toinen synnytys

Kertokaas kaikki joilla eka synnytys on ollut suhteellisen helppo niin miten toinen synnytys on mennyt. Itse odotan toista ja ekan synnytys (syntyi alakautta) meni tosi hyvin ja toivuinkin siitä tosi nopeasti.Kuitenkin tämä toinen pelottaa että jos tästä nyt synnytyksestä tulee jotain aivan kauheaa:(

Mulla molemmat käynnistettyjä mutta suht helppoja ja nopeita. Ekasta tuli pari tikkiä (laittoivat että haavat paranee noeapmmin) ja olin pari tuntia synnytksen jälkeen ihan ok.
TOkassa ei tullu tikkejä, kävelin omin voimin vauvaa kantaen osastolle ja illalla (lapsi ulkona klo 14) jo juoksin osaston käytävällä esikon kanssa ja kontattiin ja leikittiin :D Eli tosi hyvin meni molemmat. Ainoa että tokasta oli jälkisupistukset jotain aivan järkyttävää ja ne kesti mulla monta päivää |O

Mulla eka synnytys käynnistetty. Kesto 3h40min. Näpsästi meni epiduuralin kanssa.

Toinen synnytys kesti 4h39min. Klo 4 heräsin raskausajan ekaan supistukseen, klo 6 oltiin sairaalassa ja olin 7cm auki ja poika syntyi 2,5h päästä. Ainoa ongelma on istukan irtoamattomuus. :/

Molemmista toivuin hyvin. Tikkejä tuli kummassakkin, muttei mitään suuria repeämiä.

Mulla eka synnytys kesti 13h5min ja koin sen tosi helppona ekaksi synnytykseksi,pari tikkia sain mutta ihan hyvin jaksoin käydä heti suihkussa ja kävellä vauvan kanssa osastolle.

Toka olikin sitte aikalailla nopeampi,kesto oli 4h ja sairaalaan päästessäni olinki jo 10cm auki ja vauvan pää jo tulossa,ei kun suoraan ponnistamaan vain.

mulla eka synnytys kesti raskaus ajan ensimmäisestä supistuksesta lapseen syntymään n. 4,5h. sairaalassa 2,5h ennen syntymää. kivunlievittäjänä ilokaasu ja aqua- rakkulat. tikkejä tuli reippaasti mutta hyvin toivuin. Toinen synnytys kesti n. 3,5h josta sairaalassa n. tunti kivun lievitystä en saanut, ei tikkejä. lapsi syntyi n.03 ja itse kävelin osastolle aamulla 6 jälkeen

No koin esikoisen synnytyksen helppona, vaikka käynnistettiin ja supistuskivut oli kamalat olsitosiinitipan takia. Synnytys oli nopea 6,5h kokonaisuudessaan, josta ponnistusta 14min ja epiduraali auttoi loistavasti.
Olin kyllä todella puhki 1,5vk synnytyksen jälkeen ja hemppakin oli matalahko, joka puolestaan vain lisäsi uupumuksen tunnetta.

Nyt tämä kakkonen käynnistyi itsekseen vesienmenolla ja supistuksilla. Odotin taas niitä kamalia kipuja, kuten esikoisestakin, mutta omaksi hämmästyksekseni olinkin jo 8cm auki kun kivut olivat omasta mielestäni vasta sillä tasolla, että piti vähän tarkemmin keskittyä hengittämään ja hups keikkaa olinkin jo ponnistamassa enkä vieläkään kokenut kaipaavani mitään lievitystä. Synnytyksen kesto oli 4h josta ponnistin 5min.
Tällä kertaa olin ihan voimissani 1h synnytyksestä. 3h synnytyksestä käin kävelyllä pihalla omillani kun mies oli sen aikaa vauvan kanssa osastolla.
Ja pirtsakka olen edelleenkin, kun synnytyksestä on tänään 4pv.
Päästiin siis kotiin jo 1pv jälkeen
=)

Yhteistyössä