Toinen raskaus, miten palautuminen kun lähtötilanteessakin vatsa vähän niin ja näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :( huooh.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

:( huooh.

Vieras
Eli miten toisesta raskaudesta palautuu?
Ensimmäisestä raskaudesta tuli kauheeet raskausarvet. lähtöpaino oli jo ennen odotusta n. 70 kiloo mutta loppuraskaudessa painoin n. 75. Paino oli pienempi ku lähtöpaino parissa viikossa synnytyksen jälkeen. Maha jäi vähän roikkumaan, makkaralle ( synnytys oli sektio ), laihduttaessa tuo makkara kyllä on pienentynyt aina, en tiiä lähteekö kokonaan jos kunnolla treenais. Nyt ehti taas ennen toista raskautta kiloja kertyä ja paino olikin ekassa neuvolassa joku 69. Eli pullukka olin jo raskauden alkaessa ja mahakin roikku edelleen.
mietinki mitenhän tän raskauden jälkeen käy? Nyt ei oo tullu yhtää raskausarpea lisää ( vanhat vaaleet tietty näkyy aina ) . Viikkoja nyt siis 32. Räjähtääköhän maha nyt lopullisesti tämän raskauden jälkeen, kun en ollut saanut ( saamattomuuttani ) mahaa kuntoon edellisestäkään? Niin ja ikäeroa tulee lähes 3 vuotta.

Oon kauheesti alkanu miettimään tätä ja se pyörii mielessä. Jos nyt tekisin jtn toisin olisin koittanu urheilla ja pudottaa painoa esikoisen jälkeen ja katsoa miten tuo maha tuosta olis kiinteytynyt tai olisko ees..

Mulla toisen raskauden lähtöpaino 67kg, edellisestä raskaudesta oli vielä kiloja jäljellä.... Nyt olen jo valtava sotanorsu vaikka vasta 29. viikko, painoa ei oo tullu kauheesti lisää. Pelottaa kans että minä näköinen mun maha oikeen on tän toisen raskauden jälkeen ja auttaako siihen edes mikään jumppa...En jumpannut yhtään raskauksien välillä, ikäeroa tulee 2 vuotta.

Jep, täytyy nyt toivoo et tuo maha tuosta viel tokenis tän raskauden jälkeen.. mul tuli ekas raskaudes semmonen vatsa LÖRPPÖ joka aina vähä ikävästi on roikkunu esim. jos käyttää just istuvii farkkuja nii ei oo kivan näkönen ku roikkuu siinä päällä. Mitn ryppyvatsaa mulle ei ekasta raskaudesta jäänyt, vaan toi lörpöke ja tietty sit muhkautta muuallekkin ku en missään mallin mitoissa oo ollut. Mut ehin laihduttaa kertaalleen vuos esikoisen syntymästä melkee 10 kiloo ( PELKÄLLÄ ruokavaliolla) ja huomasin tuon vatsalörpökkeen pienentyvän ja huomasin et kyllä se vatsa siitä olis varmaan ihan OK kuntoon tullut jos olis oikeesti ahkerasti liikkunut ja jatkanut viellä laihista. Mut sit kiloja alko kertyy taas lähemmäs 70 ja kiireinen elämä ei paljoo antanu aikaa laihdutella. Nimittäin mulla meni paljon aikaa väsäillä niit kaikkii ruokii ja olin sillon tosi tarkka mitä suuhuni pistin, mut paino jämähti sillon siihen 61 kiloon ja olis vaa pitäny ahkerasti jatkaa vaikka otti päähän eikä repsahtaa sitte kunnolla.. Sitku taas lihoin paheni se lörpäkekkin taas ( eli se roikkuva makkara alamahalla) jne.. Nyt viikkoja uudessa raskaudessa tosiaan 32 ja en koe tätä raskausmahaa viellä mitenkään mahottoman isoksi, vaikka onhan se toki jo iso :D Esikoisesta en muutes kauheesti rasvaillu ( aina vaan välillä) ja raskausarpia tulikin tosi paljon. nyt oon rasvaillu ahkerasti.
Mut mietinki et paheneekohan toi roikkuva makkara entisestään vai mitenhän mahtaa käyä. Kyllä sen perjaattees huomaan nytki et vauvamahaki pikkusen roikkuu tost alhaalta, et ei oo ihan silleen kiinteytynyt täysin .. Seisoessa sen huomaa. Mut onha siel jtn rasvaa tms mikä olis kai sit viel mahis saada veke.. Esikoisen odotuksessa en ollu kauheen ulkonäkökriittinen mut sen jälkeen oon vähä tullut..

Esikoisesta en imettänytkään kun 5 viikkoa koska jouduin aloittaa sellasen lääkityksen et oli pakko lopettaa.. Mut tässä raskaudessa ootan imettämistä kun kuutanousevaa koska varmasti vaikuttaa palautumiseen sekin..

Mulla palautu vatsa täysin ennalleen ekassa raskaudessa. Olin sillon 19v ja painoa tuli raskauden aikana 22kg. Kilot lähti kaikki puolessa vuodessa.

Toisessa raskaudessa olin 24v. Lähtöpaino oli 57kg ja viimeisellä neuvola käynnillä painoa oli 67kg. Nyt synnytyksestä on jo reilu 3-vuotta ja mä painan nyt 59kg. Maha oli kauhea roikkuva pussi. Ei tällä kertaa palautunut sitten yhtään. Kaikenmaailman laihiksia ja treenejä oon kokeillut tuloksetta.

Millanen se sun pussis on? Onko se iho ns. rypyssä siinä? Ku kaikki aina puhuu et iho on jääny ryppyseks jne, mulla ei iho jääny yhtää ryppyseks et ihan sileä oli vaikkakin maha vähän roikkukin.. Mut siin roikkuvas lärpäkkees selkeesti on/ oli jotn rasvaa sisällä. Eli perjaattees sen kaiken järjenmukaa pitäs saada kiinteytettyä.. en tiiä..

Toisaalta varmasti aika yksilöllistä tää on. kauhukuvia maalataan jokapuolella niin helposti alkaa stressaamaan. Kohtahan sen jo näkee, aika menee äkkiä :) Yritän nyt rasvailla NIIN ahkerasti ja synnytyksen jälkee otan tosissani tän asian ja alotan vaunulenkit heti kun kykenen jne. Esikoisen synnyttyä olin lapsesta vaan niin haltioissani etten oikee välittäny yhtää mistää mitää..