toinen vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä, mies ja lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä, mies ja lapsi

Vieras
ihan kamalasti ja tosissaan haluaisin toisen lapsen. esikoinen on vajaa 2v aurinkoinen ja energinen tapaus. jo hänenkin takiaan (tulisi toinen jakamaan huomiota, nyt kaikkien silmäterä) haluaisin toisen. mutta mies ei toista halua. asiasta ei enää saa puhuakkaan, välit tulehtuu heti...
ikää molemmilla 35v eli kovin kauaa en haluaisi miettiä. itse olen ainut lapsi, miehellä yksi läheinen veli. joten molemmat tapaukset kokemuksesta tuttuja. mies perustelee taloudellisilla tekijöillä ja mun stressinsietokyvyllä päätöstään. minä ihan tosissään mietin, voinko elää näin. isänä mies on ihana. omasta mielestäni en ole hermostuvaa sorttia...
laittakaapa kommentteja ja ehkä kokemuksiakin. olisi tietysti kiva, jos tulisi myös positiivista tekstiä...

Meillä on yksi lapsi, 10kk, ja haluamme ehdottomasti toisen lapsen!
Itselläni veli, joka varsinkin aikuisiällä todella tärkeä ihminen. Miehellä ei ole sisaruksia, ja hänellä on ollut yksinäinen lapsuus, ja nyt kun hänen vanhempansa ovat jo kuolleet, ei hänen puoleltaan muuta perhettä ole. Itse olen 30 ja mies 39.
Itselläni huonompi stressinsietokyky kuin miehellä, mutta olen ajatellut, että aikansa ne vauva-ajat kestää. Sisarukset ovat niin tärkeitä toisilleen, varsinkin kun ikää tulee!

Mietit että voitko elää noin... Keskustele vielä miehesi kanssa. Jos hän ei muuta mielipidettään niin anna hänelle aikaa. Keskity lapseesi joka sinulla on, ajattele vaikka niitä lukemattomia lapsetomuudesta kärsiviä pareja, jotka eivät saa lapsia lainkaan. Tsemppiä!

kiitos kivoista vastauksista!

olen rauhoittanut ainaista keskustelua/jankkausta aiheesta ja kevään jälkeen en ole asiaa maininnut, mutta hankalaa on ollut!

kun just tuntuu ettei ole kamalasti aikaa antaa miehen olla... ihan sama tilanne meillä kuin evelläkin (minä vaan ainokainen, mies omistaa veljen), minäkin olen ajatellut vauva-ajan kestävän vain "lyhyen" aikaa. eikä ihmeekseni ole ollut hermo tiukalla, vielä ainakaan!

Yhteistyössä