Toinen lapsi ja äitiysraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rahat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rahat"

Vieras
Jos lapsille tulee ikäeroa alle 3v. Ekasta sain minimirahaa kun opiskelin... Mutta voinko silti saada toisesta tulojen mukaan jos olen josain välissä 6kk töissä?
Haluttais luultavasti toinen lapsi alle 2v ikäerolla mutta rahatilanne mietityttää.. :(

[QUOTE="niin";23113809]Ihan samanlain se raha tulee oli niillä mikä ikäero tahansa, ainoastaan lapsilisä loppuu aiemmin vanhemmalla.[/QUOTE]

Paitsi jos pääsee töihin,saa tulojen mukaan äprahan.

[QUOTE="rahat";23113777]Jos lapsille tulee ikäeroa alle 3v. Ekasta sain minimirahaa kun opiskelin... Mutta voinko silti saada toisesta tulojen mukaan jos olen josain välissä 6kk töissä?
Haluttais luultavasti toinen lapsi alle 2v ikäerolla mutta rahatilanne mietityttää.. :([/QUOTE]

voit saada, kun laitat siihen äitiysrahahakemukseen että haluat sen rahan kuuden edeltävän kuukauden tulojen mukaan.

[QUOTE="niin";23113809]Ihan samanlain se raha tulee oli niillä mikä ikäero tahansa, ainoastaan lapsilisä loppuu aiemmin vanhemmalla.[/QUOTE]

Mitä mahdoit tuolla lapsilisän loppumisella tarkoittaa? Miten niin loppuu aiemmin vanhemmalla? Kaikillahan se lapsilisän saaminen on yhtäpitkä jakso?! Ei toisenlapsen tuleminen lyhennä vanhemman lapsen lapsilisän saamista. :O ?!

[QUOTE="rahat";23114211]ok..
Ja se koko 6kk pitää sitten olla putkeen töissä vai miten?[/QUOTE]

Mun mielestä ei, 6kk edeltävät kuukaudet ennen uuden äippäloman alkua, niin niitten kuukausien tulot lasketaan yhteen ja siitä lasketaan/arvoidaan sulle "vuositulo" ja siitä kk-tulo ja siitä määräytyy sun äippäraha. Eli jos sulta tuo summa ylittää aiemmat vuositulot, niin kannattaa laittaa se 6kk ajalta. Kyllä ne kelassa laskee, kummanlailla sitten saat enempi.

Yhteistyössä