Toinen raskaus ja synnytyksen käynnistys, vaikka ensimmäinen käynnistynyt normaalisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mureena harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mureena harmaana

Vieras
Onko jollain käynyt niin, että ensimmäinen synnytys on käynnistynyt normaalisti supistuksilla ja toinen olisi jouduttu käynnistämään?

Mulla on sellainen tilanne, että edellisestä synnytyksestä alkaa olee 13 vuotta aikaa ja se käynnistyi rv 39+0 normaalisti. Tänään on tämän toisen laskettu aika ja kaikki oireetkin ovat kadonneet tyystin.

Lapsilla on eri isät, mutta se ei kai pitäisi vaikuttaa siihen, jos kerran on synnytys käynnistynyt normaalisti, vai olenko väärässä?

Mietin vain sitä, että kuinka isoksi vauvan annetaan kasvaa ja odotellaan vain luonnollista käynnistymistä?

Kättärillä ainakin vasta käynnistellään vasta rv 42+1, jos kaikki on ok. Tutkimusten mukaan kuulemma suurin osa lapsista syntyy rv 41. Itselläni molemmat syntyneet 41+5.

Ei kai sillä merkitystä ole, miten eka lähtenyt,, tai muut..
mulla eka 40+2 itsekseen lähti,
toinen 41+ itsekseen
kolmas 42+3 käynnistys
neljäs 41+ itsekseen
ja
viides 42+1 käynnistettiin :)

ja kaikilla sama isä ;)
sukupuolellakaan ei ole merkitystä tässä tapauksessa, meillä joka toinen poika ja jokatoinen tyttö,,,

Jorvissa taitaa olla käynnistysrajana 42+3 kieppeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Itse asiassa mullakin katos ihan kaikki raskausoireet just ennen synnytystä. Niin paitsi tietty se maha. Likka liikkukin mun mielestä vähemmän. Syntyi 40+1.

Samoin täällä. Ja kunnon yöunet on saanu nukkua ennen koitosta. Tsemppiä matkaan,kyllä se sieltä aikanaan tulee...odottavan aika on vaan niin pitkä.

OIkeesti, lapsi ei kasva enää samaa vauhtia la:n jälkeen kuin esim kk ennen.
Kaverilla kaikki menneet yli 41 viikkoa ja vauvat olleet 3-3,5 kg.

Se aika on lähinnä kypsyttelyä.

Kuinka tuo makkarimaailma,onkos se ollut hiljaisempaa tässä raskaudessa?
Mä nimittäin olen selkeesti huomannut kun 4 raskautta,viimeisen kanssa oli tosi hiljaista kun taas nelosesta oli ihan viikoilla 30-loppuun asti lähes joka toinen päivä seksiä.
Oli todella hyvin kypsät paikat jo 38 viikolla ja tyttö syntyikin.

Viimeisestä kohdunsuu oli tiukkana loppuun asti,käynnistettiin viikko.
Ja seksiä oli todellakin ehkä vain kerran viikossa,kahessa.
Puuttui se sperman kypsyttävä vaikutus.
Vikana viikonloppuna pupuiltiin sitten kolmasti päivässä kumpanakin päivänä!
Ma menin takas osastolle ja tiistaina vaaveli syntyi.

Kävitlökaverini sanoo että spermalla on kypsyttävä vaikutus,mutta vain pitkäaikaisesti nautittuna ja säännöllisesti.Mun täytyy kyllä sanoa että uskon tähän aikas isosti.
Hän sanoi myös että osasyy miks nykyään menee monella yli la:n on juur seksin vähyys.

Mulle (yli)lääkäri sanoi, ettei uudelleensynnyttäjillä mene yliaikaiseksi, vaan vauva tulee kun on valmis. :o Kuulosti hurjalta kommentilta äidin korvaan... Ehkä mä eniten hermoilen sitä, että menkoista saadut rv:t olisi tänään 42+0 ja mulla oli mutu, että tämä olisi jo syntynyt. Mutta ilmeisesti se ultra tosiaan on paljon tarkempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Kohdunkaulaa jäljellä sentti, pehmeä ja sormelle auki oli viikko sitten tilanne.

Mulla oli tuo tilanne viikosta 24 lähtien nelosesta...
Eli se voi tarkoittaa ihan mitä vaan.
Mut pidän peukkuja että jotain tapahtuu!!
:wave:

Toivotaan, kiitos kommenteista. Kaverille tehtiin sectio reilu kk sitten, kun sama ylilääkäri antoi mennä 41+ viikoille raskauden ja huomasi yliaikaiskontrollissa, että täällähän on melkein 5 kiloinen tulossa. Äiti on pienikokoinen ja painoakin tuli vain 8 kg, vauva oli sitten 4740g... Että joskus näinkin. Mulla oli esikoinen 3790g.

Mulla esikoinen on ollut suurin.
3,5 kg poika
sitten kaksoset 2,8 kg kappale/tyttö ja poika
vaihdoin miestä ja
tyttö 3,1 kg
ja poika 3,3 kg

Meillä naapurin rouva sai liki 5 kiloisen ihan alakautta normisti.
Ja ennen la:ta.
On pienikokoinen hänkin,mut lai luut niin pienet että mahtui aikas iso vauva ulos!!
Onko painoarvioita tehty?

Yhteistyössä