Toinen rinta (oikea) "huonompi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva nyt 7 vkoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva nyt 7 vkoa

Vieras
Onko ihan tavallista, että toisesta rinnasta tulee selvästi vähemmän maitoa?

Minulla oikea rinta on paljon pienempi nyt imettäessä, sitä myös vauva syö puolet vähemmän aikaa ja alkaa loppuajasta kärsimättömänä viskelemään päätään. Lypsäessä saan irti korkeintaan 40 ml jos edellisestä tyhjennyksestä on 3 tuntia aikaa. Toisesta rinnasta saattaa lypsämällä tulla jopa 90 ml.

Miten tätä tilannetta voisi "tasata"?

Olen yrittänyt tarjota "huonompaa" rintaa ensin, jotta siihen kohdistuisi tehokkain imu. Jos tarjoan paremman rinnan edellä, niin vauva jopa nukahtaa siihen tyytyväisenä ja tuo huonompi jää kokonaan vaille vauvan imua. Jos aloitan "huonommalla" hän poikkeuksetta vaatii myös tipat paremmasta rinnasta. Välillä olen vain tyhjentänyt lypsäen tuota "huonompaa" jotta saisin maidontuloa innostettua, koska vauva ei sitä jaksa lupsutella sen jälkeen kun enin heruminen on tapahtunut vaan aina tuntuu raivostuvan...

Minulla on myös oikea rinta pienempi ja herunut alusta asti huonommin. Annankin sen aina ensin ja sitten vasemman (imetän aina kahdesta). En ole tehnyt asialle mitään, kun hyvin on saanut poika 10kk syötyä noinkin (muutamia rintaraivari-kausia lukuunottamatta....)

Itselläni oli vähän sama juttu, vauva ei asiaan reagoinut, mutta vasen rinta oli paljon ahkerampi. Ajattele sinäkin vaan niin, että oikea ei ole huono, vaan vasen on parempi ;)

Tunnen pari muutakin joilla sama juttu, onkohan kenelläkään oikea rinta parempi?? ;)

;) Täällä! Oikea luonnostaan pienempi, mutta vaikuttaa paljon maitoisammalta. Jotenkin imettäminenkin tuntuu luontevammalta oikelta puolen, johtuneeko kätisyydestä sitten.

Mullakin toinen rinta on "valuvirheinen" ;) Oikeasta en ole koskaan saanu lypsettyä niin hyvin kun vasemmasta, mutta vauva heruttaa tätä valuvirheistä oikein hyvin ja myös nopeammin.

Mä luulen että kyse on herumisesta sunkin kohdalla ap. Se että vauva lopettaa aiemmin voi olla siitä syystä että tinta heruu helposti ja vauva saa maidon helposti eli siis nopeammin. Vuorottelua vaan tasasesti ja eri asennoissa imettämistä niin hyvä tulee! =)

mulla on aina ollu vasen rinta pikkusen pienempi ku oikee.. ei mitenkää suurta eroa mu kuitenki. Nyt oon huomannu et vauva tykkää syödä paremmin oikeesta. Ja saa siitä enempi maitoa varmasti tulemaan. Vasenta repii ja riuhtoo, joskus kyllä syö ihan kiltisti siitäkin mutta joskus taas ei millään. Eilen esim. oli känkkäränkkä päivä ja sain kerran vaan syömään vasemmasta. Ei niin ei. Yritän kyllä syöttää siit'äkin mutta itkee ja ei syö.. Tää vasen on jo valmiiksi pienempi niin enhän voi jättää kokonaan siitä syöttämättä ku surkastuu pian pois ja oikee vaan venyy ja kasvaa :D

Mulla on vasen rinta ollut imettäessä isompi, mutta oikeasta on tullut paremmin maitoa. Huomasin tämän kun esikoista varten jouduin pumppaamaan maidon, koska hän ei jaksanut imeä.

Tosi ison pojan (6 kk:n iässä melkein 10kg) olen onnistunut imettämään, vaikka toisessa rinnassa maito onkin ollut paljon tiukemmassa. Vasemmasta ja isommasta tisusta herui alussa joskus vähän liiankin kiivaasti ja oikeaa pienempää herra joutuu vieläkin kohtelemaan selvästi kovemmin maitoa saadakseen. Olen aina imettänyt vain toisesta rinnasta kerrallaan enkä juurikaan ole pitänyt lukua rintojen vuorottelusta. Joskus poika muistaakseni vähän on kitissyt kun ei ole mielestään tarpeeksi helposti saanut oikeasta rinnasta sapuskaa.

Mulla oli vasen rinta kitsaampi. Neljän kuukauden kohdalla ajattelin, että antaa olla, lopettelen kuitenkin kohta imetyksen ja imetin sitten vain oikealla. (Pumppasin kyllä molemmista, mutta vasen antoi ihan 'täytenäkin' vain 40ml, kun oikea tuotti parhaillaan toista desiä)

No, lopulliseen lopettamiseen meni tuosta vielä puoli vuotta, mutta epätasapaino on huomattava. Toisen kanssa kiinnitin huomiota vasempaan rintaan, ja vauvakin oli kärsivällisempi jotan vastaavaa epäsuhtaa ei syntynyt.

Nyt, kun viimeisestä imetyskerrasta on jo erinäisiä vuosia, rinnat ovat suunnilleen saman kokoiset =) sellaiset normaalit.

Yhteistyössä