Toinen raskaus ja mahan kasvu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sirpaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sirpaleina

Jäsen
23.04.2010
533
0
16
Isäni kehotti, että mun pitäis alkaa pitämään kunnostani huolta, olen kuulemma pyöristynyt vähäsen :D Hän ei siis tiedä sitä että olen raskaana... Mut miten ihmeessä tämä maha kasvaa nyt näin nopeasti?? En saa enää vedettyä vatsaa sisään, nyt jo tullut semmonen kestopömppis tohon eteen... Eikä asiaa kyllä auta se, että rasvakerrosta jonkinverran tossa maha alueella..
Kyllä tän väkisinkin jo kohta kaikki huomaa :ashamed: Viikkoja nyt vasta 11+3...

Miten muilla alkanut näkyy maha toisessa raskaudessa?

minäkin olisin samasta aiheesta kiinnostunut vaikka pikkukakkonen on vasta yrityksessä. ekalla kerralla mahaa sai toden teolla kasvattaa että sen vihdoin sai näkyviin, onko toisella kerralla mahan kasvu yleensä nopeampaa? :)

nyt toista odotan rv 17+1, vähän pömpöttää, mutta ei todellakaan paljoa. olen tosi hoikka muutenkin, että kyllä näkyy heti, mutta ei tästä kukaan usko/arvaa että raskaana olen.
eli ei mulla ainakaan näy, esikosta alkoi vatsa kunnolla näkymään joskus rv20 ja varmaan tämäkin silloin.

Se mahan kasvu uudelleensynnyttäjillä korostuu juurikin alkuraskaudessa/ ennen puolta väliä, sen jälkeen tasaantuu.

Mulla ekassa raskaudessa kukaan ei varmasti huomannut mitään ennen viikkoa 18-20. Toisessa raskaudessa 16 viikolta sai jo tosissaan piilotella, ja nyt kolmannessa 11-12 viikolta eteenpäin on saanut kulkea kumarassa ja teltoissa, ettei kukaan huomaa.

Nyt viikkoja 20 ja kasvu alkaa tasaantua, loppuajasta ekassa ja tokassa mahat oli aika saman kokoiset.

Ei se kohtu ole toisessa tai kolmannessa raskaudessa ekaa isompi, mutta yleensä ryhty on muuttunut (huonommaksi) ja vatsalihakset löysemmät, eli ne päästää kohdun pullottamaan aiemmin. Ja toki se läski mahaa kasvattaa oli raskaana tai ei.

Itsellä ainakin hyvin huomannut, että maha on illalla paljon isompi kuin aamulla "tyhjänä". Ekassa raskaudessa vatsa pysyi tiukkojen vatsalihasten ansioista samassa koossa aamuin illoin.

Yhteistyössä