E
Epäonnistunut äiti
Vieras
Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia raskauden loppuvaiheessa? Meille on parin kuukauden päästä tulossa toinen lapsi ja mua on alkanut nyt kaduttaa ja pelottaa ihan kamalasti. Lapsi oli kyllä erittäin toivottu tekovaiheessaan ja on vieläkin, mutta nyt just tuntuu, ettei tästä tuu mitään toisen lapsen kanssa. Esikolla joka täyttää kohta kolme, on ollut jo pitkään aikamoinen uhma ja se pahenee vaan koko ajan. Mikään ei käy. Ei syö, ei nuku, ei pue, ei mene potalle, ei kulje samaan suuntaan kuin äiti tai isi, kun pitää mennä omaa polkuaan. Ei kerää leluja, ei lähde ulos, kun mennään ulos ei tule sisälle, ei pese hampaita, ei anna leikata hiuksia, ei tee siis yhtään mitään. Nyt just tunnen olevani maailman ainoa tehtävässään epäonnistunut äiti. Vimeinen niitti oli, kun ei suostunut nukkumaan menessä edes sanomaan hyvää yötä, saatika halaamaan tai pussaamaan niinkuin joka ilta tähän asti. Huutaa vaan... Ja mua sattuu sydämeen... Ja tuntuu siltä, että minä en taida halutakaan tätä toista lasta...