Toinen nimi kutsumanimenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heip"

Vieras
Heippa. Onko kellään ollut toista nimeä kutsumanimenä?

Minulla on toinen nimi siis kutsumanimenäni. Haluaisin vaihtaa nyt ensimmäisen nimeni kutsumanimekseni.

Miten minun pitäisi toimia? Lukeeko jossakin maistraatissa tai jossakin, että minun kutsumanimeni onkin toinen? Pankkikortti ainakin menee uusiksi, sekä muutama muukin kortti. Pitääkö tehdä joku nimenvaihtoilmoitus?
Tai voinko vain alkaa uusissa lomakkeissa yms. pistämään aina ensimmäisen nimeni kutsumanimekseni, ja jättää periaatteessa kaikki vanhat asiat toisella nimelläni?

Kylla vaestorekisteritiedoissa on, etta kutsumanimi on toinen nimi. Kai sinne voi ilmoittaa asiasta. Mina en ole jaksanut, vaan aloin vain kayttaa ensimmaista nimeani.

Mulla on toinen nimi virallisesti kutsumanimenä, mutta mikään valtion virasto, terveydenhuolto jne. eivät sitä tunnista. Eli sinne on aina pakko sanoa koko nimi. Jos haluat, että käytät vaan sitä toista nimeä, niin sitten pitää tehdä nimenmuutos.

[QUOTE="vieras";28692653]Mulla on toinen nimi virallisesti kutsumanimenä, mutta mikään valtion virasto, terveydenhuolto jne. eivät sitä tunnista. Eli sinne on aina pakko sanoa koko nimi. Jos haluat, että käytät vaan sitä toista nimeä, niin sitten pitää tehdä nimenmuutos.[/QUOTE]

No tuo on kylla totta, etta eipa sita toisen nimen olemista kutsumanimena mikaan virallinen taho huomaa.

Ma joskus 15-vuotiaana istuin tk:n odotushuoneessa ja en tajunnut, etta se olin mina, jonka nimen laakari joutui nelja kertaa sanomaan.

Hei, teimme just maistraatin sivuilla suoramarkkinointikiellon. Siellä oli myös kohta, jossa voi merkitä kutsumanimensä! Eli ilmeisesti voit sen itse "vaihtaa" jolloin se päivittyy kaikkiin rekistereihin. Sivuille kirjaudutaan pankkitunnuksilla ja nämä jutut löytyivät muistaakseni Muuta/Ilmoita tietoja -kohdasta.

Yhteistyössä