toinen huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toinen huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toinen huono äiti

Vieras
Minun 9 luokkalainen on jo uudesta vuodesta asti kysellyt, että pääseekö yläasteen päätyttyä kaupungilla, kun ei uutena vuonna päässyt. Lopulta lupasin, kun sanoi, että voisin luottaa, kun ei ikinä ole mitään pahuuksia tehnyt. Olen vannonut, että en alaikäiselleni juomaa osta. Ostin sitten 2 siideriä kun pyysi. Sanoi, että ei humalaan aio juoda, eli muuta ei juo. No sehän sitten nähdään, onko luottamuksen arvoinen. Saattaa tehdä niin kuin lupasi tai saattaa juoda ne + kaiken muun mitä "löytää". Ikinä ei vielä kännissä ole ollut ja huomennakin on futispeli iltapäivällä. Toivon hänen olevan luottamuksen arvoinen mutta varaudun siihen että ei ole. Evästin nuoret sanomalla, että jos jotain tapahtuu, kenelle vaan, niin soittakaa. Mitään huutoa pahempaa ei satu, jos soittavat, mutta ketään ei pidä jättää pulaan. Katsotaan miten menee..

Mulle äiti antoi saman ohjeistuksen kun 7-luokalla lähdin eka kertaa kaupunkiin. Tosin osti pullon viiniä, ei siduja. Hyvin meni se kerta, mutta kerrat sen jälkeen ei kovinkaan hyvin... :/

Luottamusta pitääkin olla. Toivotaan, että hän on luottamuksen arvoinen - ja miksi ei olisi, kun saa vastuuta & vapautta sopivassa suhteessa.

Mun mielestä sä kuulostat erittäin täysjärkiseltä äidiltä :)

Pitkään punnitsin minäkin oletettua luottamuksen arvoa. Toivon, että tuo 2 siideriä riittää... Ajattelin, että vaihtoehtona on ostaa jotain joltakin ja .... Vaikka voihan siinä niinkin käydä, edelleen.

Asutaan "kaukana" keskustasta, joten on menossa parheelle kaverilleen yöksi. On sovittu, että vastaa puhelimeen aina kun soitan ja tarkistaa puhelimensa noin puolen tunnin välein, jos olen soittanut eikä muka kuule... Jos akku loppuu, pitää lähteä heti kotiin, eli ei käy vastaamattomuuteen selitykseksi. Ja tyttö on, yleensä hyvinkin fiksu, mutta aina pitää vähän olla varuillaan.

Just soitin ja kuullosti olevan ihan ok. Normaalin reipas, ei yli reipas. Olivat rannassa luokkakaveriden kanssa istumassa.
Myös nuorempi, menee 9. syksyllä ja on limun voimalla liikkeellä, oli iloisena uimaranalla kaveriden kanssa. Joten toistaiseksi kaikki hyvin.

Yhteistyössä