavat vain sellaisessa assennossa, että noita tulehduksia tulee.

Yhteistyössä