Toisella vanhemmalla vain ajokortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketuttaa

Vieras
Onko täällä ketään perheitä, joissa toisella vanhemmalla on vain ajokortti ?
Hyvin monet vanhemmathan kustantaa lapsilleen ajokortin, mutta mulle ei kustannettu.

Mulla ei ole ajokorttia ja puolisolla on.
Aika paska homma sinänsä, koska esim. jos vauva sairastuu, niin joutuu puoliso ottamaan töistä vapaata sen takia et päästään lääkäriin tai muualle. Nytkin vauvalla paha flunssa ja huomenna joutuu ottaa puoliso vapaata lääkärin ajaks. Palkatonta sellasta.

Tuntuu muutenkin, et on aika riippuvainen miehestä sen takia, että jos tulee jotain menoa, niin sen pitää olla aina kuskaamassa.

Meillä ei ole varaa hankkia minulle tässä elämäntilanteessa ajokorttia.
Toivottavasti jossain vaiheessa on.

Mites muut ?

Meillä on molemmilla, mutta mulle ei sitä kustannettu vanhempien toimesta. Ihan itse maksoin autokouluni kokonaisuudessaan, kuten myös koulukirjat peruskoulun jälkeen jne. jne.

Eikös muuten ajokortin pysty maksamaan myös osamaksulla? Onnistuisko teiltä sellainen?

Ei mullakaan ole. Miehellä on AB-kortti. Tarkoitus olis kyllä ajaa kortti sitten kun menen töihin. Nyt oon vielä äityslomalla.

Mä hoidan kaikki asiat bussilla tai kävellen, meiltä 6km keskustaan ja 2km terveysasemalle.

Eiks tulis halvemmaksi että sä meet lapsen kanssa taksilla lääkäriin kun ottaa palkatonta?

Meillä on molemmilla ajokortti, mä ajoin loppukesästä kolarin ja auton lunastukseen ja pelästyin niin etten uskaltanut moneen viikkoon ajaa ja hommata uutta autoa, elämä oli vähän hemmetin vaikeeta.

Kädettömän uusavutonta. Älä tee kakaroita, hanki kortti, mene taksilla. Vaihtoehtoja on. Ukkoparkas vääntää pitkää pvää että pääset kotona istuskelemaan. Ja hänen pitää ottaa palkatonta...

Minulla ei ole ajokorttia koska aiemmin en ole tuntenut mitään tarvetta siihen. Miehelläni on kortti. En koe sitä niin raskaaksi. Jos jotain menoa on kun mies töissä, menen bussilla tai kävellen. Meillä kaksi lasta. Nyt olen alkanut hieman kiinnostumaan kortin hankinnasta, juuri siksi kun se helpottaisi hieman omaa arkea, mutta saa nähdä saanko kortin hommattua.

Kädettömän uusavutonta. Älä tee kakaroita, hanki kortti, mene taksilla. Vaihtoehtoja on. Ukkoparkas vääntää pitkää pvää että pääset kotona istuskelemaan. Ja hänen pitää ottaa palkatonta...

Itseasiassa jotkut työt saattaa olla helpompia kuin kotiäitiys/koti-isyys.

Kaikilla se työ ei ole raskasta ruumiillista hommaa,jotkut em istuu koneella koko päivän,jotkut puhuu päivän(em.opet,poliitikot).

Eikä ap ole voinut yksin tehä kakaroita,sinun olisi hyvä kerrata ylä-asteen biologiaa, saattaisit todeta että lasten alulle saattamiseen tarvitaan myös mies :)

[QUOTE="nekku";25558034]Itseasiassa jotkut työt saattaa olla helpompia kuin kotiäitiys/koti-isyys.

Kaikilla se työ ei ole raskasta ruumiillista hommaa,jotkut em istuu koneella koko päivän,jotkut puhuu päivän(em.opet,poliitikot).

Eikä ap ole voinut yksin tehä kakaroita,sinun olisi hyvä kerrata ylä-asteen biologiaa, saattaisit todeta että lasten alulle saattamiseen tarvitaan myös mies :)[/QUOTE]

Joo, poliitikon tai opettajan homma onkin helpompaa kuin kotiäitiys. Kun ei se oo ruumiillista...Voi herranjestas sentään.

No meillä on, tai no olen autokoulussa parhaillaan. Mutta en mä koe korttia pakolliseksi kun helsingissä asutaan, joka paikkaan pääsee kyllä julkisilla tai matkat sen verran lyhyitä että voi kävellä.
Jossain " maalla" kyllä mun mielestä ehdoton olisi kortti ja auto molemmille. Tai mä en ainakaan kestäisi, jos mun menot olisi miehen vapausta kiinni.

Oletko ihan aikuinen ja terveiden papereilla varustettu henkilö?

Jos miehesi kulkee töihin autolla niin ei se pelkkä kortti sinua päiväsaikaan lääkäriin kuljeta, jos rahat ovat tiukilla eikä varaa toiseen autoon ole.

Jos olet ajokortiton niin miksi olette muuttaneet julkisen liikenteen saavuttamattomiin. Vai etkö osaa kulkea julkisilla: linja-autolla esimerkiksi?

Esimerkiksi kauppaan voi kävellä vaunuja työnnellen ja sitten sieltä takaisin kotiin ostokset vaunuissa. Kätevää eikö totta?

Älä heittäydy uusavuttomaksi ja pillita kortin perään. Toimi niistä lähtökohdista, jotka sinulla on.

[QUOTE="nekku";25558043]no se taksihan voi maksaa vaikka sen 50e jos on enemmän matkaa kuin kävelymatka. kun eihän se tk mikään sairaala ole niin eihän siitä matkasta saa korvauksia,vai saako?[/QUOTE]

Meinaatko että mies tienaa päivässä vähemmän kuin 50e?

Meillä oli aikasemmin niin että vain miehellä kortti, nyt on myös minulla, mutta meillä on vain yksi auto jota mies tarvitsee töissä. Silti se että minulla on myös kortti on helpottanut siinä mielessä että voin lähteä jumppaan joka on automatkan päässä, voin käydä kaupassa ostamassa viikon ruoat, voin lähteä viikonloppuna kaverin luokse yms.
Olishan se kiva jos olisi auto myös päivällä käytössä, mutta olen todennut ettei sitä nyt kuitenkaan niin kovin paljoa tarvitse että siinä olisi mitään järkeä kun on sen verran kallis juttu kuitenkin.

No huh huh, pitäisköhän nyt kuitenkin itekin jättää ne lapset hankkimatta kun meillä ei kummallakaan ole korttia. Kas kummaa ne on ihmiset ennenkin pärjänneet (muun muassa äitini) ilman kortteja ja kahta autoa.

Mene taksilla? Pyydä joku viemään, vaikka naapuri? Bussi?

jatkan vielä, että me muutettiin asumaan sellaiseen paikkaan etten tarvitse autoa että pääsen lasten kanssa kerhoon, kauppaan tarvittaessa yms. Katsottiin ihan sillä perusteella uusi asunto. Edellisestä oli sen verran hankala julkisilla liikkua ja turhan pitkä matka aina kävellä kaikkialle.

Muutama päivä sitten soitin kyllä lääkärin meille kotiin, kun ei ollut autoa enkä halunnut lähteä kävellen lääkäriin.

Niin joo, se auto muuten vaatii myös vakuutuksen ja bensaa..
Kyllä edelleen on edullisempaa käyttää taksia/julkisia.

Ainahan voit myös laskea montako taksimatkaa pääset tekemään ajokortin hinnalla. Ei se kortti siis välttämättömyys ole, helpottaa toki..

Itse olen maksanut oman korttini. Säästin pari vuotta ja 18 vuotiaana menin autokouluun. Ala säästämään ja tai kyselle onko mahdollistutta maksaa erissä autokoulu. Jos on halua keksii keinot.

Miksi et mene bussilla tai todellakin taksilla sinne lääkäriin?
Ei kaikilla muillakaan ole autoa saati ajokorttia kas kun et tilaa ambulanssia että pääsette lääkäriin .

Mulla ei ole korttia, miehellä on. En oo hirveesti korttia kaipaillu vielä kun julkisilla on pärjätty jos on ollut tarve liikkua lääkäriin ja muuallekin, mutta nyt kun toinen lapsi on suunnitteilla niin kortin hankkiminenkin houkuttelisi.. olis vaan niin paljon helpompi lähteä kahen lapsen kanssa vaikka mummolassa käymään kun ei tarttis vaihtaa junaan ja bussiin ja käyttää matkustamiseen tuplasti enemmän aikaa. Autokin olis päivät käytössä kun mies kulkee töihin julkisilla. Mutta laiskuuttahan tää on enemmän kun aitoa tarvetta. Sitten jos asuis julkisten saavuttamattomissa niin olis välttämätön kyllä korttikin.

Yhteistyössä