Toisella lapsistani on kaikki pelit ja vehkeet, pääsee kaikkiin kivoihin paikkoihin, toiselle mulla ei ole tarjota mitään tuollaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh

Vieras
Vanhemmalla lapsellani ei ole isää ja nuoremman isä on tosi rikas. Vie lasta joka paikkaan, ostaa kaiken maailman jutut. Tämä tulee taatusti joskus vaikuttamaan jotenkin. Itse en pysty vanhemmalle tarjoamaan mitään vastaavaa. Miten arvelette tämän vaikuttavan? Lapset 6v ja 9v. Kaikki tavarat ovat isän luona, mutta kyllähän lapsi kertoo että missä on käynyt ja mitä saanut. On mönkijää, yms käyvät reissussa usein jne. Isän luona lapsi viettää aikaa joka toinen viikonloppu

Mitäs jos sille vanhemmalle lapselle kertois asian ihan niinkuin se on? Sillon kun alkaa jotain kysellä tai kritisoida asioita. Jos kyselee jo nyt niin miksi ei vois vaan sanoa totuutta? Mä en tiedä mitään 9vuotiaista mutta rehellinen kyllä voi olla...

Ikävä juttu, mutta eipä sille voi mitään. Kai sinulla kuitenkin on jotain tarjottavaa esim. kun nuorempi lapsi on isällään niin voit vanhemman kanssa viettää laatuaikaa. Käytte retkillä ja pikkuostoksilla, kyläilette ja kai sinulla joskus on varaa johonkin pieneen luksukseen esim. kylpyläviikonloppu tai käyt jossain mikä lasta kiinnostaa. Junamatka naapurikaupunkiin voi olla lapsen mielestä huippujuttu.

Yhteistyössä