Toinen lapsi sairaana, joutui kesken päivää pois, jätin pienemmän (3-v.) hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Mä en voi hakea vasta kun iltapäivällä, koska en:
a ) halunnut hakea ennen ruokailua
b ) päiväunet olis lapsen hyvä nukkua (ei suostu kotona nukkuun enää) ja viikonloppukin on tulossa
c ) saa syödä välipalan pk:ssa, koska siellä ruuat muutenkin maistuvat paremmin

Tänään heidän ryhmänsä pieni, koska on niin paljon ollut sairastumisia, niin siksikin ok. lapsen olla hoidossa. Toki haen lapsen pois, mikäli sattuu sairastumaan myös.

MUTTA MUTTA: Hakisitko itse lapsen tässä tapauksessa? Tai siis olisitko hakenut samalla kun hait isomman kotiin? :)

Saa isompi sairastaa kotona hetken rauhassa noin.Vaikka toisaalta helpommalla pääsee kun ottaa molemmat mukaansa kerralla.Itse jätin kerran pienemmän 3v:n hoitoon kun isompi sairastui kesken päivää.Silloin toimin niin,koska piti lähteä heti siitä pk:n pihasta hänen kanssaan lääkäriin.

No en olisi hakenut. Miksi molempien turvallista rutiinia pitäisi muuttaa sitä varten, että toinen sairastuu? Tosin jos hakeminen olisi kauhean hankalaa ja pitäisi isompi ottaa mukaan, niin olisin hakenut molemmat samalla kertaa.

yhellä kerralla kaikki kotiin. näin olisin tehny. kuten sanoit, viikonloppukin tulossa niin ei haittaa vaikka rytmit menee vähän sekaisin. :D mutta hei, se mikä sopii yhelle ei sovi toiselle.

mä otan aina molemmat, paitsi nyt kun tyttö on ollut eskarissa, niin antaisin olla eskariajan siellä, mikäli pienempi sairastuisi heti aamusta.
olen kyllä joutunut tämän 3vuoden aikana hakemaan lapset ainoastaan kerran kesken päivän.. meillä taudit tulee aina joko illalla,yöllä tai heti aamusta.

Keskiviikkona sitettiin aamupäivällä, ett tolle 3veelle nousi kuume. Otin tietysti ton 5veekin samalla matkaan, koska
a) mies ei olisi häntä kerennyt hakemaan ja mun olisi pitänyt sitten ton sairaan lapsen kanssa mennä liikkeelle
b) jotain syötävä piti tekaista joka tapauksessa itselle ja pienemälle, samalla sen isommankin ruokkii

[QUOTE="suski";23170007]Joillekin lapsille samanlaiset päivät ja rutiinit ovat ns. tärkeämpiä kuin muutama lisätunti vanhemman kanssa. Eivät kaikki lapset ole niin joustavia.[/QUOTE]

mulla on tälläinen rutiineista tarkka 5v. Kyllä mä hänet silti mukaan otin, kun pienpi sairastui ja hain hänet kotiin. Seliteltiin tilanne, poika vähän jännitti, mutta kyllä hän oikein iloiselta vaikutti, kun kaikki yhdessä sairaspäivää vietettiin :)

[QUOTE="suski";23170007]Joillekin lapsille samanlaiset päivät ja rutiinit ovat ns. tärkeämpiä kuin muutama lisätunti vanhemman kanssa. Eivät kaikki lapset ole niin joustavia.[/QUOTE]

On maailma mennyt pahaksi. Lapset menevät sekaisin jos ovat yllättäen enemmän omien vanhempien kanssa?????? Eiköhän tuollainen selitys ole vanhemman omaa keksintöä laiskuudelleen. Ja jos vastahakoisesti menee omaansa aikaisemmin hakemaan, niin ehkä lapsi vaistoaa kylmäkiskoisuuden ja reagoi negatiivisesti.

Mäpäs nyt annan kuitenkin tuon isomman lepäillä jonkun tunnin. :)
Eipähän ole pienempi riekkumassa ja härnäämässä, kun toisen pitäisi levätä.
Eikä tuota isompaa tarvii lähtä raahaamaan mukaan hakureissulle, pärjää hyvin tuolla sohvalla videoita katsellen sen aikaa. =)

Mun mielestä teit ihan oikein jos kerran on mahdollisuus myöhemmin hakea. Saa toinen sairastaa rauhassa kotona ja toinen jatkaa normaalirutiineja ja leikkiä kavereiden kanssa. :)

Ihan ok jättää toinen vielä päiväkotiin.
Me ollaan kyllä laiskuuttamme haettu molemmat samalla kertaa kotiin kun toinen on sairastunut kesken päivää.
Ja tänään toinen on päiväkodissa kun toinen sairastaa kotona. Mitäs tähän sanotte :popcorn:

Turha sanoa mitään, koska olet jo oman valintasi tehnyt. Mene kuitenkin joskus itse sinne lapsen tilalle päiväkotiin edes yhdeksi päiväksi niin näet mitä se on. Voi vähän ihmetellä sitä stressin määrää!

Lapsi on kolmena päivänä viikosta päiväkodissa, kotonakin ehtii siis ison siivun viikosta viettää.
Kivempihan se on siellä puuhata kavereiden kanssa, kuin kuunnella korvakipuisen pikkusiskon itkua kotona sisätiloissa 24/7.

Mäpäs nyt annan kuitenkin tuon isomman lepäillä jonkun tunnin. :)
Eipähän ole pienempi riekkumassa ja härnäämässä, kun toisen pitäisi levätä.
Eikä tuota isompaa tarvii lähtä raahaamaan mukaan hakureissulle, pärjää hyvin tuolla sohvalla videoita katsellen sen aikaa. =)

No niin, asiahan on ihan kunnossa ja olet tyytyväinen omaan ratkaisuusi, hyvä. Eriäviä mielipiteitä löytyy aina.

Itse olisin varmaan laiskuuttani ottanut tuossa tilanteessa mukaan. Siis minkä kuvan aloituksesta sain.

Olen kyllä joissain tilanteissa jättänyt toisen lapsen hoitoon, enkä tuossakaan siis tuomitse mitään vaan vastasin vain sen perusteella miten olisin itse toiminut.

Lapsi on kolmena päivänä viikosta päiväkodissa, kotonakin ehtii siis ison siivun viikosta viettää.
Kivempihan se on siellä puuhata kavereiden kanssa, kuin kuunnella korvakipuisen pikkusiskon itkua kotona sisätiloissa 24/7.

Hyvä sitten että ehtii olla myös kotona. Mutta voi sitä itkun ja raivon määrää siellä päiväkotiryhmässä joskus. Siinä on yhden lapsen itku pisara meressä. Ei vanhemmille vain kerrota, että joskus päivät ovat yhtä huutoa, kun toinen aloittaa niin toinen lopettaa. Ja ne eivät ole aina pieniä jotka itkevät, vaan isommat saattavat itkeä enemmän. On sellaista temperamenttia ihan geeneissä ymymym.

Yhteistyössä