Toinen sektio ja toipuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ensiviikolla olisi suunniteltu sektio ja ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Synnytystapa-arviossa lääkäri sanoi että viilto tehdään edelliseen haavaan. Kellään kokemuksia tästä? Miten toivuitte, oliko eroja ensimmäiseen sektioon? Kipuja saman verran, vähemmän, enemmän? Olin itse tosi kipeä ensimmäisen sektion jälkeen ja meni muutama päivä ennen kuin pääsin edes sängystä ylös, eli jännittää vähän miten tämän toisen kanssa käy. Kiitos jo etukäteen!

Kaksi sektiota, välissä useampi vuosi.
Ekasta olin kipeämpi ja meni monta viikkoa ennen kuin jaksoin edes kauppaan lähteä. Onneksi mies oli myös kotona.
Toisesta toivun huomattavasti nopeammin. Pystyin liikkumaan portaissakin.
Arvet on hienot. Hiukan pelotti kun sanottiin että samasta kohtaa leikataan, mutta leikkaushaavojen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Kumpikinnon taitavasti tehty ja äkkiseltään katsoen ei edes uskoisi että niitä on kaksi jotakuinkin päällekkäin.

Tsemppiä! Toivon että sinäkin toivut jälkimmäisestä nopeammin.

Minut on sektioitu kolmesti, ensimmäinen lapsi kun syntyi hätäsektiolla niin viilto tehtiin navasta häpykumpuun. Siitä arvesta tuli sitten haavakohta kahdelle seuraavallekkin sektiolle.

Ihan yhtä kivuttomasti selvisin noista kahdesta jälkimmäisestä sektiosta kuin ensimmäisestäkin, ei mitään kipuja missään vaiheessa ja piti oikein muistutella itseäni etten saa nostella mitään vauvaa painavampaa vähään aikaan.

Minulla on tehty ensimmäinen sektio vanhasta arvesta (kasvaimen poisto) mutta toisen päättivätkin tehdä pystyviillosta, liittyi kai jotenkin siihen että mun virtsarakko ei ole ihan tavallisella paikalla.

Eka sektio oli kiireellinen ja joutuivat irrottelemaan tosi paljon vanhoja kiinnikkeitä, ainoa kipulääke heräämön jälkeen oli parasetamoli ja olin ihan jumalattoman kipeä, kävelin kumarassa monta viikkoa. Toisen sektion jälkeen olin seuraavana päivänä ihan kunnossa ja osastollakin ihmettelivät että ei uskoisi että on eilen leikattu. Leikkaukset oli kyllä erilaiset, mutta uskon että silläkin oli väliä että tokan jälkeen kipua hoidettiin alussa tehokkaasti epiduraalipumpun avulla enkä päässyt missään välissä kipeäksi.

Yhteistyössä